اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای کشور مفید نیست

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی ۷۸ درصدی درآمدهای مالیاتی ظلم بزرگی در حق کسانی است که فعالیت اقتصادی دارند گفت: مجلس معتقد است این لایحه برای کشور مفید نیست.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای کشور مفید نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با این نوع برنامه‌ریزی دولت بعدی را با مشکلاتی روبه‌رو خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ بودجه عمومی دولت ۴۳ درصد و منابع عمومی ۴۷.۳ افزایش دارد که این غیرمنطقی است افزود: درآمدهای نفتی در این لایحه ۲۵۰ درصد افزایش داشته و این در حالی است که کشور در سال جاری کمبود بودجه داشته و با همین منوال در سال ۱۴۰۰ کسری بودجه بیشتر خواهد شد که باعث تورم بیشتر می‌شود و مشخص نیست اقتصاد کشور با چه مشکلاتی مواجه خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی ۷۸ درصدی درآمدهای مالیاتی ظلم بزرگی در حق کسانی است که فعالیت اقتصادی دارند اضافه کرد: مجلس معتقد است این لایحه برای کشور مفید نیست.

کریمی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گزارشی از مبالغ ردیف ملی و پروژه‌های ملی تملک دارایی مهیا کند تا شائبه‌های پیش‌آمده در مورد نسبت درآمد استان با سهمی که از بودجه می‌گیرد برطرف شود.

وی تصریح کرد: در طرح جامع دانشگاه اراک چند سالی است که به علت ضعف مالی تملک اراضی حاشیه دانشگاه صورت نگرفته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم  طرح توسعه دانشگاه به همراه نقشه طرح جامع اراک به دبیرخانه شورای عالی ارسال شود تا تکلیف اراضی کم شده محوطه دانشگاه مشخص شود.

تخصیص اعتبارات در بودجه ۱۴۰۰ منطق ندارد

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس نیز با بیان اینکه در توزیع بودجه به دلیل تفاوت استان‌ها نباید آنها ها را با همدیگر مقایسه کرد گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تخصیص اعتبارات منطق ندارد و با لابی‌گری بسته شده است.

وی افزود: قانون متوازنی که در دوره قبلی مجلس تصویب شد به ضرر استان‌هایی مثل مرکزی بود که فقط اسم توسعه‌یافته را به همراه داشتند و در آموزش و خانه بهداشت در روستاها، آب شرب و... مشکلات جدی دارند که این نشان می‌دهد با توسعه‌یافتگی فاصله دارند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شده سهم بودجه استان کم باشد گزارش‌هایی است که برخی مدیران از آرام بودن و نبود مشکل در استان ارائه می‌کنند.

آصفری بیان کرد: نمایندگان استان برای افزایش بودجه استان تلاش‌های زیادی کردند اما به نظر نمی‌رسد توفیقی حاصل شود چون این تلاش‌ها باید قبل از رسیدن به کمیسیون صورت می‌گرفت.

وی گفت: کشور در شرایط جنگ اقتصادی است، دولت و مجلس تأکید زیادی بر صرفه‌جویی دارد و باید در همین راستا همایش‌ها و مأموریت‌ها و اضافه‌کاری‌ها که ارزش و نتیجه‌ای ندارد کم و یا حذف شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: این محدودیت‌ها باعث شده به اصنافی که با تعطیلی مواجه بودند خساراتی وارد شود مخصوصاً کسانی که اجاره می‌دادند که باید در بودجه اعتبار ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول