اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تلاش دستگاه قضا برای بازگشت ۲۵ واحد تملک شده استان مرکزی به چرخه تولید

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی از تلاش برای بازگشت مجدد ۲۵ واحد تملک شده استان به چرخه تولید خبر داد.

تلاش دستگاه قضا برای بازگشت ۲۵ واحد تملک شده استان مرکزی به چرخه تولید

خبرگزاری فارس اراک، بیش از یک دهه است که تمامی نام‌گذاری سال‌ها از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به نوعی با اقتصاد و رونق تولید مرتبط بوده که با مرور شعارهای ۱۰ سال اخیر متوجه می‌شویم که همواره تأکید مقام معظم رهبری بر رفع مشکل اساسی کشور یعنی اقتصاد بوده است.

نام‌گذاری سال‌ها بر محوریت مسائل اقتصادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب نشان‌دهنده اهمیت تولید و اقتصاد در استقلال و خودکفایی کشور است، چراکه رونق و شکوفایی این بخش‌ها نقش مهمی در کاهش وابستگی، رفع بیکاری و اشتغال‌زایی و به دنبال آن خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در حوزه فشارهای اقتصادی دارد.

بدون شک اگر از سال‌ها قبل که مقام معظم رهبری به تولید و مسائل اقتصادی توجه داشتند، تمامی نهادهای کشور اعم از تصمیم‌های مجلس، نگاه قوه قضاییه و تلاش‌های دولت هم در این مسیر حرکت می‌کردند، امروز در شرایط بهتری قرار داشتیم و شکوفایی اقتصاد را جشن گرفته بودیم.

امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید نام‌گذاری شد، قطعاً رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار، اشتغال‌زایی و رفع بیکاری با جهش تولید محقق می‌شود، از این‌رو باید به شعار امسال که جهش تولید است بیش از پیش توجه داشته باشیم که این مهم از سوی دستگاه قضا در دوره مدیریت جدید این قوه مد نظر قرار گرفته و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در این رابطه می‌گوید: جهش تولید زمانی محقق می‌شود که واحدهای صنعتی و تولیدی بدون چالش در مسیر تولید قرار گیرند، امروزه یکی از چالش‌هایی که بخش تولید با آن دست و پنجه نرم می‌کند موضوع سرمایه در گردش و به دنبال آن اخذ وام از بانک‌ها است که در بسیاری از موارد واحدهای تولیدی اقدام به اخذ تسهیلات کرده اما به دلیل شرایط اقتصادی در بازپرداخت آن با چالش مواجه شدند که این موضوع به عنوان مانع بزرگی در مسیر تولید آنان قرار گرفته که امسال و با دستور ریاست قوه قضاییه هیچ کارگاه و کارخانه‌ای نباید به دلیل بدهی بانکی تعطیل شود که این موضوع در دستور کار استان مرکزی هم قرار گرفته است و تاکنون اجازه نداده‌ایم واحدی در استان تعطیل شود.

 

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی از راه‌اندازی کارگروه اقتصاد مقاومتی استان در راستای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی در استان خبر داده و می‌افزاید: به منظور پیگیری هرچه بهتر امور یکی از معاونین دادگستری به عنوان دبیر  این کارگروه انتخاب شده است.

وی با اشاره به وظایف این کارگروه بیان می‌کند: این کارگروه شناسایی واحدهایی که به دلیل بدهی بانکی تعطیل شده‌اند را برعهده دارد که این اقدام را از طریق استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز تعزیرات و اداره بازرسی انجام می‌دهد که تاکنون اقدامات و پیگیری‌‌های خوبی برای بازگشت مجدد ۲۵ واحد تملک شده استان به چرخه تولید صورت گرفته است که با موفقیت‌های خوبی نیز همراه بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی پیگیری مطالبات کارگران از مدیران صنایع و واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در تهیه مواد اولیه، رسیدگی به مشکلاتی که صنایع با تامین اجتماعی و مالیات  دارند، پیگیری در جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز که از عوامل اصلی نابودی تولید داخل است، حمایت از کارآفرینان و کسانی که دارای اندیشه در زمینه تولید هستند، تشکیل دادگاه‌ها و شعب تخصصی در تمام حوزه قضایی دادگستری استان در جهت حمایت از کارآفرینان و واحد‌های تولیدی، بازدید مستمر از واحد‌های فعال غیر فعال و نیمه تعطیل به منظور بررسی مشکلات و پیگیری جهت حل مشکلات آن‌ها در فضای کارخانه را از دیگر اقدامات دستگاه قضا در راستای بهبود رونق تولید برشمرد.

 

موسوی از بازدید بیش از ۵۰ واحد تولیدی، صنایع بزرگ و تخصصی استان خبر داد و گفت: قوه قضائیه به صورت جدی در راستای شعارهای اقتصادی سالانه ورود کرده که در این راستا امسال از حدود ۵۰ واحد تولیدی، صنایع بزرگ و تخصصی استان بازدید شد و جلسات متعددی با سهام‌داران و مدیران کارخانجات، کارگران، برگزار شده است.

وی بخشی از چالش تولید را مربوط به تأمین مواد اولیه برشمرد و اظهار کرد: مقرر شده اگر در زمینه مواد اولیه تولید در کارخانجات و واحدهای تولیدی مشکلاتی وجود دارد در مدت ۲۰ روز تعیین تکلیف شود و در این مدت اگر نیاز به دستور قضایی است اعلام شود تا موضوع پیگیری و با دستور قضایی رفع توقیف شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در استان مرکزی واحدی همچون هپکو و آذرآب با چالش‌های کارگری مواجه بودند در راستای حل مشکلات این واحدهای مهم و استراتژیک طی چندین مرحله بازدیدهای مختلفی از این واحدها صورت گرفت و نشست‌های متعددی نیز با کارگران و مدیران این واحدها برگزار شد.

 

موسوی افزود: شرکت هپکو بزرگترین واحد صنعتی در زمینه تولید ماشین‌آلات صنعتی است متأسفانه به دلیل بی‌تدبیری‌های صورت گرفته سال‌های گذشته تولید در این واحد صنعتی با چالش‌های مواجه شد که امروز این چالش‌ها هپکو را در ورطه نابودی قرار داده است ما به صورت ویژه به این موضوع ورود کردیم و تلاش داریم مشکلات شرکت هپکو  را برطرف کرده رونق را به این واحد بازگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً بازگشت تولید به هپکو می‌تواند نقش مؤثری در اشتغال و شکوفایی اقتصادی شهر اراک به همراه داشته باشد که ما عزم خود را برای حل مشکلات این شرکت به کار بسته‌ایم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد احیای این واحد بزرگ باشیم.

*****

ریحانه جلالی

*****

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول