اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

صادرات 800 میلیون دلاری استان مرکزی به 96 کشور جهان

مدیر کل گمرک استان مرکزی گفت: در 11 ماهه سالجاری بالغ بر 800 میلیون دلار صادرات از گمرکات استان صورت گرفته که این میزان صادرات به بیش از 96 کشور دنیا بوده است.

صادرات 800 میلیون دلاری استان مرکزی به 96 کشور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، اسماعیل حسینی ظهر امروز در مراسم رونمایی و افتتاح چند طرح زیربنایی اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی زرندیه، افتتاح فیبر نوری در این منطقه را یکی از زیرساخت‌های مهم در راستای توسعه صادرات از این منطقه دانست و گفت: در گذشته زیرساخت‌های این منطقه پاسخگوی نیازهای اقتصادی مورد نظر نبوده لذا اجرای شبکه فیبر نوری از قدم‌های مثبت برای توسعه صادرات از این منطقه به شمار می‌رود. 

وی افزود: با استقرار گمرک در این منطقه و در کنار تلاش مسئولان منطقه ویژه اقتصادی برخی زیرساخت‌های لازم از جمله  راه اندازی پیشخوان تجارت و بازرگانی، استقرار شرکت بازرسی بین المللی کالای تجاری و احداث انبارهای ذخیره سازی کالا و زیرساخت‌های مخابراتی فراهم شد. 

مدیرکل گمرک استان مرکزی با تاکید بر اینکه رویه فعالیت گمرکات کشور به سوی الکترونیکی شدن رفته است، افزود: بهره‌مندی از زیرساخت‌های مخابراتی و فیبر نوری یکی از نیازهای مهم برای فعالیت گمرکات بصورت الکترونیکی است که تجهیز این منطقه به زیرساخت‌های مذکور علاوه بر کمک به توسعه صادرات شاخص‌های اقتصادی را نیز تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌ها باعث انگیزه بیشتر سرمایه گذاران، تجار و بازرگانان برای سرمایه گذاری خواهد شد، بیان کرد: توسعه صادرات در بخش‌های مختلف از جمله در بخش صنعتی و کشاورزی از این منطقه به سراسر جهان با ایجاد و تامین زیرساخت‌ها میسر خواهد بود. 

اسماعیل حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان عملکرد گمرکات استان مرکزی پرداخت و گفت: در 11 ماهه سالجاری بالغ بر 800 میلیون دلار صادرات از گمرکات استان صورت گرفته که این میزان صادرات به بیش از 96 کشور دنیا بوده است. 

مدیر کل گمرکات استان تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان مرکزی را محصولات پتروشیمی، آهنی، انواع شمش، مواد غذایی، نوشیدنی و آشامیدنی و برخی کالاهای صنعتی هایتک تشکیل می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر کالاهای وارداتی به استان نیز کالاهای مورد نیاز کارخانجات اعم از مواد اولیه، قطعات ماشین آلات، ماشین آلات خط تولید است که واردات کالاها بالغ بر به 400 میلیون دلار تخمین زده شده است.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه بالغ بر 90 درصد کالاهای رسوبی در گمرک ترخیص و به چرخه تولید وارد شده است، اضافه کرد: با توجه به شرایط ارزی در کشور که منجر به دپو شدن کالاهای زیادی در گمرکات شده با ارائه تسهیلات گمرکی بصورت بیست و چهار ساعته تلاش شد مواد اولیه و ماشین آلات کارخانجات تامین و نسبت به ترخیص این نوع کالاها اقدام کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول