اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف و ضبط 155 سکه تقلبی در شهرستان دلیجان

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از کشف و ضبط 155 سکه تقلبی مربوط به دوره ساسانی خبر داد.

کشف و ضبط 155 سکه تقلبی در شهرستان دلیجان

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: ۱۵۵ سکه تقلبی در محل ایست و بازرسی شهرستان دلیجان به اصفهان کشف شد و پس از سیر مراحل قانونی به این اداره کل تحویل داده شد.

وی افزود: این سکه‌ها  از یک نفر خاطی در خودرو سواری شخصی ضبط شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بر اساس کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان و باستان شناسان این سکه‌ها تقلبی اعلام شد.

مرزبان عنوان کرد: جنس این سکه‌ها از برنج است و بدل ساخته شده از طرح سکه‌های طلایی دوران ساسانی ساخته شده است.

وی هوشیاری مردم در شناسایی افراد کلاه‌بردار و غارتگران میراث فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: انتظار می‌رود هرگونه اقدام مشکوک و غیرقانونی در کمترین زمان اطلاع‌رسانی شود.

کشف سه دستگاه فلزیاب در شهرستان دلیجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی همچنین گفت: سه دستگاه فلزیاب و متعلقات آن به همراه دو متهم توسط یگان انتظامی ایست و بازرسی ورودی شهرستان دلیجان از خودروی عبوری کشف و ضبط شد.

مرزبان بیان داشت: متهمان پس از تنظیم صورت‌جلسه تحویل مقامات قضایی  شهرستان شدند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مکشوف بنا به دستور رئیس دادگاه  پس از سیر مراحل قضائی و پس از بررسی و نتیجه نهایی  تحویل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآور شد: بر اساس مادهٔ واحده قانون مصوب ۷۹، هرگونه خرید و فروش، تبلیغات، ساخت و نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جرم محسوب می‌شود. فروشندگان باید دستگاه‌های یادشده را فقط به اشخاصی که مجوز دریافت کرده‌اند بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش، مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به وزارتخانه ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول