اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روایتی از جهادگر شدن دو زندانی بعد از رهایی از بند

دو زندانی اراکی پس از رهایی از بند زندان به عنوان داوطلب اردوی جهادی به گروه شهید لاجوردی اراک پیوستند.

روایتی از جهادگر شدن دو زندانی  بعد از رهایی از بند

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ قرارگاه جهادی شهید لاجوردی با هدف محرومیت‌زدایی از زندانیان و خانواده زندانیان به عنوان نخستین قرارگاه کشوری فعالیت خود را در سال 99 استان مرکزی آغاز کرده است.

این قرارگاه با هدف کمک‌ و حمایت‌ از زندانیان و خانواده‌های آنان در عرصه‌های معیشتی، فرهنگی، پزشکی، عمرانی و اشتغال  فعالیت خود را آغاز و به ارائه خدماتی چون  خدمات دندانپزشکی توسط ۱۰ یونیت دندانپزشکی،  تعمیر و ساخت منزل محرومین، توزیع بسته‌‌های معیشتی، توزیع وسایل ورزشی بین زندانیان، انجام فعالیت‌های تربیتی به منظور اصلاح زندانیان، توانمندسازی زندانیان، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن، برگزاری مسابقات ورزشی پرداخت.

فعالین این قرارگاه که رسالت خود را جریان سازی جهادی در زندان‌ها می‌داند، زندان و خانواده زندانیان را میدان عملیات گروه‌های جهادی در امر دستگیری و یارگیری برای اسلام و انقلاب دانسته و بی‌وقفه در حال خدمات رسانی به زندانیان هستند، بعد از سه سال کار و فعالیت جهادی در زندان‌ها موفق به جذب دو زندانی رهایی یافته از بند اسارت به گروه جهادی خود شدند.

 

دو جوان ۳۷ و ۳۱ ساله اراکی که یکی زندانی جرایم غیرعمد و دیگری زندانی جرایم عمد بوده و بیش از دو سال از عمر خود را در زندان سپری کرده بودند، پس از رهایی از زندان به جمع گروه‌های جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی پیوستند.

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی  با تایید این خبر به خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: این دو زندانی با اعلام آمادگی کار در گروه‌های جهادی از ما درخواست داشتند  برای کار جهادی و کمک به محرومین در هر نقطه از کشور آنها را نیز با خود به همراه ببریم تا به عنوان نیروی جهادی بدون هیچ چشم‌داشتی به محرومین خدمت کنند.

سید عباس حسینی افزود: این دوجوان انگیزه حضور در گروه جهادی شهید لاجوردی را خدمت بی مزد و منت به محرومین دانستند چرا که معتقد بودند این کار باعث عزت خودشان می‌شود.

وی  با بیان اینکه قرارگاه شهید لاجوردی ارائه خدمت به زندانیان و خانواده‌هایشان  را مدال افتخار می‌داند، بیان کرد: این دو زندانی پیش از این به دلیل حضور مستمر گروه‌ جهادی شهید لاجوردی در زندان و ارائه خدمات متنوع فرهنگی، خدماتی و ورزشی با فعالیت‌های گروه‌های جهادی آشنا شده‌ بودند.

 

 حسینی با اشاره به اینکه با راه اندازی این قرارگاه  امید در دل‌های زندانیان  زنده شده است، ادامه داد: زندانیان و خانواده‌های آنان بعضا تصور می‌کنند که جامعه آن‌ها را به فراموشی سپرده در صورتی که اگر اقدامات جهادی بتواند شرایطی را فراهم کند که زندانی بتواند نقطه امید در زندگی‌اش شکل بگیرد می‌توان گفت موفقیت این قرارگاه را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول