اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ضرغامی: هزینه آب و برق استاندارد مراکز گردشگری با قیمت پایین محاسبه می‌شود/ تصویب استمهال 2 ساله وام‌های مراکز گردشگری

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: براساس توافقنامه با وزارت نیرو مقرر شد هزینه برق و آب استاندارد مراکز گردشگری با قیمت پایین محاسبه و گاز و سوخت یارانه‌ای برای شناورها در گردشگری دریایی محاسبه شود.

ضرغامی: هزینه آب و برق استاندارد مراکز گردشگری با قیمت پایین محاسبه می‌شود/ تصویب استمهال 2 ساله وام‌های مراکز گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از دلیجان، عزت الله ضرغامی در آئین افتتاح مجتمع گردشگری رونیکا پلاس در دلیجان که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، استاندار مرکزی و جمعی دیگر از مسئولین صورت گرفت،افزود: استان مرکزی  در سه حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری جزء استان های سرآمد است.

وی بافت تاریخی نراق را فوق العاده عنوان کرد و اظهار داشت: دلیجان به نوبه خود دارای پروژه‌های گردشگری است و تلاش بر این است از محل اعتبارات استانی، ملی و بین المللی بهره برداری شود و با استفاده از این اعتبارات زمینه برای گردشگری هر چه بیشتر فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید با پروژه‌های گردشگری که نیازمند مرمت و بازسازی هستند زمینه برای گردشگری مردم فراهم‌ شود، تصریح کرد: غار نخجیر دلیجان از جاذبه‌های گردشگری شهر نراق است و نعمت خدادادی  به شمار می‌رود که در کمتر جایی وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به بازدید از برخی پروژه‌های شهرستان دلیجان،خاطرنشان کرد: در این پروژه‌ها باید سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد و جاذبه‌های تکمیلی برای این پروژه‌ها ایجاد شود.

ضرغامی بر ضرورت تکمیل پروژه‌های دارای جاذبه‌های گردشگری در جهت بهره مندی مطلوب مردم از خدمات تأکید کرد و بیان داشت: باید پروژه‌ها به گونه‌ای تکمیل شود تا شرایط برای همه اعضای خانواده بخصوص گردشگری "خانواده محور" فراهم‌ شود.

وی ادامه داد: مجتمع‌های گردشگری بین راهی خوبی در دلیجان احداث شده و با سرمایه گذاران با انگیزه و پر تلاش برای ادامه پروژه های مشابه مذاکره شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان مرکزی را در زمینه ماموریت های این وزارتخانه سرآمد عنوان کرد و گفت:  استان مرکزی با غنای بالا و حفظ انگیزه سرمایه گذاران در آینده‌ای نزدیک چهره بهتری در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در نشست شورای اقتصاد کشور که با حضور رئیس جمهور برگزار شد،استمهال وام‌های مراکز گردشگری که رقم بالایی نیز بهش شمار می‌رود بمدت ۲ سال تصویب شد.

ضرغامی گفت: همچنین در زمینه سایر مشوق‌ها برای پروژه های گردشگری منجمله عوارض، زمین، خدمات زیربنایی و زیرساختی نیز اتفاقات مطلوبی صورت گرفته است.

ضرغامی تصریح کرد: همچنین براساس توافقنامه با وزارت نیرو مقرر شد ،هزینه برق و آب استاندارد مراکز گردشگری با قیمت پایین محاسبه شود و گاز و سوخت یارانه‌ای برای شناورها در گردشگری دریایی محاسبه شود.

وی توضیح داد:هفته گذشته نیز در نشست با وزارت صمت برای صندوق حمایت از صادرکنندگان حوزه گردشگری به منظور تضمین برای تورگردانان و آژانس‌دارهایی که از حوادث دچار ضرر می‌شوند توافق لازم بعمل آمدو این مهم موجب رونق و انگیزه فعالان این حوزه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول