اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من|قطع درختان خطر‌ساز حاشیه رودخانه تلار سوادکوه با مجوز انجام شد

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سوادکوه از قطع درختان خطر‌ساز حاشیه رودخانه تلار سوادکوه با مجوز قانونی خبر داد.

فارس من|قطع درختان خطر‌ساز حاشیه رودخانه تلار سوادکوه با مجوز انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخابان فارس با ثبت سوژه: «قطع درختان در حاشیه رودخانه تلار به بهانه سیل» و توضیح اینکه: «درختان حاشیه رودخانه تلار سوادکوه با بهانه سیل قطع شد و این در حالی است که ریشه درختان باعث جلوگیری از سیل می شوند، قطع درختان با چه نیتی بود و چه کمکی به خطر آینده سیل می‌کند». خواستار پیگیری این مسئله شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سوادکوه در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه قطع درختان حاشیه رودخانه تلار سوادکوه با رعایت ضوابط قانونی بود و از دادستان، استاندار و مدیران در شرایط بحرانی برای قطع درختان خطر‌ساز اجازه و مصوبه داریم و حضور مدیر‌کل منابع‌طبیعی استان، خودم و مأموران ما با رعایت شرایط قانونی انجام شد.

حمید‌‌رضا احمدی با بیان اینکه پروانه قطع درخت، ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد و ما در وضعیت بحرانی سیل قرار داشتیم و بر طبق مصوبه شورای تأمین اقدام به قطع درختان کردیم تا فرم‌ها و شرایط اداری بعد از بحران سیل و رانش و ریزش انجام شود، افزود: پیشنهاد قطع درختان خطر‌ساز در حاشیه رودخانه تلار با پیشنهاد اداره امور آب بود که عدم قطع درختان خطر‌ساز باعث قطع درخت بر اثر سیل و بسته‌شدن دهانه‌های پل‌ها ‌مسیر رودخانه و حوادثی مانند تخریب منازل مسکونی و تجاری و زمین‌های کشاورزی و باغی می‌شد و وجود درختان خطر‌ساز باعث ریشه‌کنی درختان در ابتدای جوارم شد که درختان ریشه‌کن‌شده از شهرستان‌های پایین‌دست و چوب قاچاق آن هم از کارگاه‌های آمل پیدا شدند.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری سوادکوه با اشاره به اینکه چوب‌های جمع‌آوری‌شده با نظارت منابع طبیعی و تحویل به امین اداره، دپو شد، خاطرنشان کرد: پروانه قطع صادر می‌شود و سپس آگهی رسمی ثبت می‌شود و به نفع دولت به فروش می‌رسد و پول آن هم به خزانه واریز می‌شود.

احمدی از حضور مدیر‌کل منابع طبیعی مازندران از صبح تا شب روز 13 فروردین برای خروج پل غیر استاندارد در کوچه خدمات زیراب که درخت‌ها از بالا‌دست سرازیر شدند و زیر پل باعث انحراف آب و خسارت شد، خبر داد و اظهار کرد: قطع درختان با دستور مدیران مرتبط بود و به گفته استاندار مازندران اگر در سیل بعدی شاهد وجود درختان به همراه سیل باشیم، مقصر اصلی منابع طبیعی خواهد بود و ما با پیشنهاد امور آب اقدام به قطع بیش از 90 اصله درخت خطر‌ساز حاشیه رودخانه تلار برای جلوگیری از خطرات ناشی از سیل کردیم و برخی مطالب در فضای مجازی با موضوع عدم صدور مجوز، کذب است و اگر درختی باعث خسارت شود ما باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/86015/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول