اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نوروز 99 سالی متفاوت با دریچه‌ای نو برای گردشگری مازندران

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: امسال باتوجه به وضعیت آزادراه تهران شمال، پیش‌بینی شرایط جوی نسبت به سال گذشته ، کاهش تمایل به سفرهای خارجی و افزایش سفرهای داخلی شاهد رشد گردشگر خواهیم بود که به‌طور حتم در نوروز 99 یکی از استان‌های مقصد گردشگری، مازندران خواهد بود.

نوروز 99 سالی متفاوت با  دریچه‌ای نو برای گردشگری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین حسن‌نژاد شامگاه امروز در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمار سال گذشته  17 میلیون شب اقامت و بیش از 40 میلیون تردد درون استانی در بحث جاده‌های استان داشتیم که با رتبه دوم در این زمینه مازندران دو برابر اختلاف داشته است.

وی افزود: همچنین سال گذشته 6درصد رشد گردشگر را در استان داشتیم باوجود اینکه به‌دلیل سیل و مشکلات آن تمایل و مقصد سفر برخی از مسافران تغییر یافت.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اضافه کرد: همچنین میزان تصادفات منجر به فوت 30 درصد کاهش یافت درحالی‌که هدف‌گذاری کشور 20 درصد بود. 

این مسؤول بیان کرد: امسال باتوجه به وضعیت آزادراه تهران شمال، پیش‌بینی شرایط جوی نسبت به سال گذشته ، کاهش تمایل به سفرهای خارجی و افزایش سفرهای داخلی شاهد رشد گردشگر خواهیم بود که به‌طور حتم در نوروز 99 یکی از استان‌های مقصد گردشگری، مازندران خواهد بود که با افزایش قابل توجه ورود گردشگران به استان مازندران مواجه می‌شویم.

حسن‌نژاد تصریح کرد: مجموعه تدابیری در سال گذشته اندیشیده شد و توانست بخشی از مشکلات را مدیریت کند اما با این وجود کاستی‌هایی داشتیم که حتما باید به آن توجه شود که نخستین مساله ترافیک، مدیریت متمرکز جاده و کاهش تصادفات است که این مدیریت واحد را به عنوان تجربه موفق از سال گذشته، امسال گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: باید جاده در قالب مدیریت واحد با تداخل‌ها مواجه نشود و بحث ارائه خدمات پزشکی باتوجه به اهمیت بحث سلامت در اولویت باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در ارتباط با بازار، اظهار کرد: سال گذشته یک روز از نزدیک بازدیدی از بازار داشتم که حرف مردم و گردشگران این بود اینجا صاحب ندارد که همان زمان با اداره کل صمت تماس گرفتم و آماری ارائه دادند ولی درخواست ما این است همه اقدامات به‌صورت آماری نباشد بلکه در عمل باشد.

این مسؤول بیان کرد: سال گذشته بخشی از مدیریت ما مصروف به سیل و مدیریت آن شد ولی امسال حتما وقت بیشتری باید گذاشته شود و همه امکانات برای ساماندهی بازار در حوزه شهرستان‌ها درنظر گرفته شود.

حسن‌نژاد با تاکید بر اینکه درست است ادارات ما در نوروز تعطیل است اما ماموریت مدیران ما تعطیل نیست، خاطرنشان کرد: اگر مکانی همه از چراغ قرمز عبور می‌کنند معنایش یا مشکل جاده‌ای یا مدیریت در اداره جاده است؛ ضرورتی ندارد مردم با زبان بگویند اینجا مدیریت جاده‌ای نیست بلکه با نگاهشان به این مهم اذعان دارند.

وی اظهار کرد: قرار نیست باتوجه به جمعیت چندبرابری قیمت‌ها افزایش یابد؛ چراکه حجم ارزاق عمومی به میزان جمعیت شناور دیده شده و نباید شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم؛ زمانی‌که تقاضا با عرضه برابر است افزایش قیمت به‌دلیل سودجویی است که حتما باید با این واحدهای متخلف برخورد شود و این مسائل جدی گرفته شود.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ارتباط با بحث نوروزگاه‌ها، گفت: باتوجه به اینکه برخی از شهرهای استان حیات‌شان با بحث گردشگری مرتبط است لازم است در این زمینه با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه تدبیری جدی اندیشیده شود.

حسن‌نژاد تصریح کرد: سال گذشته در زمینه برنامه‌های فرهنگی در نوروز  از نظر آماری رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم اما در عمل رشد ۷۲ درصدی بود که امسال انتظار داریم در عمل رشد ۱۰۰درصدی را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: قصد داریم افرادی قابلیت‌ها و فرصت‌های استان مازندران را بشناسیم در عین حال اشتغال ایجاد کنیم که باید به همه مسائل توجه شود.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر توجه به گردشگری روستایی، اضافه کرد: باید توزیع مناسب گردشگری را در همه نقاط استان داشته باشیم در غیر این صورت مشکلات و تعارضاتی به دنبال خواهد داشت که در این زمینه باید از همه امکاناتی که در اختیار دستگاه‌های دولتی است بهره‌گیری کنیم.

حسن‌نژاد افزود: در زمینه گردشگری روستایی باید دهیاری‌ها برای ایجاد فرصت‌ها و هماهنگی‌ها در روستا فعالیت جدی گردشگری داشته باشند.

وی یادآور شد: در ارتباط با نمایشگاه‌ها نیز باید در کنار برنامه‌های فرهنگی دیده شود که همراه با برنامه‌های جانبی باشد.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران درباره سامان‌دهی وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های عمومی بهداشتی سطح استان، گفت: در این زمینه ادارات مرتبط ازجمله اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حتما باید ورودی جدی داشته باشند سال گذشته اعلام کردند همه این اماکن آماده شده اما در واقعیت زیر ۵۰درصد بوده است.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: بحث جانمایی سطل‌های زباله در ورودی‌ها به‌ویژه مناطق گردشگری برای جلوگیری از رهاسازی زباله همچنان در اولویت قرار دارد.

*معرفی عشایر مازندران در نوروز99

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد سفر تشکیل شد، اظهار کرد: امسال بحث گردشگری در نوروز 99 با سال‌های دیگر متفاوت خواهد بود و بحث گردشگری بیشتر دیده خواهد شد.

سیف‌الله فرزانه افزود: امسال به‌دلیل مسایل اقتصادی مردم در بحث  گردشگری داخلی فعالیت بیشتری خواهد داشت که انتظار داریم در سال ۹۹ اتفاقات خوبی برای گردشگری مازندران بیفتد.

وی بیان کرد: مهمترین موضوعی که داریم پیگیری می‌کنیم بحث کمیته تنظیم بازار است که مسؤولان کمیته نظارت خوبی دارند و دبیران کمیته‌ها مطلع و آگاه باشند.

مدیرکل گردشگری مازندران تصریح کرد: اعتبار ویژه این ستاد سال گذشته پیگیری خوبی داشتند ولی کافی نبود اما امسال انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه اعتبار این ستاد را ویژه ببیند.

این مسؤول اظهار کرد: باید فرصت‌ها و تهدیدهای گردشگری استخراج شود تا ما بتوانیم برای گردشگری مازندران در کشور برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

فرزانه با اعلام اینکه یکی از مسائل مورد نظر امسال بحث دیده شدن و معرفی عشایر مازندران است، خاطرنشان کرد: در ارتباط با سبک و زندگی‌شان با برپایی نوروزگاه اقدام جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/86034/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول