اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نیروی انسانی، پرستاری و پزشکی نیاز مراکز درمانی مازندان و گلستان است/ احتمال افزایش مبتلایان

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در منطقه مازندران و گلستان در امور نظارتی بر درمان کرونا، با بیان اینکه نیروی انسانی، پرستاری و سایر رده‌های و پزشکی نیاز این دو استان است، گفت: تامین ماسک، وسائل حفاظت شخصی و دستکش از نیازهای منطقه است.

نیروی انسانی، پرستاری و پزشکی نیاز مراکز درمانی مازندان و گلستان است/ احتمال افزایش مبتلایان

محمد مهدی ناصحی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ارتباط با وضعیت موجود استان در مقابله با بیماری کرونا و  اقدامات انجام شده و نیازمندی‌های استان مازندران اظهار کرد: مازندران و گلستان از نقطه‌های است که تخت‌های بستری مازندران و گلستان برای جمعیت بیمار دو استان تاکنون کافی بوده ولی پیش‌بینی برای تخت‌های مازاد و نقاهتگاه باید در دستور کار قرار گیرد،مکان‌های با همکاری استانداری، سپاه و سایر مجموعه‌ها که اگر نیاز بود از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مازندران فضای نقاه‌تگاهی نیاز ندارد اما در گلستان نیاز است که بیماران را از هفته دوم درمان به مدت یک هفته تا ۱۰ روز در نقاهتگاه‌های ویژه نگهداری کنیم.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در امور نظارتی درمان کرونا در مازندران و گلستان، درباره نیازمندی‌های دو استان شمالی درگیر با ویروس کرونا را نیروی انسانی، پرستاری و سایر رده‌های و پزشکی اعلام کرد و گفت: بحث تامین ماسک، وسائل حفاظت شخصی و دستکش از نیازهای منطقه است که در اختیار مردم قرار گیرد و بتوانیم در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سؤوال که از برخی مراکز درمانی گزارش می‌شود که نیازمندی‌های به ماسک و سایر وسائل حفاظت شخصی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد، پاسخ داد: همه بیمارستان‌ها را بررسی کردم اما این کمبود در حال حاضر جدی نیست، ممکن است یک وقتی نگرانی از کمبود وجود داشته باشد اما در حال حاضر در اختیار همه بیمارستان‌ها قرار گرفته و تامین شده به دنبال تامین نیازمندی‌ها هستیم تا نگرانی‌ها در این ارتباط را کاهش دهیم.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بحث رطوبتی بودن مازندران و یا سفرهای که به مازندران می‌شود، تا چه حدی در انتقال این بیماری موثر است، بیان کرد: بحث رطوبتی بودن چندان اثرگذار نیست، اما مهم‌ترین موضوع تداوم مسافرت‌ها زمینه انتقال بیماری را افزایش می‌دهد و این موضوع ثابت شده که ویروس سریع منتقل می‌شود و باید زنجیره انتقال قطع شود.

وی یادآور شد: درخواست ما این است که مردم طی دو هفته تحمل کنند و بیرون نروند، کمپین در خانه بمانید نیاز دارد که بیشتر به مردم تبیین شود.

ناصحی در پاسخ به این سوال که با وجود سرایت این بیماری در استان‌های شمالی همچنان سفر به این استان‌ها در حال انجام است، آیا پیشنهاد مشخص‌تری برای جلوگیری از ورود مسافران به این استان‌ها دارید، گفت: اقدامات خوبی برای جلوگیری از ورود مسافران انجام شده، اعتقاد داریم که نباید اجازه دارد از مبادی شهرهای بزرگ به استان‌های شمالی مسافرت انجام شود.

وی درباره روحیه کادر درمانی بیان کرد: بچه‌ها بسیار مقاوم هستند خسته هستند روحیه خوبی دارند و عاشقانه کار می‌کنند اما زحمت می‌کشند، در حال حاضر در بیمارستان رامسر یکی از همکارها متخصص عفونی ما مبتلا شدند و برخی از پزشکان عمومی که نیاز به استراحت در منزل داشتند مرخص شدند کادر درمان در خط مقدم هستند  از خدا درخواست کمک داریم و مردم هم با جلوگیری از ترددهای غیرضرور به این امر کمک کنند.

 ناصحی در پاسخ به این سؤوال که با توجه به جهشی که این ویروس داشته چه زمانی می‌توانیم بگوییم که وضعیت مناسب می‌شود، پاسخ داد: در دو هفته آینده باید کاملا آماده باش باشیم و حتی ممکن است تعداد افراد مبتلا افزایش یابد اما اگر مردم مراعات کنند امید داریم که سیر ما صعودی نباشد.

به گزارش فارس، ما کرونا را شکست می‌دهیم به شرطی که این ویروس را جدی بگیریم و عرصه را برای انتشار آن خالی کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول