اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رجعت پیکر شهید حسن رجایی‌فر در روز تولد پسرش/ پدر به خانه جدید ما هم می‌آید

مهدیه رجایی‌فر فرزند شهید مدافع حرم شهید حسن رجایی‌فر می‌گوید؛ خبر بازگشت پیکر پدرمان را به امیر سجاد ندادیم، ولی جالب است بدانید که بابای امیر سجاد در روز تولد پسرش برمی‌گردد.

رجعت پیکر شهید حسن  رجایی‌فر در روز تولد پسرش/ پدر به خانه جدید ما هم می‌آید

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ایثار و شهادت|حماسه‌سازان خان‌طومان حلب در فروردین و اردیبهشت ۹۵، در نبردی کم‌نظیر بر دشمنان اهل بیت (ع) تاختند تا بار دیگر عاشورا به‌نفع آنان رقم نخورد.

شهیدان جانفشانی‌ها کردند تا ما مصباح‌الهدی را با دقت ببینیم، در نبرد یک ماهه مدافعان حرم وحریم اهل بیت (ع) در جبهه خان طومان ۹۵، بیشترین تلفات و خسارات به دشمنان وارد شد تا بار دیگر بر علیه اسلام ناب محمدی (ص) رجزخوانی نکنند. 

حال پس از چهار سال فراق و دوری از پیکرهای به‌جا مانده در کربلای خان طومان، ابدان مطهر شهیدان؛ حسن رجایی‌فر فرمانده مهندسی رزمی، محمد بلباسی، معاون و مسؤول پشتیبانی گردان حمزه، علی عابدینی، فرمانده غیور گروهان تکاوری، رضا حاجی‌زاده، شیرمرد، تک تیرانداز و فرمانده دسته تکاوری گردان یاسر، حجت الاسلام مجید سلمانیان مسوول فرهنگی یگان درخان طومان رجعت کردند تا دل‌های ما را صفا و جلا دهند. 

 فرمانده دیگر خان‌طومانی ما آقا رحیم، جامانده تا همچنان در انتظار آنان باشیم، پیکر شهید محمود رادمهر هم کمی بعد از تفحص پیکر یارانش شناسایی شد، همه ما مدیون شهدا و خانواده معزز شهیدان بوده و هستیم.

پس از انتشار خبر بازگشت پیکر این پنج شهید مازندرانی، در خبرگزاری فارس بر آن شدیم تا مصاحبه‌ای با خانواده این شهدا ترتیب داده و بتوانیم دلگویه‌هایشان را به گوش مردمی که جانشان را مدیون خون شهدا می‌دانند برسانیم.

 شهید مدافع حرم حسن رجایی‌فر در چهارم تیر ماه ۱۳۵۴ در یکی از روستاهای خوش آب و هوای کامی‌کلا از توابع بندپی‌غربی، شهر خشرودپی از شهرستان بابل متولد شد.

دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌اش را در همان روستا و منطقه تا سطح دیپلم به پایان رساند و از آنجایی که به کارهای الکتریکی و برق علاقه داشت، مهارت خاصی در این زمینه کسب کرد.

رجایی فر در امتداد خدمت مقدس سربازی، به سربازی دائمی نظام در آمد و در سال ۱۳۸۷ به عضویت پاسداری در سپاه درآمد، برای ارشد ثبت‌نام و در سال‌های ۹۲ تا ۹۳ در رشته مدیریت استراتژیک این رشته را به پایان رساند.

 هر زمان و مکان مأموریتی بود با جان و دل می‌پذیرفت و کارش را فقط برای رضای خدا انجام می داد و در دی ماه ۱۳۹۴ بود که برای اولین بار به ماموریت رزمی حقیقی یعنی پیکار با دشمنان زبون و کافران حربی، دشمنان اسلام و به‌خصوص شیعه در کشور سوریه رفت. 

پس از ۲۰ روز مبارزه از ناحیه کتف مجروح شد و برای معالجه و درمان به ایران بازگشت، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ موعد دوم ماموریتش بود، پس از رزم سنگین ۲۲ روزه در مناطق عملیاتی حلب، خان‌طومان و دیگر مناطق عملیاتی سوریه مشغول رزم بود که در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت در عملیات ناجوانمردانه دشمن کافر، به همراه ۱۴ لاله خونین بال استان همیشه لاله خیز مازندران در منطقه خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حال که بیش از چهار سال از خداحافظی این شهید با سه فرزندش می‌گذرد، خبر پیدا شدن پیکرش آخرین خبر از پدر است که به دست‌شان رسید.

مهدیه رجایی‌فر تنها دختر این شهید مدافع حرم، در گفت‌وگو با فارس از حس و حال مادرش می‌گوید؛ مادرم حال و روز خوبی ندارد، می‌توان گفت در شوک فرورفته، حال عجیبی دارد، شاید می‌توان گفت این دیدار پایان چشم انتظاری است ولی...  

وی ادامه می‌دهد؛ ۱۳ سال داشتم که پدرم از جلوی درب خانه به مقصد سوریه حرکت کرد، امید به بازگشتش تمام وجود مرا که دختر بابا بودم فرا گرفته بود، تا اینکه خبر شهادتش را شنیدیم، با خودم گفتم بابای مهربونم روزی برگرد که من جرات روبرو شدن با پیکر بی‌جانت را داشته باشم..

رجایی‌فر با بغض، بیان می‌کند؛ برادر کوچکم امیر سجاد ۶ ماهش بود، در آغوش مادرم بود که پدر با ما خداحافظی کرد، بعد از اینکه به سخن آمد بارها سراغ بابا را گرفت، به او گفتیم بابا رفته پیش خدا! گاهی با خدا قهر می‌کند می‌گوید چرا بابای مرا بردی پیش خودت!

دختر این  شهید مدافع حرم، عنوان می‌کند؛ خبر بازگشت پیکر پدرمان را به امیرسجاد ندادیم، ولی جالب است بدانید که بابای امیر سجاد در روز تولد پسرش برمی‌گردد....

وی می‌گوید؛ آقا محمد ۲۱ ساله خوشحال است از اینکه پدر از سفر برمی‌گردد، همه خوشحالیم از اینکه کل مردم از چشم انتظاری پیکر شهدا خلاص می‌شوند، فقط نمی‌دانیم پیکر بابا را ببینیم دلتنگی بیشتر خواهد شد یا کمتر! آن هم در این شرایط... 

رجایی‌فر به خوشحالی مادر اشاره کرده و ادامه می‌دهد؛ مادرم به‌خاطر امیر سجاد خوشحال است و می‌گوید در این مدت به خانه جدید آمدیم جای خالی پدرتان حس می‌شود، حال به خانه جدید می‌آید ... باید به استقبالش برویم.

دختر شهید رجایی فر، یادآور می‌شود؛ در این حس و حال بیشترین چیزی را در ذهنم تداعی کرده و خودم را برایش آماده می‌کنم این است که چطور با پیکر پدر روبرو می‌شوم، رقیه سه ساله سر بریده پدرش را دید ولی من احساس می‌کنم نمی‌توانم رقیه زمانه باشم، از خدا می‌خواهم صبرم را بیشتر کند.

وی می‌گوید؛ راستش دلم نمی‌خواست خبر تفحص پیکر بابا صحت داشته باشد، دلتنگ‌تر شدم، ولی امیدوارم شهدا کمک کنند  شافی ما باشند دست ما را در این دنیایی که عدالتی در آن نمی‌بینیم بگیرند تا به کج نرویم.

 

به گزارش فارس؛ ﭘﯿﮑﺮ ﻣﻄﻬﺮ ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺪﺍﯼ ﻭﺍﻻﻣﻘﺎﻡ ﺻﺒﺢ ﻓﺮﺩﺍ ‏(ﺩﻭﺷﻨﺒﻪ‏) ﺑﺮﺍﯼ ﻃﻮﺍﻑ ﻭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺣﺮﻡ ﻣﻄﻬﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ ‏(ﻉ‏) ﻋﺎﺯﻡ ﻣﺸﻬﺪ ﻣﻘﺪﺱ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻃﻮﺍﻑ ﺑﺮ ﺿﺮﯾﺢ ﻣﻘﺪﺱ ﺍﻣﺎﻡ ﻫﺸﺘﻢ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﺎﺩﻣﺎﻥ ﺁﻥ ﺁﺳﺘﺎﻥ ﻣﻘﺪﺱ، ﺣﺠﺖ‌ﺍﻻﺳﻼﻡ ﻭﺍﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﻣﺮﻭﯼ ﺗﻮﻟﯿﺖ ﺁﺳﺘﺎﻥ ﻗﺪﺱ ﺭﺿﻮﯼ ﺑﺮ ﭘﯿﮑﺮﻫﺎﯼ ﻣﻄﻬﺮ ﺷﻬﺪﺍ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺧﻮﺍﻧﺪ.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول