اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ترس دولت فرانسه از گسترش دین اسلام با حمایت از هتاکان

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه ترس دولت فرانسه از گسترش دین اسلام سبب حمایت از هتاکان به پیامبر مهربانی شد،گفت: دولت فرانسه برخورد با روزنامه شارلی ابدو در اهانت پیامبر(ص) را نقض آزادی بیان می‌داند.

ترس دولت فرانسه از گسترش دین اسلام با حمایت از هتاکان

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام، پیامبر رحمت برای دو علم و بشریت بود و باید به سیره آن حضرت تاسی کنیم.

وی افزود: گاهی حس می‎کنیم که در مراکز و تجمعات هیچ مشکلی وجود ندارد ولی وقتی نوبت به مراسمات مذهبی و دینی می‌شود این خط کشی‌ها تازه ایجاد می‌شود، هر چند که مذهبی‌ها بیش از همه رعایت می‌کنند.

امام جمعه بابل اشاره به اینکه مکان نمازجمعه از پاک‌ترین مراکزی است که رعایت موارد بهداشتی و فاصله گزاری برای اقامه نمازجمعه انجام می‌شود، تصریح کرد: از مسؤولان تقاضا دارم که شاهد برپایی نمازجمعه بدون تعطیلی باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: روز ولادت پیامبراعظم(ص) مناسب است با ۱۳ آبان روز تبعید و بازداشت امام به ترکیه و شهادت تعداد زیادی از دانش آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبارجهانی لذا در روز ولادت پیامبر اکرم(ص) با تجمیع مراسم ولادت و مناسبت ۱۳ آبان در مدرسه خاتم الانبیا مراسمی در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء( صدر) با سخنرانی سردار دکتر واثقی برگزار می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: در ولادت پیامبر(ص) ایام جشن و سرور است اما غمی جانکاه دل مردم را پر کرد و آن اهانت یک نشریه فرانسوی و سپس ادامه و حمایت از آن توسط رئیس جمهور فرانسه است، این اسلام ستیزی‌هایی که دولت فرانسه با این اهانت فاحش به نام آزادی بیان مطرح می‌کند امت اسلامی را غمگین کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که ما به خاطر آزادی بیان اجازه می‌دهیم که روزنامه شارلی ابدو به پیامبر اهانت کند! اما در مقابل با وقاحت و بی شرمی حاضر نیستند که در خصوص برخی از مسائل مانند هولوکاست حتی تحقیق انجام شود.

وی با اشاره به اینکه این اهانت‌ها و ایستادن رئیس جمهور فرانسه ناشی از عصانیت وی از گسترش اسلام در اروپا و این کشور است. افزود: آنچنان اسلام با قدرت در اروپا و فرانسه در حال افزایش است که امیدواریم که شاهد غلبه جمعیت مسلمان در این کشور باشیم، دولت فرانسه در حالی دم از آزادی بیان می‌زند که با شدت صدای معترضان را قطع و اجازه تظاهرات بحق مردم را نمی‌دهد.

امام جمعه بابل گفت: خاک بر سر رئیس جمهور فرانسه و برخی از مقامات اروپا که امروز جایگاه خود را به حد پادویی آمریکا و رژیم صهیونیستی رساندند.

وی تصریح کرد: برخی در کشور با وجود تاکیدات رهبری و کارشناسان در خصوص توجه به داخل و اصلاح اقتصاد داخل کشور برای برون رفت از مشکلات کنونی اما باز راه حل مشکلات ایران را در مذاکرات می‌دانند در حالیکه امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب شعار مرگ بر آمریکا را راه حل ما از قطع وابستگی می‎دانند.

امام جمعه بابل با تبریک هفته نیروی انتظامی این هفته را فرصتی برای تقدیر از زحمات و خدمات این عزیزان در برقراری امنیت در کشور برشمرد و عنوان کرد: انتظار مردم از نیروی انتظامی برخورد با اراذل و اوباش است.

وی افزود: سال گذشته در خبرها دیدیم که پلیس آمریکا در حالیکه ادعای آزادی بیان دارند چطور با خشونت در مقابل دوربین و ملا عام  یک سیاهپوست را کشت اما نیروی انتظامی کشور اقتدار همراه با عطوفت را بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

امام جمعه بابل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع سلامت شهرستان بابل شهید دکتر ذاکریان که فرزند شهید هستند و اخیرا به جرگه شهدا در این عرصه پیوستند گفت: از تلاش تلاشگران عرصه سلامت در مقابله با ویروس کرونا تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۰/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول