اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روند تخصیص بودجه سرعت بازسازی استادیوم وطنی را کند کرد/ احتمال سرپرستی در هیأت فوتبال

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بازسازی استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر به عنوان استادیوم خانگی تیم نساجی در استان به دلیل حضور نساجی در لیگ برتر در اولویت است اما پرداختی بودجه‌ها و روند تخصیص‌ها سبب می‌شود تا سرعت ما نیز کند شود.

روند تخصیص بودجه سرعت بازسازی استادیوم وطنی را کند کرد/ احتمال سرپرستی در هیأت فوتبال

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی |حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بعدازظهر یک‌شنبه در نشست با خبرنگاران ابتدا در خصوص پروژه‌های ورزشی گفت و اظهار کرد: تاکنون ۴ پروژه افتتاح کرده‌ایم و تا پایان سال ۱۱۰ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: شمار پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی ۹۱ پروژه است و برای تکمیل این پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام تقریبا حدود ۵۰۰ میلیارد تومان طبق فهرست بهای مربوطه اعتبار نیاز داریم.

رنگرز درباره مدت زمان اجرای این پروژه‌ها گفت: متکی بودن به منابع دولتی راه حل مناسبی نخواهد بود و ما باید زیرساخت‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا تکمیل و بهره برداری شود.

* توضیحات مدیرکل درباره ورزشگاه وطنی در بازی پرسپولیس

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در خصوص ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر گفت: بعد از سفری که نوبخت معاون رئیس جمهور به مازندران داشت، ساخت سکوی ضلع غربی در دست ساخت قرار گرفت و همچنین ترمیم چمن ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بازسازی استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر به عنوان استادیوم خانگی تیم نساجی در استان به دلیل حضور نساجی در لیگ برتر در اولویت است اما پرداختی بودجه‌ها و روند تخصیص‌ها سبب می‌شود تا سرعت ما نیز کند شود.

رنگرز در خصوص دلیل عدم تعویض زمین دیدار پرسپولیس ـ نساجی گفت: ما تقاضای تعویق زمین بازی دقیقا ۲۴ ساعت قبل بازی را کرده بودیم ولی به دلیل حجم بالای برنامه‌های فدراسیون فوتبال و همچنین فشردگی رقابت‌ها امکان تعویق دشوار شد و فدراسیون با این موضوع موافقت نکرد.

رنگرز گفت: دولت برای بهسازی و بازسازی ورزشگاه شهید وطنی تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد ریال با وجود محدودیت‌های مالی و اعتباری هزینه کرده و برای بهسازی زمین چمن و ساخت ضلع غربی ورزشگاه نیز اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

وی تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی را نیازمند تکمیل طرح مطالعات فنی دانست و افزود: چمن طبیعی نیاز به اعتبار دست‌کم ماهانه یک تا دو میلیارد ریال برای نگهداری دارد که تامین این اعتبار از توان باشگاه و حتی اداره کل ورزش و جوانان مازندران خارج است.

* استیجاری بودن باشگاه ها

رنگرز به فعالیت هزار و ۹۵۰ باشگاه خصوصی در استان اشاره کرد که بخش عمده‌ای از آن‌‌ها استیجاری هستند و قریب به ۱۱ ماه است که تعطیل هستند و ادامه داد: مجموعه‌ای از مربیان و مدیران بدون برخورداری از بیمه روزهای سختی را می‌گذرانند.

او گفت: باشگاه‌داری شغل پردرآمدی نیست و فرد از روی علاقه به آن روی می‌آورد. لازم است که آسیب این شغل از کرونا در بودجه سال آینده دیده شود.

* پاسخ رنگرز به تعلل در انتخابات هیأت فوتبال مازندران

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در خصوص تعلل در اسم‌نویسی انتخابات هیأت فوتبال مازندران گفت: ما دقیقا ۲ ماه قبل برگزاری مجمع نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال ارسال کردیم و گفتیم که آماده برگزاری مجمع هستیم.

وی ادامه داد: فدراسیون هم به نامه ما پاسخ داد و بعد از آن فدراسیون با هیأت فوتبال مکاتباتش را برای شروع روند قانونی انتخابات انجام داد.

رنگرز ضمن قدردانی از حمات چندین ساله بهروان در فوتبال مازندران از احتمال سرپرستی در هیأت فوتبال گفت و افزود: طبق قانون اگر تا موعد انتخابات، رئیس انتخاب و مجمع برگزار نشود، فدراسیون شخصی را به‌عنوان سرپرست معرفی خواهد کرد.

* ساری بازوی اصلی اداره کل ورزش است

رنگرز در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر بازدیدهایش از غرب استان است و مرکز استان مورد توجه قرار نگرفته است،گفت: ما همه استان را به یک چشم نگاه می‌کنیم و من تقریبا به جز شرق استان در تمامی شهرها حضور پیدا کردم و بازدید داشتم. ورزش ساری هم به‌عنوان پیشانی اصلی ورزش ماست و بازوی اصلی ما در ورزش است و نیاز است فعالیت‌های بهتر و جدی‌تری در این شهر صورت گیرد.

وی در خصوص فرسودگی مجموعه‌های ورزشی مرکز استان و کم کاری‌های اداره ورزش و جوانان مرکز استان اظهار کرد: بیشتر استخرها و مجموعه‌های ورزشی مرکز استان آسیب‌دیده و ما نیز بارها از امکانات ورزش ساری و پروژه‌های مربوطه بازدید به‌عمل آورده‌ایم و کاملا در جریان امورات ورزش ساری هستیم و قطعا مرکز استان به‌عنوان بازوی اصلی ورزش در کنار اداره کل باید قدرتمند کار کند.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول