اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پایان نام‌نویسی انتخابات | 18 نفر برای کسب کرسی ریاست هیأت فوتبال مازندران اسم نوشتند + اسامی

در آخرین روز نام‌نویسی، هیأت فوتبال مازندران روز شلوغی را سپری کرد و در نهایت ۱۸ کاندیدا برای کسب کرسی ریاست هیأت فوتبال مازندران نام‌نویسی کردند تا فوتبال مازندران از این روز وارد فاز جدیدی شود.

پایان نام‌نویسی انتخابات | 18 نفر برای کسب کرسی ریاست هیأت فوتبال مازندران اسم نوشتند + اسامی

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|انتظارها به سر رسید و در نهایت بعد از ۷ روز، کاندیدای احراز پست ریاست هیأت فوتبال استان مازندران معرفی شدند.

 در آخرین روز نام‌نویسی، هیأت فوتبال مازندران روز شلوغی را سپری کرد و در نهایت ۱۸ کاندیدا برای کسب کرسی ریاست هیأت فوتبال مازندران نام‌نویسی کردند تا فوتبال مازندران از این روز وارد فاز جدیدی شود.

به صورت اجمالی به معرفی برخی از کاندیدای هیأت فوتبال استان مازندران می‌پردازیم و در روزهای آینده نیز برنامه‌های این نفرات را به خروجی خواهیم برد.

* کاندیدا شماره یک |صفی‌الله فغانپور

پیش‌بینی می‌شد که فدراسیون فوتبال گزینه‌ای را برای انتخابات هیأت فوتبال مازندران معرفی کند. چه کسی بهتر از فغانپور! ویاصالت بابلی دارد و در فدراسیون فوتبال ایران پست مهم مسئول حقوقی را بر عهده دارد.

فغانپور شناخت کافی از فوتبال و قوانین و مقرراتش دارد و به‌عنوان یک چهره شناخته، سال‌هاست در سطح اول فوتبال کشور حضوری موفق داشته است.

حال باید صبر کرد و دید آیا فدراسیون فوتبال حمایت خودش از فغانپور را علنی خواهد کرد یا نه !؟

* کاندیدا شماره ۲ | عادل عالیشان

عالیشان؛ جدی‌ترین رقیب غلامرضا بهروان در انتخابات دوره گذشته بود. او که کارشناسی ارشد تربیت بدنی (گرایش مدیریت ورزشی) دارد، در انتخابات دوره گذشته توانست ۱۰ رای از اعضای مجمعی که به بهروان رای اعتماد داده بودند بگیرد و خودش را به‌عنوان یک رقیب جدی معرفی کند.

عادل عالیشان سوابق زیادی در ورزش دارد و از مهمترین سوابق وی می‌توان به این موارد اشاره کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان مازندران، سرپرست هیأت کشتی استان مازندران، معاون توسعه ورزش‌های همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، سرپرست هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران، رئیس کارگروه روسای ادارات مناطق چهارگانه اداره کل ورزش و جوانان مازندران، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائم‌شهر، رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان نکا، معاون تربیت‌بدنی شهرستان ساری، رئیس تربیت بدنی شهرستان میاندرود، مسئول نمایندگی تربیت‌بدنی بهنمیر، جانشینی مدیرکل و مسؤول امورات مدیریتی در اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و .. از مهمترین سوابق این کاندید هیأت فوتبال استان مازندران است.

عالیشان خودش از جنس فوتبال است و با اصالتی سوادکوهی و به دنیا آمده ی مرکز استان، شاید نسبت به ۴ سال پیش با تجربه‌تر و پخته‌تر به کارزار انتخابات سخت هیأت فوتبال مازندران برگشته تا اینبار در غیاب بهروان، بتواند از اعضای مجمع رای اعتماد بگیرد.

* کاندیدا شماره ۳ |هادی خلردی

هادی خلردی یار اصلی بهروان در طول این سال‌ها بود و از قدیمی ترین‌ها در این هیأت بزرگ ورزشی بود. شاید نقدهایی که به بهروان و مدیریتش در فوتبال مازندران در سال‌های پایانی وارد بود بخشی نیز به نایب رئیسش برگردد اما خلردی نیز در طول این سال‌ها منتظر چنین روزی بود تا بتواند جا روی پای بهروان بگذارد. قطعا خلردی که در سوابقش ریاست هیات فوتبال مرکز استان نیز دیده می شود و سال‌هاست در هیأت فوتبال استان به‌عنوان نایب رئیس فعالیت دارد، یکی از جدی‌ترین گزینه‌های این رقابت داغ خواهد بود.

* کاندیدا شماره ۴ | مختار مهدوی

مختار مهدوی را هم به نوعی یار غارِ غلامرضا بهروان می‌دانند. میاندورودی است. شخصی که از گذشته تا به امروز همراه با بهروان بود و به نوعی حضورش در عرصه ریاست و مدیریت را مدیون حمایت‌های بهروان است. وی اکنون مسئولیت امور مالی و مسئولیت کمیته داوران هیأت فوتبال مازندران را به صورت همزمان در اختیار دارد و سکاندار اداره ورزش مرکز استان نیز است. در حالی که مدیریت مختار مهدوی این روزها مورد نقد و انتقاد قرار دارد اما بدلیل حمایت بهروان از وی قطعا او نیز جزو گزینه‌های نهایی رقابت جدی در انتخابات پیش روی خواهد بود.

* کاندیدا شماره ۵ | مهدی روحی

روحی آملی یک رسانه‌ای است،  یک استقلالی تمام عیار است و اتفاقا مدیرمسؤول یک روزنامه  ورزشی است، روحی جوان که سابقه معاونت در دو باشگاه بزرگ نساجی و استقلال تهران را در کارنامه دارد با عزمی جدی در ثانیه‌های پایانی اسم‌نویسی، وارد این رقابت بزرگ شد.

* کاندید شماره ۶ |حسن کیومرثی

کیومرثی نیز سال‌هاست در هیأت فوتبال استان مازندران مشغول به فعالیت است. خودش داور بوده و برای مازندران و شهر ساری فوتبال بازی کرده است. اهل مرکز استان است و در هیأت فوتبال مازندران مسؤولیت کمیته فوتبال ساحلی را برعهده داشت. کیومرثی یک بانکی است از امور مالی خوب سر در میاورد.

* کاندیدا شماره ۷ | جمشید پازوکی

پازوکی از چهره‌های دوست‌داشتنی هیأت فوتبال استان مازندران است که کمتر کسی است از این شخصیت دلخوری‌ای داشته باشد. چندین سال است که مسؤولیت کمیته فوتسال را برعهده دارد و پیشرفت فوتسال استان را تاحدودی می شود مدیون زحماتش بود. او نیز ساروی است و در دوره قبل نیز در انتخابات حضور داشت اما هیچ رای‌ای در انتخابات قبل کسب نکرده بود.

* کاندیدا شماره ۸ | محمدحسن محمدی‌کیادهی

محمدی‌کیادهی هم ساروی است و خاک خورده این ورزش است. سال‌ها بعنوان مدیرعامل و حامی باشگاه استقلال فعالیت داشت و تنها شخصیتی در استان بود که حامی جدی ورزش بانوان بود. سوابق مدیریتی بالایی دارد و حدود ۳۰ سال است که مدیریت می‌کند. او نیز جزو ورزشی‌هایی بود که قاطی سیاست شد و در عرصه سیاست هم موفق ظاهر شد.

چند دوره حضور در شورای‌شهر ساری را تجربه کرد و مسؤولیت‌های مختلفی در هیأت های مختلف ورزشی داشت. کیادهی در آخرین حضورش با تیم بانوان استقلال ساری در لیگ برتر فوتسال ایران حضور داشت و با تیم مردان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور فعالیت داشت.

* کاندیدا شماره ۹ | محمد رضا بحرگرد نیکو

یک فریدونکناری که او نیز با فوتبال بیگانه نیست. خودش را یک فوتبالی تمام عیار می‌داند و البته دو دوره ریاست هیات ورزش‌های بومی‌محلی و بازی‌های روستایی را در کارنامه دارد. رئیس فعلی این هیأت نیز است و دو بار از اعضای مجمع رای اعتماد گرفته تا ثابت کند، توانایی جلب اعتماد اعضای مجمع را دارد. رئیس فعلی هیات ورزش روستایی استان مازندران برای کسب کرسی ریاست فوتبال مازندران نیز وارد میدان شد تا شاید بتواند با افکار خودش تغییری در روند مدیریت فوتبال مازندران ایجاد کند.

* کاندیدا شماره ۱۰ | اسماعیل ( علی) احمدی

یک ساروی و از یک خانواده تمام فوتبالی است. یک فرهنگی است و کارمند صداسیمای استان مازندران می باشد و چند سالی است در بخش معاونت اداری و مالی اداره کل ارشاد مازندران فعالیت دارد.

خودش فوتبالیست بوده و دروازبانی مطمئن بوده است. حال علی احمدی برای نجات فوتبال استان پا به این عرصه مهم گذاشته است.

* کاندیدا شماره ۱۱|سید احمد صالحی

او نیز در ساری سکونت دارد و با فوتبال نیز بیگانه نیست. چند سالی است که با شهریار خودش را به فوتبال مازندران معرفی کرده است. در فوتبال ساحلی تخصصی کار می‌کند و هدایت باشگاه شهریار ساری در لیگ‌برتر فوتبال ساحلی را بعنوان مدیرعامل برعهده دارد. علی‌رغم ورزش، یک چهره سیاسی هم محسوب می‌شود. یک دوره حضور در شورا و کمک به ورزش از او نیز چهره محبوبی در بین ورزشی‌ها ساخته است.

* کاندیدا شماره ۱۲|علیرضا هاشمی

علیرضا هاشمی نیز دیگر کاندید ساروی است. وی که سوابق همکاری با هیات فوتبال ساری را دارد شاید با حمایت اعضای هیات فوتبال مرکز استان خودش را برای این کارزار مهم آماده کرده باشد.

* کاندیدا شماره ۱۳|صالح کاردگر

یکی از مردان باتجربه ورزش مازندران وارد فضای انتخاباتی ریاست هیات فوتبال مازندران شد.

صالح کاردگر که در شهرهای مختلف ورزش مازندران ریاست کرده و از چهره‌های باتجربه و کارگشا به شمار می رود، رسما کاندیدای انتخابات ریاست هیات فوتبال استان شد.

* کاندیدا شماره ۱۴|مجید پرسم

مجید پرسم که اهل شیرگاه است، یکی از فعالین فوتسال مازندران است. سال‌هاست در فوتبال مازندران حضور دارد و اصلا با فوتبال و مدیریت این رشته ورزشی بیگانه نیست.

مجید پرسم که در شیرگاه تیم‌داری می کند و به‌خصوص در فوتسال فعالیت دارد، نام خود را به عنوان کاندیدای احراز ریاست هیات فوتبال مازندران ثبت کرد. او نیز از مدیران جوان است و علاوه بر فعالیت در ورزش در امورات سیاسی شهر خودش نیز فعالیت داشته و در شورای شهر نیز حضوری موفق داشته است.

* کاندیدا شماره ۱۵ | مهدی احمدی

مهدی احمدی هم ساروی است. از فوتبالیست های قدیمی مرکز استان است و سوابق زیادی در فوتبال ایران دارد. در آخرین تجربه فوتبالی‌اش هم به همراه تیم ملی پیشکسوتان قهرمان جام جهانی شده است. یک چهره ورزشی سیاسی است و در کنار سیاست همواره حامی ورزش بوده است. عضو شورای شهر مرکز استان بوده و شهردار اسبق شهر نکا نیز بوده است. سید مهدی احمدی و برادرش سید اسماعیل که از یک خانواده تمام ورزشی هستند، خودشان را برای این کارزار بزرگ آماده می کنند.

* کاندیدا شماره ۱۶| علی شاکری

علی شاکری هم در روز پایانی نام‌نویسی خودش را به هیأت فوتبال رساند تا نام او نیز در بین کاندیدای این هیات بزرگ ورزشی قرار گیرد. از سوابق و محل سکونت شاکری اطلاعاتی در اختیار نداریم ولی روحیه جوانی‌اش می تواند روح تازه‌ای به این هیات ورزشی بدهد.

* کاندیدا شماره ۱۷| هادی کاشفی

نوری است و تنها کاندید غرب استانی انتخابات هیأت فوتبال مازندران نام دارد.جوان است و تحصیل کرده و سال‌هاست در فوتبال حضوری فعال دارد. مدیرعامل باشگاه شهروند نور است و افتخارات زیادی را با این تیم نوری کسب کرده است. از گزینه‌های با دانش و با برنامه‌ای است که قطعا در صورت شناخت اعضای مجمع از این کاندید، می تواند جزو گزینه‌های اصلی در مجمع باشد.

* کاندیدا شماره ۱۸| رحیم درزی خلردی

درزی خلردی از عوامل هیأت فوتبال مازندران است. او نیز اهل ساری است و سال هاست در هیات فوتبال مشغول به فعالیت می باشد. درزی در هیأت دانش آموزی سابقه فعالیت دارد و در هیأت فوتبال در سازمان لیگ فعالیت داشت.

* کاندیدا منتظر تایید صلاحیت

حالا بعد از مراحل نام‌نویسی می بایست کاندیدا توسط کمیته‌ای سه نفره که از سوی اداره کل و هیأت فوتبال تشکیل می شود، مدارک کاندیدا را بررسی کرده و به مراجع قانونی جهت تایید یا رد صلاحیت ارسال نمایند.

اما در این بین اعضای کمیته سه نفره نیز مشخص شدند که خودش جای سوال دارد. کمیته پر ابهام که قرار است مدارک کاندیدا را بررسی نماید.

دبیر هیأت فوتبال استان مازندران و معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان بعنوان نمایندگان هیأت فوتبال و اداره ورزش هستند و می‌بایست یک شخص دیگر به‌عنوان مسؤول حقوقی در این کمیته حضور داشته باشد. اما ابهام بزرگ در این است که شخص سوم هم در هیأت فوتبال مسئولیت دارد و هم در اداره کل ورزش و جوانان! با حکمی که برای علی فرهادی‌پور از سوی غلامرضا بهروان صادر شده، این شخص به‌عنوان مسئول حقوقی کمیته سه نفره معرفی شد.

علی‌فرهادی‌پور هم مسؤول حقوقی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران است و هم در هیأت فوتبال مازندران سمت مسؤول مالی را بر عهده دارد. پس بر این اساس ابهام بزرگی در این کمیته سه نفره وجود دارد که نباید از اداره‌کل و یا هیأت فوتبال دو نفر در این کمیته سه نفره حضور داشته باشد. با حضور فرهادی هم هیأت فوتبال و هم اداره ورزش دارای دو نماینده در این کمیته خواهند بود که این ابهام عجیب باید از سوی اداره کل یا هیأت فوتبال برطرف گردد.

اما اینطور که پیداست؛ هیأت فوتبال مازندران به دنبال حذف بازنشسته‌هاست و به احتمال خیلی زیاد از ۱۸ کاندید ثبت نام شده، یکسری نیز رد صلاحیت خواهند شد.

**اواسط بهمن‌ماه انتخابات هیات فوتبال

طبق صحبت‌های فدراسیون‌نشینان، بازه زمانی ۱۵ الی ۲۰ بهمن ماه به احتمال فراوان انتخابات هیات فوتبال مازندران برگزار خواهد شد. اما شائبه‌هایی از تاخیر و یا لغو برگزاری مجمع این روزها به گوش می‌رسد. گویا انتخابات فدراسیون و تمایل برای حضور در مجمع بزرگ فدراسیون فوتبال، روسای فعلی هیات فوتبال را برای حضوری دیگر در مجمع وسوسه کرده است. از طرفی دیگر حضور بهروان بعنوان نایب رئیس هاشمی‌طبا بعنوان کاندید ریاست فدراسیون، سبب شده تا شایعات داغ‌تر و شائبه‌ها هم بیشتر رنگ واقعیت به خودش بگیرد. اما اینطور که از شواهد پیداست، فدراسیون فوتبال انتخابات هیات فوتبال مازندران را راس همان تاریخ اعلام شده برگزار خواهد کرد و هیچگونه لغو و یا تاخیر در برگزاری مجمع را نخواهد پذیرفت، جز اینکه از وزارت ورزش فشاری بر فدراسیون‌نشینان و هیات فوتبال مازندران وارد آید که آن هم بعید نیست.

به گزارش فارس؛ از بین ۱۸ کاندید نام‌نویسی کرده نیمی از کاندیدا از مرکز استان است و فقط یک کاندیدا از غرب استان حضور پیدا کرده است.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول