جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۶

استانها  /  مازندران

عدم استفاده از ظرفیت دریای خزر در حوزه صادرات

مدیرعامل کشتیرانی دریایی خزر، گفت: از ظرفیت بنادر ایرانی دریای خزر به صورت کامل در حوزه صادرات استفاده نمی شود و این مهم با تمرکز روی ریل و جاده جلو رفته است.

عدم استفاده از ظرفیت دریای خزر در حوزه صادرات

داود تفتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: کشتیرانی دریای خزر با مالکیت بیش از هزار کانتینر شامل کانتینرهای ۲۰ فوت و ۴۰ فوت یخچالی در تمامی بنادر شمالی ایران شامل استانهای گیلان و مازندران، خطوط منظم حمل کانتینری به صورت هفتگی را دایر کرده است.

وی افزود: بندر فریدونکنار بندری است که به واسطه نزدیک بودن به مسیر ترانزیتی و مرکزیت استان مازندران ظرفیت خیلی خوبی داشته و می‌تواند یک نقطه قوتی برای صادرات استان باشد.

مدیرعامل کشتیرانی دریایی خزر تصریح کرد: برای توسعه و رشد صادرات کانتینری اولین کشتی کانتینری جهت حمل کانتینر از مسیر بندر فریدونکنار به بندر آکتائو در کشور قزاقستان در روزهای آینده با ظرفیت ۱۰ تیو کانتینر یخچالی و ۴۰ کانتینر خشک بارگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون از ظرفیت بنادر ایرانی دریای خزر به صورت کامل در حوزه صادرات استفاده نمی شود و این مهم با تمرکز روی ریل و جاده جلو رفته است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت تمام بنادر حاشیه دریای خزر استفاده کنیم، حجم کانتینری صادرات ما به کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر به بیش از ۴ هزار تیو (T E U) در ماه برای شروع خواهد رسید.

به گفته تفتی صادرات با حمل کانتینر از بنادر ایرانی دریای خزر به صورت ماهانه باید در چشم‌انداز ۵ ساله کشتیرانی دریای خزر به بیش از ۱۵ هزار در ماه برسد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ع

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول