اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اما و اگرهای تزریق واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

اما و اگرهای در تزریق واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود دارد که معاون بهداشتی درمانی این دانشگاه اعلام کرد: حساسیت‌های تزریق واکسن کرونا کادر درمان تنها در مرحله اول و دوم وجود داشت در مراحلی بعدی پروتکل خاصی تعریف نشده است.

اما و اگرهای تزریق واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بحث داغ تزریق پیش از موعد واکسن کرونا از خوزستان شروع در علی آباد کتول ادامه پیدا کرد اما واکاوی مناسبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام نشده است.


خبرنگار فارس مازندران کسب اطلاع کرده است که دو مدیر داخلی  به همراه تعدادی از پزشکان ستادی پیش از  موعد مقرر به واکسن کرونا دسترسی پیدا کردند.

در حالی که بر اساس پروتکل‌های تعریف شده برای تزریق واکسن، ابتدا پزشکان پرستاران فعال در بخش کرونا و پس از آن سایر افراد فعال در  مراکز درمانی باید واکسن تزریق شود.

در تزریق واکسن کرونا برای تیم پشتیبانی هم تعاریف خاصی انجام شده است که ابتدا افراد زیر ۵۰ سال و پس از آن سایر افراد در مراکز درمانی باید تزریق واکسن انجام دهند.

در پیگیری انجام شده دو مدیر مرکز درمانی و یک مدیرکل که نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند، در لیست پروتکل‌های تعریفی در زمان تزریق واکسن قرار نداشتند و خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که تعدادی از افرادی که با عنوان پزشک در واحدهای پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم حضور داشتند نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند.

 در حین تهیه گزارش اعلام شده به خبرنگاران فارس اعلام شده که نظام پزشکی سهمیه‌ای برای پزشکان درخواست کرده و مورد موافقت قرار گرفته است.

این موضوع در گفت‌وگو با  محمد خورشیدی رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران تکذیب شده است.

 وی در پیگیری خبرنگار فارس که آیا واکسن تزریق کرده و اینکه آیا وزارت بهداشت سهمیه‌ای برای پزشکان از طریق سازمان نظام پزشکی در نظر گرفته است، اظهار کرد: به ما سهمیه‌ای ندادند اما چون ما کادر درمان هستیم تزریق انجام شده است.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران، خاطر نشان کرد: تزریق واکسن توسط شبکه بهداشت انجام شده است.

وی درباره موارد مطرح شده مبنی بر دریافت سهمیه توسط سازمان نظام پزشکی، گفت: در کشور بر اساس اولویت‌های که وجود داشت کادر درمانی جز اولویت‌ها بودند، تفاهم‌نامه‌ای در کشور بین سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت امضاء شده که بعد از اینکه کادر درمانی و ستادی در بیمارستان‌ها تزریق کردند اعضای پزشکی نظام پزشکی به دانشگاه‌ها معرفی شده و برای تزریق اقدام کنند.

خورشیدی ادامه داد: از روز پنج‌شنبه برای کسانی که فعالیت پزشکی دارند می‌توانند برای دریافت تزریق واکسن معرفی شوند و خود دانشگاه علوم پزشکی تزریق می‌کند.

قاسم اویس، معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با تزریق واکسن پیش از موعد در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران،گفت: در حال حاضر واکسن برای همه کادر درمان و پزشکی است.

وی در پاسخ به این موضوع که برخی  افراد پیش از موعد مقرر نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند، بیان کرد: از ابتدا برنامه تزریق واکسن برای پرسنل بهداشت و درمان بوده است، تنها محدودیت ما برای تزریق واکسن مربوط به مرحله اول و دوم واکسن روسی بوده است.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: در مرحله سومی که واکسن توزیع شده منعی برای تزریق واکسن به  کادر بهداشت و درمان وجود نداشته و در پروتکل‌ها هم چیزی اعلام نشده است،  

وی ادامه داد: ما خودمان به همکاران اعلام کردیم که در زمان تزریق دوباره اولویت با کسانی که میزان درگیری بیشتری دارند، حساسیت پروتکل در مرحله اول و دوم بوده در سه و چهار اعلام نکردند که چه کسانی واکسن دریافت کنند و خودمان ملاحظات را رعایت کردیم و بیتشر افرادی که در محیط‌های درگیری بیشتر بودند واکسن تزریق کردیم،اگر افراد یاد شده در این گزارش در مراحل اول و دوم واکسن دریافت کردند خلاف پروتکل عمل شده است.

به گزارش فارس، بهتر است مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت شفاف پاسخ دهند که آیا بر اساس پروتکل‌های تعریف شده تزریق واکسن کرونا به پزشکان ستادی در دانشگاه علوم پزشکی به پرسنل پیشیبانی ارجحیت دارد، برخی از پزشکان فعال در ستاد دانشگاه چه طور نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند که هنوز کادر درمان و نیروهای پشتیبانی بیمارستانی هنوز طی روزهای اخیر  در صف تزریق واکسن قرار دارند؟

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول