اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از گوشه کنار ورزش مازندران | از دعوا و درگیری کاندیدای هیأت فوتبال تا افتخارآفرینی کاتارو های مازنی

در دهه اول اردیبهشت ماه سال 1400 و در هفته‌ای که گذشت، با وجود تعطیلی نوروزی، در گوشه کنار ورزش مازندران برنامه‌های زیادی برگزار شد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

از گوشه کنار ورزش مازندران | از دعوا و درگیری کاندیدای هیأت فوتبال تا افتخارآفرینی کاتارو های مازنی

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند. در هفته‌ای که گذشت در گوشه کنار ورزش استان مازندران  برنامه‌های زیادی برگزار شد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

** فینال مسابقات قهرمانی جهان پومسه آنلاین/ زندی نایب قهرمان جهان شد

یاسین‌زندی تنها نماینده مازندرانی در پومسه نوجوانان جهان پس از راه‌یابی به مرحله فینال توانست به مدال نقره این دور از رقابت‌ها دست یاید و به نایب قهرمانی نوجوانان جهان برسد .محبوبه محمدنژاد نایب رئیس هیأت تکواندو استان مازندران در گفتگویی با خبرنگارخبرگزاری فارس از درخشش تکواندوکار مازندرانی گفت و اظهار کرد: مرحله اول مسابقات قهرمانی جهان پومسه به صورت آنلاین با حضور ۴۸۶ پومسه رو از ۴۹ کشور طی روزهای ۸ فروردین تا ۸ اردیبهشت ماه در برگزار شد.

 وی افزود: یاسین‌زندی تنها نماینده مازندرانی در پومسه نوجوانان جهان پس از راه‌یابی به مرحله فینال توانست به مدال نقره این دور از رقابت‌ها دست یاید و به نایب قهرمانی نوجوانان جهان برسد.

نایب رئیس هیأت تکواندو مازندران بیان کرد: در بخش انفرادی استاندارد و در رده سنی نوجوانان یاسین زندی نماینده تیم ملی ایران  بود که با قضاوت مرحله فینال، موفق شد عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را کسب نماید.

محمدنژاد ادامه داد: نماینده کره‌جنوبی مدال طلا را به‌دست آورد و پومسه‌روهای تایلند و آمریکا مشترک سوم شدند.

 یاسین عنوان قهرمانی نونهالان آسیا در هوشمینه ویتنام را در کارنامه خود دارد.

**  آمادگی بابلسر برای میزبانی و حضور در لیگ پاورلیفتینگ و قویترین مردان ساحلی کشور

رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر از آمادگی این شهرستان برای میزبانی و حضور در لیگ برتر پاورلیفتینگ کشور و مسابقات قویترین مردان ساحلی ایران خبر داد.

به همین منظور یاسر ابراهیم‌زاده رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر با همراهی سعید داداش‌پور رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام شهرستان با حضور در فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام با عبدالمهدی نصیرزاده، رییس این فدراسیون دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست رئیس فدراسیون بدنسازی با تمجید از عملکرد هیأت بدنسازی بابلسر و اشاره به کلنگ‌زنی خانه بدنسازی در این شهرستان گفت: من حامی روسای هیأت هایی هستم که از ورزشکاران حمایت می‌کنند. امیدوارم به زودی شاهد ساخت و بهره برداری خانه هیأت بدنسازی بابلسر باشیم.

در ادامه این نشست ابراهیم‌زاده ضمن اشاره به اعلام آمادگی هیأت شهرستان بابلسر برای حضور در مسابقات لیگ‌برتر پاورلیفتینگ کشور، پیشنهاد میزبانی دور رفت این مسابقات را هم ارائه کرد.

همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر از آمادگی این شهرستان برای میزبانی مسابقات پاورلیفتینگ ساحلی و مسابقات قویترین مردان ساحلی کشور خبر داد.

** اعلام برنامه دیدارهای توپکا بابلسر در هفته سوم و چهارم لیگ برتر والیبال ساحلی

برنامه دیدارهای توپکا بابلسر در هفته‌های سوم و چهارم لیگ برتر والیبال ساحلی کشور مشخص شد.

توپکا بابلسر برای ادامه دیدارهای خود در لیگ برتر والیبال ساحلی کشور به یزد سفر می‌کند. بر اساس اعلام روابط عمومی فدراسیون والیبال ، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی باشگاه‌های مردان ایران جام سردار حاج قاسم سلیمانی از روز پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت برای #توپکا با دیدار مقابل دریادلان گناوه آغاز می‌شود.

توپکا بابلسر در دیدار دوم جمعه ۱۷ اردیبهشت، روبروی میزبان بازی‌ها یعنی شهداب یزد قرار می گیرد و سپس در ادامه دیدارها روز شنبه ۱۸ اردیبهشت با مقاومت گلساپوش یزد، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت با منطقه آزاد چابهار، سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت با وارنا شهرباران و بالاخره در بازی آخر در یزد روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت به مصاف موج سواران ساحل نوشهر می‌رود.

** بعد از فوت دست‌نشان / شبیرلطفی سرمربی رایکا بابل شد

شبیر لطفی با عقد قراردادی ۱/۵ ساله هدایت تیم فوتبال رایکا‌ بابل را بر عهده گرفت.

طی جلسه هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی رایکا‌ بابل شبیر لطفی با عقد قراردادی ۱/۵ ساله به عنوان سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان رایکا‌ بابل منصوب شد.

لازم به ذکر است که حبیب شاکری مربی با دانش بابلی نیز به کادر فنی تیم فوتبال رایکا‌ بابل اضافه شد و در ۴۸ ساعت آینده نیز دو مربی با دانش و فنی دیگر به کادر فنی تیم رایکا‌ اضافه خواهند شد. همچنین با تصمیم اعضای هیأت مدیره، مهدی خیری به عنوان سرپرست تیم فوتبال بزرگسالان رایکا‌ منصوب شد.

** در هفته هفدهم لیگ دسته دوم فوتبال کشور /تساوی مانع صعود شهدا به رده سوم شد

شهدای بابلسر در روزی که تیم برتر میدان بود به نتیجه مساوی در هفته هفدهم مسابقات لیگ ۲ فوتبال کشور، مقابل نماینده استان یزد رضایت داد.

تیم‌های شهدای بابلسر و شهیدقندی یزد که در ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل به مصاف هم رفته بودند، نیمه اول را با نمایشی پایاپای پشت سر گذاشتند.

در نیمه دوم این بابلسری‌ها بودند که با ارایه فوتبالی تهاجمی، بازی را در اختیار گرفتند.

شاگردان حسین رحمانی بارها دروازه یزدی‌ها را تهدید کردند و حتی در دقیقه ۸۵ توسط مرتضی بابایی، تیر دروازه حریف را به لرزه درآوردند ولی در پایان از رسیدن به گل باز ماندند.

شهدای بابلسر که با ترکیب رضا منصوری، سیداحد شفیعی، مرتضی بابایی، امیر حسین رمضان زاده، امین هاشمی، حمید صفری، محمد دلاوری، رضا تیما، سعید زارع، حامد حسن زاده و احمد کیا به مصاف شهید قندی یزد رفته بود با این تساوی ۲۵ امتیازی شد و با یک پله سقوط، در جایگاه پنجم در گروه ب لیگ ۲ فوتبال کشور قرار گرفت.

شهیدقندی یزد هم که هدایتش را رضا حسن زاده ملی پوش سابق استقلال تهران بر عهده دارد، با کسب۲۳ امتیاز، رتبه هفتم را از آن خود کرد.

هفته هجدهم لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور، به دلیل در پیش بودن شب های قدر، ۲۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد و تیم شهدای بابلسر در این هفته میزبان تیم مدعی و رده دومی نفت امیدیه است.

 ** دعوا و درگیری دو کاندید هیات فوتبال بیخِ گوشِ آقای مدیرکل !

شنیده شده روز گذشته دو کاندید انتخابات هیأت فوتبال مازندران که در این هیأت سمت‌های مهمی نیز در طول این سال‌ها داشته‌اند در اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران و درست در نزدیکی‌های دفتر مدیرکل در خصوص موضوع انتخابات به دعوا و درگیری لفظی پرداختند.

از قرار معلوم گویا موضوع حذف بازنشسته ها و تخریب‌های درون هیاتی عامل اصلی این درگیری بوده است.

اول اینکه کظم‌غیظ باید در اولویت مدیران باشد و نکته دوم اینکه آیا می‌شود به چنین افرادی که توان کنترل اعصاب خود را ندارند برای سکانداری هیأت بزرگ فوتبال اعتمادی کرد!؟

رعایت ادب و احترام باید مهمترین ویژگی یک رئیس هیأت باشد که متاسفانه با رفتار صورت گرفته در این دو کاندید دیده نشد. اعضای مجمع که دیگر اعتمادی به هیأت قبلی ندارند با این اتفاق نمره منفی دیگری به حساب این کاندیدای وابسته به هیات فوتبال واریز شد.

در روزهایی که فوتبالی‌ها و مخصوصا اعضای رای دهنده مجمع انتخابات هیأت فوتبال مازندران هیچ تمایلی به انتخاب افراد قبلی ندارند، این موضوع و این درگیری تمایل اعضای مجمع را به انتخاب فردی جدید برای ریاست هیأت فوتبال مازندران بیشتر و بیشتر کرده است.

**  اعضای هیات رئیسه اسکواش مازندران منصوب شدند

با پیشنهاد مجید جعفری رئیس هیأت اسکواش و با حکم دکتر رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان، آقایان روح اله یزدانی، یاسرمحمدی و جابرکریمی سه تن از مدیران ورزشی و با نفوذ استانی که سوابق درخشانی در امر مدیریت دارند بعنوان اعضای هیأت رییسه اسکواش مازندران منصوب شدند.
رنگرز در این دیدار گفت : فضای خوبی به واسطه حضور آقای جعفری در اسکواش مازندران بوجود آمد و افزایش تعامل هیأت‌های ورزشی با اداره‌کل و ادارات شهرستان‌ها در رفع موانع و مشکلات تاثیرگذار است.


او تاکید کرد؛ با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی می توان زیرساخت های رشته اسکواش را تقویت کرد.
رنگرز با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب استان مازندران در ورزش‌های ساحلی بیان داشت؛ از ظرفیت سواحل مازندران برای توسعه ورزش اسکواش هم استفاده شود.

**قضاوت داور مازنی در کاپ آسیا سوت می زند

سیدوحید کاظمی داور الیت مازنی برای قضاوت دیداری کاپ آسیا فراخوانده شده است.کنفدراسیون فوتبال آسیا از داور قائمشهری دعوت کرده تا AFC CUP سوت بزند.

مسابقات گروه اول ای‌اف‌سی کاپ آسیا ۲۰۲۱ از ۳۱ اردیبهشت لغایت ۶ خرداد ۱۴۰۰ در حالی در منامه بحرین برگزار می‌شود که سیدوحید کاظمی در این رویداد نخستین تجارب بین المللی خود را ثبت می کند.

حضور کاظمی اتفاقی مهم برای فوتبال مازندران به شمار می رود.

**رضا قنبری با پارگی رباط صلیبی ادامه فصل را از دست داد

رضا قنبری بازیکن تیم فوتسال شهروند ساری که در جریان دیدار این تیم با کوثر اصفهان با مصدومیت شدیدی مواجه شده بود، پس از انجام معاینات پزشکی و قطعیت یافتن پارگی رباط صلیبی، ادامه فصل را از دست داد و به زودی پای مصدوم خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.

**مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو/ آخرین اردوی تدارکاتی نبی رضایی

تنها شانس قایقرانی مازندران برای حضور در المپیک توکیو به همراه مربی خود وارد اردوی آخر تیم ملی آب‌های آرام شد‌.

اردوی پایانی تیم ملی آبهای آرام در بخش کانوی آقایان بزرگسال از امروز در دریاچه آزادی آغاز می شود.

تیم ملی آب‌های آرام مسابقات کسب سهمیه المپیک در روسیه را پیش رو دارد که محمدنبی رضایی و مربی اش ایمان پورعزیز هر دو از بابلسر تمرینات خود را برای حضوری موفق در آن انجام می‌دهند.

اردو آب های آرام تا ۲۵ اردبیهشت ‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد و پس از آن نبی و پورعزیز اعزام می شوند که امیدواریم همراه با کسب مدال و سهمیه المپیک باشد.

** سازمان بازرسی استان به اداره کل ورزش و جوانان هشدار داد/ حذف بازنشسته ها

همانطور که انتظار می رفت، انتخابات هیأت فوتبال مازندران وارد چالش استانی شد و سازمان بازرسی استان در نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان مازندران خواستار عدم حضور بازنشسته گان در مجمع شد! در این نامه به صراحت به اداره‌کل ورزش و جوانان هشدار داده شده که بازنشسته‌ها حق شرکت در انتخابات را ندارند.

اداره‌کل ورزش و جوانان هم که طبق قوانین فدراسیون فوتبال برگزاری مراحل ثبت نام را به هیأت فوتبال استان واگذار کرده بود، همین نامه را به عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال ارائه داده و تاکید کرده که هیچ مسئولیتی در قبال حضور این بازنشسته‌ها نمی‌پذیرد!

سه تن از کاندیداهای هیأت فوتبال مازندران بازنشسته هستند که از اداره‌کل خواسته شده جلوی حضورشان گرفته شود با این حال در غالب مجامع هیأت‌های فوتبال کشور همین درخواست از جانب سازمان بازرسی وجود داشته ولی به سرانجام نرسیده و بازنشسته‌ها بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال شرکت کرده اند و این اتفاق در دوره پیشین مجمع مازندران هم روی داده بود.

**افتخار آفرینی کاتاروهای مازنی در مسابقات جهانی آنلاین سبک شوتوکان تن شی کان کاراته

در مسابقات کاتا مجازی جهانی که به میزبانی برزیل برگزار شد، نونهالان کاتا مازندران از باشگاه شهدا جهاد ساری موفق به کسب نشان نقره و برنز این رقابت‌ها شدند.

در بخش دختران سنا مشمولی نشان نقره را گرفت و در بخش پسران یاسین احدی نشان برنز را بدست آورد.در این مسابقات ۱۲ کشور حضور داشتند.

**تکواندوی مازندران بدون نماینده در المپیک ماند

پریسا جوادی هم پس از زهرا پوراسماعیل از فهرست نفرات اعزامی تکواندوی ایران به مسابقات گزینشی المپیک توکیو کنار گذاشته شد تا عملا مازندران دیگر بختی برای این رویداد نداشته باشد.

مسافران تکواندو برای مسابقات گزینشی بانوان در آخر اردیبهشت و اوایل خرداد ۱۴۰۰ در اردن مشخص شد که نام پریسا جوادی دیده نمی‌شود.

بدین ترتیب تکواندوی مازندران که در دوره گذشته رقابت‌ها در المپیک ۲۰۱۶ ریو فرزان عاشورزاده و در المپیک ۲۰۱۲ لندن سوسن حاجی پور را در ترکیب تیم‌ملی داشت در المپیک توکیو نه در مردان و نه در بانوان نماینده‌ای ندارد!

اگر چه حتما مربیان تیم ملی و فدراسیون تکواندو از تصمیم خود دفاع می‌کنند ولی پریسا جوادی قائمشهری هم مثل زهرا پوراسماعیل بابلی می توانست گزینه محتملی برای کسب سهمیه المپیک توکیو باشد.

** علیپور بهترین بازیکن ماریتیمو از نگاه هواداران

هواداران تیم ماریتیمو علی‌علیپور را به عنوان بهترین بازیکن تیم شان پس از برتری مقابل بواویستا انتخاب کردند.

در این بازی ماریتیمو با تک‌گل علی‌علیپور قائمشهری که در دقیقه 63 بازی به ثمر رسید به برتری دست یافت و 30 امتیازی شد و به یک رده بالاتر یعنی رده پانزدهم صعود کرد و موقتا از جمع نامزدهای سقوط به دسته پایین تر خارج شد. جالب اینکه مسئولان برگزاری مسابقه بازیکنی که سازنده گل بود را به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب کردند اما در نظر سنجی صورت گرفته از سوی باشگاه، تماشاگران ماریتیمو به علی علیپور رای دادند.

این مهاجم مازنی در هفته‌های اخیر بهترین بازیکن تیمش بود. او در بازی با فارنسه هم گل سه امتیازی برای تیمش به ثمر رساند و در جدال با ریوآوه که باز هم تیمش به برتری یک بر صفر دست یافت زمینه ساز گل ماریتیمو از سوی جوئل بود.

**رقابت های بین المللی دوومیدانی-ترکیه/شانس های المپیکی مازندران به مرسین رسیدند

دونده های شانس کسب سهمیه المپیک به ترکیه رفتند تا در رقابت‌های بین المللی که در شهر مرسین برگزار می شود، بخت خود را به قطعیت بدل کنند.

تیم منتخب کشورمان با حضور اورنگ مستقیم رئیس هیأت دوومیدانی استان و مربی تیم ملی از قائمشهر و دو ستاره مازنی به این رقابت‌ها اعزام شده است.

محمدرضا طیبی قائمشهری در پرتاب وزنه و کیوان قنبرزاده بابلی در پرش ارتفاع بخت های مازنی برای حضور در المپیک توکیو هستند.

این مسابقات فردا و پس فردا برگزار می‌شود که امیدواریم همراه باشد با کسب دو سهمیه ارزشمند و شوقی وصف ناپذیر برای مازندران باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول