اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز اماکن مذهبی مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به مدیران اماکن مذهبی استان خبر داد و گفت: مراسم شب‌های قدر با رعایت توصیه‌های بهداشتی در فضای باز اماکن مذهبی و آستان مقدس امامزادگان تمامی شهرهای مازندران برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای باز اماکن مذهبی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در گفت و گویی با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر و ضرورت بهره مندی از این فرصت مهم اظهار کرد: ماه رمضان ماه بندگی انسان در درگاه الهی است و شب‌های قدر نیز بهترین فرصت برای تقرب الهی و طلب آمرزش به شمار می‌رود.

وی از برگزاری مراسم لیالی قدر در فضای باز آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و وضعیت قرمز در استان مازندران، مراسم لیالی قدر در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی فقط در فضای باز اماکن متبرکه با رعایت توصیه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به متولیان این اماکن خبر داد و افزود: مومنانی که قصد انجام اعمال شب قدر را در اماکن متبرکه دارند باید تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی شامل حفظ فاصله با یکدیگر، استفاده از مفاتیح و مهر شخصی و زدن ماسک را رعایت کنند.

حیدری با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا زمان مراسم شب قدر باید حداکثر در 2 ساعت باشد، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شوند روزه‌داران از توزیع هرگونه پذیرایی و نذورات در شب‌های قدر جدا پرهیز کنند تا شاهد شیوع ویروس کرونا نباشیم.

وی تصریح کرد: هماهنگی که با هیات امنای بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است از آنها خواسته شده تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم شب‌های احیا جدی بگیرند .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به ضدعفونی روزنامه و حتی ضدعفونی قبل و بعد مراسم‌های احیا در اماکن مذهبی عنوان کرد: شبستان امامزادگان مازندران در شب‌های احیا باز است اما زائران از دست زدن به ضریح خودداری کنند.

حیدری تاکید کرد: رعایت تهویه مناسب شبستان امامزادگان الزامی و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه به هیات امنای بقاع متبرکه صورت گرفته است.

انتهای پیام/86031/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول