اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نیاز شدید مازندران به تمامی گروه‌های خونی/ مراکز انتقال خون آماده دریافت اهداکنندگان

مدیرکل انتقال خون مازندران از کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در تمامی گروه‌های خونی به ویژه O و A مثبت و منفی خبر داد و گفت: پیک کرونا کاهش پیدا کرد اما شاهد بحران گروه‌های خونی در مازندران هستیم.

نیاز شدید مازندران به تمامی گروه‌های خونی/ مراکز انتقال خون آماده دریافت اهداکنندگان

ذوالفقار تقوی امروز درباره وضعیت خون و فرآورده‌های خونی در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: پیک کرونا کاهش پیدا کرد ولی بحران برای انتقال خون به وجود آمد؛ چرا که یا اهداکنندگان مستمر خون مبتلا و یا خانواده آنان مبتلا شدند‌.

وی با بیان اینکه وضعیت ذخایر خونی مازندران مطلوب نیست، افزود: باتوجه به کاهش مراجعه، باید در ۶ ماهه دوم سال ۳۰ درصد مراجعات افزایش پیدا کند تا نیاز معمول استان را تامین کند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه طی ۶ ماهه نخست امسال ۶۲هزار و ۳۰۰ واحد خون دریافت کردیم که باتوجه به این کاهش ماهانه طی نیمه دوم امسال به حدود ۱۳هزار واحد خون نیاز داریم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز خونی بیماران باشیم‌.

این مسؤول بیان کرد: با شیوع پیک پنجم کرونا آمار اهداکنندگان خون و مراجعان برای اهدای خون کاهش یافته و این روزها شاهد کاهش سطح ذخایر خون و فرآورده‌های آن در تمامی گروههای خونی به ویژه Oو Aمثبت و منفی هستیم .

تقوی تصریح کرد: با توجه به نیاز مستمر بیماران تالاسمی و همچنین ۵۰ مرکز درمانی به خون و فرآورده‌های آن ، از دارندگان تمامی گروه‌های خونی به ویژه Oو A مثبت و منفی در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال  با دست‌کم وزن ۵۰ کیلوگرم دعوت کرد تا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کنند.

وی یادآور شد: مراکز اهدای خون ساری، بابل و آمل در دو شیفت صبح و عصر از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ و مرکز بهشهر، تنکابن، چالوس، رامسر  و قائم شهر صبح تا ظهر آماده میزبانی از اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: مرکز اهدای خون جویبار نیز پنج‌شنبه‌ها، گلوگاه چهارشنبه‌ها و مرکز نور نیز روزهای فرد هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ فعال و آماده دریافت خون اهدایی شهروندان است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات یک‌بار مصرف و استریل است و شهروندان مازندرانی می توانند با اطمینان خاطر به مراکز ما مراجعه و در این امر انسان‌دوستانه شرکت کنند.

تقوی در پایان گفت: اداره کل انتقال خون مازندران با داشتن ۱۱ مرکز ثابت و سه واحد سیار اهدای خون ، تامین خون موردنیاز ۵۰ مرکز درمانی استان را برعهده دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول