اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وقوع حریق در جنگل‌های ۴ شهر مازندران/ تمامی حریق‌ها مهار شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به وقوع حریق در ۴ شهرستان مازندران، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی بهشهر، ۲ هزار متر شهرستان آمل، حدود یک‌هزار متر در سوادکوه شمالی و ۲هزار مترمربع از نکا در آتش سوخت.

وقوع حریق در جنگل‌های ۴ شهر مازندران/ تمامی حریق‌ها مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید ذکریایی امروز درباره بروز حریق در جنگل‌های مازندران با توجه به روزهای گرم پاییزی اظهار کرد: با توجه به برگ‌ریزان و همچنین افزایش دمای هوا و اخطار هواشناسی مبنی بر هوای گرم و وزش بادهای گرم شاهد بروز حریق در طبیعت مازندران بودیم.

وی با اشاره به وقوع حریق در چهار شهرستان مازندران، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳هکتار از عرصه‌های جنگلی بهشهر، ۲هزار متر مربع از شهرستان آمل، حدود یک‌هزار متر در سوادکوه شمالی و ۲هزار مترمربع در نکا در آتش سوخت که با حضور به‌موقع جنگل‌بانان و همچنین نیروهای مردمی، جنگل‌بانان و سایر نیروها موفق به مهار حریق شدیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اعلام اینکه احتمال حریق و گسترش آن در عرصه‌های جنگلی مازندران طی ۲۴ ساعت آینده متصور است، تصریح کرد: باتوجه به این مهم به تمامی سرجنگلبانی‌ها و جنگل‌بانان اعلام کردیم درحالت آماده‌باش باشند.

این مسؤول با بیان اینکه تمامی گشت‌های خودرویی و موتوری در سطح جنگل‌های مازندران فعال شدند، اضافه کرد: حضور گشت‌ها در سطح جنگل‌های مازندران، به‌منظور  به‌موقع و جلوگیری از گسترش حریق در سطح جنگل‌ها در دستور کار قرار دارد که توصیه ما  به همه مردم و مسافران این است باتوجه به افزایش دما از برافروختن آتش باتوجه به وجود لاش برگ‌های رونده و گسترش حریق در عرصه‌های جنگلی پرهیز کنند.

ذکریایی در پایان گفت: درخولست ما همه افراد این است درصورت بروز هرگونه حریق موارد را به شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ اداره کل منابع طبیعی مازندران اطلاع دهند تا از گسترش حریق جلوگیری شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول