اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

قطع درختان «اُرس»در منطقه چهاردانگه مازندران + عکس و فیلم

رئیس منابع طبیعی شهرستان ساری در ارتباط با قطع درخت «اُرس» با اعلام اینکه قطع درخت اُرس در منطقه چهاردانگه مربوط به گذشته است، گفت: اقدامات قانونی برای برخورد با مختلفان در دستور کار است.

قطع درختان «اُرس»در منطقه چهاردانگه مازندران + عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،خبر قطع درختان «اُرس»در منطقه چهاردانگه مدتی است که به یکی از نگرانی‌های مردم منطقه تبدیل شده است،بنا به اظهارات مقامات  محلی یکی از بهره‌برداران معدن در این منطقه نسبت به قطع این درختان اقدام کرده است.

در همین ارتباط رمضانعلی اکبری رئیس منابع طبیعی شهرستان ساری که در این ارتباط توضیحات تکمیلی‌تری ارائه داده است.

وی با اعلام اینکه معدنی که در منطقه چهاردانگه ایجاد شده دارای مجوز است، گفت: حدود سه ماه قبل ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده  که مستندات لازم مبنی بر قانونی بودن فعالیت معدن را در جلسه تشکیل شده ارائه دادیم.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه چهاردانگه مازندران، در ارتباط با قطع درختان «اُرس»،اظهار کرد: بنا به گزارش‌های که از سرجنگل‌بان منطقه دریافت کردیم سه بار برای افرادی که نسبت به قطع درخت «اُرس»اقدام کرده شکایت تخلف اعلام شده است.

وی با اعلام اینکه آنچه که این روزها در فضای مجازی در ارتباط با قطع درخت «اُرس» درباره آن بحث می‌شود، مربوط به گذشته است، گفت: در روزهای اخیر هیچگونه قطع درخت مشاهده نشده است.

اکبری خاطر نشان کرد: مقرر شد که سرجنگل‌بان منطقه همه اطلاعات مربوط به معدن را به همراه صورتجلسه تهیه شده در اختیار مسؤولان دستگاه قضایی چهاردانگه قرار دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حین صدور مجوز بحثی درباره قطع درخت اُرس ذکر شده است، پاسخ داد: صدور مجوز معدن مرحله به مرحله و با رعایت حساسیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود، مجوز صادر شده مربوط به گذشته بوده و جز معدن روزباز بوده و با توجه به اهمیت درخت اُرس به هیچ وجه اجازه قطع این درخت را نمی‌دهیم و حتی این حساسیت‌ها تا زمان بهره‌برداری و برداشت هم تداوم پیدا کرده که به هیچ درختی آسیب وارد نشود.

به گزارش فارس،درخت اُرس با نام های اُرس و سرو کوهی نیز شناخته می‌شود،این درخت که از آن به عنوان درخت همیشه سبز یاد می‌شود، درخت همیشه سبز، در مناطق کوهستانی و در ارتفاعی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر می‌روید.

اُرس گیاهی مقاوم در برابر شرایط آب‌وهوایی سخت هم‌چون خشکی، گرما و سرمای طاقت‌فرسای زمستان است.

ریشه درخت اُرس به گونه‌ای است که در دل سنگ‌های مستحکم نفوذ کرده تا به آب برسد از این جهت به آن در زبان محلی اُورِس جست‌وجوگر آب می‌گویند.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول