اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

احداث خوابگاه دانشجویی دانشگاه علم و فناوری بهشهر + فیلم و عکس

استاندار مازندران مهمترین اولویت دانشگاه علم و فناوری مازندران را خوابگاه دانشجویی عنوان کرد و گفت: برنامه و کارگروه توانمندسازی دانشگاه تعریف شود.

احداث خوابگاه دانشجویی  دانشگاه علم و فناوری بهشهر + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید محمود حسین‌ پور امروز سه‌شنبه در بازدید از دانشگاه علم و فن آوری مازندران و دیدار با اساتید و شورای دانشگاه اظهار کرد: در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی» قرار داریم؛ سالی که توسط رهبری نامگذاری شده و دانشگاه علم و فن‌آوری مازندران نزدیکترین دانشگاه به پیام ایشان است و باید در این راستا اقدامات راهبردی مناسب انجام شود.

وی افزود: توانمندسازی دانشگاه‌ها از دغدغه‌های جدی است که باید در این راستا و برای توسعه استان با توان دانشگاه‌ها، اساتید و نخبگان وارد کار شد و با تشکیل کارگروه توانمندسازی در دانشگاه تلاش شود تا دانشگاه دیده شود.

استاندار مازندران مهمترین دغدغه رئیس‌جمهور را هم دانشگاه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا هم رئیس جمهور دغدغه دانشگاه‌ها و دانشجویان را برای آینده کشور دارد و بر رسیدگی به امور دانشجویان تاکید دارند و اینکه در فضای توسعه‌ای دانشگاه‌ها تلاش شود.

حسینی‌پور گفت: با توجه به دغدغه‌های رئیس‌جمهور تلاش شد تا در استان مازندران، دانشگاه‌ها در فضای اجرایی و کار اجرایی دیده شده و قرارگاه‌های مختلفی تشکیل و دانشگاه‌های مختلف ریاست این کارگروه‌ها را برعهده دارند و احمدرضا ربانی سرپرست دانشگاه علم و فن‌آوری مازندران هم رئیس کارگروه محیط زیست و انرژی مازندران است.

وی با اعلام اینکه در سالی که مزین به پیام رهبری « تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی» است باید کار دانش بنیان انجام و این امور با توجه به کارکرد دانشگاه‌ها و ماهیت آنان اجرایی شود و دانشجویان وارد کار شده و شور و هیجان در دانشگاه ایجاد شود.

استاندار مازندران گفت: ۱۲ درصد سبد غذایی کشور در بخش کشاورزی در اختیار مازندران است و اکنون که صدای جنگ غذا در جهان به صدا درآمد ما امن‌ترین کشوریم و با سیاست‌گذاری‌های بخش کشاورزی توفیقات مناسبی حاصل شده است و با بزرگترین جراحی اقتصادی در ایران شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در آینده ایران خواهیم بود.

حسینی‌پور همچنین با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید سهم خود را در توسعه استان ببینند؛ خاطر نشان کرد: اگر سند آمایش استان مشکل دارد باید نخبگان وارد کار شده و راهکار ارائه دهند تا مشکلات برطرف شود و نباید دانشگاه‌ها درون‌گرا باشند بلکه باید با فعالیت و ورود در عرصه‌‌های مختلف توسعه را برای استان به ارمغان آورند.

وی گفت: مسکن و خوابگاه دانشجویی و اساتید، راه و ایمن‌سازی جاده با ایجاد پل و برطرف کردن مشکلات ناشی از میدان ورودی بلوار دانشگاه علم و فن‌آوری مازندران در بهشهر، المان‌سازی و فضاسازی، کتابخانه، مسجد و ورزشگاه نیاز مهم دانشگاه است که ساخت مسکن و خوابگاه دانشجویی اولویت ماست و باید تلاش شود تا در بخش های مختلف شاهد پویایی و نشاط باشیم.

۳ هزار دانشجو دانشگاه علم فن‌آوری مازندران فاقد خوابگاه

سرپرست دانشگاه علم و فن‌آوری مازندران در بهشهر هم با اشاره به وجود ۳ هزار دانشجو در ۷ رشته دانشگاهی کارشناسی و ۱۰ رشته گرایش مقطع کارشناسی ارشد و با حدود ۶۰ هیأت علمی افزود: این دانشگاه در سند آمایش سرزمینی استان به عنوان دانشگاه استانی و منطقه‌ای دیده شده است که نیازمند تجدید نظر در این بخش و قرار گرفتن در دانشگاه ملی و فراملی است.

ربانی یادآور شد: نداشتن خوابگاه برای دانشجویان و اساتید، پرداخت نشدن و اختصاص بودجه سفر ریاست جمهوری در ادوار مختلف به دانشگاه، نبود مسجد و ورزشگاه، کمبود شدید فضای ساختمانی و...از مهمترین معضلات این دانشگاه است که نیازمند توجه استاندار مازندران و حمایت در این بخش است.

وی گفت: دانشگاه علم و فن‌آوری مازندران در بهشهر، تنها دانشگاه فاقد کتابخانه و مسجد در کشور است که نیازمند توجه بیشتر مسؤولان و همچنین توجه ویژه به خوابگاه دانشجویی و اساتید هستیم.

حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی مازندرانی، تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع)  شهرری هم در این جلسه به عنوان مهمان مراسم اظهار کرد: مسجد یکی از نیازهای مهم دانشگاه علم و فن آوری مازندران در بهشهر است که باید دیده شود و نباید در جامعه اسلامی و با وجود دانشجویان و اساتید متدین و انقلابی مسجد نادیده گرفته شود.

وی گفت: فقدان مسجد برای دانشگاه نگران کننده است و مسؤولان باید در این بخش با دقت نظر ورود کرده و با بنای مسجد خانه ای در بهشت برای خود بنا کنند.

احداث مسجد در فضایی مشترک برای دانشگاه و اهالی شهرک امام بهشهر

محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران هم اظهار کرد: با توجه به همجواری دانشگاه علم و فن‌آوری مازندران و شهرک امام خمینی(ره)  نسبت به تکمیل عملیات اقدام شود و به عنوان فضای فرهنگی و مذهبی برای دانشجویان و  اهالی شهرک امام این مسجد احداث شود.

وی افزود: مسکن استیجاری و خوابگاه هم از دیگر مصوبات بود که اراضی را آماده داریم تا با کمک سرمایه ‌ذاران اجرایی شود.

نظری گفت: همچنین در  راستای رفع مشکلات میدان  منتهی به دانشگاه هم برای بهسازی این محور و بازطراحی رایزنی شد تا برای ایجاد تقاطع هم سطح اقدام شود.

 

 

 

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران با حضور در دانشگاه با شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه تجدید بیعت کرد و در ادامه بازدید از دانشگاه علم و فن‌آوری مازندران در بهشهر و گفت‌گو با اساتید و شورای دانشگاه از تولیدات دانش بنیان دانشجویان دانشگاه هم بازدید کرد و همچنین کلنگ احداث خوابگاه و کتابخانه دانشگاه بر زمین زده شد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول