اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تداوم بارش‌ها همراه با کاهش دما در مازندران/ هشدار آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با هشدار آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، گفت: پدیده مه و کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، اختلال و احتمال مسدود شدن جاده‌‏ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

تداوم بارش‌ها همراه با کاهش دما در مازندران/ هشدار آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران اظهار کرد: از شب گذشته با شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد بارش‌هایی در سطح استان بودیم؛ به‌طوری‌که بیشترین بارش از پاراگلایدر دشت‌سر آمل ۱۸، بابلسر ۱۷ و بندر امیرآباد ۱۵ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: بیشترین بارش از دناعلیای چالوس ۲۲، دلیر چالوس ۱۵، اندوار آمل ۱۳ و بطاهرکلای بلده و تمل رامسر ۷ و شورای سوادکوه ۵ سانتی‌متر به ثبت رسید.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: روز جمعه با تقویت این سامانه سرد بارشی علاوه بر کاهش دما بارندگی در سطح استان تداوم دارد در ارتفاعات و دامنه‌ها مه‌آلود با بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با هشدار آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، یادآور شد: پدیده مه و کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، اختلال و احتمال مسدود شدن جاده‌‏ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی با اشاره به افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال افت فشار گاز، تصریح کرد: پرهیز از تردد جاده‌ای وسفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشارگاز با توجه به کاهش محسوس دما در سطح کشور و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

معاون هواشناسی مازندران اضافه کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اواخر جمعه از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود روز شنبه جو نسبتا پایداری حاکم است.

وی گفت: دریای مازندران امروز و فردا مواج و متلاطم بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول