اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم‌| زنجان شهر جهانی ملیله شهر زنجان که ملیله‌سازی در آن از هزاره اول «هجری قمری» به عنوان هنر دستی بومی رواج داشته است، این روزها با تصویب شورای جهانی صنایع‌دستی، در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی قرار گرفته است.
۱۳۹۸-۱۱-۱۰ ۱۰:۰۳ http://fna.ir/dewotf
0
۳:۰

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهر زنجان که ملیله‌سازی در آن از هزاره اول «هجری قمری» به عنوان هنر دستی بومی رواج داشته است، این روزها با تصویب شورای جهانی صنایع‌دستی، در فهرست شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی قرار گرفته است. 

گفتنی است، ملیله‌کاری همواره به عنوان یکی از اصیل‌ترین صنایع دستی استان زنجان مطرح بوده است، در هنر ملیله با استفاده از مفتول‌ها و نوارهای ظریف نقره و به کارگیری طرح‌های اسلیمی و منظم، مصنوعاتی شامل شمعدان، گلدان، سرویس چای خوری، شکلات خوری، قاب عکس و انواع زیورآلات ساخته می شود.

 

ملیله‌کاری در زنجان هنر ظریف و اصیلی است که با ذوق و صبر هنرمندان همچنان در این دیار زنده است، این هنر در زنجان وام‌دار هنرمندانی است که با ابزار بسیار ابتدایی به خلق آثاری ارزشمند مبادرت ورزیده و گاه سوی چشمان خود را در این راه از دست داده‌اند.

انتهای پیام/2308/ق

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول