اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم/ بر فراز سد الخلج بخش تیکمه‌داش شهرستان بستان‌آباد به علت ارتفاع زیاد و حضور کوه سهند در نزدیکی آن دارای آب و هوای سرد در زمستان و خنک در تابستان است. این شهرستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است که جاذبه‌های طبیعی آن چشم‌نوازتر به نظر می‌رسد.
۱۳۹۹-۴-۱۰ ۰۸:۰۲ http://fna.ir/eya02q
0
۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آذربایجان بی‌تردید سرزمین شکوه و شوکت، دلاوری و نام‌آوری، فرهنگ و هنر و علم مدنیت است، شکوه بی‌بدیل فصل‌ها در این استان بسیار شگرف و زیباست. 

در هر گوشه‌ا‌ی از این استان می‌توان زیبایی‌های رنگارنگی را تماشا کرد و در جای جای آن می‌توان رد پای انسان را در گذشته مشاهده کرد. 

شهرستان بستان‌آباد یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی است که در 35 کیلومتری شهر تبریز مرکز این استان قرار دارد.
 
شهرستان بستان‌آباد به علت ارتفاع زیاد و حضور کوه سهند در نزدیکی آن دارای آب و هوای سرد در زمستان و خنک در تابستان است. این شهرستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی است که جاذبه‌های طبیعی آن چشم‌نوازتر به نظر می‌رسد.
 
از جاذبه‌های شهرستان بستان‌آباد می‌توان به پیست اسکی سهند اشاره کرد که در 45 کیلومتری تبریز و در دامنه شمالی قله سهند و در ارتفاع 3700 متر قرار گرفته است. این منطقه در فصل تابستان با چشم‌انداز زیبا و آب و هوای خنک پوشیده از گل و چمن است. 

از جاذبه‌های دیگر شهرستان بستان‌آباد، تالاب قوری‌گل است، این تالاب به شکل مثلث و با وسعتی معادل 2400 هکتار محیط مناسبی برای رشد انواع گیاهان و پرندگان آبزی از جمله گونه نادر اردک سفید است.

 این تالاب با چشم‌انداز زیبا ویژگی‌های زیستی منحصر به‌فرد یکی از محل‌های حفاظت شده برای پرندگان بومی و مهاجر است.  

جاذبه‌های دیگر این شهرستان مجتمع آب گرم است که آب آن از گروه آب‌های کلر و بی‌کربنات کلسیم بوده و دارای خواص درمانی است.

 

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۵/س

اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول