حمایت از طرح جدید آزمون سراسری (کنکور)

بسمه تعالی
نهاد محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی
نهادهای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سنجش آموزش کشور
با عرض سلام و درود و احترام خدمت جنابعالی
اینجانب به استحضار می رساند ما امضا کنندگان این پویش به منظور حمایت و پشتیبانی از طرح ساماندهی سنجش و پذیرش در ورود به دانشگاه ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، موافقت و پشتیبانی و حمایت کامل خود را از این طرح اعلام میداریم و همراهی و همکاری همه سازمان های دولتی و غیردولتی، مؤسسات آموزشی و دیگر ارگان های کشور را برای اجرای هرچه دقیق تر و صحیح تر این مصوبه را خواستاریم. به منظور آگاه سازی افکار عمومی و مقابله با جوسازی ها و فضاسازی های برخی نهادها و افراد سودجو بر علیه طرح ساماندهی سنجش و پذیرش برای ورود به دانشگاه ها و اصلاح روند و سیستم پذیرش و استانداردسازی آن، این پویش راه اندازی شد تا حمایت دانش آموزان، مدیران آموزشگاه ها، دبیران، مسئولان مربوطه و همه دست اندرکاران را نشان دهیم. به همین منظور برخی از کاربردها و فواید طرح جدید به شرح ذیل اعلام می گردد:
١ ایجاد ارتباط بیشتر بین دانش آموزان و دبیرستان به منظور اعتبار بخشیدن به آزمون های نهایی سراسری و تاثیر مستقیم آنها در روند پذیرش
٢ ایجاد ارتباط بیشتر دانش آموزان با کتاب های درسی مبتنی بر یادگیری عمیق، تشریحی، علمی و دانش محور به جای استفاده از کتاب های تستی با هزینه کلان و یادگیری مبتنی بر تست، غیرعلمی، و مهارت محور (مهارت تست زنی)
٣استانداردسازی سیستم سنجش و پذیرش و منطبق شدن سیستم سنجش و پذیرش با استاندارد های جهانی و کشورهای پیشرفته در این روند
۴کاهش اضطراب و استرس دانش آموزان ناشی از تعیین تکلیف مسیر زندگی در یک آزمون چهارساعته که یکبار در سال برگزار می شود.
۵ایجاد عدالت آموزشی و کاهش نیاز به شرکت در کلاس های پرهزینه تستی و خرید کتاب های تستی گران که در مناطق محروم عملاً دسترسی به آنها سخت بود. اما اکنون با مطالعه کتاب های درسی همه می توانند در فرصتی برابر به تحصیل بپردازند.
6 استفاده از دروس تخصصی هررشته در آزمون سراسری موجب ارتقا سطح علمی، با توجه به مطالعه همزمان تشریحی و تستی، می شود و شایستگی و کیفیت دانشجو در ورود به دانشگاه را تأیید می کند؛ همچنین با حدف دروس عمومی، این دروس ارزشمند از تست محور بودن خارج و به بخش سوابق تحصیلی منتقل می شوند و این نشان دهنده آن است که مطالعه عمیق و فکری روی آنها صورت می گیرد
موارد زیر را نیز از دستگاه های اجرایی خواستاریم:
١به حداقل رساندن تقلب در امتحانات نهایی
٢ سخت گیری و برخورد شدید با دانش آموزان متقلب
٣ فرهنگ سازی به منظور کاهش تقلب و استفاده از دانش و پشتکار برای رسیدن به موفقیت و توان علمی بالا
۴ برخورد شدید با متخلفان در زمینه تقلب های آزمون های سراسری و امتحانات نهایی
۵ بهره مندی از تکنولوژی، هوش مصنوعی و فناوری های نوین به منظور بهینه کردن سیستم سنجش و پذیرش و آموزش و پرورش
۶ ایجاد زیرساخت های لازم، شبکه های آموزشی رایگان و استفاده از ظرفیت موجود برای ایجاد آموزش یکسان و برابر برای همه و بخصوص مناطق محروم
٧ کمک و بهره مندی از ظرفیت دبیران مجرب و همه عوامل برای بهتر شدن سیستم آموزش به صورت برابر و عادلانه در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم
لازم به ذکر است در جلسه ٨۶٣ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محترم آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی، مصوب شد که از سال ١۴٠٢، سهم آزمون سراسری (کنکور) در پذیرش به ۴٠ درصد کاهش یابد و این روند به صورت تدریجی از سال ١۴٠٢ تا ١۴٠۵ اجرایی می شود. تاثیر سوابق تحصیلی دبیرستان در پذیرش نیز به تدریج، از سال ١۴٠2 تا 1405 از 40 درصد به 60 درصد افزایش می یابد. همچنین آزمون سراسری دوبار در سال و با اعتبار دو ساله برگزار می شود و دروس عمومی از آزمون سراسری حذف خواهد شد و به بخش سوابق تحصیلی منتقل می شود.
با سپاس از همیاری و همکاری شما
و من الله توفیق
50000 امضا
پیگیری در صحن مجلس
فارسمن| داوطلبان کنکور خواستار اجرای دقیق و صحیح مصوبه جدید
10000 امضا
پیگیری از عالی ترین مسئول
فارسمن|برنامهریزی مسوولان برای آسودگی خیال داوطلبان کنکور
1000 امضا
پیگیری از مسئول مربوطه
روایت چرایی قبولی بیشتر پولدارها در کنکور
100 امضا
گزارش از مطالبه
کنکور پنجاه و دوم آغاز شد
980
مختومه شده
دیدگاه تان را بنویسید
برای ثبت دیدگاه خود وارد شوید
دیدگاه ها
نمایش بیشتر ...
50000 امضا
پیگیری در صحن مجلس
فارسمن| داوطلبان کنکور خواستار اجرای دقیق و صحیح مصوبه جدید
10000 امضا
پیگیری از عالی ترین مسئول
فارسمن|برنامهریزی مسوولان برای آسودگی خیال داوطلبان کنکور
1000 امضا
پیگیری از مسئول مربوطه
روایت چرایی قبولی بیشتر پولدارها در کنکور
100 امضا
گزارش از مطالبه
کنکور پنجاه و دوم آغاز شد
980
مختومه شده
آخرین پیگیری ها