انتشار : ۱۱:۱۲ , ۱۳۹۹ فروردین ۱۵
دولت به طلاب و روحانیون هم حقوق ماهیانه دهد
ناشناس دولت/ مجلس/ ملی 9دیدگاه
چرا دولت معیشت طلاب را مدنظر ندارد؟ مگر طلاب وروحانیون مخارج خانواده و بچه و...ندارند؟ چرا در این اوضاع هیچ‌کس به فکر اوضاع معیشتی طلاب نیست؟ پایه حقوق کارمندان امسال شده 2 میلیون و 800 هزار تومان ولی یک طلبه ۶۰۰ هزارتومان شهریه می‌گیرد، واقعا با این شهریه و ۳۰۰ تومانی که برای امام جماعتی می‌دهند می‌شود یه خانواده ۵ یا ۶ نفره را اداره کرد؟
طلاب
در حال پیگیری مطالبه
10000حمایت پیگیری در صحن مجلس
5000 حمایت پیگیری از عالی ترین مسئول
500 حمایت پیگیری از مسئول مربوطه
50 حمایت گزارش از مطالبه
299
انتشار: ۱۱:۱۲ , ۱۳۹۹ فروردین ۱۵
آخرین حامیان
دیدگاه تان را بنویسید
لطفا منتظر بمانید...
نظر شما ارسال گردید و پس از تایید منتشر خواهد شد
دیدگاه ها
 
ناشناس ۱۱:۴۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ چرا باید بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 
ناشناس ۱۱:۵۵ ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ خدایی برای میزان کاری که میکنند 600 هزار خیییلی پول زیادیه
 
ناشناس ۱۴:۰۲ ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ سلام. بهتر برید کارگر دولت بشید و۲۸۰۰ بگیرید.اونوقت دیگه احتیاجی به این اعتراضات هم نیست!! امضایک طلبه
 
محمود کارگر ۱۴:۵۲ ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ اون طلبه ای که در دل یک محله یا روستا داره کار تبلیغی می کند و با تبلیغ جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی رو می گیره و کار دولت رو آسون می کنه حقش این نیست
 
ناشناس ۱۵:۱۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ باید رفت و کار کرد. این که دولت فقط پول بدهد یعنی چه؟ دولت از کجا باید بیاورد؟ کارگری که حقوق پایه میگیرد، کار می کند و چرخ اقتصاد را میچرخاند. مگر به محصلین مدارس و دانشگاه پولی بابت تحصیل پرداخت می شود که به طلاب عزیز پرداخت شود؟ البته طلاب برای ما بسیار عزیز هستند و تعداد قابل توجهی از اونها هم مثل بقیه مردم کارگر یا کارمند بوده یا شغل آزاد دارند.
 
ناشناس ۱۵:۲۵ ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ مگه پیامبر اسلام ص و حضرت علی ع، بابت خدمات دینی که به مردم ارائه می دادند از خزانه حکومت پول برای گذران زندگی خودشون بر می داشتن؟
 
ناشناس ۱۶:۲۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ خیلی ازطلاب مشغول تبلیغ اموری دینی بودن که الان دیگه در آمدی ندارن بی انصاف نباشید
 
ناشناس ۱۷:۱۸ ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ اون عزیزی که «امضا یک طلبه» نوشته بود آخرش، حرف آخرو زد! طلابی که بعد چندسال درس خوندن، هنوز دولت رو منشأ رزق و روزی بدونن و بخوان بهش متوسل شن، میتونن براش کار کنن و پولشو بگیرن، ضمناً آبرو و اعتبار این همه طلبۀ درست و حسابی که فعّالن و کلی کار انجام میدن رو هم نبرن. ضمناً؛ امضا: یک طلبه، با شهریه‌ای کمتر از اون میزان که اینجا نوشتن!
 
مدافع عدالت ۱۷:۵۶ ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ طلاب و فقاهت شیعی هیچ گاه در طول تاریخ حقوق بگیر دولتها نبوده است. برای همین اکثر علما و طلاب شیعه بسیار فقیرانه زیسته اند. استقلال مالی حوزه ها از محل وجوهات شرعیه است. این استقلال را نفروشید.
 
ناشناس ۰۰:۱۳ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ طلبه ای ک تمام مشکلات خانواده و اجتماع را متحمل میشه باید ب طلا گرفت این حق طلاب نیست ک در این وضعیت نابسامان مالی ازشون حمایت نشه
 
ناشناس ۰۱:۲۷ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ باید یه سازوکاری تعبیه بشه که حقوقی بگیرند ولی در قالب یک موسسه باشه و برای آن موسسه هم کار کنند. واین موسسه در کل کشور فعال باشه ،در واقع میشه گفت مث کارمندان بشوند
 
adabi ۰۳:۳۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ دولت محترم فقط فشار روانی برای طلاب و روحانیون ایجاد نکند و به انحاء مختلف زحمات این قشر محترم را خنثی نکند، حقوق پیشکش. فرمود که مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان
 
Hag aga mohammad reza ۱۶:۰۷ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ سلام خب اینکه درست نیست.اصلا بنا نیست حوزه به دولت وابسته بشه خود حوزه باید یه فکری بکنه .مثلاً فعلا به طلبه مجرد شهریه ندن.وراهکارهای دیگه ای که باید حوزه فکر کنه.
 
ناشناس ۱۶:۱۵ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ دوستانی که نوشته اید کارگر می رود و کار میکند و طلبه ها هم بروند و کارکنند. البته میتوانند در حوزه ها کسب و کار های کوچک بوجود آورند. اما کاری که طلبه های مکنند خودنوعی شغل است و وقتی دارند اموزش می بینند باید از انها حمایت شود . مثلا نیروهای نظامی که 4 سال در دانشگاه افسری هستند و روز و شب باید انجا باشند را نمیتوان گفت بروید و کار کنید . کار انها امنیت است و در حال اموزش هستند. برای مثال دانشجو های پزشکی هم الان برای انها حقوقی در نظر گرفته شد است. اگه شغل انها پزشکی است و یا امنیتی ؛ شغل این دوستان هم به نوعی فرهنگیمذهبی است که البته جدیدا خدماتی هم شده اندکمک به سیل زدگان و زلزله و کرونا و ضدعفونی کردن محله ها و ... پس جایگاه شغلی انها هم درنظر بگیرید مذهب هم جزء دسته های شغلی هست .
 
ناشناس ۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ با سلام... از اینکه گاهی اوقات حتی به اندازه ی اشاره هم که شده نسبت به معیشت طلاب پستی گذاشته میشه سپاسگذارم؛ بله زندگی سخته ولی شاید اینطوری پائین دستی ها رو خوب درک میکنیم؛ ممنونم که به فکرمون هستین؛ همین که شما خوش باشین برامون کافیه. زیر نگاه مهربان پروردگار پایدار باشید.
 
ناشناس ۱۷:۳۳ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ حقیقتا این موضوع جای تامل دارد و باید عملی شود که جامعه بتونه از خدمات طلاب بیشتر استفاده کند.
 
ناشناس ۱۸:۰۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ طلاب هیچ گاه نباید مواجب بگیر دولت باشند، نه تنها طلبه ها که حتی حوزه ها هم باید استقلال مالی خودشان را حفظ کنند تا بتوانند همیشه راحت از حق دفاع کنند. البته اون عزیزی که گفته مگر دانشجویان هم از دولت حقوق می گیرند بله، دانشجویان بورسیه از دولت به خاطر تحصیل حقوق دریافت می کنند. حتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از زمان آغاز تحصیل الان حداقل ماهیانه حدود 2 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. این غیر از سرانه هزینه تحصیل هر دانشجو در دانشگاه های دولتی است که در سال 98، حدود 18 میلیون تومان از بودجه دولت داره برای اونها هزینه می شه. لطفا این خبر را از روی سایت بردارید و بیش از این با آبروی طلاب بازی نکنید. طلبه اگر واقعا مشکل معیشت دارد که دارد و من هم مثل سایر طلاب با این مشکل مواجه هستم، اما با عزت نفس به تأسی از ائمه اطهار ، کار می کنم. کار هایی که در شأن طلبه و خانواده آنها است. از برگزاری کلاس های خصوصی آموزش زبان عربی ، تدریس،ایجاد مراکز فرهنگی،زنبور داری، کشاورزی و دامداری و ...
 
ناشناس ۱۸:۵۵ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ بله واقعا باید حمایت بشن و اینکه به طلاب خواهر هیچی نمیدن.
 
ناشناس ۱۹:۰۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ مگه طلبه ها هم بخشی از کارهای فرهنگی جامعه اعم از تبلیغ و ... رو انجام نمیدن؟ چطور طلبه ها آدم فضایی که نیستند. مرد زمان خودت باش زمان ائمه شرایط متفاوت بود حالا این طور نیست.
 
ناشناس ۱۹:۰۱ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ بزرگواری که فرمودید کارهای دیگه خیلی ها درهای زیادی زدن نبوده همین زمین و دامداری و ... سرمایه میخواد.
 
حمزه بشار ۱۹:۵۵ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ روحانیت و طلبگی نباید ب عنوان یک شغل در نظر گرفته بشه شما دارید فرهنگ عزیز اسلام رو نشر میدید و برای مخارج خانواده بهتره کار اقتصادی در کنارش انجام بدید من میام از دینم دفاع میکنم باید بهم پول بدن؟
 
ناشناس ۲۱:۴۳ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ با سلام یک زمانی حکومت غیراسلامی بود و حوزات علمیه تحت لوای دولت ها نباید میرفتن اما الان که حکومت اسلامی است و حکومت زیر نظر ولی فقیه و سران حکومت روحانیت هستند چرا فقیر تررین قشر جامعه طلاب هستند....
 
ناشناس ۲۱:۴۴ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ با سلام یک زمانی حکومت غیراسلامی بود و حوزات علمیه تحت لوای دولت ها نباید میرفتن اما الان که حکومت اسلامی است و حکومت زیر نظر ولی فقیه و سران حکومت روحانیت هستند چرا فقیر تررین قشر جامعه طلاب هستند....
 
ناشناس ۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ واقعا کطی این طلاب عزیز رو درک نمیکنه
 
ناشناس ۲۳:۲۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ پولی که بعضیها ازبیت المال بعنوان مسئول میگیرن غذاهای رنگارنگ میخورن ومردم وبدبخت میکنن یا درمثلا ورزش به مربی خارجی این همه پول میدن وخیلی جاها ولخرجی میکنن اشکال نداره ولی اگه به طلبه ها یک هزارم اون پول را بدهند بعضیا صداشون درمیاد!!! تعجب میکنم
 
ناشناس ۲۳:۳۲ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ فعالیت طلبه ها: ۱ ضدعفونی محله ها ۲ تربیت نیروی بسیجی جهت انجام امور خدماتی انتظامی ۳انجام فعالیتهای فرهنگی تربیتی در مساجد مدارس و... ۴درصورت نیاز انجام امور خدماتی و حتی دستشویی تمیز کردن در بیمارستانها و تولید مایع ضدعفونی و بسته های بهداشتی و فعالیت در سیلها و زلزله ها ... ۵ تولید علم در زمینه ی علوم انسانی از فلسفه گرفته تا روانشناسی و طب اساامی و... . . .
 
سید بهزاد ۲۳:۳۷ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ من یک طلبه ام و با وجود مشکلات اقتصادی بسیار زیاد معتقدم به هیچ وجه نباید دولت به طلاب کمک مالی کند یا حقوق اختصاص دهد. زیرا طلاب همیشه پا به پای ضعیف ترین قشر جامعه حرکت کرده اند و نیازی به حمایت دولت نداشته و ندارند.به تاسی از امیرالمومنین سلام الله علیه باید به فکر ضعیف ترین ها و محروم ترین ها باشیم لذا حداقل در مسائل مالی خودمان را شبیه به انان میکنیم . یا حق
 
ناشناس ۲۳:۳۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ چرا به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یک میلیون و خورده ای پول می دهند؟ آن وقت طلبه ای که میزان وقت گذاری و دردسرش بیشتر است 600 تومان!!
 
ناشناس ۰۰:۲۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ موندیم توگل بدجوریم موندیم حتی اونموقعی ک مریضی ساده پیش میاد..قرضا پیشکش..بدجور موندیم بدجوررررررررررررر
 
ناشناس ۰۰:۲۲ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ واقعا درهمه مشکلات جامعه حضوردارن طلاب که نه بودجه ازدولت دارن ونه از ارگانی وهمیشه دردمندان را دلگرمی اولین کسانی که همدردی کردن طلاب بودن. انصاف نیس تازه همه کاسه ها هم سرشون میشکنه
 
ناشناس ۰۰:۴۱ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ سطح تحصیلات یک طلبه سطح دو با گذراندن ۲۰۰ و بیشتر از اون برابر با دکترای سایر رشته هاست واگردانی کسی کمی با دروسی که طلاب می‌گذرانند آشنایی داشته باشم مثل فلسفه، اصول،صرف ونحو میدونه که گذراندن اون کار هرکسی نیست و مثل دانشگاه نیست که نصف طرف نصف ترم نبوده بعد یهو پیداش میشه ۴تا جزوه از دوستاش میگیره وبعد یه کم چاپلوسی و خدمت به استاد ،۶نمره دیگش هم سر جلسه با تقلب میاره بعد بهش بگن این کتاب در مورد چی بود ندونه ، بعدش همین سطح۲که اندازه دکترای باقی رشته ها درس خونده رو مدرک کارشناسی میدن،این ۱. ۲:بعد فکر کردین با فقط لیسانس کجا کار برای رشته‌های تخصصی فنی میدم هیچ جا. ۳: بر فرض کار پیدا کنند مثلاً استادی معلمی، فکرکردین چقدر حقوق دارن با مدرک سطح ۴که طرف تقریباً ۱۵ سال درس خونده ۲میلیون حقوق میدن در حالی که استاد دانشگاه حداقل بین ۷_۱۵ میلیون حقوق داره . چرا ندانسته و بدون اطلاعات در مورد این قشر ضعیف و بی ادعا قضاوت میکنید بابا نگفتن تو بیا پولتو بده. مطمئنا همین آدمایی که ازین حرف فقط زورشون گرفته واجب دینی خودش یعنی خمس وزکاتش را هم نمیده.......... والعاقبة للتقوی.
 
ناشناس ۰۰:۴۵ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ کاملا درست است. طلاب یکی از موثرترین و سالم‌ترین اقشار جامعه بوده و هستند که متاسفانه در تمامی ادوار همانند پیامبر و اءمه اطهار مورد ظلم و اتهام قرار گرفته اند. اگر انسانیت و ایمان و آرامش معنوی هنوز در جامعه وجود دارد بلطف زحمات و تلاش بی‌وقفه این قشر مظلوم میباشد. که متاسفانه بخاطر سوء استفاده عده قلیلی از این لباس پیامبر کل این قشر درستکار و مهذب و وارسته مورد بدبینی واقع شده اند. طلاب واقعی و با خدا را در شهر قم و یا برخی از شهرها می‌شود دید تا معنی واقعی تهذیب نفس را فهمید. سپاس.
 
ناشناس ۰۰:۵۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ سلام علیکم... دوستان و بزرگواران توجه کنید که... ۱ ؛ همه رو نباید با هم قضاوت کرد... ۲؛ اونهایی که شرایط خاصی دارند رو هم مدنظر داشته باشید... من طلبهء پایه ۷ هستم و در روستاهای شمال زندگی میکنم من متأهلم ، یه دختر ۶ساله دارم...من بیماری خاص تالاسمی ماژور دارم من هر ماه ۲بار احتیاج به تزریق خون دارم و هر ماه باید ۶۰۰هزارتومان دارو بگیرم ولی چون شرایط مالی خوب نیست و دولت داروی بیماران خاص رو آزاد کرده و حتی در بودجهء سال ۹۹ ، ۲۵٪ یارانهء دارویی ما رو کاهش دادن...من الان بیمارستان بستری ام و باید عمل جراحی کنم... خب با این تفاسیر که خدمتتون عرض کردم منی که توان هیچ کاری رو ندارم چطور باید هزینهء دارو ، درمان و خرج خانوادمو بدم... همهء طلاب مثل هم نیستند...این رو در جواب اون عزیزایی که گفتن طلاب کار کنن و استخدام دولت بشن عرض کردم...
 
ناشناس ۰۱:۰۳ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ فقیرترین قشر جامعه طلبه‌ها هستن با کار زیاد
 
ناشناس ۰۱:۱۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ سلام،من هم با این پیشنهاد موافقم،همه طلاب و روحانیون و مدرسین حوزه های علمیه،با حقوق و مزایای خیلی اندک،دارن باآبرومندی زندگی می کنن،به قول معروف با سیلی صورت خودشونو سرخ نگه می دارن،ولی این دلیل نمی شه که مسئولین به اونا و مشکلاتشون بی توجه باشن و اقدامی نکنند
 
ناشناس ۰۲:۴۳ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ برادر من توکل به خدا وتوسل به ائمه معصومین علیهم السلام را همه ما طلبه هاداریم ولی وقتی تو40 مترخونه توشهرستان مستاجر باشی وخرج زن وبچتو نداشته باشی وخیلی مشکلات دیگه....همین شده که طلبه ها بعد 10 سال درس خوندن هیچ کاره ان، نه شغلی نه درآمد مکفی....بله کار عارنیست... ولی بعداینهمه درس طلبه باید اسنپ کارکنه... دوستم پارکبان شده... بعضی‌ها دست فروش.... واقعا حق طلاب این نیست بعد10 سال درس به شغل‌های کاذب روبیارن... یا یه نمازجماعت بخونن... همه چی با تورم تغییرمیکنه اما انگار طلاب ضد تورم هستن.... بعدشم زن وبچه ما چه گناهی کردن گیر ماطلاب افتادن.... خواسته هاشونو نمیتونیم برآورده کنیم... واقعا هدف چی شده اینقد طلاب جذب بشن بعد 10 سال مسافرکش ودست فروش بشن.... به داد طلاب برسيد... درضمن اگه دولت حقوق به طلاب بده خیلی بهتر ازاینه که مثل دوستم پارکبانه.. تو خیابون دوست وآشنا دیدنش آبروش رفته... واقعا کمی فکرکنیم...
 
ناشناس ۰۲:۴۸ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ سلام من خودم طلبه هستم.بنده متاهل هستم.بعضی ها چشم دیدن روحانیون ندارند! آخه چرا ؟طلبه ها چیکار کردن مگه؟همه میگن طلبه ها بردن و خوردن؟کو کجاس؟ بجز خیلی خیلی افراد کمی از قشر طلبه ها که در سپاه یا ادارات مشغول به کار هستن و اندازه ی کارمند عادی دولت حقوق دریافت میکنند.لطفا یکم انصاف داشته باشید.به والله مدیون میشید از روی جاهلی حرفی رو میزنید.زود قضاوت نکنید.یا علی...
 
ناشناس ۰۳:۰۳ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ دیدگاه من همین پیامی هست که دادین واقعا طلبه نه فقط درزمان کرونا حتی بعداون هم درمضیقه هستن حقیقتا دردمون رو به کی بگیم
 
ناشناس ۰۳:۵۲ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ واقعا در دولت روحانی به دو قشر ستم بی حد روا شده است اول کارگر وبعد هم طلاب
 
ناشناس ۰۴:۰۴ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ عالیه اگه حمایت بشه
 
ناشناس ۰۷:۱۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ میگید چرا بده؟ به همون دلیلی که از بیت المال میلیاردی برای فوتبالیست‌ها خرج می‌کنند. مگه فوتبالیست‌ها چه گلی به سر مردم می‌زنند که شما به اونا اعتراض نمی‌کنید؟ در ضمن طلاب نیازی به مرحمت دولت ندارن برکت همین شهریه‌ای که بهشون میدن به میلیارد میلیارد پول قرارداد می‌ارزه
 
ناشناس ۰۷:۳۲ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ مظلوم ترین قشر جامعه، طلبه ها هستند
 
ناشناس ۰۷:۵۱ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ دوستانی که گفتنددولت چرابایدبده،۶۰۰تمن هم زیاده،شماازکارهایی که طلاب می کنن چه اطلاعی دارید؟دین رو ازصدراسلام تاحالاهمین طلاب نگه داشتند،انقلاب رو همین طلاب نگه داشتند،اگروجودطلاب مفیدنیست پس چرادشمنان اسلام وانقلاب این همه حمله وهجمه علیه آنهادارند،معلومه خیلی مفیدندکه علیه شون تبلیغ میکنن،حکومت۲۵۰۰ساله شاهنشاهی رو همین طلاب نابودکردند.آمریکاومنافقین خوب می دونندعلیه چه کسانی بایدتبلیغ کنند
 
ناشناس ۰۷:۵۶ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ واقعاااااا
 
ناشناس ۰۸:۰۳ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ سلام مگر یک طلبه جوان و خوانواده دار چقدر باید شرمنده زن و بچش باشه با ماهی صد یا دویست نمیشه کاری کرد انصاف داشته باشید شما هم زن وبچه دارید به فکر طلبه ها هم باشید
 
ناشناس ۰۹:۲۲ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ان شاءالله که هیچ وقت محتاج دولت نشیم
 
ناشناس ۱۰:۵۷ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ بنده طلبه نیستم ولی در آمد طلاب به خصوص در سالهای اول بسیار پایین است. طلبه نباید به دنبال استخدام و اشتغالباً های نا مربوط برود از طرفی هر کسی هم لیاقت طلبه شدن و پوشیدن لباس پیامبر صلی الله را ندارد. نخبگان طلاب باید حمایت شوند. فعالیت های پژوهشی روزآمد و کاربردی در فصلی حوزه می بایست به شدت حمایت شود. نیازمند آن هستیم طلاب با نگاه تمدنی جریان ساز اسلام ناب باشند. روحیه قناعت و ساده زیستی و ترویج سنن سنیه اسلام ناب و تبلیغ دین اسلام و مذهب حقه و انشان سازی می بایست در اولویت برنامه های کشور قرار گیرد. فرصت ورود طلاب جوان عالم و نخبه و متعهد و مخلص در نظام آموزشی کشور بسیار ضروری است. دیده شدن سبک زندگی طلاب عالم و عارف که در جوانی پاک و معصوم و مجتهد هستند می بایست الگوی جوانان کشور بشود. باید سعی شود قشر نخبه دانش آموز اولویت خود را ورود به حوزه های علمیه قرار بدهد. باید سعی شود اسلام ناب محمدی به خصوص اصول عقاید آن مانند معاد و ولایت و توحید به صورت کاربردی به گوش هم وطنان و کل جهان با زبان های گوناگون تبلیغ شود. خلاصه خیلی کار هست. خداوند نگهدار عالمان عامل و دلسوز باشد ارادتمند یک هیات علمی دانشگاه
 
ناشناس ۱۲:۵۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ اولا چرا مگه طلبه ها چی از بقیه کم دارن ..ترو خدا به این قدر به فکر خودتون هستین ببیند تو خانواده های یه طلبه چه خبره ....خواهشن زود چیزی رو قضاوت نکنید ببیند چیز های دیکه رو بعد بگین اینجور یا اون جور آه
 
ناشناس ۱۲:۵۵ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ هیچ موقع برای طلبه ها کاری نشده است
 
ناشناس ۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ این سیستم حوزه علمیه‌است که باید کاري کنه! باید تدبیري بیندیشه و بیشتراز قبل براي خودش استقلال ایجاد کنه. گرچه وابستگي حوزه ب دولت اشتباهه ولي ب عنوان یه مرکز اداري، دولت هم نباید بي توجه باشه___ طلابي که درس میخونن و درحال آموزش هستن باید مبلغي ب اونها تعلق بگیره، مثل سایر مراکز آموزشي.
 
ناشناس ۱۴:۲۵ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ سلام به نظر من اصل حرف اشتباه هست درسته طلاب در فشار هستند از لحاظ اقتصادی ولی این رو نباید از دولت مطالبه کرد بنده خودم به شخصه به عنوان یه طلبه خیلی اعتراض ها دارم یکی اینکه من باید بیام 10 سال درس بخونم بعد بتونم برم استخدام بشم جایی؟ اصلا خود حوزه علمیه تا الان فکری به حال اشتغال و درآمد زایی طلاب کرده و زیر ساختی برای وارد شدن به بازار کار براشون فراهم کرده ؟ به عنوان مثال چرا من طلبه با مدرک سطح یک که 6 سال براش زحمت کشیدم نمیتونم هیچ جایی برم حتی اصلا توی این مدرک اعتباری براش مشخص نشده میتوم بگم به مدرک نامعتبر هست چرا من نمیتونم با این مدرک سطح یک که میگن به عنوان کاردانی هست به دانشگاه برم ؟ آخه حرفها و نقد ها زیاده ولی مسئولین حوزه اصلا دغدغه ای ندارن ببینید یه دانشجو در هفته چقدر میره کلاس مگه ؟ و بعد هم مدرکی که بهش میدن میتونه وارد بازار کار بشه الان من طلبه به اجبار باید در روز حداقل 4 تا کلاس رو شرکت کنم اگر این وسط برم یه کاری هم جور کنم توی موسسه ای و بخوام کار کنم اگر متوجه بشن از یه طرف بیمه ما قطع میشه یا بن معیشتی که هر ماه 35 هزار تومان هست تقریبا قطع میشه و خیلی مباحث دیگه که اگر بخویم بگیم مدتها زمان میبره واقعا حوزه علمیه باید اول بیاد در مورد دروس و کتاب ها تجدید نظر کنه که من طلبه برا چی باید توی درس مثلا رسائل پایه 7 سه سال بمونم ؟ چون مصحح همینطوری داره الکی تصحیح میکنه خیلی جالبه یکی درس میده توی حوزه علمیه در اصل استاد کسی دیگه هست کسی دیگه سوال میده و کسایی دیگه تصحیح میکنن و نمرات الکی ثبت میکنن وقتی هم اعتراض میزنی اصلا معلوم نیست چی به چی هست مرحله بعدی باید بیاد فکری به حال مدارک حوزه کنه و اعتبار از لحاظ وزارت علوم و قانون استخدامی براش بذارن نه اینکه من برای اینکه مدرک سطح یک من اعتبار داشته باشه باید تا پایه ده رو بخونم آقا اصلا شاید مشکلی برام چیش اومد و نتونستم ادامه بدم چرا باید اعتبارش گرو مدرک پایه 9 یا ده باشه بعد در مورد امتحانات باید اختیار رو بدن به استاد مربوطه به این دلیل که وقتی من نوعی سر کلاس فعال هستم و درسم رو میخونم و استاد هم خودش به این که من توی درس کم کاری نمیکنم پی برده و به صورت مداوم مطالعه و مباحثه دارم ولی توی بیان جواب شاید مشکل داشته باشم اصلا شاید استاد به نحوی دیگه توضیح داده وقتی کسی دیگه تصحیح میکنه واقعا حق ضایع میشه به هر حال درد ها زیاده امیدوارم درست بشه واقعا خیلی تحت فشاریم و من به نوبه خودم بعضی مواقع اشکم در میاد و جلو خانوادم شرمنده میشم
 
ناشناس ۱۴:۳۱ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ واقعا طلاب در شرایط سخت زندگی میکنند
 
ناشناس ۱۴:۳۲ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ لطفا این نظر منتشر نشود سردبیر محترم سلام مراجع عظام تقلید و نیز مقام معظم رهبری؛ مخالف این هستند که دولتها به روحانیون حقوق بدهند که نظر بسیار درستی است و حوزه باید استقلال خود را حفظ کند تا اگر دولتی از اسلام و انقلاب فاصله گرفت با صلابت و جرات بتواند حرف حق را بزند. این کمپین فقط آبروی روحانیت را از بین میبرد و اصلا معلوم نیست کسی که آن را تشکیل داده، طلبه باشد و به چه قصدی این کار را کرده است. مضاف به اینکه مبلغی هم که اعلام کرده غیر واقعی است لطفا این کمپین را حذف کنید و تا بیشتر از این با آبروی روحانیت بازی نشود
 
ناشناس ۱۴:۳۵ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ واقعا طلاب در شرایط سخت زندگی میکنند
 
ناشناس ۱۴:۴۱ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ هر چي فوش و بي احترامي براي طلبه هاست وقتي هم بدبختي براي مردم پيش بياد دست به دامن روحانيون ميشن الانم که بخوان يک مبلغ ناچيزي به طلاب بدن همون مردم مخالفت ميکنن واقعا بعضي ها بي انصافن
 
ناشناس ۱۴:۴۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ جسارت به بعضی نشود ولی هیچکس با مفت خوری و اویزون بودن به این و اون به جایی نرسیده طلاب محترم که وضعیت معیشت شون خوب نیست بهتره به روستا ها برن که هم هزینه هاشون کم شه و هم با کار و تولید در امر کشاورزی و دامداری و صنایع دستی خودکفا باشن،خدا گفته از تو حرکت، از من هم برکت
 
ناشناس ۱۵:۱۸ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ احسنت
 
ناشناس ۱۷:۱۴ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ از این دولت آبی گرم نمیشه
 
ناشناس ۱۷:۳۱ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ سلام روزی دست خداست ..... ما طلبه ها از هیچ کسی طلبکار نیستیم و ادعائی هم نداریم .... ولی ما طلبه ها هم خانواده داریم ...... تو این اوضاع اقتصادی که همه ناله میکنن و بیشتر از همه خود طلبه ها اذیت میشن و باید جواب پس بدن.... بی انصاف نباشیم ..... بازم خدا کریمه
 
ناشناس ۱۸:۲۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ حمایت میکنم
 
ناشناس ۲۰:۴۸ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ پس قبلش باید طلاب را از پول گرفتن برای منبر، نماز میت، نماز وحشت، نماز قضا، روزه قضا، خمس، نذر، هدیه، خانه عالم،شهریه، شهرک مهدیه، حجره، بیمه ،و ... که فقط برای قشر معظم روحانی هست منع کند و خودش این پول ها را بگیرد بعد عادلانه بین معظم له ها تقسیم کند.
 
ناشناس ۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ سلام
 
ناشناس ۲۲:۱۱ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ باسلام دولت باید از طلاب حمایت کنه شاید بگید چرا؟ چون اگر طلاب نباشند جامعه از اینی که هست بدتر به فساد کشیده میشه وقتی کشور به فساد کشیده شد اون وقت همین شماها تاوانشو از طلاب میخواین
 
ناشناس ۲۲:۲۸ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ با سلام نیاز به حمایت است از طلاب چون افسران جبهه فرهنگی هستند وفرهنگ کمتر از سیاست واقتصاد نیست
 
ناشناس ۲۲:۳۳ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ سلام و عرض ادب اولا اگر کار طلبه خوب ریل گذاری و باز تعریف بشوند میشود گفت دولت هزینه ها رو هم پرداخت کرد ثانیا حکومت اسلامی است و اینکه حوزه ها مستقل باشند از چه چیزی مستقل باشد خو داریم زیرآب حکومت اسلامی رو میزنیم ثالثا این حرف که گفته میشود اگر حوزه زیر نظر دولت برود دیگر نمیتواند عدالتخواه باشد و به ضعف ها انتقاد کند مورد قبول بنده نیست مثال نقض آن بزرگواران آموزش و پرورش و فرهنگیان می باشد که علاوه بر مواجب بگیر دولت ها هستندو کاستیهای زیادی دارند جز اقشار شدید منتقد و شبه اپوزسیون می باشند و یا اساتید دانشگاه به ش
 
آزاد ۲۲:۵۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ اخه شما چی کارایی برای جامعه دارید.
 
ناشناس ۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ سلام.چند مورد رو یاد آوری کنم. ۱اون ۶۰۰ تومن از دولت نیست از وجوهات شرعیه است و حکم هدیه است برای طلاب یعنی میتونه اون هم نباشه و فقط لطف مراجع بزرگوار هست. ۲ دوست عزیزی که فرموده نسبت به کار آیی طلاب همونم زیاده انصاف داشته باش و برو ببین طلبه ها چکار میکنن. در چه جاهایی فعالیت میکنن بعدش ارزیابی کن بزرگوار ۳دولت به همه اونایی که کم درآمد هستند و ...که در این سرزمین زندگی میکنند یه کمکی میکنه و این وظیفه دولت هست. و طلبه مال این سررمین و این مردم نیست؟؟ آیا..؟؟
 
محمد ۰۱:۴۱ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ معلمین و اساتید دانشگاه چه گلی به سر کشور زدن چرا باید اونها ماهانه صدها هزار میلیارد بگیرن اما روحانیون یک ریال هم دریافت نکنن به جاش فحش بشنون فقط؟
 
ناشناس ۰۵:۴۶ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ با سلام دوستان عزیزی که گفتند طلاب چه میکنند که حقوق بگیرند و مگر محصلین دانشگاه حقوق میگیرندو ... طلاب و روحیانیت در عرصه امور فرهنگی و تبلیغ و امور دینی فعالیت دارند و مردم وظیفه اونها تبلیغ دین و آموزش امور دینی و فرهنگی است و یکی از ارگان هایی که همیشه پای کار بوده روحیانیت و طلاب هستن پس لطفا نگین چه میکنند اما نقد های بسیاری به روحانیت وارده و من به شخصه نقد های بسیاری به اونها دارم و این جای خود رو داره پس همان طور که کارمند وظیفه اش رو انجام میده و حقوق دریافت میکنه روحانی هم لایق کسب حقوق هست
 
ناشناس ۰۷:۰۴ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ درکشورعربستان نصف بودجه کشور برای تبلیغ دین وهابیت خرج میشود ولی درکشورما برای تبلیغ دین شیعه چقدر؟ وقتی درکشور بارای مردم یک مدیرانتخاب میشود ولی مدیرکشور ویا همان رئیس جمهورضعف مدیریتی پیدامیکند ومشکلاتی ازقبیل گرانی وبیکاری و...اتفاق میفتد، چوبش رو طلبه ها میخورند وقتی حوادث دیگری ازقبیل سیل وزلزله وکرونا اتفاق میفتد میبینیم طلبه ها بخاطرنجات جان ومال مردم درخط مقدم دارند کار میکنند ولی پولش رو مدیران ومسئولین میخورند وقتی بحث جنگ پیش میاد باز درخط مقدم طلبه ها هستند میدانید بیشترین شهید۸ سال دفاع مقدس طلبه ها دارن جنگ با داعش طلبه ها درخط مقدم طلبه ای که خانواده خودش رو میبره به یک روستایی وهرچندسال هجرت میکند اون هم برای تبلیغ دین شیعه ورفع مشکلات مذهبی واقتصادی وخانوادگی و.... داره این طلبه تلاش میکنه حالا خودتون قضاوت کنید......
 
ناشناس ۱۰:۵۶ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ بنده نمیگویم به طلاب حقوق ماهیانه به اندازه حقوق کارمندان بدهید چون هرحقوقی بایستی در مقابل کارکرد پرداخت گرددولی اگر منصف باشیم این روحانیت هستند که در همه مراحل دشوار دولتها دوش به دوش با تبلیغ در مجموعه های مردمی آنهارا دعوت به آرامش و استقامت و صبر و ارائه راهکارهایی برای قناعت و پشتیبانی از انقلاب و رهبری و ارزشهای نظام اسلامی در این روزگار پیچیده که همه استکبار جهانی و صهیونیسم و غربیهای مکار امروزی برعلیه کشورمان دسیسه میچینند . همین رویکرد روحانیون معظم میتواند بالاترین رسالت و عملکرد و نقطه قوت نظام تلقی شودچون این قشر هم مورد اعتماد اکثر مردم هستند و هم اعتباری کهن در پیش همین مردم را صاحب هستند. پس دولت در قبال این بزرگواری روحانیون بایستی لااقل ۲ بسته پیشنهادی برای روحانیون در نظر بگیرد . ۱_ اینکه فراخوان جذب از بین روحانیون در همه ستگاههای دولتی و غیردولتی را ارائه دهد تا روحانیون بعنوان یک مشاور مذهبی یا مسئول فرهنگی در دستگاههای دولتی مثل بقیه کارمندان مشغول بکار باشند و اینگونه نباشد که جذب روحانیون فقط در دستگاههای از قبیل سپاه پاسداران یا ارتش و یا نیروی انتظامی صورت بگیرد بلکه این جذب در همه دستگاهها انجام بگیرد چون در همه دستگاهها معاونت فرهنگی و یا مسئولیتهایی با رویکرد مذهبی و مشاوره ای در بیشتر سازمانها و ادارات درچارت اداری و سازمانی گنجانده شده و ۲ _ پیشنهاد دیگر اینکه فراخوان دیگری با عنوان ارائه تحقیق و پژوهش و یا تدریس و سخنرانی در موضوعات دینی و اجتماعی و فرهنگی در اجتماعات عمومی و دانشگاهی و مدارس و سازمانهای دولتی توسط روحانیونی که برای این امر در فراخوان شرکت و جذب شده اند . که در مقابل این ۲ رسالت به راحتی میتوان معیشت خانواده های روحانیون معظم را تامین کرد چون واقعی و حقیقی بیاییم و بنگریم میبینیم بیش از ۸۵ درصد روحانیون به جز شهریه ۶۰۰ هزار تومنی و پول ناچیزی که از حق القدم نماز جماعت میگیرند که مجموعا به ۱ میلیون نمیرسد ،دیگر درآمدی در این گرانیهای سربه فلک کشیده بااین اجاره بهای نجومی ندارند و لازمه اش حمایت جدی دولت محترم هست که هم کار بکشد و هم حمایت کند . چون قشر روحانیت هم در این مملکت زندگی میکنند و از بین همین مردم شریف و انقلابی بشمار می روندو برخواسته اند. انشاالله با دعای امام زمان عجل و تلاشهای شبانه روزی خادمین انقلاب و ملت عزیزمان شاهد روزهای درخشان و عزتمندی خواهیم بود . یاعلی
 
ناشناس ۱۱:۰۸ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ سلام به نظر من باید بیشترین حقوق به یک روحانی باید داد زن و بچه خرج داره بچه ندارم نمیفهمه یعنی چی. چه جوره همه مشاغل حقوق دارن روحانی نداشته باشه ببخشیدا پس چی بذاره جلو زن و بچش؟
 
ناشناس ۱۱:۲۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ اون کسانی که میگن نمیخوایم اعلام کنید فلان نقطه 50 تومن میدن طلبه ها صف میکشن از نداری بدبختی مثل گداها زندگی میکنیم
 
ناشناس ۱۱:۳۲ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ معذرت میخوام کسانی که میگن نباید بگیرن نفسشون از جای گرم بلند میشه. اعلام کنن ی قرون ی جای به طلبه میدن همونا که میگن نمیخوایم اول صف هستن
 
ناشناس ۱۲:۵۰ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ سلام مسوولین حوزه باید به فکر معیشت طلاب باشند آنها واقعا از حداقل حقوق هم محرومند.... درضمن درجواب دوستانی که میفرمایند ۶۰۰هزار تومان برای طلاب کافیه، عرض میکنم که شما را به منصف بودن وکمی بازار گردی درجهت اطلاع از قیمت ها دعوت میکنم ...
 
ناشناس ۱۳:۵۲ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ خود حوزه باید به نمایندگی طلاب اقداماتی در شان طلبه انجام دهد
 
پزشک ۱۸:۳۹ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ چرا باید بدهد؟!!!!
 
ناشناس ۱۳:۴۶ ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ بسم الله الرازق الطفل الصغیر رزق رزاق می رسد کم یا زیاد تا الان که زنده بودیم ، فقط این پیام به جهت چند پاسخ نوشته می شود نه غرضی دیگر : الف نسبت به عزیزی که گفت مگر پیامبر صلی الله و امیرالمومنین علیه السلام بابت خدمات دینی از خزانه پول می گرفتند ؟ باید عرض کنم که این دوشخص علم الهی و لدنی داشتند و اصلا نیازی نبوده است که به قول شما بابت خدمات دینی وقت خاصی را برای تحصیل بلند مدت ده ساله کنار بگذارند ، بعد هم لا یقاس بآل محمد احد برای ما طلبه خوش تر آن است که اصحاب آن بزرگوراران قیاس بشیم تا خود آن معصومین و اما در میان اصحاب انسان های متفاوت با سلیقه های متفاوت حضور داشتند که هر کدام متناسب با سلائق و علائق خود کاری را برای امرار معاش برمی گزیدند. ب از عزیزانی که فرمودند طلبه هیچ گاه جیره خور هیچ نهادی از صدر تاریخ تشیع نبوده ، نیز کاملا موافقم . ج مهمترین مسئله در بحث معیشت طلاب ، تفاوت اقتضائات شرایط زمان و مکان است که متاسفانه در بسیاری از پاسخ ها نادیده گرفته شده ، حوزه علمیه ی قبل از انقلاب شاید با آخوند سوال پاسخ ده کنار می آمد اما حوزه علمیه ی پس از انقلاب گستره ی فعالیت به شدت بالایی پیدا کرده است ، و علمائی می خواهد اسلام شناس ، اسلام شناس به معنای واقعی کلمه صاحب نظر نه تنها در فلسفه بلکه در فلسفه های مضاف اسلامی ، صاحب نظر نه تنها در فقه بلکه در فلسفه ی فقه و تاریخ فقه و ... سطح معارف مردم به برکت انقلاب به شدت رشد کرده است اما ساختار حوزه برای طلاب همچنان نا کار آمد باقی مانده و اگر طلبه ای خود اقدام نکند و با ساختار حوزه مقابله نکند ، انتظار موفقیت از او بعید ، است ، حال با این شرایط که طلبه علاوه بر مطالعات جنبی فراوان باید گستره ی کار خود را در فضای مجازی نیز افزایش دهد ،گاه خودش از یاد خودش غافل است چه رسد به بحث امرار معاشش. د فرصت های شغلی متناسب نیست ، چند معلم دینی که در اصل معلم ورزش و زبان هستند در کشور ما تدریس کتابی را می کنند که خود نه باوری به متن آن ندارند ونه محتویات آن، اگرچه ماهم باوری به متن آن نداریم اما به محتویات آن چرا و دین را قابل توضیح با روش استدلالی می دانیم ، حال در این شرایط عده ی کثیری از طلاب که می توانند در غالب کلاس های دینی که تخصص آن را فراگرفتند فعالیت کنند بعد از گرفتن مدرک معدل به زحمتی فراوان باید وارد دانشگاه تربیت معلم شوند و هکذا اما متوسط سن یک معلم جوان جدید الورود با توجه به ساختارها 24 سال است و متوسط سن آن طلبه با توجه به ساختار های اداری و ساختار تحصیل در خود حوزه ۳۴ سال . ه عرض پوزش بابت تصدیع اوقات
 
ناشناس ۱۱:۵۹ ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ شهریه ندهند ونصف حقوق کارگررابدهند .طلاب راضی اند . بعد۱۰سال درس خوندن میشه دکترمهندس شداونوقت طلاب ۳۵۰میگرن ومردمم حس میکنن دارن ...نقطه میکنن .
 
ناشناس ۰۰:۱۵ ۱۳۹۹/۰۱/۲۵ طلبه ها حتی ۶۰۰تومن هم نمیگیرن واقعا ۹۰درصد در هزار درجه زیر خط فقریم
 
ناشناس ۰۰:۱۹ ۱۳۹۹/۰۱/۲۵ طلبه ها حتی ۶۰۰تومن هم نمیگیرن واقعا ۹۰درصد در هزار درجه زیر خط فقریم
 
نا شناس ۰۷:۱۹ ۱۳۹۹/۰۲/۱۸ خدایا از دست اینا به کجا باید پناه برد؟؟؟؟!!!! اگه معیشت طلاب دست دولت باشه که یه دولت... میاد و ورشکست تون می کنه که! اون عزیزی که میگه 600 هزار تومان برای طلبه ها زیادیه، داداش! طلبه متاهل و 10 سال تحصیل کرده ها! نه طلبه پایه یک! خود تو همین الان از کار بی کار بشی 600 تومن که هیچ. یک میلیون مستمری بگیری بازم کفاف شخص خودت رو نمی ده، چه برسه به زن و بچه!!!!!!!!!!!!!!!!
 
ناشناس ۱۳:۲۰ ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ طلاب هیچ گاه نباید مواجب بگیر دولت باشند، نه تنها طلبه ها که حتی حوزه ها هم باید استقلال مالی خودشان را حفظ کنند تا بتوانند همیشه راحت از حق دفاع کنند. البته اون عزیزی که گفته مگر دانشجویان هم از دولت حقوق می گیرند بله، دانشجویان بورسیه از دولت به خاطر تحصیل حقوق دریافت می کنند. حتی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از زمان آغاز تحصیل الان حداقل ماهیانه حدود 2 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. این غیر از سرانه هزینه تحصیل هر دانشجو در دانشگاه های دولتی است که در سال 98، حدود 18 میلیون تومان از بودجه دولت داره برای اونها هزینه می شه. لطفا این خبر را از روی سایت بردارید و بیش از این با آبروی طلاب بازی نکنید. طلبه اگر واقعا مشکل معیشت دارد که دارد و من هم مثل سایر طلاب با این مشکل مواجه هستم، اما با عزت نفس به تأسی از ائمه اطهار ، کار می کنم. کار هایی که در شأن طلبه و خانواده آنها است. از برگزاری کلاس های خصوصی آموزش زبان عربی ، تدریس،ایجاد مراکز فرهنگی،زنبور داری، کشاورزی و دامداری و ... با متن فوق کاملا موافقم
سوژه های پیشنهادی
سوژه های در حال رشد