انتشار : ۱۱:۱۹ , ۱۳۹۹ خرداد ۱۷ آخرین پیگیری: 10 ماه 11 روز 11 ساعت قبل
با اجرای قانون انطباق، حریم شخصی بیمار حفظ شود
S_Falah وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی/ 248
خواهش من این است که مسئولین محترم به موضوع رعایت حدود شرعی توجه کنند. گاهی در بیمارستان‌ها بیمار زن اصرار دارد که پرستارش خانم باشد و این فراهم نمی‌شود. این چیزها را بایستی با دقت رعایت کنیم.»

جناب آقای دکتر نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
سلام علیکم

بر همگان روشن است که رعایت شأن و منزلت انسان از اصول اوليه و اساسی انسانی بوده و حفظ حريم خصوصی افراد جامعه بخصوص بیماران تحت عناوين مختلفی در قوانين کشورهای دنیا مورد توجه قرار دارد.
با نگاهی به آموزه‌های دینی درمی‌یابیم این مسئله به طور ویژه در مکتب اسلام نيز مورد توجه بوده تا با رعايت آن سلامت فرد و جامعه حفظ شود.
از سوی دیگر در اعلاميه 1994 سازمان بهداشت جهانی توجه به شأن و منزلت بیماران را عاملی مهم در ارتقاء سلامت آنان قلمداد نموده و دارا بودن حق ‌رضايت آگاهانه، دسترسی به خدمات بهداشتی ، محرمانه ماندن اطلاعات و حفظ حريم و خلوت را از اهم حقوق بيماران می داند.

در کشور ما نیز در سال ۷۷ به این منظور قانونی به نام «قانون انطباق امور اداری و فنی موسسات پزشکی با موازین شرعی» با قید دو فوریت به تصویب مجلس پنجم رسید و بعد از آن به دولت نیز ابلاغ شد. با وجود بهبود شرایط بعد از تصویب این قانون، با کمال تاسف باید گفت هنوز با گذشت ۲۰ سال از تصویب این قانون در مجلس، بر اساس مشاهدات عینی ما دانشجویان علوم پزشکی در بیمارستانهای ۱۲ دانشگاه بزرگ علوم پزشکی کشور، در موارد بسیاری، بدیهی‌ترین نکات پیرامون حفظ حریم شخصی و شرعی بیماران رعایت نمی‌شود. نکاتی که در عمده موارد رعایت آن نه هزینه زیادی می‌خواهد و نه تکنولوژی خاص.
طبق ماده ۳ از قانون انطباق ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها موظف هستند به طور مستمر کمیته‌هایی را جهت نظارت برحسن اجرای مفاد قانون انطباق در نهادهای ذیل خود تشکیل دهند اما متاسفانه طبق رصد میدانی ما این کمیته‌ها در اغلب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مدتهاست که تشکیل نشده و هیچ عزمی از سوی روسا و مسئولین دانشگاه ها برای اجرای آن دیده نمی‌شود.
عدم اهتمام بر پیاده کردن بندهای قانون انطباق در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور باعث آزردگی بسیاری از زنان و حتی مردانی می‌شود که برای درمان مشکلات جسمی‌شان به ما مراجعه می‌کنند اما به دلیل نقض حریم خصوصی‌شان در روند درمان با جریحه‌دار شدن آرامش روحی‌شان در این دوره مواجه می‌شوند. این گله‌مندی بیماران بارها و بارها به طور مستقیم و غیرمستقیم مطرح شده اما هیچ گاه پاسخ درستی به آن داده نشده است.
از مصادیق گله‌مندی که تقریبا در ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی محل تحصیل ما شرایطی مشابه دارد، گله از فرم لباس‌‌های یکبار مصرف بیماران در بخش های اورژانس، بخشهای مراقبت ویژه، اتاق عمل ریکاوری و ... است که بلا استثنا برای مرد و زن شامل گان و کلاه است. در بسیاری از موارد بیماران زن به دلیل لزوم رعایت این پوشش غیربومی و ناقص در ملأ عام در بخش‌های بیمارستانی، از این مسئله به شدت معذب و معترض هستند.

در خصوص این مصداق به عنوان یکی از تخلفات از اصول حفظ حریم شخصی بیماران که در قانون انطباق به طور کامل به آن پرداخته شده است اصلاح حدود پوشش بیماران امریست ساده که با مختصری تغییر در طراحی الگوی بومی پوشش سر و گردن بیماران زن در کشور به جای استفاده صرف از کلاه ، از طریق نظارت بر پیمان کاران تهیه و دوخت لباس های بیمارستانی کاملا امکان پذیر خواهد بود.
ما دانشجویان رشته های علوم پزشکی ۱۲ استان کشور که کادر آینده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران و مردم عزیز و بزرگوار کشورمان هستیم به دلیل احساس وظیفه ای که نسبت به شرایط بیماران و فراهم آوردن آرامش خاطر آن ها و همچنین پیاده شدن حدود الهی در محل کار خود داریم بر آن شدیم تا به عنوان بدنه دانشجویی دغدغه ی خود را به جنابعالی منتقل کرده و در این راستا موارد زیر را از جنابعالی به عنوان وزیر بهداشت و روسای محترم دانشگاه‌های علوم پزشکی استانهای خود مطالبه نماییم:
تشکیل مستمر کمیته های انطباق در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هر استان و نظارت بر تشکیل دقیق آنها
نظارت بر حسن اجرای دقیق مفاد قانون انطباق در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور
اصلاح پوشش بیماران منطبق با موازین شرعی و قانونی کشور از طریق نظارت بر شرکت های پیمان کاری مسئول تهیه و تولید لباس های بیماران

از شما درخواست داریم در اسرع وقت اقدامات لازم را مبذول گردانید.

انتهای پیام /ن

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

قانونـانطباق وزارت بهداشت حریم خصوصی بیمار
در حال پیگیری پیشنهاد و انتقاد
50000حمایت پیگیری در مجلس
10000 حمایت پیگیری از سازمان مربوطه
1000 حمایت بررسی کارشناسی موضوع
100 حمایت انتشار در سایت
3413
انتشار: ۱۱:۱۹ , ۱۳۹۹ خرداد ۱۷
پیگیری های مرتبط
آخرین حامیان
دیدگاه تان را بنویسید

لطفا منتظر بمانید...
نظر شما ارسال گردید و پس از تایید منتشر خواهد شد
نظر شما تایید و منتشر شد
دیدگاه ها
 
Mona ۰۹:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ خودم موقع عمل به پرستار اعتراض کردم که گانی که بهم پوشانده بودن کفاف قدم رو نمیداد و گفتن همینه که هست یا به جای روسری بهم کلاه دادن که موی بلند رو کامل نمی پوشاند و حتی پزشک مذهبی هم طوری رفتار می کرد انگار متوجه نیست بیمار چادریش تو این وضعیت گیر کرده
 
ناشناس ۱۱:۵۳ ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ سلام. من موقع زایمانم خیلی اذیت شدم. چون اجازه پوشیدن روسری ندادند و کلاه و لباس کوتاه دادند و با ضعف و درد زیادی که داشتم، فقط پیگیر پوشوندن خودم بودم. خوااااهشا رسیدگی شود.
 
ناشناس ۱۴:۴۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ علاوه بر لباسهای غیر استاندارد بیمارستان ها از نظر پوشش و ایجاد فضای امن برای محیط زایمان در بیمارستان هم باید مورد توجه قرار بگیره ، اکثر بیمارستان ها علاوه بر دکتر و‌پرستار و ماما ، بقیه افراد حاضر در بخش و بیماران ، کاملا به شرایط بیمار تحت معاینه یا زایمان مسلط هستن فضاهایی مثل مطب زنان هم باید مورد بررسی قرار بگیره ورود چند بیمار باهم و معاینه در حضور بقیه با وجود پرده هایی که اصلا پوشش کافی نداره .
 
ناشناس ۲۱:۴۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۴ خود من شاهد ناراحت بودن بیماران از این قضیه بودم و یکی از مسائلی هست که باید به اون توجه بشه .
 
ناشناس ۰۶:۱۱ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ سلام دقیقا این اتفاق برا مادر من افتاد طوری که فک کردم به اشتباه این آقایون اومدن توبخش،چون تواتاق یه دخترمعلول ذهنی بیمار۱۷ ساله هم بود که نمیتونست خودشو جمع کنه ،وقتی اعتراض کردم گفتن :همه راضی شما یکی ناراضی!!!???
 
ناشناس ۰۸:۴۱ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ سلام من موقع جراحی فقط یک کلاه ویک گام داشتم که اصلاممکن نبودبتونم خودموبااونها بپوشونم هرچندکه همه پرستاران وپزشکم خانوم بودندبازهم خیلی معذب بودم ضمن اینکه پزشک بی هوشی آقابودند
 
ناشناس ۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ باسلام لطفا این مسئله رو پیگیری کنین واقعا باشرایط بیماری سخته که دغدغه رفت وآمد آقایون رو داشته باشی
 
ناشناس ۱۰:۰۵ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ من راضی نمیشم که دکتر یا پرستار مرد برایم کاری انجام دهد این دور از عفت است لطفاً رسیدگی بفرمایید تو جامعه ی اسلامی قباحت دارد
 
ناشناس ۱۰:۱۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ خدا کند که بیایی شهدای ما برای حفظ حربم عفاف وحجاب خون پاکشان را تقدیم کردند ای بی غیرتان به داد اسلام برسید در بیمارستانهای ما رعایت اصول حیا وعفاف واجب شرعی است
 
ناشناس ۱۰:۴۳ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ من هم با درخواست و اجرایی شدن پیشنهاد دانشجویان موافقم
 
ناشناس ۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ لطفا اقدام نمایید مثلا اینجا کشور اسلامی است
 
ناشناس ۱۲:۲۶ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ برای زایمان یا هر عمل دیگر لازم است برای آرامش و عدم ایجاد استرس برای بانوان حتما تمام کادر اتاق عمل و بخش خانوم باشند. ماشاءالله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خانوم که کم نداریم. اما کم توجهی بیمارستان ها به عدم انطباق کارکنان بیمارستان و بیمار سوال برانگیز است. چرا به خانوم ها روسری مناسب برای اتاق عمل نمیدهند که همین موضوع باعث استرس برای فرد می‌شود. چرا همکار آقا در اتاق عمل مشاهده میشود. این قانون انطباق حتما باید اجرا گردد
 
ناشناس ۱۴:۵۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ وای من بخاطر اپاندیسیت مجبور شدم یکی دو روز بیمارستان بستری بشم. واقعا برام عذاب اور بود ک اون همه دست و پا و گردن رو جلو نامحرم می پوشونم، حالا مجبور بودم لباسهایی ک همه جاش اب رفته بود رو بپوشم...!!!
 
ناشناس ۱۵:۰۶ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ یک خانم یک عمر با حجاب و عفت حیا خود را حفظ کرده است، بعد با یک بیماری حریم شخصی او از بین میرود. خیلی دردناک است.
 
ناشناس ۱۵:۱۶ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ واقعا خیلی دردناکه که داخل اتاق زنان چند بیمار وجود داشته باشن و معاینه صورت بگیره. کلا هر پزشکی فرقی نداره اتاق پزشک و بیمار یه حریم شخصیه که اصلاااا نباید در مواجهه با دیگران باشه لطفاً پیگیری بفرمایید
 
ناشناس ۱۵:۴۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ من دانشجوی پزشکی ام و از عدم رعایت اصول شرعی در قسمت های مختلف بیمارستان چه برای بیماران چه برای کارکنان ناراحتم و از این وضع خسته شده ام
 
ناشناس ۱۷:۱۳ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ با سلام و تشکر لطفا در مورد رعایت شرایط اسلامی بیمار محتضر هم پیگیری بفرمایید. رو به قبله بودن تخت این بیماران، فراهم کردن شرایط حضور یک روحانی یا بکی از اعضای خانواده برای تلقین، قرآن خواندن و .... متاسفانه تقریبا همه بیمارانی که در بیمازستان های ایران به عنوان یک کشور اسلامی و شیعی فوت می کنند تقریبا هیچ کدام از شرایط یک محتضر برایشان رعایت نمی شود و غریبانه جان به جان آفرین تسلیم می کنند. من شنیدم در برخی کشورهای غربی برای آرامش بیماران و اطفال قرآن پخش می کنند. چرا ما در بیمارستان هایمان از این سرمایه معنوی استفاده نمی کنیم؟
 
ناشناس ۱۷:۳۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ با سلام واقعا باعث تاسف است که در کشوری اسلامی مساله ای به این بدیهی این چنین مورد غفلت و بی توجهی باشد و نیاز به چنین کارهایی باشد اینکه لباس یکبار مصرف اصول اولیه را ندارد و یا حضور مردان در بخش زنان بسیار عادی است و این در حال است کا رفع نواقص به این بزرگی با کوچک ترین همتی قابل رفع است
 
ناشناس ۱۷:۴۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ چرا دریک کشور اسلامی..احکام شرعی رعایت نمیشه.. مخصوصا اتاق عمل..که دکتر بیهوشی اقاس.. با اون شرایط وحال وخیم..مگه میشه بگی نمیخوام واعتراض کنی
 
ناشناس ۱۸:۳۶ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ بسم الله الرحمن الرحیم سلام ،بنده پرستاری میخونم و چادری هم هستم .برای من اینک حتی برای کار باید چادرم رو کنار بذارم و با مانتو باشم سخته..چ برسه ب این ک فقط اون گانها تنم باشه. من دیدم خانمی رو تو این حالت و واقعا براشون سخت بوده .دادن آرامش ب بیمار و رفع موارد استرس زا جزء وظایف ماست ولی با این رویه برای پوشش ، خودمون داریم ب بیمار استرس میدیم و این اشتباهه... از بعد دینی هم نگاه نکنیم عقل و انسانیت هم قبول نمیکنه ک ما با تحمیل شرایط بد بیمار رو اذیت کنیم.برای عزیزان با حیا این شرایط واقعا بدیه.... ممنون از پیگیری و ایجاد اصلاح این روش.
 
ناشناس ۲۰:۰۳ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ من هم موقع زایمان به شدت اذیت شدم لباس کوتاه کلاهی که موها و گردنم را نمی پوشاند و از همه بدتر متخصص بیهوشی آقا و کمک کار پزشک هم یک آقا بود که من مدتها با اشک و عذاب وجدان روزها را میگزرانم و هرموقع یادم می افتد خاطره ی خوبی ندارم
 
ناشناس ۲۱:۱۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ من برای عمل چشمم ب کلینیک مرکزی شهر رفتم و خیلی رعایت پوشش و حجابم رو کردن ، خیلی ممنونم ازشون
 
ناشناس ۲۲:۵۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ موقع سونوگرافی دجار این معضل شدم
 
ناشناس ۲۳:۰۶ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ موقع زایمان خیلی بیماران اذیت میشوند که رزیدنت ها برای یادگیری میروند لطفا رسیدگی شود
 
ناشناس ۲۳:۰۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ سلام.ما به عنوان کادر درمان دغدغه ی ایمانمون روداریم.بعضی از بیماران خانمی که مراجعه میکننداصلاوضع پوشش مناسبی ندارند.خب مانگاهمون روچقدمیتونیم کنترل کنیم درصورتی که حتی لازمه بیماررولمس کنیم.یه ابدیت بایدتوی آتیش نگاهی که مجبوریم بهش بسوزیم
 
ناشناس ۲۳:۱۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ سلام.ما به عنوان کادر درمان دغدغه ی ایمانمون روداریم.بعضی از بیماران خانمی که مراجعه میکننداصلاوضع پوشش مناسبی ندارند.خب مانگاهمون روچقدمیتونیم کنترل کنیم درصورتی که حتی لازمه بیماررولمس کنیم.یه ابدیت بایدتوی آتیش نگاهی که مجبوریم بهش بسوزیم
 
ناشناس ۰۱:۱۶ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ بسیارعالی
 
ناشناس ۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ من موقع سزارین که ناگهانی هم پیش آمده بود واقعا از نظر روحی خیییلی تحت فشار قرار گرفتم هم گان کوتاه و کلاه ؛هم بهیار آقا تا اتاق عمل تخت رو میبرد. هم برای آماده سازی اتاق عمل چندتا آقا داخل بودن و پرستار در همون شرایط میخواست گان رو بالا بزنه. واقعا متاسفم از این شرایط در کشور اسلامی
 
ناشناس ۰۷:۰۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ چرا فقط زنان؟! بی حیایی در بیمارستانها غوغا میکند گویا تعمدی هست به شخصه در بیمارستان شهدای تجریش شاهد بودم سوند زنان را مردان و سوند مردان را خانمها می‌گذاشتند من به عنوان همراه مریض بودم و مرگ برایم بهتر از اون صحنه هابود پدرم در بیمارستان سینا پس از درد فراوان ، هیچ از درد شکایت نکردند فقط به مادرم گفته بودند اکبر مرد بخاطر بی حیایی و حریم شکنی که در آی سی یو برایشان اتفاق افتاده بود به کجا چنین شتابان
 
ناشناس ۰۷:۰۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ضمن رعایت پوشش بانوان ، نوع تناسب پرستار زن با بیمار زن و مرد با بیمار مرد رعایت شود.
 
ناشناس ۰۸:۰۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ واقعا باعث‌تاسف هس در کشور اسلامی میخای مسلمون باشی حلال و حروم رو رعایت کنی نمیشه. میری بیمارستان یه درد که داری ده تا درد و فشار قلبی هم بهت وارد میشه سر این چیزا... در بیمارستانی که دو تا اتاق عمل بود و متخصص بیهوشی زن حی و حاضر بود کادر بیمارستان نمیزاشت بیهوشی زن بیاد سر من چون بیهوشی زن مال اون یکی اتاق عمل بود.نوع بیهوشی من کمری بود نه عمومیو عمل من از نوعی بود که نمی شد تو اون یکی اتاق عمل بشه... من هم تصمیم گرفتم بی خیال شم برم خونه.که دکتر م صحبت کرد فرستادن خانمه اومد. تازه اون بیمارستان بیمارستانی بود که کسی رو بدون چادر راه نمیدادن تو‌ بیمارستان.... این چیزا درد درد درررررد در کشورهای بی دین اگر بگی من نمیخام پزشکم مرد باشه قبول میکنن اینجا یه فریادم میکش سرت و حرفهایی میزنن که.... این مسائل فقط تو بخش زایمان نباید رعایت بشه که.تو همه بخشها باید باشه... دیگه یه چیزهایی که دیدم فراتر از کوتاه‌ بودن و گان و کلاه بماند ...به عنوان یه خاطره و صحنه تاسف بار برای خودم بمونه بهتره خصوصا تو بیمارستانهای دولتی و آموزشی.....
 
ناشناس ۰۸:۰۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ سلام نکته دیگر که کمتر مورد توجه قرار میگیرد این است که در اغلب بیمارستان های پزشکی، بیمار فارغ از نوع بیماری و اندامی که باید معاینه شود، باید در شرایطی ویزیت شود که علاوه بر پزشک معالج چندین دانشجوی پسر و دختر پزشکی یا دستیار نیز حضور دارند؛ و حتی در بسیاری موارد در اتاق پزشک چند بیمار باهم حضور دارند. یعنی هیچ حریم خصوصی برای بیمار وجود ندارد تا به راحتی بتواند درد خود را بیان کند.
 
ناشناس ۰۸:۱۲ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ سلام موقع زایمان دوم که داشتم پزشک وماما زن بود ولی چون آن بیمارستان مدل زایمان بی درد داشت لحظه آخریک مرد آمدبرای بیهوشی! کلی پرسیده بودم که کدام بیمارستان مردنمیاد وچون بیمارستان دولتی دانشجوی مرد می آمد رفتم خصوصی که اینطورشد، به دکتر اعتراض کردم گفتم نمیخواهم بیهوش شوم گفت نمیشه اینجا اجباری هست .
 
ناشناس ۰۸:۴۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ سلام منم موقعی که برای دنیا اومدن بچم رفتم اتاق عمل بیشتر آقایون دیده میشدن تا خانم و این خیلی آزار دهنده بود مخصوصا با لباسهای نامناسب بیمارستان ??????
 
ناشناس ۰۹:۲۱ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ سلام لطفا این حداقل انتظار یک خانم بیمار برای داشتن پرستار زن را برآورده کنید، که هم قانون خداست، و هم شأن جمهوری اسلامی
 
ناشناس ۰۹:۲۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ من چند وقت پیش عمل سزارین داشتم و متاسفانه چند دانشجوی مرد بالای سر من بود و من به شدت از این موضوع ناراحت بودم لطفا رسیدگی کنید
 
ناشناس ۰۹:۵۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ خانمها به هنگام زایمان درد ومسایل مربوط به آن برایشان کافیست دیگر با عدم حضور هم جنس در بیهوشی واتاق عمل اذیت نکنید! سونوگرافی ،رادیولوژی ودر بسیاری جاها عدم حضور هم جنس آزار دهنده وسوها ن روح است وبا سر پوش دکتر محرم است همه چیز راسرهم بندی نکنند!
 
ناشناس ۱۰:۰۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ واقعا جای سواله اینهمه تحصیلکرده خانم در رشته های پزشکی اونوقت بازهم از آقایون استفاده می کنند. چه بسا خانم هایی که با این خاطره ناخوشایند یا بیماریشون تشدید می شه یا در تجارب بعدی کلا از درمان خودداری کنند.
 
ناشناس ۱۰:۱۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ انتظار میرود در بیمارستانهای کشور تحت هر شرایطی پوشش کامل بانوان رعایت شود.با تهیه لباسهای کاملا مناسب.وحدود در روابط زن ومرد نیز مراعات گردد.
 
ناشناس ۱۰:۵۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ چقدر این مطالبه به جا وضروری است. بانوان عفیف علاوه برتحمل بیماری در اتاق عمل یا بخش زنان از حضور نیروهای خدمات، پرستاری، بیهوشی،.. بدون رعایت موازین شرعی هم رنج می برند.
 
ناشناس ۱۰:۵۵ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ به خاطر وضعیت بد بیمارستان ها از لحاظ پوشش ، همیشه دعا میکنم کارم به بیمارستان نکشه، ان شاءالله که مسؤولیت رسیدگی کنند .
 
ناشناس ۱۰:۵۵ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ بخش زنان بیمارستان پزشک مرد حضور داشت و نظافتچی آقا مراجعه میکرد، گان و لباسی که به من داده شده بود پوشش لازم رو نداشت، از کلاه به جای روسری استفاده میشد که گردن کاملا پیدا بود.
 
ناشناس ۱۱:۰۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ با تشکر از عنایات مجدد و وافر شما ِبه رعایت اصول شرعی و حریم خصوصی هموطنان.
 
ناشناس ۱۱:۱۲ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ سلام. مادر بزرگ من در روزهای پایانی عمرشون تو بیمارستان بخاطر پرستار آقا و نداشتن حریم خصوصی و هم جواری با بیمار آقایی که کنارشون بستری بودن، دخترشون پرستاریشون کرد تو بیمارستان و بعدهم خودشون زودتر به منزل اومدن و به رحمت خدا رفتن???
 
ناشناس ۱۱:۱۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ واقعابیماران خیلی اذیت میشوندمن 10سال پیش زایمان کردم اعترض کردم به این وضعیت گفتندتوبیمارستان محرم ونامحرم معنا ندارد.متاسفم درجامعه اسلامی کادربیمارستان این حرفهارو بزنند.لطفارسیدگی کنید.
 
ناشناس ۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ موقع زایمان بسیار اذیت شدم .من از خانواده مذهبی هستم .موقع زایمانم قرار بود طبیعی بشم ولی به خاطر شرایطم من رو سزارین کردن .اتاق زایمان دو تا آقا بودن حتی در ریکاوری .خواهش میکنم در مورد حریم شخصی بیماران کاری کنین
 
ناشناس ۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ سلام خدا خیرتون بده این دغدعه خیلیاست. اما بیمارستان خاتم روسری میدن که اونم لای بسته هاست و کسی مطلع نمیشه و از همون کلاه استفاده میکنن. ممنون ازتون
 
ناشناس ۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ من خودم اخیرا بخاطر بستری شدن دخترم دربیمارستان،عمیقا ازین مسئله رنج بردم. و دلم میتواست همیشه پرستار زن بالای سر دختر ن جوانم می آمد.لطفا رسیدگی شود.
 
ناشناس ۱۱:۳۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ واقعا برای جمهوری اسلامی شرم آوره. هم باید حدود شرعی بیماران حفظ شه و هم حدود شرعی محرم نامحرم بین کادر بیمارستان و پرستاران باید حفظ شه که اصلا نمیشه. هر باری که میریم بیمارستان و میایم بخاطر صحنه هایی که از رفتارهای صمیمانه پرستاران زن و مرد میبینیم تا چند وقت حالمون بده
 
ناشناس ۱۱:۳۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ لطفا به وضع رعایت حجاب در بیمارستانها رسیدگی کنید
 
ناشناس ۱۲:۰۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ طبق قانون وشرع بايد اين مساله رعايت شود براى خانومها حتما پرستار خانوم باشد
 
ناشناس ۱۲:۲۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ سلام نمی دونم چقدر به اعتقادات اسلامی ما بهاداده میشه ولی یادمون باشه، هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی به خواسته ی بیمار احترام بگذارید لطفا تا مورد رحمت و احترام خدا قرار بگیرید متشکرم
 
ناشناس ۱۳:۱۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ سلام ،اجرای قوانین اسلامی در بیمارستان .
 
سیده هدي مرندی ۱۳:۴۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ وایییییییی واقعا این چیزها اصلا ااااا رعایت نمیشه
 
ناشناس ۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ به نظر بنده این موضوعی هست که حتما باید باید مورد توجه قرار بگیره .....و هر پرستار خانم هم از یه بیمار خانم مراقبت کنه و برعکس
 
سیده هدي مرندی ۱۴:۰۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ دلهای پر خون زیاده از این فضاها
 
ناشناس ۱۴:۱۵ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ بیمار مومن ومسلمان علاوه بر دردش توجمهوری اسلامی باید رنج مواجهه بادکتر وپرستاروکادر نامحرمو بکشه
 
ناشناس ۱۴:۱۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ خیلی اوضاع حیا و عفت تو بیمارستانها افتضاحه و چون اونجا علوم غربی استفاده میشه باید قوانین هم غربی باشه
 
ناشناس ۱۴:۴۵ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ این مطلب در بیمارستانهای تامین اجتماعی فراوان اتفاق میافتد
 
ناشناس ۱۴:۵۶ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ حریم شخصی بیمار بایدحفظ شود
 
ناشناس ۱۵:۰۱ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ نمی گویم همه ولی اکثر بیمارستان ها دارای فضاهای باز و پرستاران و پزشکان و کادر بی توجه به مسائل اخلاقی دارد. پزشکان مرد بی توجه به روحیه ها و اعتقادات مختلف افراد فکر می کنند محرم هستند شوخی کنند دست به شانه و بدن بزنند و خیلی راحت برخورد کنند و تذکر و رعایت شئونات اسلامی بی ادبی!!!! تلقی می شود. اینجا کشور اسلامی است اما مسخ شده افراد بیغیرت و بی اهتمام به دین
 
ناشناس ۱۵:۰۳ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ درصورت‌اجرایی‌شدن‌بسیارجای‌تشکردارد.
 
ناشناس ۱۵:۰۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ با سلام حفظ و رعایت حریم محرم و نامحرمی در شهرستان های کوچکتر بیشتر نادیده گرفته شده است لطفا اقدامات لازم جهت حفظ حقوق حریم شخصی خانمها خصوصا بیشتر مدنظر قرار گرفته شود خصوصا در زایشگاه ها
 
ناشناس ۱۵:۳۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ این قانون برا یه سری بخش‌های حیاتی تر مثل رادیوتراپی هم باید کاملا با برنامه ریزی دقیق و با اصول درست اجرایی بشه طبق اصول علمی نباید موارد فرهنگی مرتبط با هر بیمار نادیده گرفته بشه، چون در سیر درمانش اثرگذار خواد بود و شرایط روانی نامناسبی رو براش ایجاد می‌کنه
 
ناشناس ۱۵:۴۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ کار درستی ست بالاخره ما تو کشور اسلامی زندگی می‌کنیم پس بهتر مسائل شرعی رعایت شد
 
ناشناس ۱۶:۰۳ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ منهم با این مورد مشکل دارم موقع زایمان وقتی دیدم لباسم کوتاهه وهمه جا حتی اتاق عمل اقایون بودند تمام بدنم شروع به لرزیدن کرد بطوریکه دکترم نمیتونست منو نگهداره تااینکه همه جامو پوشوندن حتی روی در اتاق عمل که وسطش شیشه ای هست گان انداختند تامن خیالم آسوده بشه
 
ناشناس ۱۶:۲۲ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ سلام.بیمارستان نیکان زایمان داشتم و داخل اتاقِ زایمان طبیعی برای ویزیت نوزاد، دکتر مرد آمده بود و بسیار شرایط سخت بود و داخل بخش زنان تردد آقایان ازاد بود.لطفا پیگیری شود.سپاس
 
ناشناس ۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۷ باسلام من بعنوان ماما که هم درمحیط زایشگاه و هم اتاق عمل حضوردارم ضمن تایید صحبتهای سایردوستان و اینکه علاوه بر مشقت و سختی دردزایمان باید درد رعایت حجاب و توجه ب اعتقاداتشون روهم تحمل کنن سخت هست براشون میخواستم بگم واقعا دوخت گان و لباس درچند سایز و روسری بلند یاحتی چادر تا زمان بیهوشی و انجام عمل کارسختی نیست و کاملا امکانپذیراست امیدوارم رسیدگی شود.
 
ناشناس ۰۹:۲۵ ۱۳۹۹/۰۳/۲۷ در بیمارستان ها نه تنها از نظر پرستار بلکه حفظ حریم خصوصی بیمار حتی در اتاق عمل باید لحاظ شود که متاسفانه مراعات نمیشه حتی یه ملحفه ساده برای پوشش به بیمار نمیدن
 
ناشناس ۰۹:۳۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۷ سلام بله واقعاناراحت کننده هست مثلاقسمت زایمان نوشتن ورودآقایان ممنوع ولی این آقایان شامل پزشک وهمسر بعضی خانمها...نمیشه/حداقل قبلش هم اعلام نمیکنن میخوادآقابیاد
 
ناشناس ۲۳:۲۳ ۱۳۹۹/۰۳/۲۷ بنده خودم در این زمینه تجربه های بدی دارم و از موضوع عدم رعایت انطباق به خصوص در مورد دکتر بیهوشی بسیار آزرده خاطر شده ام.
 
ناشناس ۰۰:۰۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۸ سلام خواهشاازاین طرح حمایت کنی چون من خودم موقع عمل بعدازبیهوشی پرستارمردمراجابجامیکردکه حتی قسمتی ازبدنم رادیدولی من چون تازه به هوش آمده بودم نمی توانستم بدنم را حرکت دهم ازشرم حاضر بودم بمیرم
 
ناشناس ۱۷:۳۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۸ من چند سال پیش بیمارستانی در تهران بستری شدم وقتی درخواست کردم کسی که کارهای منو انجام میده پرستار خانم باشه انگار سختترین تقاضا را کردم اصلا وقتی پرستار خانم واقا اندازه هست به خودشان اجازه میدهند برای مریض حنس مخالف میذارن واقعا چرا در حکومتی اینچنین ما قانونی در بیمارستان نداریم وما باید تقاضا کنیم وطبق تعداد نظرات، خواسته های منطقی ترتیب اثر داده شوند وقتی تذکر داده میشود ولو یکنفر که چنین عملکردی وجود دارد وباعث ناراحتی مریض ها میشود باید اگر قانونی دارند واجرا نمی شود جوابگو باشند واگر هم ندارند سریع تقنین کنند متاسفانه وزارت بهداشت مملو از تخلفات این چنینی است که حدوحدود ها رعایت نمی شود
 
ناشناس ۱۸:۲۳ ۱۳۹۹/۰۳/۲۸ موضوع مهمی است ممنون که بهش پرداختید
 
ناشناس ۰۰:۱۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ لباسای بیمارستانی حالا مربوط به هر بخش که باشه،اصلا باعث حجاب بیمار نمیشه متاسفیم
 
ناشناس ۰۲:۴۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ من زایمان اورژانسی رو تجربه کردم ودر حالی که احتمال مرگ کودکم بود باید سر مسائلی مثل حضور خدمه مردبرای انتقال به اتاق عمل،حضور دکتر بی هوشی اپیدورال مردها تزریق و....با همه اتاق عمل بحث می کردم .ولی هر چه کردند اجازه ندادم روسریم را بردارند تا اینکه یک گان رو برش زدند و شد روسری .ولی تمام کمرم رو مرد نامحرم دید برای یک تزریق و واقعا راضی نبودم .پیش خودم گفتم این چه بیمارستان اسلامی است .تازه بیمارستان کاملا خصوصی و بخش vip .خدا به خیر بگذرونه سایر قسمتها رو . آنقدر برخوردشان بد بود که انگار من خلاف شرع می گم!!!! این همه شهید دادیم به اینجا برسیم ؟؟؟
 
ناشناس ۰۳:۲۰ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ بنده زمان بستری بعد از زایمان شاهد بودم با اینکه بخش زنان کاملا مجزا بود ولی آقایان به راحتی وارد بخش میشدند درصورتی که نه خانمهای بیمار حجاب کاملی داشتند و نه آنها اجازه ورود و حتی برای آزمایش هموگلوبین خون هم میخواستند خونگیر آقا بفرستند که بنده مقاومت کردم و گفتم اگر آقا باشد اصلا آزمایش نمیدهم که لاجرم مجبور به فرستادن خونگیر خانم شدند اما با کلی منت! متاسفانه بسیاری از بیماران در برابر خونگیری و یا تزریق آقایان به خانمها مقاومت نمیکنند و یا در این مورد خجالت میکشند و متاسفانه این امر قبیح در بیمارستانها بسیاااااااار عادی تلقی میشود!!!!
 
ناشناس ۰۶:۵۱ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ با قانون انطباق ورعایت حریم شخصی و شرعی بیمار موافقنم .
 
ناشناس ۰۸:۰۵ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ من برای دو عمل جراحی در بیمارستان، به شدت معذب بودم. رنج بیماری و رنج کم بودن پوشش به شدت آزارم داد. کلاه و لباس ناکافی و حضور آقایون. لطفا رسیدگی شود.
 
ناشناس ۱۰:۰۶ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ حفظ حریم بیمار جزو حقوق اولیه در مصوبه ی سازمان جهانی بهداشت هست مضاف براون طبق دینمون هم جزو مراعاتهای اولیه س پس قژعی باید بهش پرداخت
 
ناشناس ۱۰:۰۷ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ بیمار باید از لحاظ روحی هم آرامش داشته باشه و رعایت موازین شرعی این آرامش رو به بیمارانی که شرع براشون مهمه میده لطفاً حتما رسیدگی بشه
 
ناشناس ۱۱:۳۶ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ در اتاق عمل درخواست پزشک خانم کرده بودم گفتند برای بیهوشی آقا بهتره در حالیکه چنین نبود . باید برای خانم ها در همه مراحل پزشک و پرستار خانم باشد
 
ناشناس ۱۳:۵۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ سلام ضمن احترام یکی از مشکلات ما اینست که مشکلات را بیشتر در سینه و حافظه خود نگه میداریم و انها را به افراد دور و برمون بمنظور ایجاد موج و در نتیجه جوابگو کردن مسئول مربوطه قرار نمدهیم بهمین خاطر مشکلات در کشور ما در بازه ای از زمان سر زبان می افتد و اندکی بعد فراموش می شود پلاسکو زازله کرمانشاه آق قلا سیل لرستان غیزانیه زاغه نشینان سیستان کارتن خواب ریز گرد پراید گران قیمت و .... نمونه ای از مشکلات است که هر ساله تقریبا زمانی ما را درگیر میکند و می رود تا سال بعد و مجددا ....
 
ناشناس ۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ لطفا بررسی نمایید
 
ناشناس ۱۵:۳۳ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ من خواهرم موقعه عمل بینی نذاشتم روسری بذارن فقط کلاه بهش دادن اونم تمام موهاش معلوم بود ممنون میشم پیگیرشوید.
 
ناشناس ۱۵:۳۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ متاسفانه لباس برای انتقال بیمار به اتاق عمل نامناسب هست خواهشمندم در لین زمینه ونیز عدم ارتباط بیماران زن با پرسنل مرد رسیدگی کنید
 
ناشناس ۱۸:۴۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ اگه به عنوان قانون بشه راحتتر فرهنگسازی خواهد شد
 
ناشناس ۱۹:۴۸ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ۹۹ درصد عامل شیوع بیماری کرونا مدیریت ناصحیح بیمارستان ها مدیریت بی اخلاق و هرهری باعث به خطر افتادن جان خیلی از بیماران و مردم شده است
 
ناشناس ۱۹:۵۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ ???هو الشافی??? سلام و عرض خداقوت. ضمن عرض تشکر بابت تمام زحمات خالصانه و بی دریغ کادر درمان؛ مطلبی را دردمندانه خدمتان عرض میکنم: «از جمله موارد مهمی که در بهبود سلامت بیمار تاثیر بسزایی دارد، حفظ و افزایش آرامش روانی و معنوی بیمار است؛ بنده به عنوان دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران با توجه به بعضی نکاتی که در خصوص انسان شناسی درد و رنج و انسان شناسی پزشکی مطرح میگردد، این نکته را ذکر میکنم. بنابر این خواهشمندم نسبت به این امر مهم اهتمام به خرج داد و اینگونه به سلامت و بالا بردن آستانه ی تحمل بیمار نیز کمک بفرمایید نه اینکه دردی بر درد هایش نیز بیافزایید.» با آرزوی موفقیت بیکران و توفیق روز افزون از خدای مهربان برای شما خادمان سلامت عزیز???
 
ناشناس ۲۰:۰۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ کلا واجبات اسلامی باید وبدون خلا انجام شود
 
ناشناس ۲۲:۵۹ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ باسلام مار در جامعه ای زندگی میکنیم که اکثریت افراد به مسائل دیدنی و مذهبی تقید دارند و عدم رعایت شئونات مذهبی علاوه بر عواقب اخروی برای آن عده ای که که رعایت نمی کنند، در روحیه بیماران مقید و ماخوذ به حیا تاثیر بد می گذارد بعلاوه اینکه در روند درمان هم اختلال ایجاد می کند و چه بسا فشار روحی به بیمار اثرات منفی در زندگی اش به بار آورد بسیار سپاسگزار از حسن همکاری شما امضا دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
 
ناشناس ۲۳:۰۴ ۱۳۹۹/۰۳/۲۹ اقا تورخدا به این وضع برسین... خداکنه کسی براش پیش نیاد بستری و عمل جراحی... من یه بار جراحی داشتم و جراح هم خانوم بودن اما سر این مسائل و رعایت نکردن ها انقدر اذیت شدم یه دعا به دعاهام اضافه شده: خدایا منودچار بیماری ای نکن که برا درمانش انقدر شرمندگی بکشم
 
ناشناس ۰۰:۰۲ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ واقعا دردناکه برای بیهوشی حتی با اسرار و خواهش با اینکه دکتر زن هم بود ولی باز متخصص بیهوشی مرد آوردند و این درد و رنج برای من ماند
 
ناشناس ۰۱:۰۲ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ شدیدا موافقم و برای خانم ها این جور قوانین خیلی ضروری و لازم است
 
ناشناس ۰۱:۳۲ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ دغدغه خیلی هاست... ممنون که پیگیری میکنید این غلط رایج دکتر محرم است سبب بی تفاوتی های زیادی شده است درحالیکه حکم شده چیز دیگریست
 
ناشناس ۰۲:۰۷ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ با سلام، رسیدگی سریع را خواستاریم، یا علی
 
ناشناس ۰۲:۵۶ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ سلام تورو خدا بیشتر ب فکر خانم ها در بیمارستانها باشید این گان وکلاه یعنی چی ؟ یعنی هر کس بیمارشد حجاب لازم نیست ودکترهای وپرستارهای آقامحرم میشوند؟ یعنی حاب حداقلی هم رعایت نمیشه
 
ناشناس ۰۶:۵۱ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ بعضی ها درک نمیکنند که برای بعضی خانوم ها چقدر سخت وحتی جان فرسا تر از بیماریست که یک اقا پرستار و دکتر انهاباشه چرا همه اعتقادات احساسات و دین یک نفر را به سخره میگیریم
 
ناشناس ۰۶:۵۶ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ واقعا در بیمارستان های ما رعایت حدود شرعی نمیشود و انسان از این همه بی عفتی و بی دینی و بی برنامگی که در این محیط ها میبینه به سطوح میاد
 
ناشناس ۰۷:۴۷ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ سلام علیکم رعایت حدود شرعی هم از حقوق بیمار است لطفا رعایت کنید
 
ناشناس ۰۹:۰۵ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ بدترین روز زندگیم روز عمل بود وقتی که حتی سالن اتاق عمل با آقایون بیمار یکی بود و علاوه بر پرستاران و پزشکان مرد ، بیماران آقاهم همه حضور داشتن و در بخش زنان همراهان که آقا بودن رفت و آمد میکردن . نمیدونستم اینطوریه وگرنه حاضر بودم بمیرم ولی هرگز تویه همچین محیطی حضور نداشته باشم .
 
ناشناس ۱۰:۰۱ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ سلام چقدر ما در این وضعیت ها بالاجبار بودیم که پوششی نداشتیم یا کافی نبوده مخصوصا موقع زایمان که خیلی اذیت بودیم.ممنون میشیم رسیدگی کنید.
 
ناشناس ۱۰:۰۷ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ سلام. در هر بخشی که خانم ها بستری هستند باید لباس پوشیده بدن و سر مهیا باشد، پرستارها خانم باشند و نظافت اتاق ها هم توسط خانم ها انجام شود.
 
ناشناس ۱۱:۴۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ امیدوارم ک واقعا درست کنم این وضعو چون واقعا خیلی بده خودم تو همین شرایط بودم مریض شدم و همچنین دانشجو پرستاری هستم
 
ناشناس ۱۲:۰۷ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ واقعا جای تاسف داره که با اینهمه فارغ التحصیل کادر پزشکی خوب خانم بازهم باید دغدغه مون توی شرایط مختلف برای عمل، زایمان، سونوگرافی و حتی در موارد اورژانس ،حضور یک خانوم متخصص برای ادامه ی روند درمان باشه و عدم اجرای قانون انطباق باعث نگرانی و استرس توی لحظه های بیماری بشه...
 
ناشناس ۱۲:۴۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ لباس های بیمارستان پوشش مناسبی ندارند
 
ناشناس ۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ کاملا موافقم و بارها شاهد نقض آن توسط همکاران و رنجش بیمار بوده ام
 
ناشناس ۱۴:۱۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ حمایت میکنم بسیارعالی
 
ناشناس ۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ من نیز به نوبه ی خودم موافق رعایت این اصول هستم.
 
ناشناس ۱۴:۵۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ منم خیلی موافق اجرای این قانون هستم، دقیقا منم موقع جراحی سزارینم خیلی اذیت شدم که به جای روسری بهم کلاه دادن و گردنم باز بود و پزشک بیهوشی ام هم مرد بود خیلی معذب بودم و سختم بود
 
ناشناس ۱۵:۰۵ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ سلام منم به این وضع اعتراض دارم شدیدا .. لطفا رسیدگی شود ایران یک کشوراسلامی هست ونبایداز این اتفاق ها به سادگی گذشت ...
 
ناشناس ۱۵:۰۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ سلام ممنون از کسانی که از این طرح حمایت می کنند
 
ناشناس ۱۵:۱۳ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ سلام.مسئله بی اجازه وارد شدن اقایون اینترن و استاژر به بخش هایی مثل اتاق های زایمان زایشگاه هم همیشه با اعتراض بیماران مواجه هست.
 
ناشناس ۱۵:۱۴ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ رعایت نکردن مسائل شرعی مربوط به محرم و نامحرم آنچنان در سیستم درمانی کشور زیاد شده که احساس می‌شود در مسئولین وزارت بهداشت، اراده ای برای حل این مسئله که نیست ، هیچ؛ ظاهرا اراده ای برای برداشتن حریمها هم هست که ان شاء الله در مورد دومی اشتباه کرده باشم
 
ناشناس ۱۵:۲۵ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ سلام برای سزارین واقعا چه لزومی داره دکتر بیهوشی مرد باشه؟؟؟ یعنی یه دکتر زن نباید این کار رو بعهده بگیره؟
 
ناشناس ۱۵:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ با سلام «وقتی امام زمان عج ظهور می کنند عده ای می گویند گویا دین جدیدی آورده .» خدا خیرتون بده که روی این موارد حساس هستید ماهم که دوست داریم رعایت کنیم طوری رفتار می کنند که ظاهراً ماییم که اشتباه می کنیم.
 
ناشناس ۱۶:۲۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ان شاءالله که پیگیری بشه و مسئولین رسیدگی کنند
 
ناشناس ۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ باسلام و تشکر از کادر پزشکی و درمانی کشور من برای زایمان اصرار داشتم که دکتر بیهوشی خانم باشه همینطور پرستارهای اتاق عمل ولی برخلاف اصرار من اینطور نشد.
 
ناشناس ۱۶:۳۱ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ متاسفانه در بیمارستان فارابی برای عمل لازک خانم ها و آقایون رو با هم به اتاق عمل میفرستادن و تو یک اتاق انتظار همه کنار هم مینشستن و مجبور بودن گان بپوشن و کلاه به سر بزارن و یکی برای عمل پیش دکتر برن. من هم چاره ای نداشتم که روسری رو بردارم و کلاه بزارم. هر چه قدر تو اتاق پرو موندم بالاخره مجبور شدم از تو راهرو و مقابل آقایون رد بشم برم داخل اتاق عمل. با اینکه چشم همه ضعیفه اما بازم کور که نبودن. خیلی سخت بود.
 
ناشناس ۱۶:۳۸ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ بسیار موافقم خاطر تلخی در عمل زایمان سال ۵۸ داشتم
 
ناشناس ۱۷:۳۲ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ هر زنی که داری حیا و پاکدامنی باشه در زمانهای مختلف مانند عمل جراحی و ..‌.به دنبال حفظ حریم خصوصی و حیا و عفت خود می باشد و ربطی به مسلمان و غیر مسلمان ندارد ...خواهشا ابن موضوع که از مصادیق خشونت علیه زن هست رسیدگی شود من خودم در زایمان دوم بدلیل سزارین در یک بیمارستان خصوصی بابت لباس پوشیده ای که به من ندادن دچار استرس شدم ...
 
ناشناس ۱۸:۰۲ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ خدا به این عزیزان دانشجو خیر کثیر عنایت کند و موفقشان بدارد که به مسئله‌ای به این مهمی واینطور بدیهی توجه کردند. عزیزان دلم، اوضاع محتضر مسلمان نیز در بیمارستانها بسیار بد است، نه او را رو به قبله می‌کنند، نه اجازه میدهند نزدیکانش کنار بالینش بتوانند قرائت قرآن ودعا داشته باشند ونه... که این امور در آرامش روحی او و در این مرحله از حیات وانتقال از این جهان بسیار اثرگذار و مهم است. بطوریکه بنده وصیت کرده‌ام که نزدیکانم بهیچوجه اجازه ندهند ساعات وروزهای آخر عمرم در بیمارستان سپری شود،ان‌شاءالله. به این نکته نیز توجه بفرمایید.
 
ناشناس ۱۸:۰۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ این خواسته مهم بهش عظیمی ما به عنوان زن در مراکز پزشکی هست که تمنا داریم مورد توجه قرار بگیره، گذاشتن کلاه باز در اتاق عمل به جای روسری پوشیده، لباس های اتاق عمل مه از پشت کاملا باز هستن، پرستاران مرد که بدون رعایت حدود به خانمها دست میزنن یا حمل کنندگان مردی برای جابه‌جایی تخت ها و بیمار و برخورد بد و توهین آمیز با مایی که درخواست رعایت این موارد رو داریم از دردهای بزرگ در جامعه به اصطلاح اسلامی هست، در بیمارستان های اروپایی اگر شخص خواستار رعایت این موارد باشه بهش احترام میذارن و به حرفش توجه و رعایت می‌کنند ولی در این کشور اسلامی به این دست آموز توجه که نمیشه هیچ ، اگر بخوای رعایت کنند مورد تمسخر قرار میگیری و میشی متحجر لطفاً به این امر اهمیت بدین، ممنون از دلسوزان
 
ناشناس ۱۸:۲۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ خیلی بده که برای بعضی آزمایشگاهها حتی اپراتور خانم نیست و باید نامحرم خون گیری کند؛وضعیت بستری ها هم که بماند اصلا تعریفی ندارد و افراد معتقد خیلی اذیت میشن و کمتر مراعاتشونو میکنن???
 
ناشناس ۱۸:۵۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ حقیقتا یکی از دغدغه های بنده به عنوان کادر درمان دندانپزشک و هم به عنوان بیمار برای مراجعات گوناگون هست.
 
ناشناس ۱۹:۳۷ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ چقدر اذیت شدم. چقدر غصه خوردم. قبلش گفتم که کادر تا جایی که ممکنه خانم باشند ولی فقط خود دکترم و دستیار بیهوشی خانم بودند.
 
ناشناس ۲۰:۲۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ امبدوارم اجرایی بشه .... به نظرم دکتر نمکی بسیار دلسوزانه تر از بسیاری وزرا در عرصه دارن خدمت می کنن
 
ناشناس ۲۱:۳۵ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ متاسفانه بعضا حتی احکام شرعی به سخره گرقته میشه
 
ناشناس ۲۱:۴۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ میدونم که پیگیری میکنید پیشاپیش ممنونم.???
 
ناشناس ۲۲:۰۸ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ واقعاً وضعیت بیمارستان های علوم پزشکی هیچ تناسبی با موازین شرعی نداره تو سونوگرافی بیمارستان فوق تخصصی بانوان یاس نوشته شده تو این مرکز تمامی سونوگرافی ها حتی واژینال توسط آقا انجام می‌گیرد یعنی ما متخصص خانم برای بیمارستان فوق تخصصی بانوان نداریم که سونوگرافی سینه وغیره باید توسط رزیدنت های آقا انجام بگیره وقتی به روابط عمومی وزارت بهداشت شکایت کردم گفتند این روال طبیعیه
 
احدی ۲۳:۱۱ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ما که دانشجوی پزشکی هستیم هم واقعا رعایت کردن مسائل شرعی خیلی سخته . وقتایی که یک انترن همه ی مریضا اعم از زن و مرد رو ببینه و معاینه کنه . یا بعضی از معاینه که خلاف شرعی واضحه اما بعضی اوقات مجبورمون میکنن . مثلا بعضی بیمارستان ها میگن که آقایون هم باید سر زایمان حاضر باشن . یا حتی یکی از اساتید میگفت خانم ها رو وقتی بیهوشن معاینه کنید چون وقتی هوشیار باشن اجازه نمیدن . این دیگه غیر از شرع غیر اخلاقی و غیر انسانی هم هست
 
ناشناس ۲۳:۴۲ ۱۳۹۹/۰۳/۳۰ من خودم دانشجوی پزشکی هستم متاسفانه بعضی شرایط بیمارستان ها اصلا مطابق شرع و حتی عرف نیست لباس های بیماران و گان و کلاه که باید بر اساس جنسیت دوخته بشه برای همه یک شکل هست تقسیم بیماران بین اعضای کادر درمان باید تا حد امکان مطابق جنسیت باشه که بعضا رعایت نمیشه رعایت این موارد شاید خیلی هم سخت نباشه ولی روندی رو میطلبه که به صورت قانون در بیاد چون برای خیلی از بیماران مهم هست و رعایت نشدن اون باعث آزار اون ها میشه
 
ناشناس ۰۰:۰۴ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ من همیشه میگم خدایا نیار روزی ک گذرم ب بیمارستان و دکترای مرد بیفته بارها شده گرفتار شدم ولی دیگه حاظر نشدم برم گذرم ب این بی غیرتها بیفته حاظرم بمیرم ولی نرم خصوصا بیمارستان واقعا بیمار رو درک نمیکنن هر چ میگی بابا یه پارچه ای بندازین روم فایده ندارد خصوصا وقت جراحی توی قسمت جراحی زنان میخوای بری سرویس بهداشتی تا خدمتکارای مرد هستن وقت عمل میگی بابا یه پارچه ایی بندازین روی پاهام فایده ندارد قسمت ما ک بی صاحبیه دلمون پرررررررررررره از این همه ولنگاری بابا هر فردی در هر منصبی باید خودش حواسش باشه وقتی علم بی اخلاق رو میگن مضر هست منظورش همینه نمونش اکثر پزشکان و کادر درمانی هستن نمی‌دونم چی میشه ک تا یه فرد پزشک میشهبا پرستار یا وارد کار درمان میشه در هر منصبی کم کم خیلی از ارزشها و اخلاقیات کمرنگ میشه نمی‌دونم این شغل چی داره ک یهو فرد تغییر می‌کنه البته افراد با اخلاق هم هستن ولی کم هستن مثل جواهر کمیابن من ک ب نوبه خودم هر چ قدر اذیت شدم نمیبخشم و گذاشتم برای روز قیامت و روز حساب و اونجا شکایتشون رو ب خانوم فاطمه ی زهرا میکنم لطفا رسیدگی کنید گرچه امیدی ب این دولت لیبرال نیست
 
ناشناس ۰۰:۱۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ خواهرم چند روز قبل عمل داشت و علاوه بر درد خودش ،پوشش نامناسب کلاه و گان هم بسیار اذیتش میکرد.
 
ناشناس ۰۰:۴۳ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ مثلا کشور اسلامی برای خانم ها مرد میارن برا مرد ها زن
 
ناشناس ۰۱:۰۸ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ سلام،من هم به عنوان یک خانم واقعابااین نظر،که توبیمارستانهابرای بیماران خانم،پرستارخانم باشه کاملاموافقم،یعنی حتی نیازی به بیمارستان نداشته باشم هم‌،اگراین اتفاق بیفته احساس آرامش میکنم
 
ناشناس ۰۱:۲۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ متأسفانه یکی از بدترین خاطرات من مربوط به زایمان وبستری شدن در بیمارستان بوداز لباس افتضاحی که تن ادم میکنن تا پرستار مرد..چندین بار گفتم که من پرستار اقا نمی‌خوام حتی به خود اون اقای پرستار هم گفتم با کمال پررویی تو اتاق موند درست در لحظاتی که از خجالت فقط میخوای مادرت پیشت باشه اینا درکنار رفتار خیلی توهین امیز کادر پزشکی تو بیمارستان اموزشی باعث شد تا یکسال هر روز با یاداوریش گریه کنم هرگز حلالشون نمیکنم.
 
ناشناس ۰۱:۵۴ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ خواهش میکنیم پیگیری شود...
 
ناشناس ۰۲:۰۶ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ سلام این موضوع خیلی در ارامش روانی بیماران اثر داره مخصوصا اونهایی که معتقد و مذهبی هستند خیلی براشون دشواره که با لباسی که دور از حجاب و عفافه روی تخت خوابیدن و کلی مرد رفت و امد میکنند در اونجا...لطفا پیگیری بفرمایید
 
ناشناس ۰۴:۵۷ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ سلام واقعا وضعیت حجاب در بیمارستانها وحشتناکه بیمارستانهای خصوصی که اصلا بیماران حجاب ندارن و لباس بیماران به شکل پیراهنه که بی جوراب پوشیده میشه و هیچ روسری همراه لباس به بیمار داده نمیشه بیمارستانهای دولتیم همینطوره حتی همراههای بیمار هم بی حجاب در بخش رفت و امد میکنن
 
ناشناس ۰۵:۲۱ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ با سلام من خودم دانشجوی کارشناسی اتاق عملم خیلی پیش اومده دیدم تو اتاق عمل حقوق بیمار رعایت نمیشه. مثلا سر عمل های خانم ها آقایون رعایت نمیکنن و وارد اتاق میشن، موقع پرم و درپ، خب بابا بذارید مریض بپوشانن بعد وارد بشید، متاسفانه چون ما دانشجوییم اگه حرفی بزنیم بد نگاه میکنن و اصلا براشون اهمیتی نداره و سر دست شستن هم برای خودم واقعا سخته، چون شرایط بعضی بیمارستان هایی که میرم برای کار آموزی خوب نیست و برای این کار واقعا بای به پا داشته باشی که آقایی نباشه تا اینکه دست بشوری و گان بپوشی، عده ای میگن عادی میشه چقدر گیر میدی، قابل توجه اون عده الان بی حجابی و بی حیایی و بی غیرتی برای بعضیا عادی شده، وضع خوبه؟؟؟؟ باید بگم بهشون دزدی هم عادی بشه خوبه؟؟؟
 
ناشناس ۰۵:۵۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ وقتی بصورت اورژانسی رفتم بیمارستان، دیدم همش آقا هستند با اون حال دیگه انتخابی نمی مونه واقعا گیر افتادم. بهرحال برسیم به نقطه ای که سلامت روان را به ارمغان بیاریم
 
ناشناس ۰۶:۴۳ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ سلام وقتتون بخیر اگه طرح اجرایی بشه نجاتمون میدین
 
ناشناس ۰۶:۴۸ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ انشاالله این رعایت حریم و شئونات در همه جا محترم شمرده سیب ود ایکاش در دانشگاهها نهادهای اموزشی هم رعایت شود
 
ناشناس ۰۷:۱۳ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ خیلی بده که بیمار در حالتی که هیچ چاره ای نداره غافلگیرانه با پزشک مرد روبرو بشه . منم سر زایمان داخل اتاق جراحی بالا سرم دکتر بیهوشی مرد دیدم . در حالیکه راحت روی تخت نشسته بودم . سکته ناقص زدم و بیهوش شدم .
 
ناشناس ۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ این مسئله یه موضوع کاملا عقلانی و جزء حقوق افراده. عجیبه اینقدر راحت در موردش سهل انگاری شده و میشه. اینکه حق افراد بیمار به این راحتی نادیده گرفته میشه این به معنی کم اهمیت بودن موضوع نیست. و تمام افرادی که این حق رو به هر نحوی نادیده میگیرند مسئول هستند و حق الناسی رو که مرتکب میشند بالاخره یک جایی باید پاسخگو باشند. پس چه بهتر که همین جا بهش رسیدگی بشه و رضایت دوطرفه حاصل بشه.
 
ناشناس ۰۹:۰۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ منم از بخش سزارین و طبیعی کشور ناراضی ام
 
ناشناس ۰۹:۵۷ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ سلام خدا خیرتون بده مسئله ی مهمی رو مطرح کردید من باید چند ماه یکبار سونوگرافی بدم و فقط برای اینکه رزیدنت مرد بالای سرم نیاد هزینه ی سه برابری می‌پردازم وله مراکز خصوصی که مطمئن باشم سونوگرافی رو خانم انجام میده مراجعه میکنم وسؤال من اینه که مگه ما بیمار مرد نداریم که رزیدنت های مرد باید دوره ی اموزشی شون رو تو بیمارستان فوق تخصصی بانوان بگذرونند
 
ناشناس ۱۰:۱۸ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ مخصوصا این مشکل در مورد زایمان و زنان هست که بسیار معترض هستیم و باید پیگیری شود.
 
ناشناس ۱۳:۵۸ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ سلام این از حقوق اولیه مخصوصاخانمهاست که دسترسی به پزشک وکادردرمان خانم داشته باشند مخصوصا درجامعه اسلامی
 
ناشناس ۱۴:۰۸ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ با این طرح موافقم
 
ناشناس ۱۴:۲۷ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ اگر این کار انجام شود همه در سلامت روانی قرار میگیریم
 
ناشناس ۱۴:۲۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ خیلی ممنون از فرصت در اختیار گذاشته شده ان شاءالله این حمایت ها مثمرثمر باشد
 
ناشناس ۱۵:۰۶ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ سلام این از حقوق اولیه مخصوصاخانمهاست که دسترسی به پزشک وکادردرمان خانم داشته باشند مخصوصا درجامعه اسلامی
 
ناشناس ۱۵:۴۰ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ من موقع لباس مناسب وروسری زایمانموروسریدن یه پیراهن کهنه که تا زانو بود وبقیه بدنم پوشش نداشت خیلی اذیت شدم و با اعتراض من رفتن یه تیکه پارچه اوردن که مثلا به سرم ببندم
 
ناشناس ۱۵:۵۳ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ با سلام باتشکر از زحمات شما از شما خواهش میکنم لطفا رسیدگی شود چون خیلی از ماها با این قضیه مشکل داریم واقعا برای کشور اسلامی درخواست معقولی است
 
ناشناس ۱۶:۱۶ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ چرا در دولت جمهوری اسلامی و در کشوری که این همه شهید داده شده این اتفاقها باید بیفتد من خودم مدتی است برای عمل جراحی دنبال دکتر خانم میگردم ولی متاسفانه پیدا نمیکنم
 
ناشناس ۱۶:۵۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ با سلام. من موافق هستم با اینکه خانوم ها پرستار خانوم داشته باشند.لطفا پیگیری شود.
 
ناشناس ۱۷:۱۹ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ موافقم
 
ناشناس ۱۸:۱۷ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ در کشور اسلامی انتظار می رود، شئون اسلامی در تمام عرصه ها رعایت شود
 
ناشناس ۱۸:۲۴ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ سلام .واقعا الان ضرورت نداره آقایان در زایشگاه حضور پیدا کنند به این بهانه که یه پزشک باید همه چیز رو بلد باشه. چون اولا اگر اینطور باشه پزشکان چرا دندانپزشکی بلد نیستن؟ دوما الان با طرح پزشک خانواده حتی در دورافتاده ترین روستاها همراه هر پزشک باید یک ماما باشه.که هست .سوما با تجهیزات اورژانس کشور مثل بالگردهای اورژانس امکان انتقال بیماران از هر نقطه کشور به اولین مرکز در کمتر از یکساعت وجود داره. چهارما فرآیند زایمان بین 8 تا 14 ساعت طول میکشه و این فرصت برای انتقال بیمار کافی است
 
ناشناس ۱۸:۳۶ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ من موقع ازمایش خون بارها دیدم اولا محل خون گیری برای خانم ها پردهای داشت که اون پرده کنار بود و پرستارا بی توجه به دید داشتن اون محل رفت و آمد می کردن و ثانیا با وجود پرستار زن از پرستار زن برای یه خون گیری ساده استفاده می شد که یک نمونه رایج و معمول بی توجهی به حریم شرعی بانوان هست،امید وارم یه توجهی بشه
 
ناشناس ۲۱:۵۱ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ طرح انطباق واقعا مسلم دینی و برای حفظ آرامش بیمار ضروری ست بنده این سه ماه در 11بیمارستان تهران و خوزستان خدمت داوطلبانه داشتم واقعا ناراحت کننده ست وضعیت و خواهشم برای اجرای طرح عدم انطباق هست
 
ناشناس ۲۲:۱۸ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ سلام علیکم. بنده دکتر محسن رضایی آدریانی، دانش آموخته اخلاق پزشکی و از ۴ سال پیش تاکنون هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم هستم. قبل از این کارمند علوم پزشکی اصفهان بودم و از دیرباز مکرراً با مشکل عدم رعایت حریم خصوصی بیماران روبرو شده ام. لبلس ها مناسب فرهنگ ما و پوشیدگی خلنم ها نیست‌. بهتر از قبل شده ولی کافی نیست. در اورژاتس بیمارستان و بر اساس همین قانون انطبلق، هم نیروی خانم و هم نیروی آقا وجود دارد. متاسفانه غالباً تقسیم کار می کنند که خانمها به نوشتن پرونده ها و مستندات بپردازند و آقایان، رگ‌گیری و وصل سرم و تزریق و پانسمان بیماران هر دو جنس را انجام‌ می دهند. فقط مانده که سونداژ هر دو جنس را با همین توجیهات غلط انجام دهند. ما در اجرا ضعف داریم. با وجود فراهمی نسبی زیزساختها، تک تک ما باید انگیزه رعایت این قانون را داشته باشیم.
 
ناشناس ۰۱:۲۰ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ رعایت حقوق فردی باید در اولویت باشد
 
ناشناس ۰۲:۴۷ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ به نام خدا اگردر جمهوری اسلامی رعایت حریم ها نشود انتظار داشته باشیم درکجابشوداگرلازم باشدنیروی بیشتری جذب بشود بشود قانون خدارا زیر پانگذارید که عقوبت سنگینی دارد.نترسید خدا با پرهیزکاران است.
 
ناشناس ۰۶:۲۷ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ فقط بحث روسری نیست الباسها معنولا تمام بدن خانم باردار را نمی پوشاند . حتی پزشکان مرد برای ورود به اتاق بیمار در نمی زنند وقتی اعتراض کردم با تمسخر گفت پزشک محرمه پزشک بیهوشی هم مرد بود باز اعتراض کردم تا خانم دکتری را فرا خواندند همه اینها در بیمارستان و بخش مخصوص بانوان ......
 
ناشناس ۰۷:۱۵ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ سلام،اگر پرستار خانم برای بیمار خانم نباشد.خانم هایی که بیمار میشن به بیمارستان مراجعه نمی کنن.
 
ناشناس ۰۸:۱۰ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ بیماری که هست کنارش این مسائل هم واقعا آدم رو ار لحاظ روحی آزار میده
 
ناشناس ۰۸:۲۳ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ اینقدر کار حرام توی بیمارستانها انجام‌میشه که نگو و نپرس.برای یه زایمان طبیعی ۱۰ نفر ایستاده بودند و کار مهمشون نگاه کردن به عورت زن مسلمان بود.....
 
ناشناس ۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ من خودم دانشجوم ،برای کارآموزی اتاق عمل م که توی یکی از بیمارستانهای تهران بودم ، عدم رعایت حریم شخصی بیمار زن رو می‌دیدم گاهی از پشت در اتاق عمل بدن زنان مشخص بود، گاهی هم اقداماتی که یک زن باید برای بیمار زن انجام میداد رو آقایون انجام می‌دادند ، خلاصه همه خیلی راحتند تو اتاق عملا، بیمار هم بیهوشه و روحشم خبر نداره
 
ناشناس ۱۶:۳۳ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ مملکت اسلامی مراعات حدود شرعی از بدیهیاته
 
User2020 ۱۷:۲۱ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ بیمارستان فارابی که به معنای واقعی کلمه افتضاح هست در این زمینه حتی پرستار نه، نیروهای خدماتی بیمارهای خانم رو از اتاق عمل به اتاق ریکاوری منتقل می کنن و بیمارهایی که سنگین وزن هستن و در شرایط گیجی بعد از عمل نمی تونن خودشون از تختی به تخت دیگه منتقل بشن خیلی اذیت میشن. لباس عمل هم که به خودی خود برای خانم های مذهبی آزار دهنده است، چون فرد حتی اگر با چادر تا درب اتاق عمل بره اما در اتاق عمل معذب میشه، به خصوص اتاق عمل های چشم که چند بیمار رو با هم صدا می کنن.
 
ناشناس ۲۰:۰۴ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ مساله بسیار مهمی در جامعه اسلامی ماهست که حتی کشورهای خارج و غیر اسلامی بیشتر رعایت میکنند
 
ناشناس ۲۰:۴۹ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ واقعا به شخصه بسیار بخاطر رعایت نکردن حدود شرعی ـ و اختلاط زن و مرد در بیمارستان چقدر طی دوره بستریم در بیمارستان فشارهای روحی بهم تحمیل شد ان شاءالله که سامانی به این اوضاع نابسامان داده شود
 
ناشناس ۲۳:۱۲ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ سلام از وزیر محترم بهداشت و درمان تقاضا دارم که قانون انطباق رادر بیمارستان ها اجرا نمایند. نظارت بیشتر در رابطه با پوشش وحریم بیمار که نیاز به آرامش دارد تا مدت بیماری خود را طی کند. علاوه بر این در کشور اسلامی حدود الهی نیز باید رعایت شود. لباس بیمار واقعا نامناسب است. باید تدابیر لازم اندیشیده شود تا بیمار غیر بیماری جسمی دچار بیماری روحی نشود.
 
ناشناس ۲۳:۴۴ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱ سلام باتوجه به استعفای آقای نمکی ان شاء الله این درخواست به سرانجام برسه
 
ناشناس ۰۰:۳۱ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ممنون برای اینکه این مطالب روپیگیری میکنیم .به عنوان یک بانوی بسیجی تاجان دربدن دارم مطالبتون رومنتشرمیکنم اجرتون باسیدالشهدا?????????
 
ناشناس ۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ لطفا براي خانم ها لباس مناسب تر براي بيمارستان درست كنيد و پزشك و پرستار زن را بر بالين او بفرستيد جزاكم الله خيرا
 
ناشناس ۰۳:۲۹ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ واقعا برای این شرایط توی مملکت اسلامی متاسفم. بعضیا جوگیر شدن کلا غیرت و شرف رو کنار گذاشتن
 
ناشناس ۰۸:۴۳ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ من خودم ی عمل مردونه داشتم اولا که پشت لباس عملم کاملا باز بود و داخل سالن انتظار زن و مرد ها کنار هم بودن که هم مردها خودشون رو جمع میکردن و لباس رو میپوشیدن و هم خانم ها جون اندازه نبود و اینکه موقع عمل جراحی من چند تا دختر خانم بالای سر من بودن نمیدونم کارشون چی بود اونجا که من استرس گرفتم و بدنم شروع کرد ب لرزش که دکتر بیهوشی گفت بگیرینش تا نیافته واقعا ی فکری کنید
 
ناشناس ۰۹:۴۸ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ سلام موقع زایمانم با کلاه و لباسی که پوشش زیادی نداشت خیلی اذیت شدم و پرستار و دکتر مرد هم خیلی راحت توی اتاق عمل تردد داشتند
 
ناشناس ۱۱:۳۳ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ منم باطرح بالاموافقم انشاالله عملی بشه،من یکبارباحال بد رفتم بیمارستان نیازبه تونگیری ومسائل دیگه رود متاسفانه پرستارخانم حاضرنشدانجام بده وگفت کاردارم وآقااومدکلیم به بدنم دست زد ومن ازاین موضوع ناراحت بودم واعتراضم فایده نداشت واین مریضیم بیشترکرد،هنوزیادم میاد خیلی ناراحت میشم،کاش رسیدگی بشه.
 
ناشناس ۱۱:۳۴ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ سلام. شخصا این وضعیت اسف بار رو تو مرکز جراحی میلاد اصفهان دیدم بخش زنان با بخش مردان هیچ تفاوتی نداشت و غیر از پرستاراش بقیه کارکنان مثل نظافت چی و... آقا بودن، حتی نگهبان های مرد هم داخل بخش زنان رفت و آمد داشتند، بیمار خانم داخل سالنی با گان و کلاه برای عمل آماده و فرستاده میشد که همه ی آقایان و حتی همراهان بیمار ها حضور داشتند، از همه بدتر نظافت چی جوان و بی حیای آقا که داخل اتاق ها گشت می زد و تو کار بیماران خانم فضولی میکرد و بعضا کارش به خنده و شوخی میکشید...
 
ناشناس ۱۱:۳۶ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ سلام. شخصا این وضعیت اسف بار رو تو مرکز جراحی میلاد اصفهان دیدم بخش زنان با بخش مردان هیچ تفاوتی نداشت و غیر از پرستاراش بقیه کارکنان مثل نظافت چی و... آقا بودن، حتی نگهبان های مرد هم داخل بخش زنان رفت و آمد داشتند، بیمار خانم داخل سالنی با گان و کلاه برای عمل آماده و فرستاده میشد که همه ی آقایان و حتی همراهان بیمار ها حضور داشتند، از همه بدتر نظافت چی جوان و بی حیای آقا که داخل اتاق ها گشت می زد و تو کار بیماران خانم فضولی میکرد و بعضا کارش به خنده و شوخی میکشید...
 
ناشناس ۱۲:۳۴ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ من خودم دانشجو پزشکی هستم و خصوصا تو اتاق عمل میبینم که پرسنل آقا بدون اجازه و اینکه لزومی در کار باشه بدن بیمار خانم لمس میکنند. جدا از بعضی وقتها اظهار نظرهای گستاخانه و بی شرمانه ای مثل «چقدر سفیدی خوش به حال شوهرت»
 
ناشناس ۱۳:۲۳ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ این موضوع متاسفانه با سهل انگاری با فراموشی سپرده شده است لطفا پیگیری شود
 
ناشناس ۱۳:۳۲ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ کمی واقف باشیم به نظر می رسد مساله ی خیلی مهمی باشد. خواهشا رسیدگی شود.
 
ناشناس ۱۳:۴۸ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ به نظر من هم این مسئله جزء حقوق بیماران هست و حتما باید پیگیری و اجرا بشه.
 
ناشناس ۱۴:۵۴ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ لطفا به خواسته های بیماران در بیمارستان توجه کنین.اجرتون با حضرت زهراس
 
ناشناس ۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ سلام ، واقعا اگر اجرایی شود عالی است ، در یک کشور اسلامی اصلا این شرایط قابل قبول نیست
 
ناشناس ۰۹:۱۰ ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ این مشکلاتی که در کشور اسلامی وجود داره، راه حل های ساده ای دارند. اگر مسؤلین بخواهند...
 
mitra ۲۰:۱۷ ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ احترام به حقوق بیماران و اجرای دستورات الهی دراجرای حدود شرعی یکی از بهترین راههای اصلاح امورجامعه هست. وقتی خالق برنامه زندگی وروش می دهد حتما بهترین راه همان است بدون هیچ شک.
 
ناشناس ۰۶:۱۶ ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ بخدا قسم... این سهل انگاری و معذب کردن مومنین عقوبتهای دنیوی و اخروی برای مسئولین دارد... اصلا اسلام قبول دارید؟ اگر دارید باید تسلیم امر خدا شوید در غیر این صورت تسلیم حکم ابلیس شده و مشرک از دنیا میروید،، این واضح است.. توجیه هم نکنید...
 
ناشناس ۱۱:۵۵ ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ اتفاق خوب در این زمینه حتما با پیگیریهای شما و مردم خواهد افتاد.
 
ناشناس ۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ در بعضی از بیمارستانها برای جابجایی بیمار خانم از روی تختی به تخت دیگر ،با لباسهای اتاق عمل وااااقعا حریمهاحفظ نمی شود ووقتی به این موضوع اعتراض میشود گویی تو یه کشور لائیک داری درخواست ونظرت رو.میگی
 
ناشناس ۱۴:۴۸ ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ بقیه ی احکام اسلام رو که پشت گوش انداختندبانکداری اسلامی،،،،،،لااقل به همین مساله ی ساده عمل کنند.....مگه چی میخوایم؟؟؟؟؟؟؟؟
 
ناشناس ۱۵:۲۳ ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ لطفا حریم رعایت شود. بنده هم عملی که دریکی از کلینیک های تهران داشتم کلاهی دادن که اصلا سر بنده رو نمی پوشاند اعتراض کردم چیزی نداشتن جایگزین بشه الحمد لله دکتر من مقید بود خودش یکی از گانها رو به شکل روسری برش داد وبرام استفاده کرد
 
ناشناس ۱۷:۴۲ ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ کاملا موافقم و حمایت میکنم
 
ناشناس ۲۰:۱۴ ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ منم به نوبه‌ی خودم با این موضوع و ضعف‌هایی که هست مواجه شدم و تقاضای پیگیری دارم
 
ناشناس ۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ حمایت می کنم.
 
ناشناس ۰۰:۰۵ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ سلام برای من هم این تجربه ناخوشایند پیش اومده که هنگام زایمان پرستاری که برا اتاق عمل منو آماده میکرد و همینطور متخصص بیهوشی مرد بود، این مسئله باعث دوچندان شدن استرس بیمار میشه.
 
ناشناس ۰۰:۲۱ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ آفرین به کادر درمان دغدغه مند و این تذکر خوب و حرفه ای شون.
 
ناشناس ۱۱:۱۲ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ رعايت موازين شرعي در بيمارستانها براي مذهبي ها سخت شده و براي رعايت حجاب در بيمارستان هيچ اختياري براي بيمار نيست و با رفتارهاي زننده با آدم برخورد مي كنند ،كه حتي در كشورهاي خارجي لااقل اگر متذكر شويد با احترام برخورد مي شود
 
ناشناس ۱۱:۱۷ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ بله من موقع عمل سزارین لباسم از پشت باز بود و یه مرد برای تزریق بیحسی به اتاق عمل امد خدا میداند که چه حالی شدم خواهشا تا وقتی خانما میتونن اینکارو انجام بدن چرا
 
ناشناس ۱۱:۲۳ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ باید در اتاقهای عمل حریم خانوم ها با پرسنل خانوم حفظ شود و در اوژانس هم کارهلی پرستاری برای خانوم ها توسط پرستار خانوم انجام شود
 
ناشناس ۱۱:۴۱ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ منطقی است.
 
ناشناس ۱۲:۲۵ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ سلام به نظر من هم با داشتن این تعداد پرستار خانم لزومی به بودن پرستار آقا در بخش زنان نمیبینم به خصوص در اتاق زایمان
 
ناشناس ۱۳:۴۱ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ سلام من در بیمارستان اکبرآبادی زایمان کردم انترن های دختر و پسر بالای سر همه زائوها می رفتند.توی بخش هم پرسنل آقا هستند بسیار اذیت شدم. مجبور شدم به خانواده ام هیچی نگم.ومانند راز بین خودم و خدا باشه .
 
ناشناس ۱۶:۳۷ ۱۳۹۹/۰۴/۰۵ خدا رو فراموش کردیم خدا کنه خدا فراموشمون نکنه و الا مصیبت بدتر از کرونا سرمون میاد
 
ناشناس ۰۸:۵۴ ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ خواهشا رسیدگی کنید
 
ناشناس ۱۴:۵۷ ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ خواستاراجرای قوانین شرعی و رعایت حدود محرم و نامحرم در خدمات درمانی هستم
 
ناشناس ۱۹:۲۱ ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ سلام،بسیاری از خانم ها به دلایل رعایت نشدن این موارد،بیماری ها را پیگیری نمی کنند و دیگر زمان برای درمان از دست می رود ، مسئول این جان های از دست رفته کیست؟بسیاری از ما خانم ها دعا میکنیم که پایمان به بیمارستان باز نشود ودر خانه جان بدهیم،پاسخ این ظلم ها را چه کسی می دهد؟در بیمارستان ها در صورت اعتراض به این موارد باید از همه حتی خدماتی محترم حرف بشنویم‌.همه جا هم این موارد دیده میشود،ازخونگیری در آزمایشگاه تا آماده شدن برای mri و هر نوع عکسبرداری و سونوگرافی تا اعمال جراحی ساده تا بستری شدن و....
 
ناشناس ۲۲:۳۸ ۱۳۹۹/۰۴/۰۶ باسلام لیلا امیدوارم این مهم که دغدغه همه زنان مسلمان ایرانی است مورد توجه مسئولین و بانوان کمیسیون زنان دولت قرار بگیرد و فراموش نکنیم که خود ما بانوان عفیف و مسلمان باید پیگیر موضوع باشیم امیدوارم دیگر شاهد این بی تفاوتی ها درقبال حیا و عفت زنان مسلمان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مملکت اسلامی نباشیم
 
ناشناس ۰۲:۴۵ ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ تشکر میکنم به خاطر این کار خیر و لازمی که برای بهتر شدن وضعیت بیماران انجام میدهید. شاید روزی بنده هم در چنین شرایطی قرار بگیرم. ان شاالله پیگیری ها ثمره ی خوبی داشته باشه. یا علیع
 
ناشناس ۰۳:۰۳ ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ یا هو تشکر میکنم به خاطر این کار خیر و لازمی که برای بهتر شدن وضعیت بیماران انجام میدهید. شاید روزی بنده هم در چنین شرایطی قرار بگیرم. ان شاالله پیگیری ها ثمره ی خوبی داشته باشه. یا علیع
 
ناشناس ۱۱:۵۴ ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ سلام.ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم چرا باید در مواقع بیماری علاوه بر رنج بیماری ،نگران رعایت موازین شرعی و حجاب باشیم؟! این حق هر مسلمانی هست که در کشور خودش از این جهت در امنیت قرار بگیره متأسفانه در مراکز درمانی این حریم شکسته میشه. لطفا بطور جدی رسیدگی شود.
 
ناشناس ۱۸:۰۶ ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ نا شناس با سلام.لظفا کاری کنید که حرمت بین زن ومرد حفظ شود.از ورود آقایان در بخش زنان به شدت جلو گیری کنیدودر مورد لباس‌های بیملرستانی هم پوشش مناسب تری بکار ببرید.باتشکر
 
ناشناس ۰۶:۵۶ ۱۳۹۹/۰۴/۱۰ در آزمایشگاه ها موقع خونگیری سونوگرافی های مخصوصا دوره بارداری و... متاسفانه این حریم رعایت نمیشود و تذکر فردی باید بدهیم.
 
ناشناس ۲۱:۵۶ ۱۳۹۹/۰۴/۱۱ قانونی که توسط وزارت بهداشت همیشه غرب زده مورد بی اعتنایی قرار گرفت.
 
ناشناس ۰۴:۵۷ ۱۳۹۹/۰۴/۱۳ حتی در بخشهای زایشگاه معتضدی کرمانشاه هم خدمات تخلیه زباله و سرویس کامپیوتر و... رو مردان انجام میدن و به شدت زنان بخش رو معذب می کنن
 
ناشناس ۰۰:۳۴ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ این قضیه متاسفانه در بیمارستان ها مشاهده میشه و برای کشور اسلامی که این مسله به این معنی رعایت نمیشه جای تاسف داره
 
ناشناس ۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ به نظرم تمام خانم های محجبه قبل از زایمانشون جدای از استرس های به دنیا اومدن فرزند سالم حتما استرس شرایط بی در و پیکر بیمارستان از جهت رعایت محرم و نامحرم را تجربه کردن
 
ناشناس ۰۲:۰۸ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ این مورد در رابطه با دکتر بی حسی یا بیهوشی در اتاق زایمان سزارین هم خیلی مهمه که متاسفانه اصلا رعایت نمیشه و غالبا دکترش مرد هست
 
ناشناس ۱۲:۴۷ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ خانم ها وقتی گذرشون به بیمارستان میفته دغدغه اینو دارن که حجابشون کامل باشه و در معرض دید نامحرم نباشن ،لطفا به این موضوع اهمیت خیلی زیادی بدین
 
ناشناس ۱۵:۱۷ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ متاسفانه دربیمارستانهای کشورمون شئونات اسلامی ورعایت محرم ونامحرم به هیچ عنوان رعایت نمیشه و بااین بی قیدو بندی هادرمراکز درمانی چگونه میتونیم بگیم در کشوراسلامی زندگی میکنیم که تمام قوانین اسلام رازیر پا گذاشتن
 
ناشناس ۱۹:۳۱ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ این متن دقیقاا دغدغه های ماهم هست و تقاضای رسیدگی به این موارد رو داریم
 
ناشناس ۲۳:۲۴ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ خوهشمندم موازین اسلامی رعایت شود چون واقعا عذاب آورشده پوشیدن این لباسهای زنان در بیمارستان
 
ناشناس ۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ سلام. واقعا باید رسیدگی شود مخصوصا تو کشور اسلامی حدود اسلامی این خواسته خیلی بزرگی نیست لطفا رسیدگی سود مخصوصا در اتاق عمل ها هرچقدرم موقع هوشیاری حوایت باسه و تذکر میدی موقع ریکاوری میبینی مرد پره تو محیط متاسفانه
 
ناشناس ۰۶:۴۰ ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ سلام و ادب متاسفانه خیلی زشته یه اقا داخل اتاق زایمان ما خانم ها باشه بنده به شخصه حاضرم بچه ام را در منزل به صورت طبیعی و به کمک مادر و خواهرم به دنیا بیارم امام اجازه ندم یه نا محرم تو اون وضعیت بالای سرم باشه.....من یک عمر اجازه ندادم کسی حتی یک تار موی سرم رو ببینهـ....چه برسه اتاق زایمان... مادران تا حالا تحمل کردن......اما ما مادران نسل جدید تحمل نخواهیم کرد....و معترض خواهیم بود....شاید پزشک مرد محرم باشد...اما ما احساس خوبی ندارم.....لطفا کل کادر درمان خانم باشند و کلاه و گام بهتر.....
 
ناشناس ۱۵:۲۹ ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ ,سلام من هم یه سونوگرافی ضروری داشتم ولی اون موقع سونوگراف مرداون جابودبااین که خودم زن هستم.وبرعکس یکی ازآشناهامون مردبودوسونوگراف زن کارش را انجام داده بود! واقعاراضی نیستم
 
ناشناس ۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ فکرم خیلی مشغوله کسی میدونه دکتر بیهوشی مرد تو اتاق سزارین چه کاری انجام میده و چقدر بدن زن را لمس میکنه؟
 
فدائیان امام خامنه ای ۲۲:۴۲ ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ دوست عزیزم من از سوژه شما حمایت کردم، لطفا حمایت کنید: https://www.farsnews.ir/my/c/2363
 
ناشناس ۲۱:۱۳ ۱۳۹۹/۰۵/۱۳ سلام من واقعا اذیت شدم خصوصا تو بیمارستانهیی که پرسنل اصلا رعایت حدود را نمیکنند
 
ناشناس ۰۶:۱۴ ۱۳۹۹/۰۵/۱۶ واقعا رسیدگی‌کنید‌ادم‌نمیدونه‌دردروتحمل‌کنه‌یانگرانه‌پوشش‌،رفت‌وامداقایون‌توبخش‌زنان‌باشه
 
خط مقدم ایران مرز لبنان با اسرائیل است ۱۴:۱۵ ۱۳۹۹/۰۵/۱۷ پویش تازه تاسیس کمک و دلجوئی از حزب‌الله لبنان https://www.farsnews.ir/my/c/36132
 
ناشناس ۰۱:۱۴ ۱۳۹۹/۰۵/۲۱ یکی از دلایلی که برای آمار بالای سزارین در ایران هست و اصلا در جایی ذکر نمیشود اینست که بدلیل اینکه خانمها فکر میکنن در سزارین بدنشون پوشیده تر هست و نامحرم اونها را نمیبیند،برای همین ترجیح میدن سزارین بشن ،لطفا یه نظر سنجی محرمانه بزارین و بعد درصد بالای این موضوع را ببینید ،در حال که خانمها نمیدانند در هر عملی چه طبیعی و چه سزارین ،بدن اونها را برهنه میکنن وبیشتر وقتها مرد حضور دارد وشاهد ونظارت گر پرپ ودرپ کردن بیمار هست که انشاالله با اجرای طرح انطباق خواهید دید که زایمان طبیعی بیشتر خواهان دارد،که مملکتی که ادعای اسلام دارد واقعا جای تاسف دارد که به این موضوع خیلی عادی نگاه میشود و زن محجبه که عمری مواظب بوده بدنش وتار مویش را کسی نبیند براحتی لخت و برهنه میکنن و حرمت یک بیمار را میشکنند و زنان هم که دارای حیا ،و این رازها را در خودشان حبس میکنند و و یک نظر سنجی دیگر بگذارید که آیا مردان میدانند که در اتاق عمل با ناموس آنها چگونه برخورد میشود؟که مطمئنا اینهم آمار بالایی دارد
 
ناشناس ۱۵:۰۱ ۱۳۹۹/۰۵/۲۱ سلام متاسفانه از ورود به اتاق عمل با حجم زیاد افراد مواجه میشی که راحتی شنل رو میگیرن و نمیدونم چرا پشت لباس کاملا لخت هست و وجود کلی مرد عذاب اوره که کسی براش اهمیت نداره بخصوص عمل زنانه داشته باشی در اتاق عمل همه چیز رو براحتی کنار میزنن در صورتی که میشه رعایت بشه که اون لحظه غیر از آرزوی مرگ هیچی از خدا نمیخوای واگر حرفی بزنی انگار در بلاد کفر هستی با کمال تاسف
 
ناشناس ۲۱:۱۲ ۱۳۹۹/۰۵/۲۱ خواهشمندم وصعیت بد بیمارستانهارا مورد بررسی قراردهید برای ما واقعا سخت است درمملکت اسلامی دربیمارستان اسلامی امنیت عفتی وحجابی راحت نداریم ولباسی با پوشش مناسب دربیمارستان ویا درماتگاههای سیتی اسکن وجود ندارد خواهشمندم رسیدگی کنید
 
ناشناس ۲۱:۳۸ ۱۳۹۹/۰۵/۲۱ حرمت و حریم بیماران رو حفظ کنیم از مسئولان خواستاریم قوانینی تصویب نمایند
 
ناشناس ۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۰۵/۲۱ سلام لطفاً پیگیری کنید. یکی از دکترهایی که خانواده رفته بودند میگفتند داخل مطب نه خود دکتر نه منشی اش حجاب نداشتند
 
ناشناس ۰۱:۲۱ ۱۳۹۹/۰۵/۲۲ بسیار عالی بود، ممنونم از کسانی که اقدام به این کار خداپسندانه کردند خداوند جزای خیر دهد
 
na ۰۵:۱۸ ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ طبق قانون باید حقوق سربازان بین 60 تا 90 درصد حقوق کادر باشد. اما سرباز متاهل با فوق لیسانس، تمام وقت سربازه و 300 هزار تومن حقوق میگیره. آیا 300 هزار تومان حتی فقط هزینه رفت و آمد در یک ماه را پوشش می دهد؟ کمپین حمایت از افزایش حقوق سربازان https://www.farsnews.ir/my/c/24364
 
ناشناس ۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۰۶/۱۴ سلام من یه تجربه زایمان طبیعی دارم و یه سزارین،متاسفانه تو هر دو مورد رفت و آمد پرسنل مرد خیلی زیاده.. واقعا خجالت آوره پرسنل مرد همه ماهیان حتی تو اتاق زایمان آخه این چه وضعیتی یه که درست کردین.
 
ناشناس ۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ دکتر هم حریم شخصی دارد تابه کجا چنین شتابان!!!
 
ناشناس ۰۹:۳۴ ۱۳۹۹/۰۶/۱۷ اصلا درست نیست تو اوج بیماری پرستار مرد دکتر جراح مرد حتی برای بیماریهای زنانه مخصوصا موقع سزارین دکتر بیهوشی مرد
 
فرق زیادی است بین برو و بیا. لیبرال یا جهادی؟ ۰۹:۱۹ ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ https://www.farsnews.ir/my/c/42643 لزوم فرآوري روزانه گوجه‌فرنگی در کارخانه‌ها هنگام فراواني محصولات https://www.farsnews.ir/my/c/42407 طرح ماسک اجباری با مشارکت 3 قوا نوشته شود https://www.farsnews.ir/my/c/34365 کمپین ها کمتر اما باکیفیت و غیر تکراری شوند با استناد به حدیث امام علی ع که فرمودند حرف زیاد انسان را به دوزخ میکشاند https://www.farsnews.ir/my/c/41803 سلبریتی مدیون به مردم و انقلاب اما متعهد به هیچکس؟ https://www.farsnews.ir/my/c/41907 قدردانی از مردم عراق در میزبانی زوار اربعین ! https://www.farsnews.ir/my/c/25065 مسؤلان پاسخگوی انتقادات باشند https://www.farsnews.ir/my/c/37899 مسوولان از صنایع دستی حمایت کنند https://www.farsnews.ir/my/c/41808 قیمت محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف در سامانه ای ثبت شود https://www.farsnews.ir/my/c/41056 چرا در رسانه ملی بازیگرها و فوتبالیست‌ها الگوی مردم شده‌اند؟ https://www.farsnews.ir/my/c/37966 ضمانت را بیهوده سخت نکنید
 
ناشناس ۰۷:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ متاسفانه در اتاق زایمان اکثرپرستارها و خدمه وحتی دکتر بیهوشی مرد هستن.شایدم بخاطر همین اجازه حضور همسر رو نمیدن چون غیرت مرد ایرانی اجازه نمیده همسرش رو همه با اون وضع کاملا بیحجاب ببین.یکی از اقوام ماتاالان به همین دلایل بچه دار نشده.مردان با غیرت کجان
سوژه های پیشنهادی
سوژه های در حال رشد