بیش از 3 ماه است که سیستمهای برخط کارگزاری آگاه با انواع و اقسام مشکلات و قطعی و کندی سیستم روبرو است و زیرساختهایش هم جوابگو نمیباشد که از این جهت خسارتهای مالی و روحی را برای سهامداران وارد کرده است و با وجود پیگیریهای مکرر از سازمان بورس نتیجهای حاصل نشده است.
این در حالی است که در مورد ظرفیت پایین زیرساختهای این کارگزاری و سیستمهای مرکز داده آن بارها و بارها به سازمان بورس و مسؤولان گوشزد شده و تقاضای محدود کردن پذیرش مشتریان جدید را در این کارگزاری داشتیم اما مسئولان سازمان اهمیتی ندادهاند و همچنان در حال جذب مشتری جدید هستند در حالی که زیرساخت سختافزاری آن تنها برای یک سوم مشتریان فعلی جوابگو است.
متاسفانه سیستم معاملاتی در کارگزاری آگاه امروز به کل از مدار خارج شده و دلیل آن سوختن سیستمهای سختافزاری و مرکز داده کارگزاری عنوان شده است و در نتیجه هیچ مشتری موفق به انجام معامله و بررسی و اصلاح پورتفوی خود در روز جاری نشده و علاوه بر آن سهامداران امروز موفق به شرکت در عرضه اولیه نیز نشدند.
سوال من از مسئولان و نهادهای نظارتی این است که چرا وقتی میشد با پیشگیری مانع از بروز چنین خسارت سنگینی به مشتریان و مردم عزیز شد چرا هیچ اقدامی صورت نگرفت؟
چرا هیچ محدودیتی ایجاد نشد تا کار به اینجا بکشد و پس از خسارات مالی و روحی که در این مدت به مشتریان وارد شده که امروز ضربه آخر هم وارد شد و حجم خسارات چندین برابر شده است؟
چه کسی باید خسارات وارد شده به مشتریان را جبران کند؟
چه نهادی مسئول حمایت از مشتریان و مردم در ارتباط با مشکلات کارگزاری آگاه است؟
اینکه هر روز تبلیغ حضور مردم در بورس شود خوب است اما در اولویت اول باید این باشد که زیرساختهای لازم فراهم شود تا این گونه به مردمی که به سختی سرمایه خود را به دست آوردهاند و وارد بورس شدهاند خسارت وارد نشود.
ما مشتریان و سهامداران بورس ایران از مسئولان محترم مخصوصا مسئولان قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به جد به این موضوع ورود کنند و حق مشتریان را از کوتاهی کارگزاریها بستانند و برای آن چارهاندیشی کنند و قوانینی در جهت حمایت از مشتریان و سهامداران تدوین کنند.
این در حالی است که در مورد ظرفیت پایین زیرساختهای این کارگزاری و سیستمهای مرکز داده آن بارها و بارها به سازمان بورس و مسؤولان گوشزد شده و تقاضای محدود کردن پذیرش مشتریان جدید را در این کارگزاری داشتیم اما مسئولان سازمان اهمیتی ندادهاند و همچنان در حال جذب مشتری جدید هستند در حالی که زیرساخت سختافزاری آن تنها برای یک سوم مشتریان فعلی جوابگو است.
متاسفانه سیستم معاملاتی در کارگزاری آگاه امروز به کل از مدار خارج شده و دلیل آن سوختن سیستمهای سختافزاری و مرکز داده کارگزاری عنوان شده است و در نتیجه هیچ مشتری موفق به انجام معامله و بررسی و اصلاح پورتفوی خود در روز جاری نشده و علاوه بر آن سهامداران امروز موفق به شرکت در عرضه اولیه نیز نشدند.
سوال من از مسئولان و نهادهای نظارتی این است که چرا وقتی میشد با پیشگیری مانع از بروز چنین خسارت سنگینی به مشتریان و مردم عزیز شد چرا هیچ اقدامی صورت نگرفت؟
چرا هیچ محدودیتی ایجاد نشد تا کار به اینجا بکشد و پس از خسارات مالی و روحی که در این مدت به مشتریان وارد شده که امروز ضربه آخر هم وارد شد و حجم خسارات چندین برابر شده است؟
چه کسی باید خسارات وارد شده به مشتریان را جبران کند؟
چه نهادی مسئول حمایت از مشتریان و مردم در ارتباط با مشکلات کارگزاری آگاه است؟
اینکه هر روز تبلیغ حضور مردم در بورس شود خوب است اما در اولویت اول باید این باشد که زیرساختهای لازم فراهم شود تا این گونه به مردمی که به سختی سرمایه خود را به دست آوردهاند و وارد بورس شدهاند خسارت وارد نشود.
ما مشتریان و سهامداران بورس ایران از مسئولان محترم مخصوصا مسئولان قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به جد به این موضوع ورود کنند و حق مشتریان را از کوتاهی کارگزاریها بستانند و برای آن چارهاندیشی کنند و قوانینی در جهت حمایت از مشتریان و سهامداران تدوین کنند.
انتهای پیام /خ