با شروع سال تحصیلی جدید و آموزش دانشآموزان از طریق فضای مجازی مسأله نحوه حضور و آموزش در شبکههای اجتماعی دغدغه خانوادهها و معلمان و مدارس شد. از طرفی شبکه دانشآموزی شاد به همت وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سال راهاندازی شد و در شهریور ماه با ارتقای آن وزارت آموزش و پرورش ادعای راهاندازی یک شبکه دارای مزیتهای بسیار خوبی را داشت.
با ادامه روند حضور دانشآموزان در کلاسهای مجازی مرتباً در مجموعه مادرانه برخی مادران و معلمان از ایرادات سامانه شاد گفتند. این ایرادات شامل 1- سرعت بسیار پایین بارگذاری و بارگیری فیلم و محتوا در این شبکه 2- مشکلات احراز هویت دانشآموزان و معلمان 3- در صورت خروج سهوی دانشآموز از گروه نیاز به احراز هویت مجدد و غیره میباشد.
در مجموع این مشکلات باعث شد تا مدارس و معلمان ناچار به سایر شبکههای اجتماعی روی آورند. در چنین شرایطی وزارتخانه نظارتی برای شبکههای جایگزین ندارد و این عدم ساماندهی و نظارت باعث شده تا به دلایل مختلف و طبق سلیقه معلمان و برخی والدین فضای آموزشی در بسیاری از شبکههای اجتماعی خارجی که فیلتر هستند رقم بخورد.
امنیتی که قرار بود با سامانه شاد برای حضور سالم فرزندان در فضای مجازی رقم بخورد عملاً با این روند برای بسیاری از افراد دچار خدشه شد و خانوادهها را نگران حضور فرزندانشان در این شبکهها کرد. در چنین شرایطی مجموعه مادرانه از وزارت آموزش و پرورش درخواست دارد: 1- با جدیت بیشتری به دنبال رفع مشکلات شبکه شاد (افزایش پهنای باند و سرعت تبادل اطلاعات) باشد و آنها را رفع کند تا معلمان مجبور نباشند در سایر شبکهها آموزش را پیگیری کنند. 2- در صورت وجود ایرادات با رفع آن نظارت دقیقی بر حضور در شبکههای جایگزین داخلی داشته باشد و مانع از تشکیل گروهها در شبکههای خارجی مانند واتسآپ، تلگرام و اینستاگرام شوند.
قابل ذکر است که با وجود برخی مشکلات شبکههای داخلی، مشکلات شبکههای خارجی به جهت فنی و فرهنگی نیز کم نیست که در اینجا از ذکر آنها پرهیز میکنیم.
مجموعه مادرانه انشاءالله با به نتیجه رسیدن این امر مهم مطالبه خود را با جدیت از طرق قانونی پیگیری خواهد کرد.
با ادامه روند حضور دانشآموزان در کلاسهای مجازی مرتباً در مجموعه مادرانه برخی مادران و معلمان از ایرادات سامانه شاد گفتند. این ایرادات شامل 1- سرعت بسیار پایین بارگذاری و بارگیری فیلم و محتوا در این شبکه 2- مشکلات احراز هویت دانشآموزان و معلمان 3- در صورت خروج سهوی دانشآموز از گروه نیاز به احراز هویت مجدد و غیره میباشد.
در مجموع این مشکلات باعث شد تا مدارس و معلمان ناچار به سایر شبکههای اجتماعی روی آورند. در چنین شرایطی وزارتخانه نظارتی برای شبکههای جایگزین ندارد و این عدم ساماندهی و نظارت باعث شده تا به دلایل مختلف و طبق سلیقه معلمان و برخی والدین فضای آموزشی در بسیاری از شبکههای اجتماعی خارجی که فیلتر هستند رقم بخورد.
امنیتی که قرار بود با سامانه شاد برای حضور سالم فرزندان در فضای مجازی رقم بخورد عملاً با این روند برای بسیاری از افراد دچار خدشه شد و خانوادهها را نگران حضور فرزندانشان در این شبکهها کرد. در چنین شرایطی مجموعه مادرانه از وزارت آموزش و پرورش درخواست دارد: 1- با جدیت بیشتری به دنبال رفع مشکلات شبکه شاد (افزایش پهنای باند و سرعت تبادل اطلاعات) باشد و آنها را رفع کند تا معلمان مجبور نباشند در سایر شبکهها آموزش را پیگیری کنند. 2- در صورت وجود ایرادات با رفع آن نظارت دقیقی بر حضور در شبکههای جایگزین داخلی داشته باشد و مانع از تشکیل گروهها در شبکههای خارجی مانند واتسآپ، تلگرام و اینستاگرام شوند.
قابل ذکر است که با وجود برخی مشکلات شبکههای داخلی، مشکلات شبکههای خارجی به جهت فنی و فرهنگی نیز کم نیست که در اینجا از ذکر آنها پرهیز میکنیم.
مجموعه مادرانه انشاءالله با به نتیجه رسیدن این امر مهم مطالبه خود را با جدیت از طرق قانونی پیگیری خواهد کرد.