انتشار : ۱۵:۰۹ , ۱۳۹۹ مهر ۱۹
درخواست ارتقای منطقه غرب خراسان به استان سربداران به مرکزیت سبزوار
h.r.bagheritabar سازمان برنامه و بودجه کشور/ مجلس/ خراسان رضوي 268
طرح استان شدن سبزوار به زمان اولین مطالعات آمایش سرزمینی ایران بازمی‌گردد، در این مطالعات صراحتاً به این موضوع پرداخته شد؛ این طرح در زمان تقسیم خراسان بزرگ در سال ۸۳ و در ابتدا با نام استان خراسان غربی دوباره مطرح گردید.
جمعیت شهر سبزوار بیشتر از ۷ مرکز استان و جمعیت منطقه غرب خراسان بیشتر از ۳ استان کشور است. سبزوار همچون شهرهای مرکز استان دارای اداره کل نفت، منطقه ویژه اقتصادی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان معین و مستقل از مرکز استان است. این شهر از قدیم الایام به عنوان شهر بازرگانی و دانشگاهی مطرح بوده و علاوه بر معروفیت به عنوان شهر کاروانسراها در ایران، ۱۴ دانشگاه دولتی و غیردولتی فعال دارد‌‌.
سبزوار به نامهای تاریخی ساسویه و بیهق، به عنوان یکی از ۳۶ پایتخت تاریخی ایران مطرح بوده و در دوره ۵۳ ساله حکومت سربداران به عنوان اولین حکومت شیعه دوازده امامی در ایران پایتخت بسیاری از مناطق شمال و شمال شرقی ایران از مازندران و ری تا خراسان و قومس و جرجان و مرو و هرات بوده است. این شهر به عنوان مهد هندبال ایران در کشور مشهور است و همچنین مشاهیر بزرگ و مختلفی همچون دکتر شریعتی و پدر ایشان، حکیم حاج‌ملاهادی سبزواری، حمید سبزواری، ابوالفضل و ابوالحسن بیهقی، کاشفی و...، از خاک پاک این دیار سر برآورده‌اند.
وجود مرکز استانی همانند مشهد که دومین شهر بزرگ ایران بوده و دارای مشکلات و مسائل مختلف می‌باشد، برخورداری استان خراسان رضوی از ۳۲ شهرستان به عنوان دومین استان دارای شهرستانهای زیاد، وسعت بالای استان به عنوان پنجمین استان پرجمعیت کشور، جمعیت زیاد خراسان رضوی به عنوان دومین استان پرجمعیت ایران و...، لزوم تقسیم این استان به سه استان خراسان به مرکزیت مشهد، استان سربداران به مرکزیت سبزوار و استان خاوران به مرکزیت تربت حیدریه را چندین برابر می‌کند.
لذا از مسئولین کشوری به ویژه نمایندگان سبزوار، رییس سازمان برنامه و بودجه و... تقاضا داریم به مطالبه دیرینه مردم منطقه غرب خراسان برای ارتقای این منطقه به استان سربداران به مرکزیت سبزوار، جامه عمل بپوشانند‌، از همه مردم منطقه نیز تقاضای حمایت داریم.

انتهای پیام /خ

ما را در شبکه‌های اجتماعی با my_farsnews@ دنبال کنید

سبزوار ارتقای سبزوار
در حال پیگیری مطالبه
50000حمایت پیگیری در صحن مجلس
10000 حمایت پیگیری از عالی ترین مسئول
1000 حمایت پیگیری از مسئول مربوطه
100 حمایت گزارش از مطالبه
1926
انتشار: ۱۵:۰۹ , ۱۳۹۹ مهر ۱۹
پیگیری های مرتبط
آخرین حامیان
دیدگاه تان را بنویسید

لطفا منتظر بمانید...
نظر شما ارسال گردید و پس از تایید منتشر خواهد شد
نظر شما تایید و منتشر شد
دیدگاه ها
 
علی پارساپور ۱۵:۲۵ ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ لطفاً حمایت کنید آمار فوتی‌های کرونا به تفکیک استان‌ها اعلام شود وزارت بهداشت آمار فوتی ها و مبتلایان کرونا را به تفکیک استان و به صورت یک لیست واحد منتشر کند https://www.farsnews.ir/my/c/40486
 
خبرگزاری فارس ۲۱:۲۷ ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ سوژه شما حمایت شد . لطفا ما را حمایت کنید https://www.farsnews.ir/my/c/41111
 
فدائیان امام خامنه ای ۲۲:۰۲ ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ سلام عزیز حمایت شد، حمایت بفرمائید: https://www.farsnews.ir/my/c/40234 https://www.farsnews.ir/my/c/40164 https://www.farsnews.ir/my/c/36147
 
میثم نریمانی ۲۳:۱۰ ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ کمپین تعطیل رسمی شدن روز شهادت همه ی ائمه را حمایت کنید. . https://www.farsnews.ir/my/c/42079
 
ناشناس ۰۹:۴۶ ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ لطفا نام فیروزه را از استان احتمالیتان حذف کنید. ماعلاقهای به حضور در استان شما نیستیم
 
ناشناس ۱۱:۴۷ ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ اسم فیروزه رو از نقشتون پاک کنید ما نمیخوایم جزو استان شما باشیم
 
ناشناس ۱۳:۲۹ ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ شهرستان فیروزه متعلق به نیشابور است این را همه میدانند و این فکر را دور کنید که فیروزه با معادنی که شهرتی جهانی دارد به همراه بزرگ ترین کارخانه فولاد شرق کشور از نیشابور جدا شود توهم محض
 
ناشناس ۱۳:۵۷ ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ فیروزه مال نیشابور اگه تو استان جای قرار استان بشه نیشابور نه سبزوار
 
ناشناس ۲۲:۱۵ ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ باسلام حمایت شدید، حمایتمان کنید: https://www.farsnews.ir/my/c/4282 کمکاری137
 
sohail ۱۹:۵۳ ۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ::::مسئولان سایپا در اقدامی غیر انسانی بعد از 90 روز که پراید 111 را فاکتور کرده اند هنوز پلاک نکرده اند:::: از کمپین حمایت کنید https://www.farsnews.ir/my/c/35530
 
ناشناس ۲۳:۵۲ ۱۳۹۹/۰۷/۲۳ علی رغم واگرایی شدیدی که در این حوزه انتخابیه مخصوصا شهرستان های جوین و جغتای که دنبال حقوق از دست رفته خودشون هستن وجود داره و علی رغم اختلافات و دلخوریهایی که در اثر عملکرد بد سیاستمداران این حوزه انتخابیه با حوزه های انتخابیه همسایه مخصوصا نیشابور و شاهرود ایجاد شده؛ واقعا نمیدونم اصلا مطرح کردن این مطالبه چه مبنایی میتونه داشته باشه!
 
ناشناس ۱۶:۲۰ ۱۳۹۹/۰۷/۲۶ حمایت شد لطفا از کمپین ما حمایت بفرمائید https://www.farsnews.ir/my/c/42443
 
na ۱۹:۱۶ ۱۳۹۹/۰۷/۲۷ طبق قانون باید حقوق سربازان بین 60 تا 90 درصد حقوق کادر باشد. اما سرباز متاهل با فوق لیسانس، تمام وقت سربازه و 300 هزار تومن حقوق میگیره. آیا 300 هزار تومان حتی فقط هزینه رفت و آمد در یک ماه را پوشش می دهد؟ کمپین حمایت از افزایش حقوق سربازان https://www.farsnews.ir/my/c/24364
 
ad ۲۰:۰۷ ۱۳۹۹/۰۷/۳۰ فیروزه هم پیوند و فرزند نیشابور است و هیچگاه مایل به الحاق به سبزوار نیست
 
بهرام میرزاپور ۰۰:۱۶ ۱۳۹۹/۰۸/۰۴ سلام دوستان گرامی از کمپین شما حمایت شد لطفا از ما حمایت بفرمائید باتشکر از لطف شما https://www.farsnews.ir/my/c/42871
 
ناشناس ۱۵:۵۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ سبزوار مستحق استان شدن است
 
ناشناس ۱۶:۵۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ سلام.باتوجه به تمامی مطالب ذکرشده،حق طبیعی مردم غیرتمند سبزواراست که از مزایای استان شدن برخوردارشوندوامکانات و استعدادهای بالقوه شهرستان بالفعل شود.
 
h.r.bagheritabar ۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ سبزوار همان شهریست که رهبر انقلاب درباره این شهر و مردمش فرموده اند: سبزوار محیط آشنایِ مهربانِ صمیمی را از سال ها پیش می شناسم. در صد سال اخیر سبزوار هم مرکز فقه بوده است و هم مرکز فلسفه و عرفان بوده است و هم مرکز ادبیات و هنر. در سال های پیش از پیروزی انقلاب از جمله شهرهایی که امتحان خوبی در دفاع از حق اسلام و در مقابله با ستمگران و طواغیت ایستادند، شما سبزواری ها بودید. در روز غربت اسلام، شما سبزواریها با اسلام بودید. امروز هم که روز عزت و عظمت اسلام است شما سربازان اسلامید. استان شدن حق دیار سربداران است.
 
ناشناس ۲۰:۵۶ ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ نبشابور و فیروزه همین ، چون نیشابوریا به غیر از شعاع ۱۵ کیلومتری خودشون به بقیه بخشاشون ظلم کردن ، شمایی که فیروزه فیروزه میکنی ایا صنعتتون مثل جوین و جغتایی هست یا بیمارستانی نیشابوریا براتون ساختن یا جاده هاتون خیلی بهتر از جوین و جغتای و خوشابه ، حرف از واگرایی سبزوار بزرگ نزنید چون سبزوار و اطرافش خیلی پیشرفتشون از فقط و فقط نیشابور و ۱۵ کیلومتر شعاعشه
 
ناشناس ۲۱:۱۸ ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ استان شدن حق ما بوده که متاسفانه سال ۸۱ این حق خوری رو به بجنوردی ها دادند که اندازه شهرک توحید میشه
 
ناشناس ۲۳:۲۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ با تمام وجود برای احقاق حق مسلم شهرستان سبزوار پیگیر موضوع خواهیم بود.
 
ناشناس ۲۳:۳۲ ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ تشکیل استان سربداران مطالبه قدیمی دیار سربداران است
 
ناشناس ۰۰:۰۸ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ به امید تشکیل استان سربداران
 
ناشناس ۰۰:۴۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ مطمئنا مرکزیت استان حق مردم سبزوار است ومطالبه بحق مردم میباشد
 
ناشناس ۰۱:۰۶ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ شمایی که تعصوب نیشابورفیروزه رو میکشی کلا. نه جمعیتش نه بزرگیش هیچیش به استان خوردن نمیخوره نیشابور که بخوایم بحثی راجبش بکنیم وشک نکنید که سبزوار استان میشه وفیروزه که هیچی خوده نیشابور هم جزوسبزوارمیشه واز مشهد جدامیشه وشمابایدافتخارکنیدکه جزواستان سربداران میشد
 
ناشناس ۰۲:۴۱ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ صددرصد موافق استان شدن سبزوار هستم
 
amingh ۰۲:۴۹ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ تا وقتی که نیشابور با جمعیت بیشتر و اون قدمت و تاریخ و صنعت و فرهنگ باشه سبزوار استان نخواهد شد ابتدا نیشابور استان خواهد شد سپس سبزوار بعد چند سال می تونه استان جدیدی تشکیل بده ...
 
ناشناس ۰۶:۰۴ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ توسعه منطقه اى مقدمه توسعه ملى ست به نظر مردم احترام بگذاريم
 
ناشناس ۰۶:۲۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ فیروزه و کاشمر فرزندان نیشابور بزرگن.
 
ناشناس ۰۷:۱۸ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ انشاالله روزی برسه ببینیم تابلوی به استان سربداران خوش امدید
 
ناشناس ۰۷:۵۸ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ با َسلام. احتراما توان علمی و فرهنگی، غنای پتانسیل بالای منطقه که از دیر باز در مسیر جاده ابریشم بوده. تجارت دیرینه و بین المللی آن و غیرت مردمان این سرزمین، به کمتر از استان شدن، جفا خواهد بود. پاینده باشید.
 
ناشناس ۰۸:۰۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ با سلام و ادب و احترام. کار بسیار شایسته و عالیه. استان شدن کوچکترین حق مسلم دیار سربداران و سبزوار بزرگ است. به همه عزیزان دست اندرکاران این طرح خدا قوت میگم. اگه لازمه بنده می توانم در این مسیر با کمال میل و با افتخار همکاری و همراهی نمایم. همواره ارادتمندم دکتر مهدی مرادی مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی و اجتماعی. 09151730875. التماس دعا
 
ناشناس ۰۸:۲۳ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ درود بر بزرگان دیار سربداران من به شخصه با تمام قوا برای استان شدن سبزوار در خدمت هستم به امید مستقل شدن شهرمان سبزوار دیار معلم شهید دکتر علی شریعتی
 
ناشناس ۰۸:۴۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ تصویب این پیشنهاد از سال هاپیش در ستاد پیگیری ایجاد این استان بنا به دلایل بسیار مطرح شد و بنده یکی از فعالان و تایید کنندگان این طرح بوده و خواهم بود ....سپاس
 
ناشناس ۱۱:۰۴ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ نماینده نیشابور با پایه میکروفن نیاد سراغمون صلواااااااااااااات !!
 
ناشناس ۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ استان سربداران حق مسلم ماست
 
ناشناس ۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ی دوست جالب گفت نماینده نیشابور خاله... بامیگروفن نیاد به سراغمون اجماعا صلوات
 
ناشناس ۱۱:۵۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ سبزوار با توجه به سرمایه های زیادی که مردم این دیار دارند واقعا نیازمنده که استان بشه
 
ناشناس ۱۴:۱۸ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ همانطور گفتید ازخیلی استانهابزرگتر وبااین کار یک گام درجهت رفع محرومیت واحقاق عدالت برداشته میشه
 
ناشناس ۱۵:۴۱ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ حق سبزوار بزرگ استان شدن است تا عقب ماندگی هایی که به ناحق به این خطه تحمیل شده است جبران شود و به جایگاه واقعی خود برسد.
 
ناشناس ۱۵:۴۴ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ این امر لازم و بسیار استراژیک هست و مهم بابت انجامش.
 
ناشناس ۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ انشاالله نتیجه بخش باشه سبزوار بزرگ به حق خودش برسه
 
ناشناس ۱۶:۲۹ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ حق مسلم سبزوار استان شدن است
 
ناشناس ۱۶:۳۳ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ دوباره باید نوای سربداران بپا خیزد سر به دار میدهیم تن به ذلت نمی دهیم استان بود حق ما بوده و هست
 
ناشناس ۱۷:۰۲ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ با سلام خدمت دوستانی که اظهار فرمودن نیشابور باید استان بشه ابتدا پیشنهاد میکنم در باره جمعیت شهرستان سبزوار و پتانسیل اقتصادی و موقعیت استراتژیک این شهرستان و سرانه علمی و فرهنگی این شهر کمی تحقیق بفرمایندو با شهرستان نیشابور مقایسه کنند سپس چنین ادعایی رو مطرح بفرمایند .
 
ناشناس ۱۸:۵۱ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ با سلام و احترام به شهروندان عزیز شهرستان فیروزه قابل توجه دوستان عزیز در تقسیمات کشوری اگر شهرستانی مصوب شد که زیر مجموعه استانیدجدید شود همه باید مطیع باشیم مطمئنا باعث پیشرفت بیشتر شهرستان میشود با تشکر از همه مردم عزیز شهرستان فیروزه
 
ناشناس ۱۹:۴۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ لطفا حمایت بشه تا به حق واقعی خود و شهر خود برسیم
 
ناشناس ۲۱:۵۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ استان
 
ناشناس ۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ سلام واقعا در این چندسال درحق شهرستان سبزوار اجحاف شده است وانصافابرای استان شدن جا دارد
 
ناشناس ۲۳:۱۶ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ بامركز استان شدن سبزوار پيشرفت زيادي رو براي شهرمان ارزومنديم
 
ناشناس ۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ استان چی !!!! باز یک عده سرمایه دار و زمین خوار میان با قیمتهای فضایی مردم بدبخت ترمیکنن بعدشم با کدوم بودجه با این اوضاع کشور و باز تنش شهرهای دیگر
 
ناشناس ۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ احسنت حق گرفتنی است. موفق باشید
 
ناشناس ۰۰:۱۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ سبزوار درشرف استان شدنه خودتونو خسته نکنید
 
ناشناس ۰۰:۲۳ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ نیشابور مهد تمدن و پیدایش باقالی میباشد لطفا نیشابور را پایتخت اعلام کنید
 
ناشناس ۰۰:۴۱ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ همینکه تاکنون استان سربداران به مرکزیت شهر شیعه نشین بیهق سابق و سبزوار کنونی تشکیل نگردیده خود گواه جفایه بسیار در حق این شهر فرهیخته خیز میباشد
 
ناشناس ۰۱:۴۲ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ سبزوار مستحق استان شدن است با امید به خدا
 
ناشناس ۰۱:۵۶ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ سلام .این دوستان نیشابوری رو ول میکنی میگن ما ابرشهر بودیم اونم ۱۴۰۰ سال پیش ، کیه که ندونه همون دوره بود و بس خداوکیلی برید تاریخو بخونید اینا تا سال ۱۳۳۰ روستا بودن ، شهر اونه که تو طول تاریخ شهر بمونه نه هی روستا بشه هی شهر
 
Ali NST ۰۲:۳۸ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ سلام به همه ی عزیزان لطفا از این کمپین حمایت بفرمایید تا روستای ویرانی به شهر ارتقاء پیدا کنه با تشکر از لطفتون https://www.farsnews.ir/my/c/42562
 
ناشناس ۰۷:۵۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ 100 درصد موافق
 
ناشناس ۰۸:۴۲ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ عدالت اداری اجتماعی ،اقتصادی و کم شدن ترافیک مشهد مقدس از شهرستانهای فوق در حال حاضر رفت وبرگشت حدود 8 تا ده ساعت با یک خودرو cng فقط باید داخل خودرو باشیم وبا وضعیت بیماری کرونا وسفر یکروزه قطعاصرفه جویی در وقت وهزینه وسلامت جامعه خواهد بود
 
ناشناس ۰۹:۰۳ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ برای بوجود امدن شرایط بهتر کار و درامد و ارتقا امکانات حمایت کنید
 
ناشناس ۱۰:۰۳ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ خب بابا،فیروزه مالِ شما.
 
amingh ۱۱:۱۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ مطلع باشید نیشابور دوبار پایتخت ایران بوده و سبزوار پایتخت یک حکومت محلی هم اکنون جمعیت شهر سبزوار ۲۰ هزار نفر کمتر از نیشابور هست سبزوار ۲۴۳ هزار نیشابور ۲۶۴ هزار جمعیت منطقه سبزوار ۴۷۵ و جمعیت منطقه نیشابور ۴۹۵ هزار
 
ناشناس ۱۲:۴۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ بسیار عالی
 
ناشناس ۱۲:۴۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ سبزوار حقش بود خیلی زودتراز اینا استان بشه .به امید خدا داره به حقش میریسه
 
ناشناس ۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ سلام ارزوی دیرینه استان شدن الحق و الانصاف متعلق به سبزوارونیشابورهمزمان هستش چراکه هردو پتانسیل لازم را برای استان شدن دارن
 
ناشناس ۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ سلام ارزوی دیرینه استان شدن الحق و الانصاف متعلق به سبزوارونیشابورهمزمان هستش چراکه هردو پتانسیل لازم را برای استان شدن دارن
 
ناشناس ۱۳:۲۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ استان شدن سبزوار حق مسلم مردم سربداران است
 
ناشناس ۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ بااستان شدن به مرکزیت سبزوار موافقم
 
ناشناس ۲۱:۴۹ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ به امید این امر مهم
 
ناشناس ۲۲:۲۱ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ خواهان استان سربداران به مرکزیت سبزوار هستم ...انشالله
 
ناشناس ۲۳:۱۷ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ از سال ۸۰ مردم عزیز و بافرهنگ سبزوار بزرگ از این حق طبیعی خود محروم بوده اند...ظرفیت های سبزوار بزرگ در همایشهای مختلف دانشگاهی ذکر شده است که پیشنهاد میکنم دوستانی که مخالف این طرح هستند مطالعه بفرمایند ..با تشکر
 
ناشناس ۲۳:۳۲ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ به امید استان شدن سبزوار عزیز وبزرگ به شرط اینکه نیشابوریا اعتراض نکنن که اگر سبزوار سر راه ما نبود ما الان تهرانی گپ میزدیم
 
ناشناس ۲۳:۳۴ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ به امید تشکیل استان سربداران.
 
ناشناس ۲۳:۴۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ موافق استان شدن سبزوار.
 
ناشناس ۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ به نظر من باید هم سبزوار هم نیشابور و همچنین تربت به استان ارتقا پیدا کنن .. مشهد باید مثل قم تنها چند تا شهرستان داشته باشه چون حجم مشکلات مشهد خیلی زیاده و نباید این همه شهرستان زیر مجموعه اش باشن چون واقعا اجحاف میشه در حق مردم شون . بیایید در کنار هم باشیم نه مقابل هم .
 
ناشناس ۰۲:۱۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ لطفا مسعولین هم حمایت کنند واقعا این اتفاق بیفته
 
ناشناس ۰۶:۳۲ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ سبزوارمستحق استان شدن است
 
ناشناس ۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ حمایت میکنیم
 
ناشناس ۱۳:۰۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ استان سربداران
 
ناشناس ۱۸:۰۱ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ لطفا سبزوار را استان کنید
 
ناشناس ۱۸:۰۱ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ لطفا سبزوار را استان کنید
 
ناشناس ۱۸:۱۹ ۱۳۹۹/۰۸/۰۸ سبزوار باید استان شود ممنونم از همکاریتان
 
ad ۰۰:۲۳ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ با احترام اگر شماخودرا مستحق استان شدن میدانند.ما نیشابوری ها بیشتر از شما خود را مستحق میدانیم.برخی فقط خودشان را میبینند و شایدهم از رقیب میترسند!!! استان شدن تنهایی را فراموش کنید. و از سال ۸۳ درس عبرت بگیرید
 
ناشناس ۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ جهت فقر زدایی از این منطقه، کاملا نیازمنده
 
ناشناس ۰۹:۰۲ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ سلام فاصله نیشابور تا مراکز استانهای اطراف و وسعت شهرستان و امکانات موجود در شهرستان خود بیانگوست که سبزوار شایسته استان شدن است . ترشیزی دهیار برگو
 
behzad ۰۹:۰۸ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ حمایت شدید حمایت کنید https://www.farsnews.ir/my/c/43609 دعوت برای حمایت از کمپین درخواست فعالیت بورس در روزهای پنجشنبه لطفا حمایت کنید با این همه تعطیلات بین هفته و روزهای جمعه فقط حدود ۱۰۰ روز سال پنجشنبه جمعه می باشه غیر از دیگر تعطیلات
 
ناشناس ۱۰:۴۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ استان سربداران❤??❤??❤??
 
ناشناس ۱۰:۵۴ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ حقمونه
 
amingh ۱۹:۳۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ از جانب خود نقشه من درآوردی می کشید کاشمر هیچ گاه زیر نظر سبزوار. نخواهد رفت یا با تربت یا نیشابور استان تشکیل خواهیم داد
 
h.r.bagheritabar ۲۱:۴۹ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ اقای قربان بیگی. در ۹۰ درصد سایتهای کشوری که به موضوع تقسیمات کشوری پرداختند اسمی از نیشابور و تربت حیدریه نیست و فقط سبزوار گزینه استان جدید در شمال شرق ایران معرفی شده. اون ۱۰ درصد هم یا سایتای نیشابورن یا ویکی پدیا که قابل دستکاریه!!
 
ناشناس ۲۲:۵۴ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ 1
 
ناشناس ۲۲:۵۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ به نظر من نیشابور بخش است که باید شهرستان شود خنده دار است یک روستا مرکز استان شود
 
amingh ۲۳:۰۵ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ جناب باقری تبار شما چرا اگر حرف منطقی و حق می زنی پاسخگو نیستی و صفحه اینستاگرام می بندی دو تا سوال پرسیدم و دو تا نظر گفتم شما خدای نکرده مثل خود گوییم و خود خندی و مرد هنرمند که نیستی من آماده مناظره در موضوع استان شدن و با مستندات هستم
 
ناشناس ۲۳:۴۱ ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ سبزوار بزرگ???
 
ناشناس ۰۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ سبزوار لایق استان شدن هست..حمایت شد
 
ناشناس ۰۳:۴۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ سبزوار واقعا مستحق استان شدن است. از همه لحاظ زیر سازیش درسته و از طرفی دیگه امتیاز سبزوار از الان نیس و این مساله از سال 1356در حال بررسی بوده.
 
ناشناس ۰۶:۵۳ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ایشلا با پیگیری نمایندگان محترم در همین دوره مجلس خبر استان شدن دیار سربداران بشنویم
 
ناشناس ۰۸:۱۱ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ استان سربداران حق مسلم ماست
 
ناشناس ۰۸:۵۶ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ حق مسلم ماست استان شدن سبزوار
 
ناشناس ۰۹:۲۸ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ حمایت میکنم
 
ناشناس ۰۹:۲۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ بسیار ضروری بنظر می رسد با توجه به شرایط سبزوار
 
ناشناس ۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ حمایت کردیم بشرطی که زمین ها رو ارزون کنید قیمتا خیلی فضایی شده چه خبره ...
 
ناشناس ۲۱:۳۷ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ این حق رو از ما نگیرید
 
ناشناس ۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ سبزوار حقشه استان بشه
 
ناشناس ۲۲:۱۴ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ با استان شدن به مرکزیت سبزوار موافقم
 
ناشناس ۲۲:۲۳ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ استان سربداران به مرکزیت سبزوار انشالله
 
ناشناس ۲۲:۳۲ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ حمایت شد
 
majidfars ۲۲:۳۵ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ باحمایتتان از این کمپین سهیم باشیم و کمک کنیم به نجات جان تعدادی از انسان ها موضوع:بلاتکلیفی داروی موفق درمان کرونا پورفسور مصطفایی در وزارت بهداشت لینک حمایت کمپین: https://www.farsnews.ir/my/c/43262 گزارش کامل خبرگزاری مهر از موفقیت و روند بلاتکلیفی را در لینک پست کمپین من ببینید.
 
ناشناس ۲۲:۳۵ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ حق مسلم مردم
 
ناشناس ۲۳:۲۵ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ سلام با استان شدن سبزوارونیشابورهمزمان الحق و انصاف عدالت رعایت میشه چراکه هردو شرایط استان شدن را دارند لطفا همانند نماینده نیشابور از تحریک احساسات پوچ ودر مقابل هم قراردادن شهروندان هردوشهر خودداری گردد
 
h.r.bagheritabar ۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ حالا نیشابور با کدوم شهرستان و زیرساختهایی مثل فرودگاه و راه و دانشگاه مناسب و... میخواد استان بشه؟؟؟!!!
 
ناشناس ۲۳:۵۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ حمایت از استان سربدارن به مرکزیت سبزار
 
ناشناس ۰۰:۱۳ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ حقمونه ....
 
amingh ۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ استاد باقری تبار نترس اگر حرف حق می زنی بیا مناظره با مستندات
 
h.r.bagheritabar ۰۰:۵۳ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ منو از چی میترسونی مستر قربان بیگی عزیز. بیا توی تلگرام مناظره کنیم با هم
 
ناشناس ۰۱:۰۶ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ با استان شدم شهرم کاملا موافقم
 
ناشناس ۰۱:۲۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ لطفا حمایت کنید
 
amingh ۰۱:۵۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ لایو اینستاگرام به صورت زنده با اطلاع رسانی که همه ببینند
 
ناشناس ۰۲:۰۷ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ به نظر دیگ وقتشه سبزوار استان بشه شدیدا پتانسیلشو داره
 
ناشناس ۰۶:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ حمایت میکنم
 
ناشناس ۰۶:۰۷ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ سبزوار باید استان شود این حق مسلم ماست
 
ناشناس ۱۳:۴۲ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ با سلام من یه شهروند عشق آبادیم از منطقه دستگردان .به شرط شهرستان شدن شهر عشق آباد موافق هستم .
 
ناشناس ۱۳:۴۸ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ باسلام واحترام من یک شهروند عشق آبادی هستم وبه شرط شهرستان شدن عشق اباد موافقم
 
ناشناس ۱۷:۵۱ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ سبزوار دروازه شرق و مرکز تجاری محصولات کشاورزی مانند پسته،تخمه هندوانه، زعفران،پنبه و... و بیشترین ناوگان حمل بار زمینی ، استان شدن حق ماست
 
ad ۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ فاصله نیشابور را از فیروزه آنقدر زیاد کرده اید که مثلا الحاق فیروزه را به سبزوار توجیه کنید؟ فاصله فیروزه تا نیشابور ۱۵ کیلومتر است اما در نقشه شما ۵۰ کیلومتر فاصله دارد!
 
ad ۱۸:۰۴ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ جالب تر اینجاست که در نقشه شما نقشه شهرستان ششتمد هست اما از نقشه شهرستان های کوهسرخ و زبرخان که در مجاورت نیشابور هستند، هیچ اثری نیست!! برادر من با این کارها دنبال چه میگردید؟؟؟
 
ad ۱۸:۱۴ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ سبزوار استان شود اما نیشابور نه! تا کی میخواهید مردم نیشابور و سبزوار را بازی دهید؟از چه میترسید؟ نکند نگران این هستید که اگر نیشابور استان شود، بیشتر از شما رشد کند؟ اگربه این روش شکست خورده دهه ۸۰ ادامه دهید نه سبزوار و نه نیشابور استان نشده و تابعه مشهد باقی می مانند
 
ناشناس ۲۰:۲۶ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ سابقه دیرینه کهن و حوزه پهناور و پر پتانسیل و جمعیت و پرکندگی انها و منابع عظیم معدنی و کشاورزی نیاز ب استان شدن در راستای توسعه ملی و رونق کشور دارد
 
ناشناس ۲۰:۳۴ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ حامیم...شدید
 
ناشناس ۲۱:۵۶ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ با توجه به وسعت و تعداد شهرستان های سبزوار بزرگ و و جود دانشگاه های علوم پزشکی و حکیم و ازاد سبزوار و پیام نور و.. و همچنین شهر تجاری و اقتصادی و فرهنگی و صنعتی می باشد .که همت و تلاَش نمایندگان معزز و دولت محترم درخواست دیرینه مردم شریف سبزوارمورد اثر قرار بگیرد.انشاا..
 
Ali NST ۰۲:۲۷ ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ اگر بنا به تشکیل استانی جدید باشد علاوه بر سبزوار ، نیشابور و تربت حیدریه هم پتانسیل استان شدن را دارند .
 
ناشناس ۱۱:۱۲ ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ما وارث خون سربداران هستیم و چه نامی زیبا تر از سربداران. استان سربداران به مرکزیت سبزوار
 
ناشناس ۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ سبزوار دیار مردان و دلیران درود و به امید فردایی روشن. تشکر پیشاپیش از نماینده گان سبزوار که پیگیری مینمایند
 
majidfars ۰۲:۲۸ ۱۳۹۹/۰۸/۱۳ باحمایتتان از این کمپین سهیم باشیم و کمک کنیم به نجات جان تعدادی ازانسان ها موضوع:بلاتکلیفی داروی موفق درمان کرونا پورفسور مصطفایی در وزارت بهداشت لینک حمایت کمپین: https://www.farsnews.ir/my/c/43553 لینک گزارش خبرگزاری مهر از موفقیت و روند بلاتکلیفی رادرقسمت دیدگاه ها پست کمپین من ببینید.
 
ناشناس ۰۵:۲۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۳ موافقم.سبزوارسربدارانشاه راه بین الملل بوده ودرعرض این چهاردهه موردظلم وکوتاهی قرارگرفته.
 
ناشناس ۰۷:۰۵ ۱۳۹۹/۰۸/۱۳ ما اهالی خلیل آباد هم به دلایل ارتباطات دیرینه قومی فرهنگی و اقتصادی بین کاشمر قدیم و سبزوار آرزوی پیوستن به استان بزرگ و پر افتخار سربداران را داریم. کاشمر قدیم و سبزوار در تمام طول تاریخ پیوندی دوستانه و جدایی ناپذیری داشتن. ممنون
 
ناشناس ۱۲:۳۳ ۱۳۹۹/۰۸/۱۳ سبزوار
 
h.r.bagheritabar ۱۴:۵۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۳ سلام همه مردم سبزوار به مردم منطقه ترشیز بویژه شهرستان خلیل آباد، دیار کشمش های طلایی و تاکستانهای سرسبز
 
ناشناس ۰۰:۲۷ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ظرفیت بالای سبزوار نیاز شدید به استان شدن دارد
 
شادیاخ ۰۰:۵۴ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ شما دیار ترشیز رو فقط برای جبران کسری جمعیت خودتون میخوایین وگرنه دلتون به حال ما نسوخته! دیار ترشیز یا با تربت خواهد بود یا نهایتا با نیشابور
 
h.r.bagheritabar ۰۸:۵۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ دوست عزیز شادیاخ اسم قدیمی نیشابور بوده و شمایی که از زبان مردم ترشیز صحبت میکنید، نیشابوری هستید‌. منطقه ترشیز از قدیم الایام با سبزوار ارتباطات وسیع دارند و الانم طرح بزرگراه و راه آهن سبزوار بردسکن خلیل آباد کاشمر تربت حیدریه به تصویب رسیده.
 
ناشناس ۱۰:۱۱ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ باسلام عرض ادب من یک جوان عشق ابادی هستم و خواستار شهرستان شدن عشق اباد را دارم .
 
ناشناس ۱۰:۱۶ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ سلام من از منطقه دستگردان هستم اگرباعث ارتقای شهرمان به شهرستان شود وایجاد فرصتهای شغلی که مانع رفتن جوانان از این شهر به استان شود موافقم
 
ناشناس ۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ سلام من شهروند عشق ابادی هستم و دوست دارم عشق آباد شهرستان بشه چون واقعا امکانات خیلی ضعیفه و بعضی هاش پیدا نمیشه دوست دارم عشق آباد شهرستان بشه و از امکانات عالی برخوردار بشه چون بعضی ها به دلیل امکانات نبوده نه دکترخوبی نه چیز دیگری تروخدا یه کاری کنید
 
ناشناس ۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ من از تشکیل استان سربداران حمایت میکنم بشرطی که عشق آباد شهرستان بشود
 
ناشناس ۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ سبزوار از نظر جمعیتی از نیشابور کوچکتره و صنعت قوی نداره اگر قرار به استان شدن باشه لازم بذکر هست که این شهر حتی راه اهن نداره و بنظر بنده زیر ساختشم نداره با توجه به اینکه نیشابور بزرگ تو جمعیت صنعت و اقتصاد و کشاورزی از همه مهمتر ذخیره انرژی و همچنین اب کمبود داره
 
ناشناس ۱۲:۰۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ظرفیت استان شدن نداره یک راه اهن نداره بین نیشابور و شاهرود بزرگ هست چطکر میخاد استان بشه
 
شادیاخ ۱۶:۰۱ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ چرا ترشیز کهن باید زیر نظر سبزوار شود؟ ما همین الان هم با مشهد راحتیم ولی اگر قرار باشه استانی تشکیل بشه میریم سمت تربت حیدریه یا نیشابور
 
شادیاخ ۱۶:۱۱ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ بله شادیاخ اسم قدیم نیشابوره و دوست داشتم از این اسم استفاده کنم و به کسی هم ربطی نداره!. ضمنا بنده اصالتا کاشمری هستم و فعلا مقیم نیشابور و آشنایی کاملی با کاشمری ها و نیشابوری ها دارم
 
h.r.bagheritabar ۱۷:۱۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ هم استانی عزیز با توجه به اینکه ارتقای زیرسخاتهای جاده ای و ریلی میان سبزوار و دیار زیبای ترشیز تصویب شده به احتمال زیاد این‌منطقه به سبزوار خواهد پیوست و گرنه به دلیل نزدیکی با تربت خواهد بود‌. اونم اگه تربت استان بشود
 
ناشناس ۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ حامی استان شدن سبزوار هستم
 
ناشناس ۲۱:۴۷ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ سلام استان شدن سبزوار حق مسلم این شهر است
 
ناشناس ۲۳:۲۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۴ بسیار پیشنهاد خوبی است به شرط آنکه عشق آباد به شهرستان ارتقاء یابد
 
ناشناس ۰۴:۲۶ ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ بنده نیز با تشکیل استان سربداران با مرکزیت سبزوار موافقم
 
ناشناس ۰۵:۱۶ ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ بااین همه گدا ومعتاد درکمربندی سبزوار چه میشه کرد
 
ناشناس ۰۸:۵۳ ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ همه سبزواریها باید برای استان شدن شهرشان حمایت کنند و همبستگی و یکپارچه باشند و همکاری کنند تا شهرمان زود استان مستقل شویم و ضمنا همه باید با این ویروس منحوس کووید 19 مبارزه کنیم تا هرچه زودتر ریشه آن را از جامعه خودمان پاک کنیم والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
 
ناشناس ۱۰:۰۵ ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ با استان شدن سبزوار موافقم
 
ناشناس ۲۱:۴۱ ۱۳۹۹/۰۸/۱۵ باید بررسی بشه که چرا این خبر تو رسانه های نیشابور به صورت تحریک آمیز انتشار میدن !!! استان شدن سبزوار خواسته به حق و چندین ساله مردم ماست چه ربطی به نیشابور و فیروزه داره نمیدونم !
 
ناشناس ۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ باسلام امیدواریم هرچه زودتر سبزواربه مرکز استان سربداران وبخش دستگردان هم به شهرستان ارتقاء پیدا کند انشااله
 
ناشناس ۰۲:۵۰ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ سبزوار شرایط استان شدن را صد در صد دارد
 
ناشناس ۰۶:۴۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ امیدوارم حق به حق دار برسه و دوباره حق مون رو نخورن
 
ناشناس ۲۱:۴۸ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ عزیزان شهر ما نمی تواند استان بشود... خودتان را سرکار نگذارید
 
ناشناس ۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ استان سربداران حق مسلم مردم سبزوار است
 
ناشناس ۱۲:۵۹ ۱۳۹۹/۰۸/۱۸ جمعیت کثیری از سبزواری های عزیز به علت نبود امکانات و نبود شرایط کاری مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگی مثل تهران و مشهد شده اند که همین امر باعث کاهش سقوط به رده سوم استان از نظر جمعیتی شده است. در صورت استان شدن بسیاری از مهاجرین به زادگاه خود برخواهند گشت.
 
ناشناس ۰۰:۲۷ ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ با سلام استان شدن سبزوار به دلیل1دوری از مرکز و به تبع آن محرومیت منطقه۲مرکزیت اقتصادی و کریدور بودن بین چندین شهرستان۳وجود پتانسیل بسیار عالی فرورگاه در سبزوار در جهت فرودگاه معین مشهد در آینده4وجود جمعیت بالای سبزوار بزرگ و سایر آیتمهای دیگر امری اجتناب ناپذیر میباشد.
 
ناشناس ۱۶:۵۶ ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ سبزوار برای پیشرفت باید استان بشه، این همه پتانسیل زیر سایه مشهد داره هدر میره
 
ناشناس ۲۲:۳۷ ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ من تمام و کمال از استان شدن سبزوار حمایت کامل را دارم ب امید آنروز
 
ناشناس ۲۳:۱۵ ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ سلام خدمت شما و خسته نباشید من حمایت میکنم جهت ارتقای شهرستان سبزوار به استان جدید
 
ناشناس ۰۱:۰۴ ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ حمایت قاطع از این طرح
 
ناشناس ۰۲:۰۶ ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ سبزوار شهری فرهنگی و با توجه به وسعت و جمعیت مستحق استان شدن هست
 
ناشناس ۰۸:۳۳ ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ سلام عزیزان اگه جای قراره ارتقاء پیدا کنه نه به جمعیته نه به اقتصاد بلکه هدف جلوگیری از اتلاف وقت وحاملهای انرژی و...... است که با نزدیک شدن به هم این اتفاق میفته انشاءالله به یاری خداوند خواسته به حق مردم سبزوار به زودی به باربشینه ونقشه پیشنهادی عملی بشه،
 
ناشناس ۰۹:۳۲ ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ مدیر گروه عزیز سلام لطفا تعداد حروفی که می توان در اظهار نظر استفاده کرد پایین است افزایش دهید ممنون
 
ناشناس ۱۷:۰۶ ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ با سلام خدمت تمامی همشهریای عزیزم اگه مدیران بی لیاقت قبلی نبودند حق مسلم استان شدن با سبزوار بود امیدوارم که به حقمان برسیم.
 
ناشناس ۲۲:۱۶ ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ حمایت می کنم
 
ناشناس ۱۳:۴۲ ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ اون اقایی که اسم بزرگ ترشیز رو اورده و خودشو که نیشابوریه و ترشیزی جا زده حداقل اسمتو نزار شادیاخ که تابلو بشی ، اگه تو نیشابورم‌زندگی میکنی بزار خیام ، عطار نه شادیاخ ، ضایع
 
ناشناس ۲۲:۲۳ ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ بسیار خوبست
 
ناشناس ۲۲:۴۸ ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ حسین محتشم زاده مسولین لطفا پی گیری کنید واقعا در حق مردم شریف سبزوار اچحاف می شود
 
ناشناس ۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ کاملا مطالبه بیهوده ای هست
 
ناشناس ۲۱:۰۶ ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ عالی
 
ناشناس ۲۱:۳۳ ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ سبزوار واقعا حقشه که استان شه. تا الان بی احترامی های زیادی به سبزوار شده،از حمله نماینده نیشابور به آقای سید جواد حسینی و.... هیچوقت هم نزاشتن که سبزوار به حقش برسه.
 
hassan ۱۷:۲۶ ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ توهم شما سبزواری ها تمومی نداره اخه چی میزنین که انقدر توهم می زنین شما شهرخودتون اباد کنین ومثل نیشابور شهری در خور توجه بشه بعد ادعای ابادانی سایر جاها بکنین ... همش توهم میزنین
 
ناشناس ۲۰:۳۱ ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ متوهم تویی و همه و نه همه همشهریاتون ...شانس شما نزدیکی به مشهد بود بس مثل گرمسار ، قزوین و اراک که نزدیک تهرانن ،ما خودمونیم خوده خودمون ، توکل کردیم به کسی که میبایست
 
ناشناس ۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ با سلام کاملا موافقم
 
hassan ۲۱:۳۱ ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ببین باز تو توهم هستین بابا فاصله قزوین و اراک تا تهران تقزیبا اندازه سبزوار تا مشهده . همچین میگه نزدیک مشهدین انگار سبزوار نزدیک تهرانه. هنوزم میگین توهم نداریم خخخ
 
h.r.bagheritabar ۲۲:۰۸ ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ همون قزوینی که شما میگی چون نسبت به کرج از تهران دورتر بود زودتر استان شد. دقیقا مثل الان که سبزوار و تربت حیدریه چون نسبت به نیشابور از مشهد دورترن باید اول استان بشن بعدش نوبت به نیشابور عزیز میرسه‌. منظورم این نبود که کدوم شهر به پایتخت نزدیکتره!
 
ناشناس ۲۲:۱۱ ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ اقای به ظاهر غیر متوهم جمعیت تهرانم مد نظر بگیر و با مشهد مقیسه نکن
 
ناشناس ۲۲:۱۳ ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ فکر کدی تهران مثل مشهد از یه عوارضی به بعد تموم میشه ، نخیر
 
hassan ۰۱:۴۰ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ چون میدونین سبزوار دربرابر نیشابور همه جوره کم میاره واسه همون سنگ تربت حیدریه به سینه میزنی ؟؟؟ خودتون میدونین سبزوار دربرابر نیشابور همه جوره کم میاره واول باید نیشابور استان بشه که میشه شما هم درسایه نیشابور پیشرفت میکنین
 
ناشناس ۰۳:۵۷ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ سبزوار ذخایر ابی برای استان شدن نداره و همچنین کار زیر سبزواریا زیادی در نیشابور کار میکنن
 
h.r.bagheritabar ۰۸:۴۲ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ دشت نیشابور بحرانی ترین دشت استان و یکی از بحرانی ترین دشتهای کشوره بعد چه جور میگی آب داریم؟! در مقابل سبزوار مثل نیشابور تنش آبی نداره برو لیست شهرهای دارای تنش آبی استان رو ببین. مشهد ریزه، گلبهار گلمکان شاندیز و نیشابور
 
hassan ۰۹:۵۴ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ به قول یکی از همشهری های عزیزم با وجود بحرانی ترین دشت ابی کشور در نیشابور بازم ازلحاظ منابع ابی خیلی خیلی بیشتر از سبزوار هستیم که شهری بیابانی وخشک هست که از نظر ابی خیلی خیلی کم دارن
 
h.r.bagheritabar ۱۳:۱۹ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ خداروشکر سبزوار به اندازه جمعیتش آب داره. ۳ تا سد داره. سد سنگرد سبزوار، سد یام جوین، سد کمایستان جغتای، منابع آب زیر زمینی اشم هم از نیشابور غنی تره چون شیب دشت نیشابور به سمت سبزواره. و مثل نیشابور هم صنایع آب بر ایجاد نکردیم و صنایع متناسب با اقلیم منطقه ساختیم.
 
hassan ۱۵:۰۸ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ اولا به بند خاکی نگین سد دوما نیشابور جز شهر های ابی کشور حساب میشه واسه همون جز برنامه های ابی کشوری هست ولی سبزوار برخلاف اسمش همیشه شهری خشک وبیابانی بوده و هست
 
ali ۱۹:۰۳ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ حمایت شد از ما هم حمایت کنید https://www.farsnews.ir/my/c/41948 دعوت برای حمایت از کمپین کاهش قیمت مسکن در دستور کار قرار گیردhttps://www.farsnews.ir/my/c/41948 دعوت برای حمایت از کمپین کاهش قیمت مسکن در دستور کار قرار گیرد
 
h.r.bagheritabar ۲۰:۵۵ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ خودتون فهمیدید چی گفتید؟ شهرهای آبی چیه؟ ??? در ضمن سه سد سنگرد سبزوار، کمایستان جغتای، یام جوین خاکی نیستن و بتنی میباشند و مجموع طرفیتشون بیش از ۵۰ میلیون متر مکعبه. سد خاکی که زیاد داریم.
 
amingh ۲۲:۴۳ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ یک سوال دارم استاد باقری تبار لطفاً بفرمایید سبزوار با این همه زیر ساخت و امکانات و فرودگاه چرا از سال ۸۵ رشد جمعیتش از نیشابور بدون زیر ساخت کمتر شده و از لحاظ جمعیتی از نیشابور عقب افتاده است ؟
 
amingh ۲۲:۴۶ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ احتمالا جوابتون نزدیکی به مشهد باشه اگر اینطور هست بفرمایید پس چطور قوچان که فاصله برابر نیشابور تا مشهد داره دچار کاهش و رشد منفی شده
 
h.r.bagheritabar ۰۰:۱۳ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ مسئولای نیشابور اگه عرضه دارن همین شهر و فرصتای شغلیشو نذارن ب غریبه ها برسه، نمیخواد مرکز استان کنند که باز از همه شهرا هجوم بیارن نیشابور. همین الانش از وقتی هزینه های زندگی مشهد بالارفته. نیشابور از غیر بومی پرشده. چه برسه مرکز استان کنن و اداراتو با غیربومیای دیگه پر کنند.
 
hassan ۰۱:۴۴ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ما مثل شما سبزواری های خشک مغز نیستیم هرکی توانایی بالا داشت بهش مدیریت میدیم واسه همون شهرمون پیشرفت می کنه امان از مسولین بی عرضه سبزواری که فقط به فکر خودشونه نه سبزوار بدبخت بیچاره
 
h.r.bagheritabar ۰۸:۲۰ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ اقای قربان بیگی متنی که فرستادم صحبت همشهریتونه.
 
amingh ۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ استاد حرفتون درسته خب منم همین رو میگم استعداد ذاتی نیشابور باعث جذب جمعیت میشه و همین استعداد هم می تونه باعث ایجاد مرکزیت بشه شما خودتون جواب بدید که چرا قوچان با فاصله برابر کاهش جمعیت داره ؟
 
amingh ۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ به گفته شما سبزوار همه امکانات و زیر ساخت رو داره به نظر شما عدم انتخاب بقیه شهرهای استان و مشهدی ها برای زندگی در سبزوار چی می تونه باشه ؟؟ اگر امکانات و زیر ساخت باعث جذب جمعیت نمیشه آیا این امکانات در سبزوار خدای زیر ساخت مصداق هدر دادن بیت المال نیست؟؟
 
amingh ۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ من دو سوال کاملا منطقی پرسیدم از جناب استاد باقری تبار تقاضای جواب منطقی و مستدل دارم اگر ایشون قادر نیستند دوستان دیگر ممنون
 
h.r.bagheritabar ۱۱:۰۱ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ آقای قربان بیگی جواب شما رو کانال عصر سبزوار داده
 
amingh ۱۲:۴۴ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ خیلی از دوستان شاید دسترسی به کانال عصر سبزوار نداشته باشند لطفاً اینجا برای آگاه سازی جواب بدید جواب کانال عصر سبزوار و جوابیه کانال استان بینالود رو قرار بدید برای قضاوت
 
ناشناس ۱۴:۴۰ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ عزیز ناشناس هیچکی سنگ تربت حیدریه و هیچ شهره دیگه ای رو به سینه نمیزنه ، دوم؛ وقتی میگن بحرانی ترین دشت از روی مطالعات و منطق میگن حاد شما بگو منابع ابی داریم ، سوما زیرساخت های سبزوار واقعا جلوتر از شماست و انشالله با اومدن راه اهن و نیروگاه برق دیگه چیزی باقی نمیمونه
 
ناشناس ۱۴:۴۴ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ خداوکیلی چند تا فرهنگسرا دارید ، حتما میگین سیمرغ ، خب فرهنگسرای امام رضا سبزوارو ببینید چقدر بزرگ و زیبا و ...
 
ناشناس ۱۴:۴۷ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ حرفتون بزنن میگین عطار و خیام ، کسی منکر جهانی بودنشون نیست ، ولی سبزوار نوی سده ای نیست که نویسنده ، شاعر و خلاصه بزرگی رو پرورش نداده باشه تا الان که الانه هنوز هستن
 
ناشناس ۱۴:۵۰ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ اقای ناشناس غیر متوهم ، یهبار گفتن ، تهران مثل مشهد نیست از یه عوارضی به بعد تموم بشه ، تهرانبومهن ،رودهن ، شهریار و شهرری وووهمشون چسبیدن
 
ناشناس ۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ سبزوار به جهت قرار گیری در فاصله مکانی زیاد از مشهد حتی اگر در ردیف تربیت حیدریه و نیشابور هم باشد باید در اولویت استان شدن قرار گیرد
 
hassan ۱۹:۴۰ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ سبزواری های متوهم اگه میتونین یک کارخانه در حد فولاد نیشابور تو شهرتون پیدا کنین عمرا پیدا کنین... همه صنعت سبوار اندازه انگشت کوچیکه فولاد نیشابور نمیشه حالا بقیه صنعت نیشابور به کنار
 
ناشناس ۰۰:۰۷ ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ فدلاد ماله فیروزس ، به اون باشه کشت و صنعت جوین ، فولا پارس سبزوار ماشین های التریکی جمکو و....شما نیشابوریا حسودین حسود
 
ناشناس ۰۰:۱۰ ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ در ضمینه افزایش جمعیت نیشابور ، کار زاد و ولد نبوده ، مهاجرته مهاجرت و سرریز جمعیت مشهد و دیگر هیچ
 
ناشناس ۱۸:۳۱ ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ استان شدن حق واقعی سبزوار است . مسئولین محترم ، واقعا در سال ۸۱ حق سبزوار بود استان بشه نه یک شهر کوچک به نام بجنورد .ان زمان پارتی بازی شد حقی که در سال ۸۱ از سبزوار پایمال شد . ایندفعه نزارید تکرار بشه .
 
ناشناس ۱۰:۱۴ ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ حق سبزواره ک استان بشه. سبزوارپتانسیل های بلقوه ای داره ک شهرهایی مانندنیشابورازش محرومن هم جمعیتشون ب حدنصاب نرسیده هم
 
ناشناس ۲۱:۲۳ ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ موافق موافقم
 
ناشناس ۲۳:۱۱ ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ استان شدن یا نشدن سبزوار به همت نمایندگان داره نماینده گان باید برای به تصویب رساند طرح نیاز به امضاء نماینده دارند
 
ناشناس ۲۳:۳۳ ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ حق مسلم سبزواراست استان شدن
 
ناشناس ۰۳:۲۱ ۱۳۹۹/۰۸/۲۹ سبزوار باید استان شود استان سربداران
 
ناشناس ۱۱:۳۶ ۱۳۹۹/۰۸/۲۹ هم استانی های سبزواری لطفا از دیدگاه دست انداختن به منافع شهرهای دیگر برای بالا کشیدن شهر خودتان دست بردارید اگر با شهرهای اقماری خود توانایی استان شدن دارید بسم الله وگرنه چرا روی فیروزه نیشابور دست درازی میکنید
 
ناشناس ۱۲:۲۷ ۱۳۹۹/۰۸/۲۹ عالیه. مزیت های سبزوار خیلی بیشتر از این موارده که در اینجا گفته شده. دارای فرودگاه مرز مجاز هوایی که سابقه پروازهای خارجی رو هم داشته و همچنین مرکز ثقل مواصلاتی شمال شرق کشور از جمله مزیت های دیگه سبزوار ماست.
 
ناشناس ۲۰:۳۶ ۱۳۹۹/۰۸/۲۹ امیدوارم این پویش ثمربخش باشه.واستان سربداران بمرکزیت سبزوار اجرایی بشه
 
ناشناس ۲۳:۳۴ ۱۳۹۹/۰۸/۲۹ واقعا حق استان بشه
 
ناشناس ۰۱:۱۲ ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ سبزوار باید استان شود
 
ناشناس ۰۵:۵۹ ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ باید استان شود
 
ناشناس ۰۶:۵۴ ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ سبزوار باید استان شود
 
ناشناس ۱۷:۱۶ ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ا اا ....hassan اینجام توهم زده پیام گذاشته ، چطوری hassan , داغ به دل ما گذاشتی hassan , , hassan با تو هستم
 
ناشناس ۲۳:۲۷ ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ استان سربداران حق مردم سبزوار قطعا لایق ترین شهر برای استان شدن ماییم ن نیشابور کوچک
 
ناشناس ۰۲:۲۳ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ من از فیروزه هستم خدا کنه هر چه زودتر این اتفاق نیک بیافته . استان سربداران .فیروزه
 
ناشناس ۰۷:۴۰ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ارتقا کیفی .دسترسی امکانات.صنعت وشغل.و...
 
ناشناس ۲۰:۴۴ ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ استان شدن سبزوار با توجه به مراکز درمانی، دانشگاهی، موقعیت جغرافیای، وجود فرودگاه و... حق این شهرستان است.
 
ناشناس ۰۰:۲۱ ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ما مردم فرومد هم جهت پیوستن به داورزن و سبزوار آماده هستیم
 
ناشناس ۱۶:۲۴ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ اودویت با نیشابوره چون ب رگتر چرجمعیت تر دارای ذخایر ابی و قطب صنعتی و کشاورزی است سبزواری میان واسه کار اونجا بعد چجوری جیخاد استان بشه ؟یادتون نره سبزوار از بیهقی بوجود امده که بخشی از نیشابور کهن و بزرگ بوده
 
ناشناس ۱۶:۳۲ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ نیشابور تو جمعیت تو تاریخ صنعت و کشاورزی و نیروگاه و ذخایر ابی از سبزوار جلوتره .سبزوار کویر بهش میگن سبزوار اینقدر توهم کافی نیست؟ اخه زیر ساخت اگر داشت واسه کار نیشابور نمیومدن اول نیشابور بزرگ استان میشود بعد سبزوار کوچک که زمان امام رضا ع هم نبود وجود نداشته
 
ناشناس ۱۶:۵۳ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ سبزوار از نیشابور بوجود امده حتی راه اهن ندهره مردمش واسه کار میرن نیشابور و مشهد تو صنعت و جمعیت واقتصاد گردشگری و تاریخ بعد نیشابوره نیشابورپایتخت ایرانیها شهر سلسله ذهب و شیعیان شهر تقویم ایران شهر ادب و زبان ایران تعلیم گاه بزرگان شهری که از خیلی مراکز بیشتر شهید داده
 
ناشناس ۱۶:۵۴ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ مبشه بفرمایید سوغات سبزوار چیه؟؟؟
 
ناشناس ۱۷:۰۴ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ استان فقط نیشابور سبزوارم جزوش.تو تعداد جمعیت تو تاریخ و گردشگری و صنعت و کشاورزی و اب و نیروگاه و کار نیشابور بهتره به هرکی بگی نیشابورمیگه خیام عطار یغما کماالملک ابوالخیر شهر هزاران قلم بدست شهر اول شیعی شهری که دو امام امدن درونش شهربکتاش مُبلغ دین ترکیه
 
ناشناس ۲۰:۲۱ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ سلام ارتقاء سبزوار از شهرستان به استان ، کمترین کاری است که دولت می تواند برای کمک به مردم سبزوار و حومه و حقی که تا کنون از این دیار ضایع شده است را جبران نماید...
 
ناشناس ۲۲:۴۲ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ استان فقط نیشابور بزرگ که بعد مشهد تو بزرگی و جمعیت و گردشگری و توریست کشاورزی و ذخایر ابی و نیروگاهی و تقدیم شهید به کشور اوله نه شهری که یک راه اهن نداره
 
h.r.bagheritabar ۲۳:۰۳ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ حتما توقع دارید شهری که فرودگاه نداره، اسمش جزو دشتهای بحرانی کشور و شهرهای دارای تنش آبی استانه، علوم پزشکیش هنوز دانشکده است، و دانشجوهاش بخاطر نداشتن دانشگاه ملی خوب همه میرن به سایر شهرها استان بشه؟!!!
 
ناشناس ۲۳:۰۴ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ?????????
 
ناشناس ۲۳:۱۲ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ یکبار گفتم نیشابور فقط از لحاظ صنعت و دیگر هیچ از سبزوار جلوتره ، اونم کم کم میرسیم و عبور میکنیم ازتون ،،، در ضمن تاریخو تحریف نکن دیگه وقتی اما رضا اومد نیشابور شما ها اهل سنت بودین
 
h.r.bagheritabar ۲۳:۳۴ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ امام رضا ع رو مامون دستور داد که از شهرهای کوفه، قم، ری، ساوه و سبزوار عبور ندهند چون این شهرها شیعه نشین بودند و ممکن بود با دیدن امام قیام کنند و ایشان را از چنگال مامونیان خارج سازند.
 
ناشناس ۰۰:۳۶ ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ سبزوار شهری با پتانسیل خیلی بالا در جهت سرمایه گذاری میباشد ک نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی میباشد و یک مسئول دلسوز میخواهد تا این همه پول مردم سبزوار را ک درون این همه بانک گزاشته اند را تبدیل ب سرمایه کار برای جوانان همین شهر کند
 
ناشناس ۰۶:۴۱ ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ سربداران مستحق استان شدن است.پیگیری جدی صورت گیرد.
 
ناشناس ۱۶:۳۸ ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ لطفا از مسئولین بخواهید مابر
 
ناشناس ۲۱:۲۷ ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ حمایت شد
 
ناشناس ۲۲:۱۲ ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ صددرصدموافقم
 
ناشناس ۲۰:۲۰ ۱۳۹۹/۰۹/۰۵ حمایت شد
 
ناشناس ۰۱:۵۷ ۱۳۹۹/۰۹/۰۷ یک راه اهن نداره صنعتش در مقابل نیشابور که هیچ در مقابل چناران و قوچان هم برابر نیست
 
ناشناس ۰۲:۰۱ ۱۳۹۹/۰۹/۰۷ استان فقط نیشابور بزرگ و کهن که تو تاریخ و گردشگری جمعیت تعداد شهید و راه اهن و صنعت و جمعیت و ذخایر ابی و نیرو گاهی و تنوع جمعیتی و قومیتی و قطب اول استان تو کشاورزی از سبزوار جلو تره
 
ناشناس ۱۶:۳۸ ۱۳۹۹/۰۹/۰۷ استان فقط نیشابور بزرگ کهن ترین شهر شرق کشور
 
ناشناس ۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۰۹/۰۷ سبزوار چی داره واسه استان شدن؟ واسه کار میان نیشابور راه اهن نداره اب و ذخایر ابیش کمه کویره
 
ناشناس ۰۴:۲۹ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ کاشمر با نیشابور استان میشه چون با سبزوار خیلی دوره و بد مسیر تره
 
ناشناس ۰۴:۳۶ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ تو صنعت و تاریخ تعداد شهید و بزرگی شهری و امکانات وجمعیت و کشاورزی و ذخایر ابی حیروگاهی و گردشگری نیشابور برتر از هر مرکز استانه چه برسه سبزواری که از بیهق نیشابور بوجود امده سبزوار چی داره؟؟ یک راه اهن نداره با چی میخاد استان بشه
 
ناشناس ۰۴:۳۸ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ استان فقط نیشابور، کاشمر به سبزوار دوره و کاشمری زیادی مقیم نیشابورن
 
ناشناس ۰۴:۴۰ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ الکی کاشمر جزو سبزوار نیارید .کاشمر اسم قدیمش ترشیز و پس نیشابور بوده و ریشه فرهنگی مشترکی با نیشابور داره و خیلی از کاشمریا و بجستانی ها مقیم نیشابورن.کاشمر دوره به سبزوار
 
ناشناس ۰۷:۳۴ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ سلام،،،درودبراستان سربداران،،،درودبرخطه خوشاب بنظربنده حقیرنام فیروزه روحذف کنین
 
h.r.bagheritabar ۰۸:۴۵ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ کاشمر اگر هم با سبزوار نیاد میره با تربت چون به اونا نزدیکتره‌. پرفسورجان جاده نیشابور کاشمر به اون افتضاحی چطور میگی خوبه! در حالی که دوبانده سازی جاده سبزوار کاشمر و احداث راه آهن در این مسیر سالهاست تصویب شده
 
h.r.bagheritabar ۰۸:۴۸ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ پرفسورجان شهری رو بخاطر تاریخ و گردشگری استان نمیکنن وگرنه الان بجای زاهدان زابل و بجای اراک ساوه استان میشد. سبزوار از خیلی شهرها مثل زاهدان بیرجند سمنان بجنورد قم و... جاذبه های گردشگری بیشتری داره
 
ناشناس ۱۶:۴۷ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ استان فقط نیشابور بزرگ نماد تاریخ و شیعه و اولین مایتخت اسلام قبل صفویان ما شیعه بودیم مهد سلسله ذهب و تنها شهری که دو امام امدن این دیار شهر بزرگان که همه قومیتها اکثرشون داخل این ایران کوچک هستن
 
ناشناس ۲۰:۴۸ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ اخه سبزوار کجا جاذبه گردشگری داره ؟؟؟؟؟ خخخخ توروخدا انقدر شما سبزواری ها، ملت نخندونین خخخخ
 
ناشناس ۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ولش کن ، این hassan جونه ، باز اومده به صورت ناشناس پیام میده خاک تو سر
 
h.r.bagheritabar ۱۳:۱۷ ۱۳۹۹/۰۹/۰۹ پرفسور جان تنها ۵ شهر سبزوار، قم، ری، ساوه و آمل قبل از صفویان شیعه بودند. نیشابور مرکز ۲ خلافت سنی مذهب سلجوقیان و خوارزمشاهیان بود و امام رضا هم به نیشابوریان گفت شرط مسلمانی پذیرفتن ولایت من هستش
 
ناشناس ۱۳:۲۵ ۱۳۹۹/۰۹/۰۹ خاک تو سر خودت . ادب سبزواری ها هم که نشون دادی ادب که ندارین تاریخ هم که دارین تحریف می کنین اصلا همه ایران اهل تسنن بودن فقط سبزوار شیعه بود خوبه راضی شدین
 
ناشناس ۱۳:۳۱ ۱۳۹۹/۰۹/۰۹ میگم این سبزواری ها مایه خنده ملت هستن میگین نه؟ اخه پروفسور جان صفویان پایتخت هاشون شیعه نبودن ؟؟؟ حداقل یک سرچ کوجولو می کردی . رو باد هوا همیشه حرف میزنینا
 
h.r.bagheritabar ۱۴:۲۰ ۱۳۹۹/۰۹/۰۹ پرفسور عزیز نیشابوری گفتم قبل از صفویان نه در هنگام حکومت صفویان. لااقل متن صحبتمو کامل بخون تا خودتو مضحکه نکنی. در ضمن گفتم اون ۵ شهر اکثریت جمعیتشون شیعه بود بقیه شهرها از جمله نیشابور، شیعه وجود داشت ولی در اقلیت بودند.
سوژه های پیشنهادی
سوژه های در حال رشد