از مشكلات غيرقابل انكار در محلات تهرانپارس، بلوار پروين، استخر، قنات كوثر، فقدان خط اتوبوس به مناطق شمالي شهر از جمله نوبنياد و ... مي باشد كه بدين سبب استفاده از خودروهاي شخصي در اين مسيرها بسيار بالاست و ترافيك سنگين شرق به غرب در صبحها و غرب به شرق در بعداز ظهرها در بزرگراه بابايي و زين الدين نمود عيني آن ميباشد.
از طرفي گسترش ساخت و ساز، بارگذاري شديد جمعيتي و افزايش تعداد ساكنين به ميزان چند برابر گذشته اين مشكل را كه از ساليان دور همواره مورد اعتراض ساكنان محلات و شهركهاي اطراف بلوار پروين، استخر و استقلال بوده، تشديد نموده است كه اين مشكل بالاخص براي بانوان بعلت اشتغال در مراکز اداری و خدماتی منطقه یک و سه بالاجبار باید از بلوار پروين، خیابان استخر و تهرانپارس شرقی به میدان نوبنیاد، خیابان پاسداران و تجريش مراجعه نمایند كه بدليل در حاشیه واقع شدن محلات واقع در مسير و در رفت از پل استخر و در برگشت از ابتدای بزرگراه شهید بابایی تردد شهروندان بالاخص بانوان سخت و با کمترین امنیت با خودروهای عبوری صورت میگیرد .
در اين راستا درخواستي طي شماره 29311399537 در سامانه 1888 براي امتداد و توسعه مسير خط اتوبوس 402 چهارراه تهرانپارس به شهرك پارس تا پايانه شهيد دستواره واقع در ميدان نوبنياد ثبت گرديد كه ابتدا موضوع به معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 4 تهران ارسال شد و پاسخ آن واحد بدين شرح بود: وفق بررسی به عمل آمده موضوع مورد درخواست شهروند محترم جهت بررسی و امکان سنجی در مطالعات سیستم یکپارچه حمل و نقل همگانی شهر تهران طی نامه شماره 504/10377 مورخ 98/12/19 به معاونت محترم مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران ارسال گردیده است و موارد مذکور به صورت یکپارچه و متمرکز در سازمان حمل و نقل و ترافیک بررسی و تصویب می شود و منطقه اختیار تصمیمگیری ندارد.
بدين سبب موضوع به سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ارسال شد كه در كمال تعجب معاونت مطالعات و برنامهريزي آن سازمان در پاسخ اعلام داشت: بر اساس نتايج حاصل از مطالعات سيستم يكپارچه حمل و نقل عمومي شهر تهران، با توجه به تقاضاي برآورد شده مسافر در مسيرهاي يادشده، احداث خط اتوبوس جديد در اين مسيرها از نظر معيار نسبت تقاضا به ظرفيت وسايل نقليه همگاني و نيز ماندگاري تقاضا در طول ساعات روز فاقد توجيه است. وسايل نقليه همگاني كم ظرفيتتر و انعطافپذيرتر مانند تاكسي براي پاسخگويي به تقاضاي اين مسيرها مناسبتر خواهد بود .
علت تعجب از جوابيه عدم كارشناسي امورات و تطابق برنامه هاي مصوب و اعلام شده در آن سازمان مي باشد چرا كه در طرح جامع توسعه مترو ، بخش شرقي خط 10 مترو را حدفاصل تهرانپارس و قنات كوثر تا نوبنياد طراحي ، تصويب و به مراحل اجرايي رسانده پس دليل امتداد خط 10 مترو با ادعاي فقدان مسافر مكفي در اين منطقه و بطور دقيق همان مسير مورد تقاضا چيست ؟ بطور كلي همان گونه كه مستحضريد روند بررسي و تصويب خط مترو بسيار فني مي باشد و بصورت سلسله مراتبي در معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، شوراي ترافيك شهر تهران، شوراي شهر تهران، شوراي ترافيك استانداري تهران، شوراي عالي ترافيك كشور و ... بررسي و تاييد ميگردد و بر اين اساس كارشناس پاسخگو بدون بررسي دقيق جوابيه را تهيه نموده است. در ضمن درخواست ياد شده تقاضاي برقراري خط جديد اتوبوس مطرح نبوده بلكه امتداد مسير خط اتوبوس 402 مدنظر بوده كه اين مورد به نفع شهروندان و شهرداري نيز مي باشد و با امتداد اين خط مسافران به مسيرهاي مورد نظر در شرق و شمال شهر دسترسي پيدا مي نمودند لذا از مسئولان محترم در شهرداري تهران يا شوراي اسلامي شهر تهران استدعا دارد به اين مغايرت ها رسيدگي نمايند و پاسخ شهروندان را دقيق و كارشناسي اعلام دارند كه اگر يك مسير واقعاً در حد تاكسي! مسافر دارد پس هزينه هزار ميليارد تومان براي ساخت هر كيلومتر توسعه شرقي خط 10 مترو به طول 9 كيلومتر در شرايط فعلي آيا اشتباه بزرگ نيست؟
از طرفي گسترش ساخت و ساز، بارگذاري شديد جمعيتي و افزايش تعداد ساكنين به ميزان چند برابر گذشته اين مشكل را كه از ساليان دور همواره مورد اعتراض ساكنان محلات و شهركهاي اطراف بلوار پروين، استخر و استقلال بوده، تشديد نموده است كه اين مشكل بالاخص براي بانوان بعلت اشتغال در مراکز اداری و خدماتی منطقه یک و سه بالاجبار باید از بلوار پروين، خیابان استخر و تهرانپارس شرقی به میدان نوبنیاد، خیابان پاسداران و تجريش مراجعه نمایند كه بدليل در حاشیه واقع شدن محلات واقع در مسير و در رفت از پل استخر و در برگشت از ابتدای بزرگراه شهید بابایی تردد شهروندان بالاخص بانوان سخت و با کمترین امنیت با خودروهای عبوری صورت میگیرد .
در اين راستا درخواستي طي شماره 29311399537 در سامانه 1888 براي امتداد و توسعه مسير خط اتوبوس 402 چهارراه تهرانپارس به شهرك پارس تا پايانه شهيد دستواره واقع در ميدان نوبنياد ثبت گرديد كه ابتدا موضوع به معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 4 تهران ارسال شد و پاسخ آن واحد بدين شرح بود: وفق بررسی به عمل آمده موضوع مورد درخواست شهروند محترم جهت بررسی و امکان سنجی در مطالعات سیستم یکپارچه حمل و نقل همگانی شهر تهران طی نامه شماره 504/10377 مورخ 98/12/19 به معاونت محترم مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران ارسال گردیده است و موارد مذکور به صورت یکپارچه و متمرکز در سازمان حمل و نقل و ترافیک بررسی و تصویب می شود و منطقه اختیار تصمیمگیری ندارد.
بدين سبب موضوع به سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ارسال شد كه در كمال تعجب معاونت مطالعات و برنامهريزي آن سازمان در پاسخ اعلام داشت: بر اساس نتايج حاصل از مطالعات سيستم يكپارچه حمل و نقل عمومي شهر تهران، با توجه به تقاضاي برآورد شده مسافر در مسيرهاي يادشده، احداث خط اتوبوس جديد در اين مسيرها از نظر معيار نسبت تقاضا به ظرفيت وسايل نقليه همگاني و نيز ماندگاري تقاضا در طول ساعات روز فاقد توجيه است. وسايل نقليه همگاني كم ظرفيتتر و انعطافپذيرتر مانند تاكسي براي پاسخگويي به تقاضاي اين مسيرها مناسبتر خواهد بود .
علت تعجب از جوابيه عدم كارشناسي امورات و تطابق برنامه هاي مصوب و اعلام شده در آن سازمان مي باشد چرا كه در طرح جامع توسعه مترو ، بخش شرقي خط 10 مترو را حدفاصل تهرانپارس و قنات كوثر تا نوبنياد طراحي ، تصويب و به مراحل اجرايي رسانده پس دليل امتداد خط 10 مترو با ادعاي فقدان مسافر مكفي در اين منطقه و بطور دقيق همان مسير مورد تقاضا چيست ؟ بطور كلي همان گونه كه مستحضريد روند بررسي و تصويب خط مترو بسيار فني مي باشد و بصورت سلسله مراتبي در معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، شوراي ترافيك شهر تهران، شوراي شهر تهران، شوراي ترافيك استانداري تهران، شوراي عالي ترافيك كشور و ... بررسي و تاييد ميگردد و بر اين اساس كارشناس پاسخگو بدون بررسي دقيق جوابيه را تهيه نموده است. در ضمن درخواست ياد شده تقاضاي برقراري خط جديد اتوبوس مطرح نبوده بلكه امتداد مسير خط اتوبوس 402 مدنظر بوده كه اين مورد به نفع شهروندان و شهرداري نيز مي باشد و با امتداد اين خط مسافران به مسيرهاي مورد نظر در شرق و شمال شهر دسترسي پيدا مي نمودند لذا از مسئولان محترم در شهرداري تهران يا شوراي اسلامي شهر تهران استدعا دارد به اين مغايرت ها رسيدگي نمايند و پاسخ شهروندان را دقيق و كارشناسي اعلام دارند كه اگر يك مسير واقعاً در حد تاكسي! مسافر دارد پس هزينه هزار ميليارد تومان براي ساخت هر كيلومتر توسعه شرقي خط 10 مترو به طول 9 كيلومتر در شرايط فعلي آيا اشتباه بزرگ نيست؟
انتهای پیام /ع