انتشار : ۱۹:۱۳ , ۱۳۹۹ دی ۲۴ آخرین پیگیری: 1 ماه 14 روز 17 ساعت قبل
امکان از بین رفتن منابع نابینایان رودکی در انتقال به کتابخانه ملی
رودکی سازمان اسناد و کتابخانه ملی/ ملی 143
بعد از گمانه‌زنی‌ها، کش و قوس‌ها، نامه‌نگاری‌ها و البته مخالفت‌های نابینایان قرار شده، منابع مرکز رودکی (قدیمی‌ترین و بزرگترین مرکز فرهنگی نابینایان در کشور) از سوی سازمان بهزیستی به کتابخانه ملی انتقال یابد؛ موضوعی شتابزده و به دور از منطق است. این اقدام از یک سو منجر به خالی شدن و از بین رفتن تدریجی این مرکز می‌شود؛ چرا که اساساً کتابخانه بی‌منبع معنایی ندارد! همچنین چون کتاب‌های بریل این مرکز بیشتر از یک یا دو نسخه ندارند، حتی انتقال یک نسخه از آنها به کتابخانه ملی نیز باعث خالی شدن مخازن رودکی و همان مشکلات پیش گفته می‌گردد.

علاوه بر این مواردی همچون: «سختی ترد به کتابخانه ملی و دسترس‌پذیر نبودن فضای داخلی آن در عین قرارگیری رودکی در مرکز شهر و دسترس‌پذیر بودن فضای درونی و عادت داشتن نابینایان به این مرکز»، «نداشتن تجربه توزیع منابع نابینایان در کتابخانه ملی برخلاف سابقه تخصصی 50 ساله مرکز رودکی در این زمینه»، «عدم ارتباط مناسب زنجیره توزیع و تولید کتاب‌های بریل جهت جایگزین‌سازی منابع بریل در صورت انتقال به کتابخانه ملی»، «عدم توجه به نظر نابینایان به عنوان جامعه هدف»، «امکان آسیب دیدن منابع در حین جابجایی»، «امکان تحول مدیریتی کتابخانه ملی با سرکار آمدن دولت جدید در چند ماه آینده و نبود تضمین درباره پیش گرفتن رویه کنونی درباره منابع نابینایان و پروسه انتقال بخاطر غیرکارشناسی بودن آن»، و بسیاری دلایل دیگر مؤید صحیح نبودن این انتقال است. همچنین، انتقال منابع رودکی به کتابخانه ملی و استقرار، فهرست‌نویسی و آماده‌سازی آنها برای ارائه خدمات زمانبر بوده و ضمن محروم شدن چند ماهه نابینایان از این منابع هیچ جایگزین دیگری به ویژه در زمینه منابع بریل وجود ندارد.

از این رو باید از انتقال شتابزده این منابع و ضربه بزرگ و خسارت بار فرهنگی ناشی از آن برای جامعه نابینایان جلوگیری گردد. پس بیایید در راه حفظ بزرگترین مرکز نابینایان کشور گام برداریم که طبیعتاً همت همگان را می طلبد.


انتهای پیام /پ

ما را در شبکه‌های اجتماعی با my_farsnews@ دنبال کنید

انتقال منابع بریل نابینایان رودکی کتابخانه ملی مرکز فرهنگی نابینایان
50000حمایت پیگیری در مجلس
10000 حمایت پیگیری از سازمان مربوطه
1000 حمایت بررسی کارشناسی موضوع
100 حمایت انتشار در سایت
481
انتشار: ۱۹:۱۳ , ۱۳۹۹ دی ۲۴ موفق شد
پیگیری های مرتبط
آخرین حامیان
دیدگاه تان را بنویسید

لطفا منتظر بمانید...
نظر شما ارسال گردید و پس از تایید منتشر خواهد شد
نظر شما تایید و منتشر شد
دیدگاه ها
 
nashenas ۲۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ سلام. با مطالبه شما موافقیم و حمایت می کنیم. لطفاً مطالبه ما را به آدرس زیر حمایت کنید. https://www.farsnews.ir/my/c/45853 https://www.farsnews.ir/my/c/48925 https://www.farsnews.ir/my/c/49386
 
ناشناس ۱۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ من یک فرد بینا هستم که معلم افراد نابینام.نباید این منبع غنی و ارزشمند به این راحتی ها از بین بره و اینکه نابینایان عزیزمون بخوان بخاطر تصمیم گیری غلط بعضی ها، بی بهره از خدمات کتابخونه بشن،
 
ناشناس ۱۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ این یک فاجعه ملی هست. که همین محدود امکاناتی که در اختیار نابینایان عزیز قرار گرفته رو به این راحتی از بین ببریم. از طرفی استقلال عمل از نابینایان عزیزمون گرفته میشه. اینکه از مکانی که میتونن خودشون به راحتی تردد کنن، محرومشون کنیم و به مکانی ناآشنا مثل کتابخانه ملی بفرستیم.
 
ناشناس ۱۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ سلام من از نابینایان مخالف با انتقال منابع رودکی هستم زیرا باعث از بین رفتن منابع شده و همچنین کتابخانه ملی ظاهرا وظیفه پست آنها به سایر نقاط را بر عهده نخواهد گرفت
 
ناشناس ۱۵:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ این انتقال باعث نابودی رودکی می شود
 
ناشناس ۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ این کار باعث از بین رفتن رودکی می شود
 
ناشناس ۱۶:۱۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ حمايت ميكنم از نابينايان اين كار به شدت اشتباهه
 
ناشناس ۱۸:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ مرکز نابینایان کشور رودکی، در چارت اداری سازمان بهزیستی وجود ندارد و در مکاتبات اداری، ساختمان ظهیر‌الاسلام خوانده می‌شود. ۵ سال است که بودجه مصوب ندارد و کارمندانش از حدود ۷۰ نفر، به ۱۹ نفر کاهش یافته است. سازمان بهزیستی بودجه تولید کتب گویا و بریل را متوقف کرده است.
 
ناشناس ۱۹:۳۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ با انتقال رودکی، منابع آن و تضعیف کارکردهایش مشکلات زیادی پیش میاید چون اتفاقا منابع این مرکز هویت آن است و اگر منابعش برود، آغاز تجزیه و انحلال رودکی است. اما چرا در این مطالبه کتابخانه ملی بُلد شده است؟ در حالیکه یک طرف این داستان، سازمان بهزیستی و اتفاقا اساس قضیه است ا
 
ناشناس ۱۹:۳۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ اگر سازمان بهزیستی در پی واگذاری رودکی و منابع آن نباشد چگونه کتابخانه ملی می تواند در پی انتقال آن برآید؟؟؟!!!!! چرا باید سازمان بهزیستی از تولید و توزیع منابع ویژه نابینایان و حفظ و نگهداری آن به هر نحوی سرباز زند؟ که اتفاقا نسبت به هر سازمان دیگری وظیفه خود بهزیستی است.
 
ناشناس ۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ سازمان ملی رفاه نابینایان که وظیفه اصلی آن تولید و توزیع کتب بریل و گویا و منابع مطالعاتی نابینایان بود، در بهزیستی ادغام شد. پس بنابراین، وظایف و کارویژههای آن نیز برعهده بهزیستی است. مگر می شود مرکزی در یک سازمان بزرگتر ادغام شود، اما منهای وظایف و کارویژه هایش؟؟؟؟!!!!!
 
ناشناس ۱۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ درست است که تولید و توزیع منابع اطلاعاتی برای نابینایان هزینه‏بر است اما، اگر نگویم تنها راه، مهمترین راه موفقیت نابینایان، درس خواندن و کسب تحصیلات عالی است. اگر نابینایانی استاد، وکیل، نویسنده و... شده اند، آن هم در این همه نابرابری، از رهگذر همین درس خواندن بوده است
 
رودکی ۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ من کم بینا هستم و این اقدام موجب نابودی رودکی می‌شود متاسفانه چون سایت برای نابینایان با گوشی دسترس‌ پذیز نیست بسیاری از این عزیزان امکان کامنت گذاشتن ندارند
 
ناشناس ۲۲:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ من صد درصد از نابینایان حمایت میکنم چون رودکی وجودش الزامیست و نابینایان کشور مثل خودم از امکانات این نهاد استفاده میکنند. اگر منابع این نهاد به جایی مثل کتاب خانه ملی انتقال پیدا کند اندک خدماتی که رودکی به نابینایان میداد، متوقف میشود
 
ناشناس ۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ نباید این کار صورت گیرد
 
ناشناس ۲۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ شما رو به خدا اینقدر بچه های معلول ونابینا رو اذیت نکنین
 
ناشناس ۲۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ واقعا مسئولین با این کار خسارت جبران ناپذیری به قشر نابینا میزنند.
 
ناشناس ۲۳:۴۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ این انتقال موجب تاسف و نگرانی بی حد است.
 
ناشناس ۱۱:۳۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ جامعه هدف این مرکز ،نابینایان کل کشور هستند. پس این مرکز نه به قسمت خصوصی، نه به استان تهران،نه به سازمان دیگری تعلق ندارد و همچنان باید زیر نظر بهزیستی کشور باشد. تا کماکان نابینایان کل کشور بتوانند از آن بهره مند شوند.
 
ناشناس ۱۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ رودكي زيرنظر بهزيستي كشوربا فعاليت موثر موجب ارتقاء تحصيل و شغل نابينايان شده، متاسفانه خبر بدواگذاري منابع به كتابخانه ملي كه وظيفه آن ذخيره منابع هست!؟نه توليد و ارائهبه گوش ميرسدونيز خبرواگذاري به استان راميشنويم!؟كه با توجه بسوابق تعطيلي مراكزاستاني،جاي تعجب دارد؟
 
ناشناس ۱۲:۰۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ مرکز رودکی مهمترین و تخصصیترین مرکز متعلق به نابینایان در سراسر کشور است. متأسفانه بهزیستی همه مراکز تخصصی خود را به مرز تعطیلی نزدیک کرده و آن‌ها را با مراکز عمومی و بی‌ارزش مثبت زندگی تعویض می‌کند.
 
ناشناس ۲۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ بزرگترین اشکال سازمان بهزیستی این است که در انحصار پزشکان است. این پزشکان در‌باره مسائل فرهنگی نابینایان هیچ نمی‌دانند و به راحتی با حرف‌های کارشناسان بیسوادشان کوک می‌شوند و تصمیمات عجولانه می‌گیرند.
 
ناشناس ۲۳:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ اگر در ستاد بهزیستی کشور بگردید، غیر از کارمندان نابینا حتی یک نفر را نمی‌یابید که بریل بلد باشد. معلوم نیست چرا این پزشکان محترم در‌باره چیزی که نمی‌دانند تصمیم می‌گیرند؛ در‌حالی‌که یک اظهار نظر کوچک را در مسائل پزشکی از غیر پزشکان به‌هیچ‌روی بر‌نمی‌تابند.
 
ناشناس ۰۱:۴۲ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ هر کاری که باعث دشوارتر شدن امکان استفاده روشندلان عزیز از امکاناتشون بشه قطعا باید درش تجدیدنظر بشه
 
ناشناس ۱۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ متاسفم برای این اتفاق
 
ناشناس ۱۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ سلام حمایت میکنم
 
ناشناس ۱۲:۲۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ وقتی افراد بی سواد در مشاغل تخصصی گماشته می شوند انتظاری به جز نابودی نیست چرا که توانایی درک آن تخصص را ندارند
 
ناشناس ۱۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ مسئولین بی کفایت بهزیستی به جای اشتغال زایی و تامین بودجه برای مهمترین مرکز علمی نابینایان که بزرگترین واحد تولید و انتشار منابع درسی و غیر درسی می باشد در پی حذف صورت مسئله هستند تا مانند تمام کارهای غیر فنی و غیر کارشناسی لطمه جبران ناپذیر دیگری به نابینایان وارد کنند
 
ناشناس ۱۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ این انتقال باعث از بین رفتن رودکی میشود
 
ناشناس ۱۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ حمایت میکنم آخه چرا میخواند تمام امکانات نابینایان را از بین ببرند !!!
 
ناشناس ۱۴:۰۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ من از دوستان نابینا خودم حمایت میکنم.خدای بزرگ پوشت وپناهشون باشه.
 
ناشناس ۱۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ اگر اين اتفاق بيفتد نابينايان از خدماتى كه داشتن محروم ميشن
 
ناشناس ۱۴:۱۹ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ سلام این انتقال موجب تأسف و نگرانی بی حد است
 
ناشناس ۱۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ این کار خیلی اشتباهه
 
ناشناس ۱۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ این کار خیلی اشتباهه
 
ناشناس ۱۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ این کار خیلی اشتباهه
 
رودکی ۱۶:۱۳ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ کتابخانه ی ملی که تجربه ی توزیع کتب درسطح کشور را حتی بین افراد بینا ندارد چطور می تواند کتب بریل را بین نابینایان کشور توزيع کند؟
 
ناشناس ۱۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ واگذاری مراکز تحت پوشش بهزیستی از جمله مرکز نابینایان رودکی توسط این سازمان به مراکز غیر تخصصی ، رفع تکلیف سازمان بهزیستی از انجام وظایف ذاتی خود میباشد و فلسفه وجودی خود را زیر سوال میبرد.
 
Ali NST ۱۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ سلام به همه ی عزیزان و عرض خدا قوت خدمت همه ی شما ، لطفا از کمپین زیر که جهت ارتقاء شهر تاریخی توس ایجاد شده است حمایت بفرمایید با تشکر از لطفتون https://www.farsnews.ir/my/c/48691
 
ناشناس ۲۱:۲۵ ۱۳۹۹/۱۰/۲۸ مرکز نابینایان رودکی تنها مرکزی بوده که نابینایان کتاب‌خوانی خود را با آن مرکز آغاز کردند و تأثیر انکارناپذیری در فرهنگ و سواد نابینایان داشته است. اقدام واگذاری مرکز به هر نهاد یا مؤسسه‌ی غیر متخصص، جفای نابخشودنی به فرهنگ نابینایان و کم‌بینایان است.
 
ناشناس ۱۱:۱۰ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ خطر بزرگی که اهمیتش از انتقال منابع به کتابخانه ملی کمتر نیست، انتقال مرکز رودکی به استان تهران است که اولا با ماهیت کشوری بودن خدمات مرکز ناسازگار است، ثانیا استان تهران در اداره مراکز تخصصی، خصوصا مراکز نابینایان، بسیار بدسابقه است.
 
ناشناس ۱۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ از حقوق نابینایان حمایت میکنیم
 
ناشناس ۰۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ اين كار به ضرر جامعه نابينايان هست و نيازمند تامل بيشتري مي باشد لطفا تجديدنظر بفرماييد
 
ناشناس ۱۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
 
ناشناس ۱۱:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ به نظر من مدیریت ضعیف عمل میکند که باید تقویت شود
 
ناشناس ۱۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ شیوه ی مدیریت باید تغییر کند
 
ناشناس ۱۲:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ این کار نباید انجام شود
 
ناشناس ۱۲:۰۲ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ متولیان امر باید در کنار جامعه هدف باشند و منافع جامعه هدف را در نظر بگیرند متاسفانه در مقابل آنها هستند و به ضررشان کار میکنند
 
ناشناس ۱۲:۰۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ واگذاری این مرکز به هر جا اشتباه محض است
 
ناشناس ۱۲:۱۷ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ شیوه ی مدیریت مرکز رودکی نا صحیح است مشکل در واگذاری نیست
 
ناشناس ۱۲:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ این مرکز خدمات کشوری ارائه میدهدپس باید زیر نظر سازمان بهزیستی کشور بماند و همچنان به ارائه خدمات خود به نابینایان کل کشور ادامه دهد.
 
ناشناس ۱۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ حمایت از نابینایان
 
ناشناس ۰۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ لطفا این کار را نکنید به فکر نابینایان عزیزمان باشید
 
ناشناس ۰۹:۰۷ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ باید از مدیران سازمان که عموما پزشکند بپرسیم: آیا موافقید همچنانکه شما مراکز تخصصی سازمان را تعطیل می‌کنید و با مراکز بی‌ارزش مثل مثبت‌زندگی جایگزین می‌کنید، بیمارستان‌های تخصصی مثل کودکان مفید را تعطیل و آن‌ها را با درمانگاه‌های خیریه جایگزین کنیم؟
 
ناشناس ۰۹:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۱۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ انتظار توجه ویژه از طرف مقام مسئول به این مرکز را داریم
 
ناشناس ۱۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ سیاست مرکز باید عوض شود
 
ناشناس ۱۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ مسئولین مربوطه! لطفا در دیدگاه خود تجدیدنظر نموده ودر این دوران همه گیری این بیماری منحوس، شرایط را برای نابینایان گرامی از این سخت تر نفرمایید
 
ناشناس ۱۲:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ همگی با هم پشت نابینایان عزیزمان هستیم
 
ناشناس ۱۳:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ مقامات مسئول لطفا نابینایان را دریابید
 
ناشناس ۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ از نابینایان عزیز حمایت میکنم و موافق انتقال کتاب از رودکی به کتابخانه ملی نیستم
 
ناشناس ۰۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ انتقال رودکی برابره با نابودی آن به شدت مخالفم
 
ناشناس ۰۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۰۹:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ وقتی نابینان به این مکان عادت دارند ومیشناسند پس لطفا مکانش رو عوض نکنید اگر کاری برایشان انجام نمی شود زحمتشان را زیاد نکنید وناامید شان نکنید ??????
 
ناشناس ۱۰:۲۲ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ من یک نابینایم لطفا این کارو نکنید وکتابهای بریل را با جابجایی از بین نبرید
 
رودکی ۱۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۱۳:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ 1 کتابخانه ی ملی تخصص این کار را ندارد. 2 این قدیمیترین و تنها کتابخانه ی نابینایانست که مراکز نابینایان سراسر کشور را تغذیه میدهد. 3 مسیر کتابخانه ی ملی اصلا مناسب تردد نابینایان نیست.
 
رودکی ۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
رودکی ۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
رودکی ۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
رودکی ۱۵:۵۰ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۲۱:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۲۱:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۲۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۲۱:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۰۲ این یک فاجعه ملی است لطفا یاری دهنده نابینایان باشید .
 
رودکی ۰۰:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۰۹:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۰۳ هرگونه تغییر و جابجایی در امکانات محیطی افراد معلول از جمله نابینایان باید بسیار با احتیاط و با برنامه افزودن امکانات به مراکز مورد تردد ایشان انجام شود.
 
رودکی ۰۷:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۰۴ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۱۰:۱۴ ۱۳۹۹/۱۱/۰۴ حمایت
 
ناشناس ۱۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۰۶ 1 کتابخانه ی ملی تخصص این مهم را ندارد. 2 در سراسر دنیا کتابخانه های ملی کشورها وجود دارد؛ اما کتابخانه ی مخصوص نابینایان ربطی به کتابخانه ی ملی آنها ندارد.
 
ناشناس ۱۲:۴۲ ۱۳۹۹/۱۱/۰۶ 1 کتابخانه ی ملی تخصص این مهم را ندارد. 2 در سراسر دنیا کتابخانه های ملی کشورها وجود دارد؛ اما کتابخانه ی مخصوص نابینایان ربطی به کتابخانه ی ملی آنها ندارد.
 
ناشناس ۱۴:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۰۶ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۱۴:۳۹ ۱۳۹۹/۱۱/۰۶ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۱۴:۵۱ ۱۳۹۹/۱۱/۰۹ با انتقال رودکی امکاناتی ک دراختیارمونمیزاستن از بین میره.
 
ناشناس ۲۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۲۳:۰۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۲۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ این انتقال منابع کتابخانه باعث نابودی رودکی خواهد شد
 
ناشناس ۲۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۰ با توجه به ماه های پایانی دولت و تغییر احتمالی مدیران از کجا معلوم روئسای آینده ی بهزیستی و کتابخانه ی ملی به تعهدات خود عمل کنند
 
ناشناس ۰۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ دسترسی به کتابخانه ملی برای آدم بینا که ماشین نداشته باشه سخته چه برسه به نابینا!
 
ناشناس ۰۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ نابینایان نیز مانند سایر اقشار حق استفاده از منابع فرهنگی و دسترسی به کتابهای خوب و مناسب را دارند این موهبت را از آنها دریغ نکنیم
 
ناشناس ۰۹:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ متشکر
 
ناشناس ۰۹:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ با این مطالبه بشدت موافقم
 
ناشناس ۰۹:۴۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ حمایت میکنم واین کار باعث ازبین رفتن رودکی میشود
 
ناشناس ۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ من موافقم وحمایت میکنم
 
ناشناس ۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ بازهم تصمیمات غلط دولت این بار گریبانگیر نابینایان شد.
 
ناشناس ۱۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ متاسفانه سازمان بهزیستی کم کاری زیادی دارد. بنده ۱۲ سال همیار داوطلب در این سازمان بودم که مشکلات و مسائل آن را به عینه دیده ام. بودجه هایش کجا میرود؟شفافیت سازی شود.
 
ناشناس ۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ من هم مخالف تعطیلی رودکی هستم
 
ناشناس ۰۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ لطفا پاسخ دکتر بروجردی به جوابیه ی کمپین فارس من رو مطالبه کنید
 
ناشناس ۰۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۱۱:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ سلام پدر اینجانب از نابینایان اهل فرهنگ، مطالعه و علم آموزی میباشند. با انجام این طرح و تصمیم اشتباه، آینده فرهنگی نابینایان در خطر است. اینجانب خواستار هماهنگی و همفکری و همدلی با نابینایان فرهنگی و مطلع می باشم
 
ناشناس ۱۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ باسلام این حق افراد نابیناست و هیچ نهادی اجازه تعرض ندارد
 
ناشناس ۱۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ من از کار نابینایان حمایت میکنم. لطفا پیگیری شود
 
ناشناس ۱۹:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ لطفا به درخواست ما توجه کنید بهزیستی روز بروز خدمات خودش به ما نابینایان را کم و کمتر میکند چرا تنها کتابخانه تخصصی نابینایان را میخواهند به کتابخانه ملی واگذار کنند ؟ این حق ما است که کتابخانه مخصوص داشته باشیم
 
ناشناس ۱۹:۵۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ چهل سال پیش سازمان مرکز رودکی هم زمانی تحت پوشش بهزیستی بود که به بخش خصوصی واگذار شد اکنون این مرکز تنها مکانی ست که نابینایان کتب مورد نیاز خود را از انجا تامین میکنند و نابینایان به هیج منبعی دسترسی نخواهند داشت
 
ناشناس ۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ با سلام.باید مطالبه به حق نابینایان عزیز را پیگیر باشیم تا به حق قانونی خودشان برسند
 
ناشناس ۱۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ سلام من از مرکز رودکی به شدت حمایت میکنم
 
ناشناس ۱۳:۰۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ اینجانب شدیدا با انتقال کتابها به کتابخانه‌ ملی مخالف هستم
 
ناشناس ۱۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ سلام لطفا ب فکر نابینایان عزیز باشین این کتابخانه باید دایر باشد
 
ناشناس ۲۰:۳۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۲۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۲۰:۳۲ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۲۰:۳۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۲۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۲۰:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۲۰:۴۴ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ بهزيستي و کتابخانه ی ملی چطور می‌تواند در این فرصت چند ماهه این انتقال شتاب زده را انجام دهند
 
ناشناس ۲۰:۵۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ چه کسی ار 6 ماه آینده پاسخگوی این اقدام شتاب زده و تبعات آن خواهد بود؟
 
ناشناس ۲۲:۱۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ کتابخانه ملی برای بینایان هم قابل دسترسی و استفاده نیست چه رسد به نابینایان امیدوارم هرگز این اتفاق نیفتد
 
رودکی ۲۳:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
رودکی ۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۰۶:۵۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ واقعا برام سواله مسئولین کتابخانه ملی از یک یا دو نسخه بریل موجود از هر کتاب مرکز رودکی چه چیزی رو حق خودشون میدونن که میخوان انتقال بدن؟ اگر هدفی جز جارو کردن منابع و درنتیجه نابودی تدریجی رودکی ندارند؟
 
ناشناس ۱۴:۴۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ با توجه به احتملل تغییر مدیریت ها در چند ماه آتی چه کسی پاسخگوی تبعات این تصمیم شتاب زده خواهد بود
 
رودکی ۰۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ۱/۲۹چرا بهزیستی قبلا به فکر مرمت رودکی نیفتاده
 
رودکی ۲۱:۴۰ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
رودکی ۲۱:۴۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
رودکی ۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ با این انتقال رودکی از بین می‌رود
 
رودکی ۱۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ساختمان رودکی به دلیل فونداسیون محکم بسیار ساختمان محکمی است و می‌شود اقدامات ایمنی را برایش انجام داد
 
ناشناس ۱۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ معماری ساختمان کتابخانه ی ملی. بسیار پیچیده است و حضور در آن حتی برای افراد بینا مشکل است
 
ناشناس ۱۸:۲۶ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ رودکی هویت فرهنگی ماست ونباید بخاطر سو مدیریت‌ها بلاتکلیف شود
 
ناشناس ۱۹:۲۱ ۱۳۹۹/۱۱/۱۶ بخش نابینایان کتابخانهٔ ملی اصلا برای نابینایان مناسب نیست
 
ناشناس ۱۵:۲۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ با توجه به ماه های پایانی دولت چه تضمینی هست که رؤسای بهزیستی و کتابخانه ملی آینده به تعهداتشان عمل کنن
 
ناشناس ۱۹:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ سلام شب خوش من دوست نابینای ارزشمندی دارم که نیاز دارم از خواسته ش حمایت بشه من سهم خودم رو انجام دادم امیدوارم شمانیز صدای خواست دوستان رو بشنوید
 
ناشناس ۲۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ این کار اشتباه محض است و استفاده از کتابخانه ملی برای ما نابینا ها اصلاً آسان نیست واقعا جای تاسف دارد
 
ناشناس ۱۰:۰۱ ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ چرا بهزیستی می‌خواهد تجربه ی ریحانه را تکرار کند
 
ناشناس ۱۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ مرکز رودکی باید حفظ شود
 
ناشناس ۱۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ بنظر بنده انتقال کتابهای بریل به کتابخانه نلی مساویست با از بین رفتن مرکز رودکی و عدم دسترسی آسان نابینایان به اینگونه کتابها
 
ناشناس ۱۴:۰۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ بنظر بنده انتقال کتابهای بریل به کتابخانه نلی مساویست با از بین رفتن مرکز رودکی و عدم دسترسی آسان نابینایان به اینگونه کتابها
 
ناشناس ۱۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ با انتقال باعث از بین رفتن رودکی میشین واقعا افراد نابینا گناه دارن مخالفم با این کار
 
ناشناس ۱۴:۰۶ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ با انتقال منابع بریل رودکی به کتابخانه ی ملی در واقع رودکی کتابخانه ی بی کتاب میشود
 
ناشناس ۰۱:۵۹ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ من نابینا و از پرسنل بازنشسته رودکی هستم مهمترین نکته وجود رودکی در مرکز شهر و دسترس پذیری نابینایان از افسا نقاط تهران به آسانی صورت میگیرد و مشکلات بسیاری دیگر
 
ناشناس ۲۱:۲۴ ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ طبق ماده 3 بند پ کنوانسیون حقوق معلولین مصوب 1387/9/13 که بر مشارکت معلولین تاکید دارد ولی به نظر نابینایان توجه نشده
 
ناشناس ۰۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ با انتقال موافق نیستم
 
ناشناس ۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۰۲ با این اقدام بهزیستی و کتابخانه ی ملی که موجب بی منبع بریل شدن رودکی می شود مخالفم
سوژه های پیشنهادی
سوژه های در حال رشد