1
2
3
4
انتخاب موضوع

انتخاب یک موضوع به دوستان شما در «فارس من» برای پیگیری هرچه بهتر مطلب کمک می‌کند. این دسته‌بندی‌ها ضمناً برای معرفی موضوعات مرتبط به مخاطبان علاقمند استفاده خواهد شد.

سوژه خبری
مطالبه
سوال
پیشنهاد و انتقاد
تقدیر و تشکر
مسائل کلان
کار خیرو کمک رسانی
ایده و راهکار
ادامه

عنوان را کوتاه، جذاب، مستقیم، صریح و تک موضوعی بنویسید.

اگر ایده‌ای برای حل مشکل دارید بهتر است عنوان شما بر آن راه‌حل متمرکز باشد.

عنوان نباید مشوق اقدامات غیرقانونی، تحریک آمیز، حاوی توهین به اقوام، گروه‌ها و ... باشد.

ادامه

سوژه سردبیر احتمالا زمانی موفق خواهد بود که خبرنگار بتواند فرد یا سازمان مرتبط را توجیه و همراه کند.

ممکن است برای یافتن فرد یا سازمانی که به سوژه شما مرتبط است ، به مقداری تحقیق نیاز داشته باشید.

اگر نهاد یا سازمان نظارتی مشخصی را هم می‌شناسید که می‌تواند با ورود به مسئله به حل آن کمک کند، آن را هم به انتخاب‌های خود در این بخش بیافزایید.

ایده و راهکار شما احتمالا زمانی موثر واقع خواهد شد که ناظر به مسائل و معضلات روز جامعه باشد.

ممکن است برای پیشنهاد دادن تخصص های کارشناسان مرتبط با ایده شما، به مقداری تحقیق نیاز داشته باشید. خبرنگاران فارس تلاش می کنند ایده ها و راهکارهای شما را با متخصصین امر در میان گذاشته و آنها را از لحاظ کیفیت و قابلیت اجرایی شدن بررسی کرده و نتایج را گزارش دهند.

اگر فرد، نهاد یا سازمانی مستقیما با ایده و راهکار شما مرتبط است و می‌تواند با ورود به مسئله به حل آن کمک کند، آن را هم به انتخاب‌های خود در این بخش بیافزایید.

شرح بیشتری درباره سوژه به خبرنگاران و مردم بدهید

اگر سوالات بیشتری درباره سوژه دارید که خبرنگار می‌تواند آن را از مسئول یا مسئولان مربوطه بپرسد همین‌جا بنویسید.

ممکن است کارشناسان یا صاحب نظرانی را بشناسید که موافق موضوع پیشنهادی شما باشند یا اطلاعات خوبی دربارهٔ آن داشته باشند. همین‌جا نام آن‌ها را ببرید.

اگر منابع مطالعاتی، مواد قانونی یا آئین‌نامه‌ای سراغ دارید که پیگیری سوژه را دقیق‌تر و محکم‌تر می‌کند؛ آن‌ها را پیشنهاد دهید.

به نوشتن نقد و یا طرح مشکلات اکتفا نکنید. تلاش کنید تا پایان سوژه یعنی ارائه راهکار منطقی و قانونی برای حل مسئله همراه باشید.

برای افرادی که توضیحات شما دربارهٔ این سوژه را می‌خوانند و امیدوارید از آن حمایت کنند، بنویسید که حل این مسئله چه تاثیراتی بر زندگی آن‌ها یا سایرین خواهد گذاشت. چرا موضوع باید برای آن‌ها هم مهم باشد و چه نفعی از آن خواهیم برد.

اگر سوالات بیشتری درباره سوژه دارید که خبرنگار می‌تواند آن را از مسئول یا مسئولان مربوطه بپرسد همینجا بنویسید

ممکن است کارشناسان یا صاحب نظرانی را بشناسید که موافق سوژه پیشنهادی شما باشند یا اطلاعات خوبی درباره آن داشته باشند. همینجا نام آنها را ببرید و به خبرنگارتان پیشنهاد بدهید که با آنها مصاحبه کند.

اگر منابع مطالعاتی، مواد قانونی یا آئین‌نامه‌ای سراغ دارید که پیگیری سوژه را دقیق‌تر و محکم‌تر میکند؛ وقت پیشنهاد آنها به خبرنگار است. خبرنگارتان را در این زمینه یاری کنید

به عنوان یک سردبیر خبرنگارتان را تا پایان سوژه همراهی کنید.

یادتان باشد که در تحریریه شیشه‌ای نشسته‌اید و مردم هم نظاره‌گر سوژه‌های شما هستند. از طرفی برای پیگیری بیشتر و جدی‌تر سوژه شما توسط خبرنگاران فارس، نیاز به امضای بیشتر مردم پای سوژه پیشنهادیتان را دارید. بنابراین طوری توضیحات را بنویسید که سایرین را به سوژه شما علاقمند کند تا از آن حمایت کنند.

اگر ابهاماتی درباره مطالبه خود دارید که خبرنگار می‌تواند آن را از مسئول یا مسئولان مربوطه بپرسد همینجا بنویسید.

ممکن است کارشناسان یا صاحب نظرانی را بشناسید که اطلاعات خوبی درباره مطالبه شما داشته باشند. همینجا نام آنها را ببرید و به خبرنگارتان پیشنهاد بدهید که با آنها مصاحبه کند.

اگر منابع مطالعاتی، مواد قانونی یا آئین‌نامه‌ای سراغ دارید که پیگیری مطالبه را دقیق‌تر و محکم‌تر میکند؛ وقت پیشنهاد آنها به خبرنگار است. خبرنگارتان را در این زمینه یاری کنید.

موارد تکمیلی

تکمیل این موارد می‌تواند به پیگیری موضوع کمک کند:

هشتگ ها پیوند مرتبط مثال : https://www.farsnews.ir
ادامه

عکس یا فیلم اضافه کنید

گاه یک تصویر مناسب از یک مقاله اثربخش‌تر است. بنابراین با دقت تصویر مطلب‌تان را انتخاب و بارگذاری کنید. شما می‌توانید علاوه بر آن یک فیلم و یک سند دیگر نیز بارگذاری نمایید.

برای انتخاب عکس اینجا کلیک کنید

برای انتخاب ویدئو اینجا کلیک کنید

برای انتخاب فایل اینجا کلیک کنید

سوژه‌های دارای عکس یا ویدئو به طور متوسط ۶ برابر بیشتر از عناوین بدون عکس یا ویدئو مورد توجه قرار می‌گیرند.

عکس یا ویدئو هرچه با کیفیت‌تر، شفاف‌تر و مرتبط‌تر با سوژه باشد موثرتر است.

بهتر است عکس را خودتان از موضوع گرفته باشید. در صورت عدم امکان تصویربرداری، می‌توانید از تصایر آرشیوی با کیفیت اما کاملا مرتبط با موضوع استفاده کنید.

مستنداتی مثل احکام قانونی و قضائی، بخش‌نامه‌ها و آئین‌نامه‌های اداری، اسناد مالی، آمار و جداول، فیلم‌های مستند از رویداد و واقعه‌ای که سوژه به آن مربوط است را می‌توانید برای پیگیری بهتر موضوع برای ما ارسال کنید.

متن‌ها و نوشته‌های خالی خسته‌کننده هستند! سوژه‌های دارای عکس یا ویدیو به طور متوسط 6 برابر بیشتر از عناوین بدون عکس یا ویدیو مورد توجه مردمی که قرار است از سوژه شما حمایت کنند، قرار می ‌گیرد. عکس یا تصویری انتخاب کنید که به خبرنگار در پیگیری سوژه کمک کند و مردم را به حمایت از سوژه شما علاقمند کند. عکس یا ویدیو هرچه با کیفیت‌تر، شفاف‌تر و مرتبط‌تر با سوژه باشد موثرتر است.

بهتر است عکس را خودتان از موضوع گرفته باشید. با این حال در صورت عدم امکان تصویربرداری، می توانید از تصایر آرشیوی با کیفیت اما کاملا مرتبط با موضوع استفاده کنید. عکس مردمی که با سوژه شما در ارتباط هستند، عکس مسئول یا سازمان مربوطه، عکس از موارد مشابه موضوع یا طرحی جذاب از راه‌حل شما می تواند گزینه‌های مناسبی برای الصاق عکس باشد.

مطلب شما با موفقیت ثبت شد

برای پیگیری مطلب خود می‌توانید به بخش مدیریت مطالب سر بزنید. نهایتا بعد از گذشت ۲۴ ساعت وضعیت مطلبی که پیش‌نویس کردید مشخص می‌شود. تغییرات وضعیت مطلب به اطلاع شما خواهد رسید.