انتخاب موضوع
انتخاب یک موضوع به دوستان شما در «فارس من» برای پیگیری هرچه بهتر مطلب کمک
میکند. این دستهبندیها ضمناً برای معرفی موضوعات مرتبط به مخاطبان علاقمند استفاده خواهد
شد.
سوژه خبری
مطالبه
سوال
پیشنهاد و انتقاد
تقدیر و تشکر
مسائل کلان
کار خیرو کمک رسانی
ایده و راهکار
برای سوژه خود یک عنوان بنویسید
برای مطالبه خود یک عنوان بنویسید
سوال خود را بنویسید
برای پیشنهاد و انتقاد خود یک عنوان بنویسید
برای تقدیر و تشکر خود یک عنوان بنویسید
برای مساله خود یک عنوان بنویسید
برای کار خیر پیشنهادی خود یک عنوان بنویسید
برای ایده و راهکار خود یک عنوان بنویسید
چنانچه یک سوژه خبری برایتان مهم شده و علاقه مند هستید که خبرگزاری به آن بپردازد، این گزینه
را انتخاب کنید.
دوست دارید فارس برای تقدیر و تشکر از یک فرد یا سازمان پیشقدم شود؟ مثلاً آتشنشانان فداکار
یا مسؤلی که شبانهروز به فکر مردم است؛ از این گزینه استفاده کنید.
اگر درخواست حل یک مشکل را دارید و یا از افراد و سازمانها مطالبه ای دارید این گزینه را انتخاب
کنید.
معضل آلودگی هوا یا بحران نقدینگی در اقتصاد؛ اگر بهدنبال بررسی حل ریشهای مسائل کلان کشور در
«فارس من» هستید، از این گزینه استفاده کنید.
درخواست پاسخگویی به یک سؤال یا روشنگری درباره یک شایعه؛ اگر حامیان سوژه شما به حد نصاب
برسد، در
دستور کار خبرنگاران فارس قرار خواهد گرفت.
سوژه یا پیشنهادی برای «کار خیر» دارید؟ این گزینه مناسب شما است اگر میخواهید دیگران را در
ثواب
آن شریک کنید. حامیان پیشنهاد شما اگر به حد نصاب برسد، پیشنهاد شما توسط فارس اطلاعرسانی و
پیگیری خواهد شد.
پیشنهاد یا انتقادی دارید؟ دوست دارید آن را در
خبرگزاری فارس منتشر کنید ؟ تعداد حامیان مطلب شما اگر به حد نصاب برسد، خبرنگاران فارس آن را
پیگیری می کنند.
راهکار یا ایدهای دارید؟ دوست دارید با نام خود در خبرگزاری فارس منتشر کنید؟ چنانچه راهکار
شما مورد حمایت قرار گیرد خبرنگاران فارس آن را پیگیری و نتایج را گزارش خواهند کرد.
ادامه
عنوان را کوتاه، جذاب، مستقیم، صریح و تک موضوعی بنویسید.
اگر ایدهای برای حل مشکل دارید بهتر است عنوان شما بر آن راهحل متمرکز باشد.
عنوان نباید مشوق اقدامات غیرقانونی، تحریک آمیز، حاوی توهین به اقوام، گروهها و ...
باشد.
عنوان را کوتاه، جذاب، مستقیم، صریح و تک موضوعی بنویسید.
مشکل کامیون داران را حل کنید.
سهمیه لاستیک کامیون داران را افزایش دهید.
مسائل آب و هوا و خاک و بیکاری خوزستان را حل کنید.
نه به گردوغبار در خوزستان.
اگر ایدهی مهمی برای حل یک مشکل دارید بهتر است عنوان سوژه شما بر آن راهحل متمرکز باشد.
دستمزد کارگرها رو زیاد کنید.
حداقل دستمزد کارگر در سال 97 را 20٪ افزایش دهید .
جلوی قاچاق گسترده کالا را بگیرید.
راه اندازی پرتال عمومی ثبت سفارش برای کاهش قاچاق
سوژههای پیشنهادی نباید مشوق اقدامات غیرقانونی، تحریک آمیز ، حاوی توهین به اقوام، گروهها و
... باشد. خبرنگاران خود را به اقدام غیرقانونی تشویق نکنید!
نه به قانون مالیات بر ارزش افزوده
اصلاح قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده به نفع تولیدملی
عنوان را کوتاه، جذاب، مستقیم، صریح و تک موضوعی بنویسید.
اگر راهکاری برای برای تحقق پیشنهاد و انتقاد خود دارید بهتر است عنوان شما بر آن راهحل
متمرکز باشد.
پیشنهاد و انتقادات نباید مشوق اقدامات غیرقانونی، تحریک آمیز، حاوی توهین به اقوام،
گروهها و ... باشد.
عنوان را کوتاه، جذاب، مستقیم، صریح و تک موضوعی بنویسید.
اگر ایدهای برای حل مشکل دارید بهتر است عنوان شما بر آن راهحل متمرکز
باشد.
عنوان نباید مشوق اقدامات غیرقانونی، تحریک آمیز، حاوی توهین به اقوام، گروهها و ... باشد.
شرح بیشتری درباره سوژه به خبرنگاران و مردم بدهید
مطالبه خود را توضیح دهید و جزئیات بیشتری از آن را بنویسید
سوال خود را توضیح دهید و جزئیات بیشتری از آن را بیان کنید
پیشنهاد و انتقاد خود را توضیح دهید و جزئیات بیشتری از آن را بنویسید
چرا فرد یا سازمان مربوطه را شایسته تقدیر و تشکر می دانید؟
شرح کار خیر مد نظر را با بیان جزئیات مرقوم کنید
جزئیات مسئله یا چالش مطرح شده را بیان کنید
جزئیات ایده و راهکار خود را توضیح دهید
از یک مقام مسؤل یا سازمان درخواستی دارید؟ این گزینه مناسب شماست! تعداد حامیان مطالبه اگر به حد
نصاب برسد، روی میز خبرنگاران فارس برای پیگیری قرار خواهد گرفت.
اگر سوالات بیشتری درباره سوژه دارید که خبرنگار میتواند آن را از مسئول
یا
مسئولان مربوطه بپرسد همینجا بنویسید.
ممکن است کارشناسان یا صاحب نظرانی را بشناسید که موافق موضوع پیشنهادی
شما
باشند
یا اطلاعات خوبی دربارهٔ آن داشته
باشند. همینجا نام آنها را ببرید.
اگر منابع مطالعاتی، مواد قانونی یا آئیننامهای سراغ دارید که پیگیری
سوژه را
دقیقتر و محکمتر میکند؛ آنها را پیشنهاد دهید.
به نوشتن نقد و یا طرح مشکلات اکتفا نکنید. تلاش کنید تا پایان سوژه یعنی
ارائه
راهکار منطقی و قانونی برای حل مسئله همراه باشید.
برای افرادی که توضیحات شما دربارهٔ این سوژه را میخوانند و امیدوارید
از آن
حمایت
کنند، بنویسید که حل این مسئله چه تاثیراتی بر زندگی آنها یا سایرین خواهد
گذاشت.
چرا موضوع باید برای آنها هم مهم باشد و چه نفعی از آن خواهیم برد.
اگر سوالات بیشتری درباره سوژه دارید که خبرنگار میتواند آن را از مسئول یا مسئولان مربوطه
بپرسد همینجا بنویسید
ممکن است کارشناسان یا صاحب نظرانی را بشناسید که موافق سوژه پیشنهادی شما باشند یا اطلاعات
خوبی درباره آن داشته باشند. همینجا نام آنها را ببرید و به خبرنگارتان پیشنهاد بدهید که با
آنها مصاحبه کند.
اگر منابع مطالعاتی، مواد قانونی یا آئیننامهای سراغ دارید که پیگیری سوژه را دقیقتر و
محکمتر میکند؛ وقت پیشنهاد آنها به خبرنگار است. خبرنگارتان را در این زمینه یاری کنید
به عنوان یک سردبیر خبرنگارتان را تا پایان سوژه همراهی کنید.
یادتان باشد که در تحریریه شیشهای نشستهاید و مردم هم نظارهگر سوژههای شما هستند. از
طرفی برای پیگیری بیشتر و جدیتر سوژه شما توسط خبرنگاران فارس، نیاز به امضای بیشتر مردم
پای سوژه پیشنهادیتان را دارید. بنابراین طوری توضیحات را بنویسید که سایرین را به سوژه شما
علاقمند کند تا از آن حمایت کنند.
اگر ابهاماتی درباره مطالبه خود دارید که خبرنگار میتواند آن را از مسئول یا مسئولان
مربوطه بپرسد همینجا بنویسید.
ممکن است کارشناسان یا صاحب نظرانی را بشناسید که اطلاعات خوبی درباره مطالبه شما داشته
باشند. همینجا نام آنها را ببرید و به خبرنگارتان پیشنهاد بدهید که با آنها مصاحبه
کند.
اگر منابع مطالعاتی، مواد قانونی یا آئیننامهای سراغ دارید که پیگیری مطالبه را دقیقتر و
محکمتر میکند؛ وقت پیشنهاد آنها به خبرنگار است. خبرنگارتان را در این زمینه یاری
کنید.
عنوان را کوتاه، جذاب، مستقیم، صریح و تک موضوعی بنویسید.
اگر راهکاری برای برای تحقق پیشنهاد و انتقاد خود دارید بهتر است عنوان شما بر آن راهحل
متمرکز باشد.
پیشنهاد و انتقادات نباید مشوق اقدامات غیرقانونی، تحریک آمیز، حاوی توهین به اقوام،
گروهها و ... باشد.
اگر سوال یا ابهامی درباره این مساله دارید که خبرنگار میتواند آن را از کارشناسان مربوطه
بپرسد همینجا بنویسید.
ممکن است کارشناسان یا صاحب نظرانی را بشناسید که در مورد این مساله صاحب نظر باشند یا
اطلاعات خوبی دربارهٔ آن داشته باشند. همینجا نام آنها را ببرید.
اگر منابع مطالعاتی، مواد قانونی یا آئیننامهای سراغ دارید که پیگیری مساله را دقیقتر و
محکمتر میکند؛ آنها را پیشنهاد دهید.
به نوشتن نقد و یا طرح مشکلات اکتفا نکنید. تلاش کنید تا پایان سوژه یعنی ارائه راهکار
منطقی و قانونی برای حل مسئله همراه باشید.
برای افرادی که توضیحات شما را دربارهٔ این مساله میخوانند و امیدوارید از آن حمایت کنند،
بنویسید که حل این مساله چه تاثیراتی بر زندگی آنها یا سایرین خواهد گذاشت. چرا موضوع باید
برای آنها هم مهم باشد و چه نفعی از آن خواهیم برد.
چنانچه کار خیر پیشنهادی شما مربوط به کمک های مالی است، حتما نام و آدرس و شماره حساب فرد
مورد حمایت را درج کنید. این توضیحات بصورت عمومی منتشر نخواهد شد اما در اختیار نهادهای
مسئول قرار خواهد گرفت.
برای افرادی که توضیحات شما دربارهٔ این سوژه را میخوانند و امیدوارید از آن حمایت کنند،
بنویسید که این اقدام خیر چه تاثیراتی بر زندگی افراد مرتبط با مساله یا سایرین خواهد
گذاشت. چرا موضوع باید برای آنها هم مهم باشد و چه نفعی از آن خواهیم برد.
اگر سوال یا ابهامی درباره این مساله دارید که خبرنگار میتواند آن را از کارشناسان مربوطه
بپرسد همینجا بنویسید.
ممکن است کارشناسان یا صاحب نظرانی را بشناسید که در مورد موضوع ایده شما صاحب نظر باشند یا
اطلاعات خوبی دربارهٔ آن داشته باشند. همینجا نام آنها را ببرید.
اگر منابع مطالعاتی، مواد قانونی یا آئیننامهای سراغ دارید که پیگیری راهکار شما را
دقیقتر و محکمتر میکند؛ آنها را پیشنهاد دهید.
دقت کنید که در این قسمت شما ارائه کننده راهکار هستید بنابراین ذکر مشکل و انتقاد در این
بخش بی فایده است.
برای افرادی که توضیحات شما را درباره این مساله میخوانند و امیدوارید از آن حمایت کنند،
بنویسید که این راهکار و ایده چه تاثیراتی بر زندگی آنها یا سایرین خواهد گذاشت. چرا موضوع
باید برای آنها هم مهم باشد و چه نفعی از آن خواهیم برد.
ادامه
عکس یا فیلم اضافه کنید
گاه یک تصویر مناسب از یک مقاله اثربخشتر است.
بنابراین با دقت تصویر مطلبتان را انتخاب و بارگذاری کنید. شما میتوانید علاوه بر آن یک فیلم و یک
سند دیگر نیز بارگذاری نمایید.
سوژههای دارای عکس یا ویدئو به طور متوسط ۶ برابر بیشتر از عناوین بدون
عکس یا
ویدئو مورد توجه قرار میگیرند.
عکس یا ویدئو هرچه با کیفیتتر، شفافتر و مرتبطتر با سوژه باشد موثرتر
است.
بهتر است عکس را خودتان از موضوع گرفته باشید. در صورت عدم امکان
تصویربرداری،
میتوانید از تصایر آرشیوی با کیفیت اما کاملا مرتبط با موضوع استفاده کنید.
مستنداتی مثل احکام قانونی و قضائی، بخشنامهها و آئیننامههای اداری،
اسناد
مالی، آمار و جداول، فیلمهای مستند از رویداد و واقعهای که سوژه به آن
مربوط
است
را میتوانید برای پیگیری بهتر موضوع برای ما ارسال کنید.
متنها و نوشتههای خالی خستهکننده هستند! سوژههای دارای عکس یا ویدیو به طور متوسط 6
برابر بیشتر از عناوین بدون عکس یا ویدیو مورد توجه مردمی که قرار است از سوژه شما حمایت
کنند، قرار می گیرد. عکس یا تصویری انتخاب کنید که به خبرنگار در پیگیری سوژه کمک کند و
مردم را به حمایت از سوژه شما علاقمند کند. عکس یا ویدیو هرچه با کیفیتتر، شفافتر و
مرتبطتر با سوژه باشد موثرتر است.
بهتر است عکس را خودتان از موضوع گرفته باشید. با این حال در صورت عدم امکان تصویربرداری،
می توانید از تصایر آرشیوی با کیفیت اما کاملا مرتبط با موضوع استفاده کنید. عکس مردمی که
با سوژه شما در ارتباط هستند، عکس مسئول یا سازمان مربوطه، عکس از موارد مشابه موضوع یا
طرحی جذاب از راهحل شما می تواند گزینههای مناسبی برای الصاق عکس باشد.