اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کازرون:

فرودگاه کازرون احداث میشود

خبرگزاری فارس: فرماندار کازرون گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن جاده‌های کازرون احداث فرودگاه در این شهرستان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

فرودگاه کازرون احداث میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، کاوس رئیسی شامگاه دیروز در جمع مردم کازرون با گرامیداشت هفته دولت، این هفته را فرصت مغتنمی برای آشنایی مردم با تلاش‌های خدمتگزاران خود در زمینه‌های مختلف برشمرد و اظهار داشت: دولت نهم و دهم ویژگیهای منحصر به فردی دارند که مقام معظم رهبری نیز در دیدارهای مختلف بیان کردند.
وی مردمی بودن، عدالت‌محوری، محرومیت‌زدایی، جهت‌گیری دینی و ولایی، مبارزه با استعمار، روحیه کار، نشاط و جدیت را از ویژگیهای دولت نهم و دهم دانست و افزود: داشتن دولتی با این ویژگیها از افتخارات نظام است چراکه دولت نهم و دهم گفتمان ولایت و امام راحل را زنده کرد و مسیر انقلاب را در مسیر اصلی خود قرار داد.
فرماندار کازرون در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در این شهرستان در یک سال گذشته گفت: طبق نظام صف‌بندی پزشکی شهرستان کازرون با جمعیت 300 هزار نفری باید 420 تخت بیمارستانی داشته باشد اما 120 تخت بیمارستانی دارد که با پیگیریهای انجام شده مشکل زمین بیمارستان 206 تختخوابی جدید کازرون را حل کردیم و تجهیز کارگاه و کار آن آغاز شده که 30 میلیارد تومان اعتبار ساخت دارد.
رئیسی با بیان اینکه بیمارستان 10 تختخوابی قائمیه را به 32 تختخوابی تغییر دادیم که 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: بیمارستان خشت و کنار تخته در آینده نزدیک افتتاح میشود و بیمارستان بخش جره و بالاده نیز مصوب شده است.
وی با بیان اینکه با تشویق و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذار توسط بخش خصوصی کار ساخت بخش «ام‌آرآی» آغاز و کلینیک تخصصی دندانپزشکی نیز افتتاح شد، ادامه داد: عملیات احداث اورژانس در دشت برم، کمارج و مرکز فرماندهی اورژانس شهرستان کازرون توسط خیران صورت گرفت.
رئیس شورای تامین کازرون با بیان اینکه مقدمات رسیدن به استاندارد سلامت در این شهرستان فراهم شده است، اقدامات در این حوزه را بیسابقه برشمرد و تصریح کرد: یک میلیارد تومان از وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گرفتیم که امکانات بیمارستان ولی عصر کازرون نیز به‌روز شده است.
رئیسی در ادامه با بیان اینکه حدود 5 هزار و 100 نفر برای مسکن مهر در شهرستان کازرون ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: برای 480 نفر زمین فراهم شده بود که یکی از زمین‌ها نیز با مشکل مواجه شد و با پیگیریهای انجام شده آن مشکل را نیز برطرف و پروژه یکهزار و 56 واحدی را نیز آغاز کردیم که در آینده نزدیک طرح 225 واحدی رو به روی هتل بیشاپور را آغاز می‌کنیم.
وی جاده‌های شهرستان کازرون را از حادثه‌خیزترین نقاط کشور دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه راه‌های این شهرستان گفت: پروژه 16 کیلومتری قائمیه به سه راهی راهدار با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار تونل بناف نیز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان آغاز شده است.
فرماندار کازرون با اشاره به دوبانده کردن محور قائمیه و نودان و محور کازرون به فراشبند خاطرنشان کرد: در پروژه دو بانده شدن خروجی و ورودی شهر کازرون پیمانکار آن مشخص شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.
رئیسی با بیان اینکه 226 کیلومتر راه روستایی در حال ساخت در شهرستان کازرون است از آسفالت 70 کیلومتر راه روستایی تا پایان شهریور ماه جاری خبر داد و افزود: در حوزه آبرسانی پروژه سد نرگسی با ارزش اقتصادی 550 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد که پیشرفت فیزیکی آن 12 درصد است.
وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی چشمه ساسان به باغات شاپور به وسیله لوله‌گذاری با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان تجهیز کارگاه شده است، ادامه داد: پروژه آبرسانی دهستان دادین با 54 روستا به طول 120 کیلومتر لوله‌گذاری مشکل آب این روستاها را حل  میکند و آبرسانی به روستاهای سمغان، بیخک جروق، کنده‌ای، تنگ مناره، دهلی و پوسکان نیز آغاز شده است.
فرماندار کازرون در ادامه از دستگیری 25 قاتل و شرور در منطقه ماهور میلاتی و تصمیم جدی برای ریشه‌کن کردن این افراد خبر داد و تصریح کرد: در چهار ماه نخست سال 90 با استقرار یگان تکاور در منطقه خشت و کنارتخته سه نفر از اشرار به هلاکت رسیدند و چند نفر دیگر نیز دستگیر شدند.
رئیسی با بیان اینکه عید 89 نسبت به عید 88 رشد 90 درصدی سرقت در شهرستان کازرون بود و در دی 89 جلوی این پیشرفت را گرفتیم، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال 90 در شورای تامین مصوب کردیم که 30 درصد از جرائم کاهش پیدا کند و بحث کاهش جرائم در دستور کار شورای تامین شهرستان کازرون قرار گرفت که جای تقدیر از نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی دارد.
وی از کاهش 31 درصدی وقوع سرقت‌های عادی، 58 درصدی وقوع سرقت‌های منزل، پنج درصدی وقوع سرقت‌های موتورسیکلت، 54 درصدی سرقت به عنف، 64 درصدی سرقت مسلحانه، صد درصدی سرقت سیم، کشف 62 درصدی از سرقت‌ها در چهار ماهه نخست سال 90 نسبت به چهار ماه نخست سال 89  در شهرستان کازرون خبر داد و افزود: در چهار ماه نخست سال جاری سرقت محموله‌ای نداشته‌ایم و در کشف سلاح نیز نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته‌ایم.
فرماندار کازرون خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی، ساخت خانه‌های عالم، مجموعه‌های ورزشی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
رئیسی در ادامه با اشاره به بحث تعرفه برق شهرستان کازرون از پیگیریهای صورت گرفته برای اصلاح این تعرفه خبر داد و تصریح کرد: پرونده در وزارت نیرو در دست اجراست و به محض تکمیل به هیئت دولت ارسال میشود و به طور جدی پیگیر اصلاح تعرفه برق این شهرستان هستیم.
وی گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن جاده‌های کازرون احداث فرودگاه در این شهرستان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که نیازمند کمک تمام افراد برای تحقق این امر هستیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول