اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط میراث فرهنگی قیروکارزین صورت گرفت؛

مرمت اثر تاریخی مسجد جامع کارزین

خبرگزاری فارس: کار مرمت اثر تاریخی مسجد جامع کارزین توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قیروکارزین پایان یافت.

مرمت اثر تاریخی مسجد جامع کارزین
محسن عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: شهرستان قیروکارزین با سابقه تاریخی طولانی آثار با ارزشی را در خود جای داده که از دوران مختلف به جا مانده است.
وی افزود: قیروکارزین با وسعتی در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری از جاذبه‌های ویژه‌ای برخوردار بوده که نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.
عباسی با اشاره به برخی آثار تاریخی این شهرستان بیان کرد: مسجد جامع کارزین، نقش سرباز پارتی، قلعه پرگون، کاروان‌سرای مدخان و بسیاری مساجد، حمام‌ها و کاروانسراها از آثار تاریخی این شهرستان هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: این اداره در راستای ثبت، شناسایی، ساماندهی و مرمت آثار تاریخی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان فعالیت می‌کند.
عباسی ضمن معرفی اثر تاریخی مسجد جامع کارزین بیان کرد: مسجد جامع کارزین در 20 کیلومتری مرکز این شهرستان و در میان نخلستان‌های قدیمی شهر قدیم و زلزله‌زده کارزین واقع شده است.
وی ادامه داد: زیربنای این اثر در حدود 250 مترمربع است و از آثار دوره قاجاریه با سبک معماری دوره زندیه به شمار می‌رود.
این مقام مسئول تصریح کرد: کار مرمت مسجد جامع کارزین از سال 88 با پیگیری‌های نماینده مردم قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی و با اختصاص 500 میلیون ریال از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس آغاز شد.
عباسی ادامه داد: مرمت این اثر تاریخی شامل مقاوم‌سازی کل بنا، مرمت سقف، گچ‌کاری داخل بنا و محصور کردن اطراف بنا با فنس و خاکبرداری اطراف آن است.
وی در پایان افزود: کار مرمت اثر تاریخی مسجد جامع کارزین پایان یافته و همچنین این اثر در سال 87 ثبت ملی شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول