اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 12 مهر جاری؛

خراسان شمالی جشنواره تئاتر رضوی را میزبانی می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این استان از 12 مهر جاری میزبان جشنواره تئاتر رضوی است.

خراسان شمالی جشنواره تئاتر رضوی را میزبانی می‌کند
حسین فرخنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی به مدت 4 روز برگزار و گروه‌های نمایشی شرکت کننده در این جشنواره طی این مدت آثار خود را به اجرا خواهند گذاشت.
وی تصریح کرد: تالارهای گلشن و حافظ بجنورد برای برپایی این جشنواره‌ها ساماندهی شده است.
فرخنده با بیان اینکه این استان تاکنون دو دوره جشنواره تئاتر رضوی را میزبانی کرده است، افزود: مردم خراسان شمالی از این جشنواره‌ها استقبال چشمگیری را به عمل آوردند.
وی در بخش دیگری از خرید آپارات و تجهیزات پخش فیلم برای تالار گلشن بجنورد به منظور اکران فیلم‌ها خبر داد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان فاقد سینما است، گفت: بر همین اساس پخش فیلم‌های سینمایی در مجتمع‌های فرهنگی و هنری سطح استان در دستور کار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
وی افزود: در این راستا پس از برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در تالار گلشن، پخش و اکران فیلم‌ها در این مجتمع آغاز خواهد شد.
فرخنده اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم نیز به منظور فراهم شدن پخش فیلم در سایر مجتمع‌های فرهنگی و هنری خراسان شمالی انجام شده است.
وی با بیان اینکه سینما قدس بجنورد به عنوان تنها سینما سال گذشته به بهانه عدم استحکام از سوی مالک سینما به تعطیلی کشیده شد، گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تنها کاری که برای حفظ این سینما انجام داده، مخالفت با تغییر کاربری است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: این اداره کل آمادگی داشته تا نیمی از هزینه‌های مربوط به بازسازی این سینما را از محل حمایت‌های سینما شهر تأمین و در اختیار مالک سینما قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز برای احداث سینما در شهرهای این استان مورد حمایت ارشاد در قالب ارائه تسهیلات ارزان قیمت قرار خواهد گرفت.
خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان و 811 هزار نفر جمعیت فاقد سینما است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول