اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون دامغان خبر داد:

اعطای سهام عدالت به 53 هزار عضو تعاونی در دامغان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون شهرستان دامغان از اعطای سهام عدالت به بیش از 52 هزار و 800 عضو تعاونی در دامغان خبر داد.

اعطای سهام عدالت به 53 هزار عضو تعاونی در دامغان
علی‏اکبر مهرابی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان افزود: 54 هزار و 550 نفر از اعضای شرکت‏های تعاونی در شهرستان دامغان برای سهام عدالت ثبت نام کرده‏اند که از این تعداد، 52 هزار و 851 نفر موفق شدند برگه سهام عدالت خود را دریافت کنند.
وی اظهار داشت: در شهرستان دامغان، 511 شرکت تعاونی در 14 گرایش در بخش‏های کشاورزی، صنعتی، عمرانی، معدنی، خدماتی، مسکن، فرش دستباف، تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، اعتبار، حمل و نقل، چند منظوره مصرف آموزشگاهی و تامین نیاز صنوف خدماتی وجود دارد.
مهرابی یادآور شد: 21 هزار و 964 نفر عضو شرکت‏های تعاونی در شهرستان دامغان هستند.
رئیس اداره تعاون شهرستان دامغان اضافه کرد: 39 میلیارد ریال سرمایه 511 شرکت تعاونی موجود در شهرستان دامغان است.
وی به مزیت فعالیت در بخش تعاون اشاره داشت و افزود: شاخص‏های اصلی به عنوان مزیت فعالیت در بخش تعاون، وجود دستگاه حمایتی ویژه به نام وزارت تعاون، کار، رفاه و تامین اجتماعی، وجود موسسه حمایتی مالی ویژه یعنی بانک توسعه تعاون، وجود اعتبارات سالانه ویژه بخش تعاون، دریافت مشاوره رایگان در ادارات و اتاق تعاون و وجود 20 درصد مشوق‏های بیشتر نسبت به سایر بخش‏هاست.
رئیس اداره تعاون شهرستان دامغان همچنین وجود صندوق ضمانت سرمایه‏گذاری بخش تعاون، برخورداری از تخفیف 25 درصدی مالیات، برخوداری از تخفیف 20 درصدی حق بیمه سهم کارفرما، وجود بیمه تعاون و کمک بلاعوض در ارتقای بهره‏وری را از دیگر مزیت‏های بخش تعاون بیان کرد.
مهرابی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون 30 شرکت تعاونی در این شهرستان به ثبت رسیده است که با ثبت این تعداد شرکت تعاونی، برای 218 نفر شغل ایجاد شد و 253 نفر به عضویت این تعداد شرکت‏ها درآمدند.
وی میزان سرمایه 30 شرکت تعاونی وجود و ثبت شده در شهرستان دامغان را یک هزار و 581 میلیون ریال برآورد کرد.
رئیس اداره تعاون شهرستان دامغان همچنین به تعداد شرکت‏های تعاونی افتتاح شده از هفته دولت سال قبل تا شهریور ماه امسال اشاره کرد و افزود: 18 شرکت تعاونی با 481 نفر عضو و با اشتغال 705 نفر و سرمایه‏گذاری 12 میلیارد و 324 میلیون و 50 هزار ریال در این شهرستان مورد بهره‏برداری قرار گرفته است.
رئیس اداره تعاون شهرستان دامغان گفت: دو شرکت تعاونی در شهرستان دامغان موفق شدند از منابع داخلی بانک توسعه تعاون به میزان 450 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.
وی آموزش توجیهی ویژه مدیران و بازرسان تعاونی‏ها در 15 دوره برای 253 نفر به میزان 2 هزار و 530 نفر ساعت، آموزش قانون و مقررات تعاون در 10 دوره برای 150 نفر به میزان یک هزار و 500 نفر ساعت و برگزاری جلسات ترویجی از مهم‏ترین کارها و اقدامات اداره تعاون شهرستان دامغان در راستای حمایت و تقویت بخش تعاون بیان کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول