اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه بوشهر خبر داد:

کاهش نقاط حادثه خیز بوشهر به 25 نقطه

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه بوشهر گفت: 60 نقطه حادثه خیز در استان بوشهر در سال 87 شناسایی شده بود که در حال حاضر به 25 نقطه رسیده است.

کاهش نقاط حادثه خیز بوشهر به 25 نقطه
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، قدرت‌الله کشکولی در نشستی خبری با بیان اینکه نور چراغ‌های زنون یکی از عوامل اصلی بروز تصادف برون شهری است ، اظهار داشت: برای بهتر دیدن جاده در شب ، واضح و سریع دیدن علایم کنار جاده‌ها و مسلط بودن به راه در دل تاریکی شب، سازندگان خودروهای خارجی چراغ‌های جلوی خودروها را به لامپ‌های زنون مجهز کرده‌اند تا رانندگان این خودروها به کمک نور سفید مایل به آبی ایمنی بیشتری داشته باشند.
وی افزود: این لامپ‌ها روی خودروهای وارداتی دارای فیلترها و امکانات مخصوصی است که کمتر بر چشم راننده مقابل تأثیر منفی می‌گذارد، این در حالی است که مشابه این نوع چراغ‌ها در خودروهای دیگر و ساخت داخل نیز توسط برخی رانندگان به طور غیر مجاز استفاده شده است.
رئیس پلیس راه استان بوشهر در ادامه گفت: نور این لامپ‌ها می‌تواند راننده مقابل را برای مدت یک تا 4 ثانیه به طور کامل نابینا کند یا حتی تا چند دقیقه بر بینایی اش اثر بگذارد و این امر موجب بروز تصادف می‌شود.
کشکولی در ادامه افزود: به همین منظور پلیس راه استان بوشهر در صورت مشاهده خودروهایی که دارای این نوع لامپ‌ها باشند با رانندگان آن برخورد قانونی می‌کند.
وی بیان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن همکاری با نیروهای پلیس با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی در سالم سازی ترافیک بکوشند تا شاهد امنیت معابر و حفظ جان و سلامتی هموطنان باشیم.
کشکولی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: اقدامات خوبی در زمینه چهاربانده کردن محورهای ارتباطی استان بوشهر انجام شده است اما رفع نقاط حادثه خیز نیز ضروری است.
وی یادآورشد:هم اینک پرترافیک‌ترین محور ارتباطی استان بوشهر جاده بوشهر ـ برازجان ـ شیراز است که بطور میانگین در شبانه روز 12هزار خودرو از آن آمد و شد دارد.
کشکولی اظهارداشت :افزایش بی رویه تصادف در محورهای ارتباطی استان بوشهر از سال 85 وضعیت نگران کننده ای را ایجاد کرد که هرچند در چند سال اخیر این روند کاهش یافت.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به فصل زمستان خطاب به رانندگان گفت: به رانندگان عزیز توصیه می‌شود با سرعت مطمئن و استفاده از تجهیزات ایمنی اقدام به مسافرت نمایند تا هیچ گونه حادثه ای برای آنها و خانواده هایشان رخ ندهد.
این مقام انتظامی در ادامه گفتگو از کاهش تصادفات جرحی و خسارتی خبر داد و تصریح کرد: کارکنان پلیس راه استان بوشهر با استفاده از تمام توان خودروی و نیروی انسانی و استفاده از تجهیزات نوین در جاده های استان با رانندگان متخلف بطور جدی برخورد می کند بطوری که مجموع تخلفات اعمال قانون شده در یکسال گذشته 88 درصد افزایش داشته است.
کشکولی به نقاط حادثه خیز در استان اشاره کرد و افزود: 60 نقطه حادثه خیز در استان بوشهر در سال 87 شناسایی شده بود که خوشبختانه در حال حاضر به 25 نقطه رسیده است. 
 انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول