اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

خیراندیش:

نخستین محموله ال ان جی ایران 2 سال دیگر روانه بازار می شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ایران ال ان جی با اشاره به پیشرفت 54 درصدی پروژه تولید گاز طبیعی مایع این شرکت گفت نخستین محموله ال ان جی ایران در سه ماهه نخست 2013 روانه بازار می شود.

نخستین محموله ال ان جی ایران 2 سال دیگر روانه بازار می شود
 به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، مدیرعامل شرکت ایران ال ان جی گفت احتمالا صادرات گاز طبیعی مایع ایران به بازارهای جهانی کمتر از 2 سال دیگر آغاز خواهد شد.
علی خیراندیش که در جریان کنفرانسی در لندن سخن می گفت افزود: پروژه ایران ال ان جی هم اکنون 53 تا 54 درصد پیشرفت داشته است و ما انتظار داریم نخستین محموله ال ان جی خود را در سه ماه نخست 2013 روانه بازارهای جهانی کنیم.
آمریکا تلاش بسیاری انجام داده است تا برنامه های ایران برای توسعه صنعت ال ان جی خود را ناکام بگذارد. تکنولوژی تولید گاز طبیعی مایع در انحصار چند شرکت غربی قرار دارد اما اخیرا شرکت های چینی نیز پیشرفت هایی در این زمینه داشته اند.
خیراندیش در ادامه گفت: کشور ما از منابع کافی برای این پروژه برخوردار است اما اگر رکود جدیدی در اقتصاد جهانی رخ دهد و درآْمدهای نفتی ما کاهش یابد ممکن است در پروژه مذکور تاخیرهایی را شاهد باشیم.
وی تاکید کرد: کاهش پیوسته قیمت نفت می تواند درآمدهای صادراتی نفت ایران را کاهش دهد و پروژه ایران ال ان جی را به تاخیر بیندازد.
ایران چندین پروژه برای تولید ال ان جی به اجرا گذاشته است که ایران ال ان جی بیشترین پیشرفت را داشته است. اندونزی ماه گذشته اعلام کرد در حال مذاکره با ایران برای خرید ال ان جی از این کشور از سال 2013 است.
انتهای پیام//
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول