اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

صالحی در بنغازی عنوان کرد:

سفر به لیبی مقدمه ای برای روابط عمیق و گسترده تهران و طرابلس

خبرگزاری فارس: رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به سفر یک روزه اش به لیبی، این سفر را مقدمه ای برای روابط عمیق و گسترده تهران و طرابلس عنوان کرد.

سفر به لیبی مقدمه ای برای روابط عمیق و گسترده تهران و طرابلس
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به لیبی، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در بدو ورود به فرودگاه بنغازی مورد استقبال عبدالحفیظ غوقه معاون رئیس شورای ملی انتقالی لیبی قرار گرفت و پس از آن در جمع خبرنگاران هدف از سفرش به لیبی را تبریک به ملت بزرگ، انقلابی و اسلامی کشور دوست و برادر لیبی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در 17 فوریه سال 2006 تظاهراتی در مخالفت با کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در لیبی برپا شد و در آن زمان حدود 14 نفر شهید شدند، خاطرنشان کرد: 17 فوریه 2011 نیز به مناسبت بزرگداشت آن روز مردم لیبی علیه دولت خود قیام کردند که این آغاز انقلاب لیبی بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عبدالحفیظ را از وکلای برجسته لیبی خواند که در زمره انقلابیونی بود که در زندان به سر می برده و در حال حاضر از اعضای برجسته شورای انقلابی است و افزود: خدا حافظ او بود و آزادش کرد.
 
وزیر خارجه کشورمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در لیبی، گفت: خوشحالیم در لیبی هستیم و با مردم این کشور در جشن آزادی آنها سهیم می باشیم.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای قیام مردم لیبی در ارتباط با انقلابیون بود، اظهار داشت: ولی شرایط اقتضا نمی کرد که این مسائل را مطرح کنیم. الان به لطف خدا که عزیزان در لیبی پیروز شده اند همه چیز روشن می شود.
 
صالحی اضافه کرد: ما جزو اولین مسئولان کشورهای خارجی هستیم که بعد از تعیین نخست وزیر جدید به لیبی سفر کرده ایم و این را به فال نیک می گیریم.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: یقیناً این سفر مقدمه ای برای روابط عمیق و گسترده با لیبی است.
 
وی با اشاره به تجارب 30 ساله کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به 30 سال اندوخته تجربه انقلابی خود آماده است که تمامی تجربیات خود را صادقانه و خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی در اختیار عزیزان در لیبی قرار دهد.

صالحی سفرش به لیبی را یک روزه خواند.

وی ادامه داد: بنا داریم در لیبی بیمارستان دایر کنیم و هر چه زودتر امکاناتی برای ساخت پروتزهای مصنوعی اعضا فراهم سازیم.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: هر کمکی از دستمان بر آید آمادگی خود را اعلام می کنیم که مردم لیبی هر چه سریع تر به زندگی عادی خود برگردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در این سفر، با بیان اینکه موضوع سرنوشت امام موسی صدر در طی 32 سال گذشته همواره در دستورکار بوده و پیگیری شده است، گفت: در حال حاضر شرایط  تغییر کرده و به طور جدی و فراگیر این موضوع را پیگیری می کنیم.
 
صالحی اضافه کرد: اکنون نمی خواهم وارد جزییات شوم. اطلاعات خوبی دریافت کردیم که انشاءالله در موعد مقرر این مجموعه اطلاعات را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

عبدالحفیظ نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور صالحی در لیبی، از حمایت های گسترده کشورمان به مردم لیبی و کمک های انساندوستانه جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

وی نسبت به گسترش روابط تهران و طرابلس در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد و گفت: روابط با کشورهای اسلامی در اولویت سیاست خارجی ما قرار دارد.

 
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول