اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس مطرح کرد:

تشکیل نخستین مرکز تشکیل حکومت شیعه در چالوس

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالوس گفت: در شهرستان چالوس استان مازندران نخستین مرکز تشکیل حکومت شیعه محقق شده است.

تشکیل نخستین مرکز تشکیل حکومت شیعه در چالوس
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی صبح امروز در جلسه ستاد غدیر شهرستان چالوس که در دانشکده علوم و فنون دریایی جوادالائمه برگزار شد، بیان داشت: عید غدیر بزرگ‌ترین عیدی است که خداوند دین خود را کامل کرده و اتمام دین خود را در این روز قرار داده است.
وی ادامه داد: عید غدیر روز شکرگزاری و سپاس است که خداوند بزرگ در این روز امام علی (ع) را به جانشینی رسول اکرم (ص) انتصاب کرد.
راشدی نوری گفت: وظیفه شیعیان در این روز بسیار سنگین است، زیرا باید این عید در نزد شیعیان باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.
امام جمعه چالوس تصریح کرد: شهرستان چالوس در استان مازندران نخستین مرکز تشکیل حکومت شیعه بوده بنابراین وظیفه ما در برگزاری هر چه باشکوه‌تر عید غدیر چند برابر شده است.
این مسئول تاکید کرد: در دهه کرامت باید برنامه‌هایی با کیفیت مطلوب برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان برگزار شود.
راشدی تاکید کرد: دهه امامت و ولایت فرصت مناسبی برای تبیین مسئله امامت و ولایت به صورت شفاف و درست برای مردم است.
فرماندار چالوس نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: برای برگزاری جشن غدیر و دهه ولایت برنامه بسیار مناسب و خوبی انتخاب شده است.
سید قدیر رضایی بیان داشت: همدلی و اتحاد و همکاری مسئولان در اجرای برنامه‌های مذهبی ضروری است و باید به نکته توجه ویژه‌ای شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس گفت: جشن بزرگ ولایت به مناسبت عید غدیر برگزار می‌شود.
رضایی تصریح کرد: همزمان با ایام مبارک ذی‌الحجه و در فاصله زمانی عید سعید قربان تا عید غدیر خم برنامه‌هایی همچون جشن ولایت، به صدا درآمدن زنگ ولایت در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین نشست‌های مختلف در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود .
نماینده عالی دولت در چالوس اذعان داشت: استعداد شهرستان چالوس در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مثال‌زدنی است و باید تمام دستگاه‌ها با همکاری هم جشن بزرگ ولایت را در شهرستان برگزار کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول