اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یگان 8200؛ بازوی اجرایی ارتش الکترونیک اسرائیل

خبرگزاری فارس: برملا شدن فعالیت یگانی تحت عنوان "یگان 8200" در رژیم صهیونیستی شاید بیانگر آغاز دوره‌ای جدید از نزاع‌ها و درگیری‌های بین المللی باشد که در آنها یک قطره خون هم بر زمین ریخته یا حتی گلوله‌ای شلیک نمی‌شود.

یگان 8200؛ بازوی اجرایی ارتش الکترونیک اسرائیل
به گزارش فارس به نقل از روزنامه الرای، از زمانی که ایران اعلام کرد، تلاش دارد به دانش و فناوری هسته‌ای دست یابد تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا به هر طریق ممکن ایران را از اجرای برنامه‌ هسته‌ایش بازداشته شود که از آن جمله انداختن ویروس در سیستم‌های کامپیوتری بود که تاسیسات و راکتورهای هسته‌ای ایران از جمله راکتور غنی سازی اورانیوم نطنز را اداره و راه‌اندازی می‌کرد.
 
* توصیه جان بولتون
 
به این ترتیب اگرچه تاسیسات هسته‌ای ایران در برابر حملات موشکی در امان می‌نمودند، اما در برابر نوع دیگری از حملات باید خود را ایمن می‌کردند و این نکته‌ای است که "جان بولتون"، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد چند هفته پیش از افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر بر آن تاکید ویژه داشت و گفت که اگر تاسیسات هسته‌ای ایران در برابر حملات موشکی و نظامی در امان هستند، در برابر نوع دیگری از حملات که به سیستم‌های کامپیوتری و اداری این نیروگاه‌ها و تاسیسات ضربه وارد می‌کند و آنها را از کار می‌اندازد، چندان ایمن نمی‌نمایند.
 
* یگان سری  8200
 
همزمان با این اظهارات ماهنامه فرانسوی "لوموند دیپلماتیک" مقاله‌ای را چاپ و منتشر کرد که در آن به یک پایگاه جاسوسی سری صهیونیستی در منطقه نقب غربی اشاره و تاکید شده بود که این پایگاه بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی جهان بشمار آمده و در کنار "کیبوتس صهیونیست نشین اوریم" قرار داشته و وابسته به یگان 8200 دایره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل یا همان "امان" است.
 
* فعالیت‌های یگان سری  8200
 
این ماهنامه فرانسوی درباره این پایگاه سری تاکید کرد که فعالیت این پایگاه بر استراق سمع تلفنی و نفوذ به پست‌های الکترونیک دولت‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های خارجی و سازمان‌های سیاسی و همچنین افراد و همچنین کنترل پیام‌های ارسالی از کشتی‌هایی است که در دریای مدیترانه تردد دارند و به عنوان پایگاهی برای یک شبکه جاسوسی بویژه در دریای مدیترانه که اسرائیل را به اروپا مرتبط می‌سازد،‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد و بالطبع با مراکز سری بیشماری در مناطق مختلف در ارتباط است.
به عبارت دیگر از زمان اجرای برنامه هسته‌ای ایران شاهد دو نوع فعالیت سری در رژیم صهیونیستی بودیم که یکی از آنها در انداختن ویروس به داخل سیستم‌های کامپیوتری ایران و برخی دیگر از کشورها نمود پیدا کرد و ویروس مربوطه به ویروس "استاکس‌نت" شهرت یافت؛ اما فعالیت دیگر سری رژیم صهیونیستی همین فعالیتی است که از گذر پایگاه جاسوسی وابسته به یگان 8200 دست به آن می‌زند؛‌ بویژه آن که اگر سخن از جنگ الکترونیک به میان آید، حملات این پایگاه به دلیل سری بودنش به هیچ وجه آشکار نمی‌باشد، اگرچه مهمترین وظیفه این پایگاه کمک به ادای هرچه بهتر وطایف میدانی محوله به ارتش اسرائیل است.
 
* مهمترین وظیفه یگان 8200
 
اما جدای از موارد فوق الذکر این پایگاه جاسوسی و اطلاعاتی دارای یک وظیفه بسیار مهم نیز می‌باشد که در رمز گشایی و ترجمه از پیام‌هایی است که از طریق امواج رادیویی و تلفن‌ها و دستگاه‌های فاکس و پست الکترونیک و همچنین دستگاه‌های مختلف نظامی مانند رادارهای نظامی ارسال می‌شود.
برملا شدن فعالیت چنین یگانی در رژیم صهیونیستی شاید بیانگر آغاز دوره‌ای جدید از نزاع‌ها و درگیری‌ها باشد، جنگ‌ها و درگیری‌هایی که در آنها حتی یک قطره خون هم بر زمین ریخته یا حتی گلوله‌ای شلیک نمی‌شود،‌ جنگ‌هایی که ثابت خواهند کرد، تکنولوژی نیز تیغ دو لبه‌ای است که هم می تواند، در خدمت بشر و هم جهت نابودی آن مورد استفاده قرار گیرد.
 
* آغاز درز اطلاعات میدان‌های جدید جنگ‌های رژیم صهیونیستی
 
در ابتدای سال‌ جاری میلادی به نظر می‌رسید، ارتش رژیم صهیونیستی شاهد تغییر و تحولات خاصی است، اما این تغییر و تحولات خرید تسلیحات جدید یا انجام ماموریت‌های خاص و ویژه علیه غیرنظامیان یا نیروهای مقاومت را دربرنمی‌گرفت، در واقع درست بود که ارتش رژیم صهیونیستی خود را به تجهیزات جدیدی مجهز می‌کرد،‌ اما این تجهیزات تسلیحات نظامی نبودند، بلکه تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای را شامل می‌شدند که تنها به نیاز به مغزهایی متفکر جهت به خدمت گرفتن آنها بود، در این جنگ نیازی به توپ و تانگ و جنگنده‌های پیشرفته نبود، بلکه کفایت می‌کرد، در عقل و فکر طرف مقابل رسوخ نمود و از آنجا که رژیم صهیونیستی به اهمیت این جنگ به سرعت پی‌برده بود، سریع‌تر از آن اقدام به اختصاص یگانی ویژه به آن کرد که مسئولیت آن را افسری با رتبه سرتیپی بر عهده دارد و ارتش رژیم صهیونیستی به شدت از ذکر نام او ابا داردند و تنها با حرف (ن) از آن یاد می‌شود.
 
* یگان 8200 یا ناسای رژیم صهیونیستی
 
این یگان به سرعت جای خود را در ارتش رژیم صهیونیستی باز کرد تا هنوز چند ماه از تشکیل آن نگذشته مقامات این رژیم آن را برابر با سازمان "ناسا"  در آمریکا بدانند و اولین وظیفه آن را جنگ کامپیوتری یا جنگ شبکه اعلام کنند و از آن جا مقامات نظامی صهیونیستی نتوانستند، نام مناسبی برای این یگان و فعالیت‌های به زبان عبری بیابند آن را "ارتش الکترونیکی اسرائیل" نامیدند و دستور ویژه صادر شد تا این یگان و بعدها یگان‌های وابسته به آن مخفیانه و سری به فعالیت‌های خود ادامه دهند، حتی به "آموس یادلین"، رئیس دایره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نیز دستور داده شد،‌ به هیچ‌وجه و در هیچ‌یک از سخنرانی‌هایش نامی از این یگان نبرد،‌ چرا که یادلین تمایل بسیار داشت تا تاسیس این یگان به نام وی ثبت شود.
 
* ستون پنجم رژیم صهیونیستی
 
طی دوره کوتاهی دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی با همکاری اطلاعات نظامی، بویژه یگان 8200 که به این موضوع اختصاص یافته بود، ساختار اصلی این یگان جهت توسعه و گسترش آن را ترسیم کرده و آن نه تنها کمکی برای ادای وظایف هرچه بهتر نیروهای هوایی و دریایی و زمینی اسرائیل عنوان کردند،‌ بلکه از آن تحت عنوان "ستون پنجم" یاد کردند و به این ترتیب "نیروی شبکه اینترنت" به یکی از یگان‌های اساسی و ویژه ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شد.
 
* موفقیت‌هایی که ادعا شده بدست این یگان حاصل شده است
 
در سال 2004 هفته نامه آمریکایی "نیویورکر" پژوهشی از "سیمور هرش" درباره موفقیت یگان سری وابسته به سرویس اطلاعات اسرائیل درباره گشودن رمزی که گفته می‌شد،‌ از آن ایران و پیچیده است،‌ پرده برداشت و ادعا کرد،‌ با این رمزگشایی اسرائیل موفق شده طی سال‌های گذشته از طریق شنود مکالمات مربوط به برنامه هسته‌ای تا حدودی از برنامه‌های ایران در این‌باره مطلع شود و هرش در ادامه تحقیق خود ذکر کرد که این موفقیت توسط یگانی به نام یگان 8200 وابسته به اطلاعات نظامی اسرائیل حاصل شد و این یگان موفق شده، تماس‌های صورت گرفته میان ایران و پاکستان درباره برنامه هسته‌‌ایش را شنود کند.
 
سپس این پژوهش ذکر می‌کند که یگان 8200 در واقع یگان جمع‌آوری اطلاعات است و این شماره کد آن طی دوره پس از جنگ 1973 اکتبر بود و یکی از بزرگترین یگان‌های ارتش اسرائیل را تشکیل داده و مقر اصلی و مرکز فنی و تکنولوژیک آن در جلیلوت در شمال اسرائیل است، اما پایگاه بزرگی در جنوب یعنی نقب و در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین اوریم دارد.
 
پس از جنگ عراق این یگان قرار بود، به سرویس اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی ملحق شود، اما این اتفاق هرگز حادث نشد تا افراد این یگان به سرعت شهرت یافته و مناصب مهمی را در موسسات تکنولوژیک سراسر جهان به دست آورند.
 
گفته می‌شود، این یگان پیش از این موفق به شنود گفتگوی تلفنی "جمال عبد الناصر" رئیس جمهور وقت مصر با "ملک حسین"، پادشاه اردن در سال 1967 شده بود.
 
* شاخه‌های دیگر یگان 8200
 
از یگان 8200 یگان دیگری منشعب می‌شود که "یگان حتساف" نامیده شده و وظیفه آن گردآوری اطلاعات از منابع غیر سری و علنی مانند رادیو و تلویزیون و سایت‌های مختلف اینترنتی است.
همچنین یگان دیگری به نام "یگان عمیحای" نیز از یگان 8200 منشعب می‌شود که در سال 2007 تاسیس و تنها وظیفه آن جمع‌آوری اطلاعات از لبنان است و اکثر عناصر فعال در آن را دروزی‌ها تشکیل می‌دهند.
 
* ایران و استاکس نت
 
در 26 سپتامبر گذشته مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر از ویروسی شدن سیستم‌های کامپیوتری نیروگاه سخن گفتند،‌ اما تاکید کردند، این موضوع موجب از کار افتادن کامل سیستم‌های کامپیوتری نیروگاه نشده و در این‌باره به خود تردید راه ندادند که این اقدامی صهیونیستی – آمریکایی است،‌ پس از آن یک پایگاه اطلاع رسانی روسی به نقل از "یوگنی کاسپرسکی"، کارشناس روس و یکی از معروف‌ترین دانشمندان علوم کامپیوتری جهان اعلام کرد که دنیا وارد عرصه جدیدی از جنگ‌ها شده که تسلیحات به کار رفته در آن ویروس‌ها هستند و به این ترتیب اعلام کرد که قرن بیست و یک بیش از هر چیز با اصطلاحات و واژه‌هایی همچون "تروریسم الکترونیکی" و "سلاح الکترونیکی" و "جنگ‌های الکترونیکی" مواجه خواهد بود.
 
سپس این پایگاه اطلاع رسانی روسی تاکید کرد که نفوذ چنین ویروس‌های پیچیده‌ای جز با حمایت‌های دولت‌ها و حکومت‌ها امکان پذیر نبوده و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، ایجاد کنندگان چنین ویروسی آشنایی کامل و جامعی به سیستم عملکرد شرکت آلمانی "زیمنس" داشته و به این ترتیب ویروس "استاکس نت" توانسته وارد سیستم‌های الکترونیکی و کامپیوتری نیروگاه بوشهر شود.
 
* چین و استاکس نت
 
این درحالی است که کارشناسان امور امنیت کامپیوتر چین نیز اعلام کردند، این ویروس درصدد نفوذ به سیستم‌های اصلی کامپیوتری اقتصادی این کشور بوده که بی‌شک امنیت ملی آن را به خطر می‌انداخت و یکی از این کارشناسان تاکید کرد که ویروس "استاکس نت" فقط به اطلاعات دسترسی پیدا نمی‌کند، بلکه آنها را تخریب هم می‌کند و اگر چنین امری در چین حادث می‌شد، بی‌شک کل نظام را ساقط می‌کرد.
 
با توجه به ساختار این ویروس به راحتی می‌توان دریافت که طراحان آن فقط درصدد دستیابی به اطلاعات نبودند، بلکه خواهان تخریب و از بین بردن اطلاعات نیز بودند.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول