اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سرشماری ۹۰:

جمعیت شوشتر ۱۹۲ هزار نفر اعلام شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شوشتر جمعیت این شهرستان را بر اساس سرشماری سال ۹۰، ۱۹۲ هزار و ۳۶۱ هزار نفر اعلام کرد.

جمعیت شوشتر ۱۹۲ هزار نفر اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حیدر نجفی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در استانداری خوزستان اظهار داشت: جمعیت شوشتر بر اساس برآورد اولیه سرشماری امسال ۱۹۲ هزار و ۳۶۱ نفر شامل ۴۵ هزار و ۳۶۱ خانوار است.
وی افزود: بر اساس این سرشماری ۲۹ هزار و ۸۸۸ نفر معادل ۶۶ درصد در شهر و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر معادل ۳۴ درصد در روستا‌ها سکونت دارند.
نجفی ادامه داد: شهرستان شوشتر با دو بخش مرکزی و شعیبیه دارای سه شهر شوشتر، شرافت و گوریه و ۱۹۵ روستاست.
وی ادامه داد: ۱۰۴ روستای این شهرستان دهیاری مصوب هستند.
فرماندار شوشتر همچنین از بهسازی ۳۰ درصد از روستاهای این شهرستان تا پایان امسال خبر داد و افزود: ۵۹ روستای شوشتر تا پایان سال جاری کاملا بهسازی می‌شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت شوشتر باسواد هستند، کتابخانه‌های این شهرستان را چهار واحد شهری و دو واحد روستایی عنوان کرد و گفت: این کتابخانه‌ها با ۴۰ هزار جلد کتاب برای ۴ هزار عضو برنامه ریزی شده است.
به گفته وی، این شهرستان یک سینما و یک تالار اجتماعات دارد.
رئیس کمیته آموزش و پرورش شوشتر با بیان اینکه ۱۹۷ مدرسه ابتدایی، ۷۲ مدرسه راهنمایی، ۶۶ دبیرستان و ۱۰ مرکز پیش دانشگاهی در شوشتر فعال هستند، افزود: ۲۰ هزار و ۱۵۳ نفر معادل ۵۳ درصد پسر و ۱۷ هزار و ۵۳۰ نفر معادل ۴۶ درصد دختر در این آموزشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند همچنین ۵۷ درصد کلاس‌ها در شهر و ۴۳ درصد در روستا‌ها قرار دارند.

* اجرای شبکه‌های آبیاری در ۳۷۰۰ هکتار
رئیس شورای اداری شوشتر از اجرای شبکه‌های آبیاری در ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی غرب رودخانه شطیط در سال جاری خبر داد.
وی اظهار داشت: ۹ پروژه اجرای شبکه اصلی آبیاری در شهرستان پیش‌بینی شده که چهار پروژه از این تعداد به اتمام رسیده، یک پروژه در حال اجراست، چهار شبکه دیگر نیز در مرحله مناقصه است و دو طرح نیز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
نجفی خاطرنشان کرد: با اجرای این شبکه ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی غرب شطیط تحت پوشش شبکه آبیاری قرار می‌گیرد.
به گفته وی، ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش شبکه‌های اصلی و ۱۴ هزار هکتار از اراضی باقی مانده است.
این مقام مسئول اراضی زیر کشت شوشتر را ۸۵ هزار و ۵۳۳ هکتار عنوان کرد و گفت: شهرستان شوشتر در تولیدات زراعی رتبه چهارم استان، تولیدات باغی رتبه ۱۲ و تولیدات دامی و شیلات رتبه دوم استان را داراست.
وی افزود: از پائیز امسال تا کنون ۸۲ میلی متر باران در این شهرستان باریده است.

* قصد حذف هیچ دستگاهی را نداریم
فرماندار شوشتر در مورد مصوبه سفر استاندار به این شهرستان مبنی بر واگذاری اعتبارات میراث فرهنگی این شهرستان به فرمانداری گفت: فرمانداری، دستگاه اجرایی نیست و وظیفه‌اش فراهم کردن بستر برای سایر دستگاه‌ها و اجرای پروژه‌هاست.
وی با تاکید بر اینکه استاندار قصد حذف هیچ دستگاهی را ندارد، تصریح کرد: افزایش اعتبارات میراث فرهنگی این شهرستان در سال جاری این مسئله را ثابت می‌کند؛ به طوری که به این دستگاه اجرایی در سال گذشته ۴۰۱ میلیون تومان برای اجرای پنج پروژه و امسال ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۱۳ پروژه اختصاص داده شده است.
نجفی تاکید کرد: به میراث فرهنگی شوشتر فرصت داده می‌شود تا از اعتبارات امسال برای اجرای پروژه‌ها استفاده کند در غیر این صورت در شورای برنامه ریزی این شهرستان در دی ماه امسال برای این اعتبارات تصمیم گیری می‌شود.
وی اظهار داشت: با وجودی که مدیرکل میراث استان مدیر شهرستان را وادار به نوشتن و امضای نامه و رسانه‌ای کردن آن نموده اما مردم ناظران خوبی برای ارزیابی عملکرد ما هستند و همچنان آمادگی داریم تا برای حفظ میراث گذشتگان همکاری کنیم.
نجفی همچنین در مورد طرح استحکام بخشی تونل بلیتی گفت: حدود ۵۰ درصد این طرح اجرا شده و موسسه گنجینه‌های ملی آب وزارت نیرو حدود ۳ میلیارد تومان برای تونل بلیتی و پل گرگر اعتبار اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: چهار الی پنج واحد از منازل مسکونی که بر روی تونل بلیتی قرار دارند تملک شده‌اند و یک واحد مسکونی و شش واحد تجاری باقی مانده است که باید تملک شوند.
به گفته وی، عملیات برداشت منازل مسکونی تملک شده به منظور سبک‌سازی از هفته آینده آغاز می‌شود.
نجفی گفت: شوشتر ۲۷ اثر تاریخی ثبت شده است بیش از ۴۰مقبره متبرک امامزاده و بزرگان دین دارد به همین دلیل این شهرستان به شهر «چهل پیران» معروف است همچنین ۱۵ مکان زیارتی با اهمیت در این شهرستان تحت نظر اوقاف هستند.
به گفته وی، این شهر دارای دو مرکز اقامتی هتل و مه‌مان پذیر با ظرفیت ۷۰ نفر است.

*مقصر شورای شهر بود
فرماندار شوشتر وضعیت شهرداری شوشتر را در حال حاضر مثبت ارزیابی کرد و گفت: از زمان سرپرست پیشین و شهردار کنونی وضعیت این شهرداری بهتر شده است.
وی گفت: شورای حل اختلاف شورای شهر شوشتر را در تغییر شهرداران و وضعیت شهرداری مقصر می‌دانست و بررسی‌های در این رابطه انجام داده است.
نجفی افزود: با شورای حل اختلاف صحبت کردیم تا فرصت دیگری به شورای این شهر بدهد و این شورا نیز با انتخاب شهردار سعی کرد مشکل را برطرف کند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبین هستیم که مدیریت شهرداری شوشتر را به کمک مردم و اعضای شورا ساماندهی و مشکلات گذشته را حل کنیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول