اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

واکنش وزارت خارجه بریتانیا به تجمع امروز دانشجویان مقابل سفارت انگلیس

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه بریتانیا با صدور بیانیه‌ای نسبت به تجمع امروز دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت انگلیس در تهران به مناسبت سالروز ترور دانشمند شهید دکتر مجید شهریاری واکنش نشان داد.

واکنش وزارت خارجه بریتانیا به تجمع امروز دانشجویان مقابل سفارت انگلیس
به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه انگلستان با صدور بیانیه‌ای نسبت به تجمع امروز دانشجویان ایرانی در مقابل سفارت انگلیس در تهران واکنش نشان داد و در حالی‌که این تظاهرات خودجوش دانشجویی را برنامه‌ریزی شده می‌خواند، اعلام کرد که «احتمالا مطالبی از رسانه‌های دولتی ایران درباره تظاهرات برنامه‌ریزی شده در مقابل سفارت انگلیس در تهران و در اولین سالگرد قتل دانشمند هسته‌ای ایران شنیده‌اید.بیانیه زیر توسط سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در لندن به منظور اطلاع رسانی منتشر می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس با اشاره به ماجرای ترور شهید شهریاری در بیانیه امروز خود آورده است: «تظاهرات برنامه‌ریزی شده نباید با اتهامات نادرست در خصوص ترور آقای شهریاری تحریک شود. همانطور که ما آن زمان هم گفتیم، انگلیس از فعالیت تروریستی در ایران یا هرکجای دیگر در جهان حمایت نمی‌کند و هرگونه ادعایی مبنی بر مشارکت انگلیس در این‌گونه فعالیت‌ها به طور قطع بی اساس است. ما منتظریم تا مقامات ایران اقدامات لازم برای هدایت و مدیریت این تظاهرات را برعهده گیرند و تضمین حاصل کنند که کارکنان سفارت انگلیس در تهران و ساختمان سفارتخانه انگلیس کاملاً مورد حفاظت قرار می‌گیرند.»

به گزارش فارس، دانشجویان ایرانی ظهر امروز ساعت ۱۴ در سالگرد ترور مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشورمان در مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع می‌کنند.

مجید شهریاری ۸ آذر ماه سال ۱۳۸۹ در حالیکه‌ به همراه همسر خود عازم دانشگاه شهید بهشتی بود در اتوبان ارتش بر اثر انفجار یک بمب مغناطیسی که توسط یک موتور سوار به ماشین وی متصل شد به شهادت رسید.

دو روز قبل از ترور مجید شهریاری جان ساورز رئیس سازمان جاسوسی MI6 انگلیس در واکنس به برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده بود که از راه دیپلماتیک نمی‌توان در مقابل ایران ایستاد و با طرح این ادعا که ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی است تنها راه مقابله را اجرای عملیات مخفی و جاسوسی در قبال کشورمان عنوان کرده بود.

روز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران باتصویب ۲ فوریت طرح کاهش رابطه با رژیم سلطنتی انگلیس خواستار اخراج سفیر دولت بریتانیا از ایران طی ۲ هفته آینده از سوی دولت شدند.

انتهای پیام/خ
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول