اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور دینی اوقاف کرمانشاه خبر داد:

بازسازی بقعه امامزاده ابراهیم طاقبستان در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور دینی و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: بازسازی بقعه امامزاده ابراهیم طاقبستان در دستور کار قرار گرفته است.

بازسازی بقعه امامزاده ابراهیم طاقبستان در کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه حجت‌الاسلام محمد باقر عزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه کارشناسی بررسی وضعیت طرح جامع امامزاده ابراهیم (ع) طاقبستان در جوار این بقعه مبارکه اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و امام راحل، اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اقدام به بازسازی بقاع متبرکه در سطح استان کرده که یکی از این بقاع در سال 90 بازسازی شده، امامزاده ابراهیم طاقبستان است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم متدین به ویژه هیئت‌های مذهبی استان طی مکاتباتی با اداره اوقاف و امور خیریه استان خواستار بازسازی بقعه مبارکه امامزاده ابراهیم شدند ما هم پس از بررسی کارشناسی بازسازی این امامزاده را در دستور کار قرار دادیم.
عزیزی درباره شجر‌ه‌نامه این امامزاده‌ جلیل القدر خاطرنشان کرد: براساس منابع مختلف شیعی شجره‌نامه این امامزاده جلیل‌القدر تکمیل شد و این امامزاده از نوادگان امام سجاد (ع) است.
رئیس بقاع متبرکه اداره اوقاف ادامه داد: آیت‌الله مرعشی نجفی در مورد این امامزاده فرمودند امامزاده ابراهیم طاقبستان واجب التکریم است.
وی اضافه کرد: مردم مومن استان کرمانشاه شاهد کرامات زیادی از این امامزاده بزرگوار بودند و ما هم وظیفه داریم و تلاشمان این است که بازسازی طوری انجام شود که شایسته این امامزاده جلیل‌القدر باشد تا ملجأ و پناهگاه مردم ولایتمدار این منطقه شود.
رئیس بقاع متبرکه اداره اوقاف در ارتباط با میراث فرهنگی نیز گفت: چون بقعه در نزدیکی آثار میراث است و این بقعه یک مکان فرهنگی مذهبی است با بازسازی ارزشمندی که در شان این امامزاده باشد، کار بازسازی انجام می‌گیرد.
وی گفت: اعتقاد ما این است که این آثار باستانی در جوار امامزاده ابراهیم هیچ ضرری ندارد و سبب افزایش زائران این امامزاده خواهد شد.
انتهای پیام/و20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول