اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

با حضور محمود احمدی‌نژاد صورت گرفت

اعطای نشان درجه یک دولتی ادب پارسی به برگزیدگان فرهنگستان زبان‌وادب فارسی

خبرگزاری فارس: محمود احمدی‌نژاد در مراسم تقدیر از برگزیدگان فرهنگستان‌ها به تعدادی از استادان نشان دولتی اعطا کرد که در این میان با اعطای نشان درجه یک دولتی ادب پارسی به برگزیدگان فرهنگستان زبان و ادب فارسی از آنها تجلیل شد.

اعطای نشان درجه یک دولتی ادب پارسی به برگزیدگان فرهنگستان زبان‌وادب فارسی
به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور شامگاه شب گذشته در مراسم اعطاء نشان‌های دولتی از مقام علمی پانزده نفر از برگزیدگان فرهنگستان‌های چهارگانه کشور و نیز دو نفر از اساتید ممتاز قرآن و نخبه استانی تجلیل کرد.

در این مراسم عبدالمحمد آیتی، اسماعیل سعادت، بدرالزمان قریب و سیدفتح‌الله مجتبایی از فرهنگستان زبان و ادب فارسی نشان درجه یک دولتی ادب پارسی، پرویز دوامی، عباس شریفی‌تهرانی، بهمن یزدی‌‌صمدی، مهدی رجبعلی‌‌پور از فرهنگستان علوم نشان درجه یک دانش، عباس شفیعی، فریدون عزیزی، عبدالکریم وصال، اسماعیل یزدی از فرهنگستان علوم پزشکی نشان درجه یک دانش و علی‌اصغر شعرباف، عبدالمجید کیانی هندی و جلیل شهناز از فرهنگستان هنر نشان درجه یک فرهنگ و هنر دریافت کردند.

احمدی‌نژاد در این مراسم همچنین از ابراهیم پورفرزیب استاد و قاری ممتاز بین‌المللی قرآن و فائزه عظیم‌زاده اردبیلی از نخبگان استان اردبیل نیز به ترتیب با اهداء نشان درجه یک فرهنگ و هنر و نشان درجه سه مهر تجلیل کرد. 

* احمدی‌نژاد: فرهنگستان‌ها باید پیشگام پاسخگویی به نیاز تاریخی بشریت باشند

رئیس جمهور در مراسم تجلیل از پیشگامان علم و ادب و هنر کشور، خدمات و مجاهدت‌های دانشمندان، هنرمندان و اندیشه‌‌ورزان کشورمان را انسانی و تاریخ‌ساز توصیف کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی جهان که بشریت به دنبال راه جدیدی برای سعادت و کمال است، اندیشمندان و عالمان کشورمان از مسئولیت‌های یگانه و ممتاز برخوردار هستند و پیشقراول حرکت کمال آفرین و سعادت‌بخش ملت ایران و سایر ملت‌ها بشمار می‌روند.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد‌: اطمینان دارم که عالمان و اساتید کشورمان و فرهنگستان‌ها همچون همه فرازهای حساس و سرنوشت‌ساز تاریخی مسئولیت‌های تاریخی خود را به خوبی ایفا خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بشریت در آستانه انتخاب راه جدیدی قرار دارد، اظهار داشت: ملت ایران تنها ملتی است که در انتخاب تاریخ‌سازی که پیش‌روی بشریت قرار دارد از نقش تعیین‌کننده‌ای برخوردار است و بی‌تردید عالمان، اندیشمندان و نخبگان ایران زمین پیشگام این حرکت تعالی‌بخش هستند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه انسان بدون اندیشه، علم، ادب و هنر ارزشی ندارد، افزود: حقیقت انسان در گرو علم و اندیشه است و پیامبران الهی مبعوث شدند تا دروازه علم، اندیشه و هنر را به روی بشریت باز کرده و راه رسیدن به قله‌های کمال انسانی را به بشریت نشان دهند.
رئیس‌جمهور گفت: کسانی که در حرکت کمالی انسان، بسترها را می‌سازند و موانع را برطرف کرده تا حقیقت و روح انسانی فرصت پرواز در فضای بی‌انتهای ملکوت پیدا کند، اندیشمندان، ادبا و عالمان جامعه هستند و امروز جامعه بشری بیش از هر زمانی به وجود چنین مردان و زنانی نیازمند است.

وی تصریح کرد: همه اتفاقاتی که در عرصه‌های مختلف جهان به وقوع می‌پیوندد اگر مبتنی بر اندیشه انسانی، علم نافع و ادب و هنر برآمده از قلب رحمانی نباشد نه تنها کمکی به انسان نخواهد کرد، بلکه او را به قهقرا خواهد برد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه اندیشه‌‌ورزان، عالمان و هنرمندان کشورمان مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، گفت: امروز بشریت خسته از هزاران سال فراز و نشیب‌های تلخ و شیرین در آستانه انتخاب بزرگی قرار گرفته است و مکاتبی که فرصت جهانی شدن و تجربه و عمل پیدا کردند، با بن بست مواجه شده‌اند و نتوانستند بشر را به سعادت برسانند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اندیشه مارکسیسم از سویی و اومانیسم و لیبرالیسم از سوی دیگر در تأمین و تضمین سعادت بشر ناموفق بودند، لذا بشریت به دنبال انتخاب راه جدیدی است و این راه جدید باید مبتنی بر اندیشه انسانی، الهی، عدالت، آزادی و مهربانی تبیین، تدوین و معرفی شود. 

گفتنی است در این مراسم روسای فرهنگستان‌های چهارگانه کشور در سخنانی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را به رئیس‌جمهور ارائه کردند.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول