اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یورش نیروهای آل‌خلیفه به بحرینی‌ها در سالگرد سرکوب اعتراض‌های مردمی

خبرگزاری فارس: هزاران شهروند بحرینی در آستانه سالگرد سرکوب اعتراض‌های مردمی در بحرین در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند که از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه سرکوب شد.

یورش نیروهای آل‌خلیفه به بحرینی‌ها در سالگرد سرکوب اعتراض‌های مردمی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، مناطق مختلف بحرین از جمله منامه، پایتخت این کشور  دیروز در سالگرد سرکوب اعتراض‌های مردمی و مطالبات مشروع و آزادی‌خواهانه آنها تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز برگزار کردند.

این تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز با یورش نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل‌خلیفه و درگیری جوانان انقلابی این کشور با این نیروها مواجه شد.

منابع خبری بحرینی از مجروح شدن شماری از تظاهرات‌کنندگان خبر می‌دهند.

شاهدان عینی می‌گویند که این درگیری‌ها در مناطق و شهرک‌های شیعه‌نشین بحرینی در جزیره ستره ، دراز ، المالکیه ، سار و جارف و توبلی و بلد القدیم و تمام مناطق اطراف پایتخت روی داد.

نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل‌خلیفه برای سرکوب تظاهرات‌کنندگان بحرینی از گاز اشک‌آور و سمی و بمب‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی استفاده کردند.

اعتراض‌های روز گذشته (پنج شنبه) از جمله اعتراض‌های گسترده‌ مردمی بود که کشور بحرین به مناسبت سالگرد سرکوب اعترض‌های مردم جهت احقاق حقوق مشروع خویش شاهد آن بود.

خبرگزاری آلمان گزارش داد که این راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز به دعوت آیت الله شیخ "عیسی قاسم"، رهبر شیعیان بحرین برگزار شد و طی آن معترضین بحرینی مسافت میان منطقه الدراز در شمال منامه تا روستای مکشه به مسافت 5 کیلومتر را راهپیمایی کردند.

خبرگزاری آلمان تاکید کرد که رهبر شیعیان بحرین هدف از برگزاری این تظاهرات را اتفاق نظر مردم درباره خواسته‌های سیاسی خود و تصمیم آنها مبنی بر عدم ترک خیابان‌ها تا برآوردن خواسته‌هایشان اعلام کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول