اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در سالروز ورود نظامیان عربستان برای سرکوب اعتراضات انجام شد

تظاهرات گسترده مردم بحرین علیه آل خلیفه

خبرگزاری فارس: تظاهرات گسترده مردم بحرین در سالروز ورود نیروهای نظامی عربستان سعودی برای سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم این کشور برگزار شد.

تظاهرات گسترده مردم بحرین علیه آل خلیفه

به گزارش فارس، مردم بحرین عصر امروز در "الماحوزر" تجمع گسترده‌ای را برگزار کردند و علیه رژیم آل خلیفه و آل سعود شعار دادند.

از چند روز قبل، سران گروه‌های سیاسی بزرگ مخالف آل خلیفه از مردم خواستند تا روز جمعه در سالروز اشغال این کشور از سوی مقامات سعودی میزان مقاومت برای اخراج اشغالگران را افزایش دهند و تظاهرات گسترده ای برگزار کنند.

امروز اولین سالروز حضور نیروهای خارجی سعودی در بحرین برای سرکوب تظاهرات مردمی در این کشور است، این در حالی است که این نیروها در سال گذشته در انجام مأموریت خود و شکستن اراده مردم انقلابی بحرین ناکام ماندند و نتوانستند تظاهرات مسالمت آمیز برای ایجاد اصلاحات در کشور را سرکوب کنند، این یک سال در حالی طی شده است که مقامات سعودی و بحرینی به دنبال دلیلی برای ادامه اشغالگری عربستان سعودی در بحرین هستند.

دو روز پیش نیز شهرهای بحرین شاهد تظاهرات مسالمت آمیز بود که خواستار تغییر نظام در این کشور و آزادی زندانیان سیاسی بودند که البته با واکنش نیروهای امینتی و حمله به مردم با گازهای مسموم و اشک آور همراه شد.

ائتلاف 14 فوریه بحرین نیز دیروز از مردم خواست که این راهپیمایی ها را که تحت عنوان وفاداری به نمادهای بازداشتی ها بویژه عبدالهادی الخواجه برگزار می شود، دنبال کنند. همچنین جریان "وفاداری اسلامی" نیز از مردم خواست تا در اعلام همبستگی با بازداشتی ها پیراهن مشکی بر تن کنند و تصاویر شاه سعودی را در راهپیمایی ها در رد سیاست های اشغالگرایانه دولت عربستان آتش بزنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول