اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی و مطبوعاتی شهردار خرم‌آباد:

12 فروردین جشنواره آزادسازی ماهی‌های قرمز در خرم‌آباد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور فرهنگی و مطبوعاتی شهردار خرم‌آباد از برگزاری سومین جشنواره آزادسازی ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین در 12 فروردین در این شهرستان خبر داد.

12 فروردین جشنواره آزادسازی ماهی‌های قرمز در خرم‌آباد برگزار می‌شود

شاهین احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: با اجرای جشنواره آزادسازی ماهی‌های نوروزی شهروندان ماهی‌های سفر هفت‌‌سین نوروزی را در یکی از دریاچه‌های خرم‌آباد رها کرده و زندگی دوباره‌ای را به این جاندار هدیه می‌کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته این جشنواره در دریاچه ماهی از مجموعه زیباکنار خرم‌آباد برگزار شده است و امیدواریم که با جوشش دوباره دریاچه کیو و پر آب شدن دریاچه مذکور بار دیگر این جشنواره در مکان اصلی خود برگزار شود، در غیر این صورت این جشنواره فرهنگی در دریاچه بهشت این شهر برگزار می‌شود.

احمدی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند جشنواره آزادسازی ماهی‌های سفره هفت‌سین از جمله اقدامات شهرداری خرم‌آباد در راستای ترویج و نهادینه کردن برخی مفاهیم اجتماعی و فرهنگی در میان شهروندان و گرایش جامعه شهری به سمت شهری ‌آباد و شاداب است، که در سال‌های اخیر با استقبال قابل توجه شهروندان خرم‌آبادی رقم خورده است.

مشاور فرهنگی شهرداری خرم‌آباد با اشاره به برگزاری موفق جشنوراه فجر 33 در دهه فجر تصریح کرد: اثبات شده است که مدیریت شهری بدون پیوست فرهنگی و بدون مشارکت و تحرک عمومی مدیریتی ناموفق بوده است، بنابراین با تلاش کارشناسان شهرداری سعی شده است در سال‌های اخیر مراسم‌های فرهنگی متنوعی در خرم‌آباد برگزار شود.

احمدی افزود: برگزاری جشنواره آزادسازی ماهی‌های عید علاوه بر اینکه موجب حفظ حیات تعداد زیادی از ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین می‌شود، به دلیل جلوگیری از رهاسازی این‌گونه ماهیان در رودخانه‌ها و منابع آبی منطقه، حفاظت از محیط زیست را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: دریاچه ماهی خرم‌آباد در مجموعه زیباکنار به دلیل طراحی خاص و محصور بودن، مانع از رها شدن و راه‌یابی ماهیان قرمز به رودخانه‌ها و ادامه حیات این موجود زنده می‌شود.

مشاور فرهنگی شهردار خرم‌آباد اظهار داشت: جشنوراه آزادسازی ماهی قرمز که برای نخستین‌بار در کشور با ابتکار شهرداری خرم‌آباد طراحی شده، آئین نیکویی است که با هدف حمایت از حیوانات و حفاظت از محیط زیست و هم‌چنین ایجاد نشاط و شادابی در شهر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی ماهی‌ها در روز 12 فروردین هم‌زمان با روز جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، تا مردم به شکرانه رهایی از بند استکبار و استعمار، آزادی و حیات دوباره را به این موجودات زنده هدیه کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول