اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

237 هزار قطعه بچه ماهی در واحدهای پرورش ماهی رهاسازی شد

بهره‌برداری از یک واحد پرورش ماهی 8 هزار تنی در شهرستان اهر

خبرگزاری فارس: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یک واحد پرورش ماهی 8 هزار تنی در اهر افتتاح شد.

بهره‌برداری از یک واحد پرورش ماهی 8 هزار تنی در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، این واحد تولیدی پرورش ماهی قزل‌آلا با حضور فرماندار اهر و اعضای کارگروه آب کشاورزی، منابع طبیعی به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: شهرستان اهر یکی از مناطق مستعد برای تولید و پرورش ماهی‌های سردآبی است که سالانه بیش از 80 تن ماهی قزل‌آلا در این شهرستان در 14 واحد پرورش ماهی تولید می‌شود.

آیت عبادپور گفت: هم‌اکنون تعداد 237 هزار قطعه بچه ماهی در واحدهای پرورش ماهی رهاسازی شده که با توسعه این واحدها امسال پیش‌بینی می‌شود میزان تولید سالانه ماهی از 80 تن به بیش از 110 تن افزایش یابد.

این مقام مسئول به پرورش ماهی در استخر و سدهای دو منظوره نیز اشاره کرد و افزود: در این شهرستان در شش سد و کانال بالغ بر 177 هزار قطعه ماهی رهاسازی شده است.

وی در خصوص واحد افتتاحی پرورش ماهی قزل‌آلا گفت: این واحد پرورش ماهی سردآبی با ظرفیت 8 هزار تن در قالب 9 باب استخر به مساحت 930 متر مربع با آورده شخصی 700 میلیون ریال اعتبار معرفی شده به مبلغ 500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده و زمینه اشتغال برای هشت نفر در این محل فراهم شده است.

وی این واحد تولیدی را جزو تفاهمنامه اولویت همایش سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر اعلام کرد که هم‌اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار اهر نیز توسعه بخش کشاورزی خصوصاً بخش شیلات را به علت استعداد منطقه در این بخش در راستای سیاست‌های اشتغالزایی دولت بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آماده هرگونه مساعدت و همراهی و ارائه تسهیلات برای سرمایه‌گذاران در این زمینه است.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول